Bekijk volle/desktop versie : Taktieken van Shyataan !!!!



Pagina's : [1] 2

24-03-2003, 00:50


Assalaam 3aleikum wa rahmatullahi wa baraakatuh wa maghfiratuh,
Broeders en Zusters,
Ik dacht omdat we allemaal insyaAllah proberen om onze Dien te belijden en om de weg van onze Profeet saws te volgen het belangrijk zou zijn om te weten wat shyataan allemaal probeert om ons van de Rechte weg te doen afdwalen, daarom hier een aantal manier die shyataan gebruikt om ons te misleiden. Moge Allah swt ons hiervoor behoeden

[GLOW=red]

[SIZE=3]Taktieken van Shyataan[/SIZE] [/GLOW]

Ten 1e Wat is shyataan ??? Sommige moslims onder ons denken dat shyataan een engel is of was, deze gedachte is afkomstig van de Christenlijke geloofsleer waar satan een gevallen engel is maar dit is niet het geval Shyataan is een Djinn, hiervoor het volgende bewijs:


(Gedenk de tijd) toen Wij tot de engelen zeiden: "Buigt voor Adam", zij bogen, doch Iblies niet. Hij was één der djinn, derhalve was hij ongehoorzaam aan het gebod van zijn Heer. Zult gij hem en zijn nageslacht tot vrienden nemen, terwijl zij uw vijanden zijn? Slecht is het loon der onrechtvaardigen.
(Surah Al Kahf vers 50)

Shyataan werd door Allah swt geboden om te “buigen” voor Adam as, maar shyataan was trots en hoogmoedig en weigerde om dit te doen.
Allah swt informeert de kinderen van Adam as over de eer van hun vader en over de vijandigheid van Shyataan, die nog steeds afgunst heeft voor Adam as. Daarom moeten we ons behoeden voor hem en niet in zijn voetstappen treden.

Allah zegt in de Quran (interpretatie van de betekenis):

“En Wij hadden voorheen de djinn uit vlammend vuur geschapen. Toen uw Heer tot de engelen zeide: "Ik ga de mens uit droge, klinkende klei scheppen, uit leem gewrocht.Wanneer Ik hem daaruit heb gevormd en hem Mijn geest heb ingeblazen, valt dan in onderdanigheid voor hem neder.De engelen onderwierpen zich allen tezamen.Maar Iblies weigerde tot degenen te behoren die zich onderwierpen.
Surah Al Hidjr vers 27t/m31

Hier zien wij dat het ENIGSTE doel van shyataan is om ons te misleiden en ons op de verkeerde weg te zetten, zodat wij Allah swt niet gehoorzamen en wij een andere weg kiezen dan de gelovigen, een andere weg dan de weg van Rasoeloellah saws.

Maar Allah swt is zo BARMHARTIG voor ons dat hij ons waarschuwt voor shyataan.

Allah swt zegt (interpretatie va nde betekenis):

"Gelastte Ik u niet, o gij kinderen van Adam, dat gij Satan niet zoudt dienen, daar hij een openlijke vijand van u is”
Surah Yaseen vers 60

En ook waarschuwt Allah swt ons voor de bedoelingen die shyataan met ons heeft:

“Voorwaar, Satan is een vijand van u, behandelt hem daarom als vijand. Hij roept zijn volgelingen slechts opdat zij bewoners van het brandende Vuur mogen worden. “
Surah Faatir vers 6

Maar ookal probeert shyataan ons te verleiden hij is zelf zo een lafaard dat als hij ons heeft ingefluisterd hij zelf wegvlucht, want shyataan ZELF heeft ook vrees voor Allah swt:

“Evenals Satan, wanneer hij tegen de mens zegt: "Verwerp (de waarheid)"; maar wanneer deze haar verwerpt zegt hij: "Ik heb niets met u uitstaande, voorzeker, ik vrees Allah, de Heer der Werelden."
Surah Hasjr vers 16

Shyataan wil ons alleen maar leiden naar het Vuur en hij heeft daar de verschillende manieren voor tot zijn beschikking, Shyataan heeft ook “vrienden” onder de mensen, hoewel sommige mensen het zelf niet door hebben dat zij helpers van shyataan zijn. Shyataan is een meester in het plannen maken en wij moeten niet vergeten dat hij de grootste 3alim is, alle fitna in de wereld is het gevolg van de misleiding van shyataan.

[SIZE=3]De manieren van shyataan[/SIZE]
[SIZE=3]1- Uitlokken van verdeeldheid en wantrouwen en twijfel. [/SIZE]

De Profeet saws zei:
“Voorzeker Shyataan heeft geen hoop dat de rechtvaardige hem zullen aanbidden, maar hij zal streven naar verdeeldheid onder hen”
(Muslim)

Shyataan probeert om verdeeldheid en onenigheid tussen de moslims te brengen, en haat te brengen tegenover elkaar ,waardoor we druk bezig zijn met ruzieen tussen elkaar zodat we de aanbidding van Allah swt gaan vergeten.
Verkeerde gedachtens en wantrouwen tegenover elkaar zijn eigenschappen die shyataan aanmoedigt
Een voorbeeld hiervan is de volgende hadith:

Overgeleverd door Ali bin Al Husain:
Safiya ra ,de vrouw van de Profeet saws vertelde mij dat toen ze de boodschapper van Allah ging bezoeken in de moskee toen hij saws Itikaf hield in de laatste 10 dagen van Ramadan. Ze praate een tijdje met hem, toen stond ze op om naar huis te gaan, de Profeet saws vergezelde haar. Toen ze de poort van de moskee bereikte, aan de overkant van de deur van Um-Salama, twee mensen van de Ansaar passeerden en ze groette de Profeet saws. En hij saws zei: Ren niet weg !!!! en zei : “Ze is (mijn vrouw) Safiya bint Huyai”. Beide zeiden : “SubhanAllah, (hoe durfen wij te denken aan iets slechts) Oh Boodschapper van Allah !” En ze voelde het. De Profeets saws zei tegen hen “Satan komt overal in het menselijke lichaam zoals bloed stroomt overal in het lichaam ik was bang dat Satan een slechte gedachte zou plaasten in jullie gedachten”
(BukhariVolume 3, boek 33 nr 251)
[SIZE=3]

2- Bida3a (innovaties) schoonschijnend maken [/SIZE]
Manieren waarop shyataan bida3a goed wil praten is door bij de mensen in te fluisteren : “De mensen in deze tijd hebben de Dien verlaten en hun terugkeer ernaar is moelijk ,waarom doen we niet wat toevoegingen bij de daden van aanbidding zodat het misschien de mensen terugtrekt naar de Dien” of shyataan zegt : “De mensen zijn ver weg van de Dien waarom maken we niet een paar hadith die angst inboezemen of die hun stimuleren zodat ze terugkeren tot de Dien” en zo onstaan er gefrabiceerde hadith die mensen dan toekennen aan de Profeet saws, hierdoor komen er leugens in de wereld over de Profeet saws en gaan de mensen dingen doen die niet volgens de Sunnah zijn maar denken zij dat ze het goede doen, Soefyaan ath Tawree ra zei hierover het volgende “Shyataan is meer verheugd op innovaties dan op het begaan van zondens, want voor zondens kan men om vergevining vragen maar bij innovaties niet want de mensen denken dat ze het goede doen”

Innovaties zijn het handwerk van shyataan en het gebeurd in het geloof en in de daden , het is meer verwoestend dan zondens want de schade wordt toegebracht aan de hele godsdienst zelf en aan de eenheid van de Moslims. Zondens brengen schade aan de mens persoonlijk en niet aan de Godsdienst. Dit is een van de machtigste werktuigen van shyataan en het heeft zeker effect gehad want er zijn ontelbare innovaties in de moslimlanden en elk land heeft weer zijn eigen unieke innovatie in de Dien met complexe manieren om ze uittevoeren. En hierdoor veroorzaakt shyataan verdeeldheid en haat tussen de moslims onderling, doordat ze de Sunnah verlaten en vast blijven houden aan hun innovaties door onwetendheid, en zo komen er ontelbare meningsverschillen binnen de Ummah,waardoor de moslim praktijken gaan verrichten die nooit zijn gedaan door de Profeet saws en door de oprechte gelovigen. Een waarschuwing hiervoor heeft de Profeet saws ons gegeven:
“Houdt vast aan mijn Soennah en de Soennah van de rechtgeleide opvolgers ( khaliefen ) na mij; bijt je er in vast met je kiezen en pas op voor de nieuw toegevoegde zaken.”
(Sahih, Overgeleverd door Aboe Dawoed en at-Tirmidhi)

En hij heeft gezegd: “Zo lang als jullie vasthouden aan deze twee dingen, welke ik bij jullie heb achtergelaten, zullen jullie nooit afdwalen. Allah’s Boek en mijn Soennah”
(Sahih, overgeleverd door al-Haakiem)

[SIZE=3]3- 1 zaak belangrijker maken dan alle andere zaken

Shyataan fluister ons in om te geloven dat een bepaald onderdeel in de islam alle andere onderdelen compenseert.
Sommige moslims begaan allerlei zondens en denken dan dat doordat ze de salah verrrichten het al deze zondens als het ware uitwist, ze denken omdat de salaah een van de fundamenten van de Islam is en omdat dit het eerste is waarvoor men verantwoordelijk wordt gesteld op het Dag des Oordeels, het alle andere zaken in de Islam compenseert. Shyataan probeert hiermee de mensen te laten denken dat omdat de salaah zondens uitwist zij volop slechte daden kunnen verrichtten waardoor zij vergeten dat ondank de salaah een belangrijk fundament is dit niet de hele Islam omvat.

Andere mensen denken dat Islam alleen maar inhoudt dat je goed omgaat met mensen, en zolang je niet liegt en niet steelt en niet bedriegt je een goede moslim bent en sommige zijn hier van overtuigd in zo een mate dat ze de salaah niet meer verrichten.
En hiervan zijn nog vele voorbeelden, zoals mensen die denken dat alles alleen om goede intentie gaat dus geen jaloezie of haat tegen elkaar en daardoor alle andere zaken achterwege laat, andere denken weer dat zolang ze de Quran lezen ze goede moslims zijn ze leren heel de dag allerlei verzen uit hun hoofd maar vergeten alle andere zaken en verplichtingen, deze mensen gaan hun vertrouwen op deze zaken stellen en overdrijven deze zaken op een verkeerde manier waardoor ze de ernst van die zaak boven alle andere zaken zetten en ze denken dat zei op deze manier het Paradijs zullen bereiken, maar het is slecht shyataan die hen heeft verleidt om deze weg van onwetendheid te bewandelen.

24-03-2003, 00:51


Taktieken van shyataan deel 2




4-Uitstellen [/SIZE]

Een van de andere trucjes van shyataan zijn om mensen te laten zeggen : “Ik ga dit en dit straks doen, of morgen, of volgende week, of volgende maand etc etc” shyataan laat hierdoor de mensen hun zaken uitstellen waardoor zij een goed gevoel en vertrouwen krijgen in de toekomst.
Een persoon zal bijv zeggen als ik klaar ben met mijn studie dan ga ik berouw tonen en leren over mijn dien en dan zal ik gaan praktiseren, en als hij dan klaar is met zijn studie dan zal hij zeggen als ik de juiste baan heb gevonden dan zal ik berouw tonen maar hij doet het niet en dan zegt hij als ik trouw en dan zegt hij als ik hajj verricht, maar uiteindelijk zal het bij uitstel blijven totdat de DOOD hem achterhaalt.

Ibn al Qayyim ra zei eens : “and how many people of firm intent and resolution are there, whom shyataan has delayed by causing them to say ‘Soon’. And how many strivers has he stopped. Maybe a faqeeh (geleerde van fiqh) intends to returns to his studies and Shyataan will say to him: relax for an hour. Shyataan will not stop in making laziness and inactivity beautifull and appealing to a person so that he will keep delaying his actions. He will say to the servant who worships at night : Time does not stop , the night is long. Untill the morning arrives and he has not even prayed.”]

[SIZE=3]
5-Verkeerde Perfectie [/SIZE]

Shyataan komt naar mensen en laat ze denken dat ze al perfect zijn, hij zal zeggen: Jij bent beter dan andere, jij bidt en andere niet, jij vast en andere niet, hij laat je kijken naar andere die minder goede daden verrichtten, maar zijn enigste doel is om je af te houden om andere goede daden te verichtten.
Maar het is juist van belang om te kijken naar diegene die vrijwillige gebeden verrichtten en jij niet, en naar mensen die vasten op Maandag en Donderdag en jij niet. Wij kunnen niet perfect zijn, maar me moeten hier wel naar streven

[SIZE=3]
6- Verkeerde denkbeeld over jezelf[/SIZE]

Shyataan doet dit op 2 verschillende manieren:

1-Hij laat een persoon naar zichzelf kijken met bewondering voor zichzelf, zodat hij tevreden over zichzelf wordt waardoor hij arrogantie krijgt en trots. Hierdoor gaat men de Waarheid niet meer accepteren uit trots en arrogantie en zal men niet toegeven als men fouten maakt.

2-Hij laat een persoon slecht over zichzelf denken gepaard met bescheidenheid, Shyataan zal zeggen : Je moet bescheiden zijn,wie bescheiden is Allah zal hem verhogen, jij bent niet de juiste persoon voor die en die zaak” en dat terwijl die persoon juist veel voordeel kan geven in die betreffende zaak, maar zijn doel is om ervoor te zorgen dat men zich niet goed genoeg voelt waardoor men zijn kwaliteiten niet gaat gebruiken zodat je altijd op het zelfde niveau blijft.

Mujaheed zei : Er zullen 2 mensen zijn die nooit zullen leren: een Mustakbir (iemand die arrogant is ) en een Mustahyiy ( iemand die verlegen is). Bukhari

[SIZE=3]7-Twijfel[/SIZE]

Twijfel creeren is een andere gevaarlijke manier van shyataan en hij doet dit op verschillende manieren:

Shyataan zal proberen ervoor te zorgen dat een persoon twijfel gaat krijgen over iemand die de juiste weg bewandelt en Allah swt gehoorzaamt en die wegblijft bij wat Allah swt heeft verboden, vooral als die persoon is omgeven door veel slechte mensen, mensen die de sunnah hebben verlaten en weg van de rechtgeleide opvolgers, Shyataan zal fluisteren “Gaan Al deze mensen naar de Hel ? en jij naar het Paradijs??”
Maar het is niet zo dat er naar de meerderheid gekeken moet worden men moet geen vergelijking maken met meerderheid en minderheid, men moet bouwen op zekerheid, de waarheid is dat wat overeenstemt met de woorden van Allah swt en vande Profeet saws
Abdullah bin Masood zei: “De Jama’ah is dat wat overeenkomt met de waarheid, al ben je alleen”
Daarom is het belangrijk om niet te kijken naar de meerderheid, want dat zegt helemaal niets over of iets goed is of niet:
Allah swt zegt in de Quran (interpretatie van de betekenis) :

“En de meeste mensen willen niet geloven zelfs al wenst gij het vurig.”
Allah swt zegt ook (interpretatie van de betekenis):
“Zeg: "De slechten en de goeden zijn niet gelijk, ofschoon de overvloed der bozen u in verwondering brengt. Vreest daarom Allah, o mensen van begrip, opdat gij moogt slagen.”


[SIZE=3]8-Angst[/SIZE]

Shyataan heeft 2 manieren om mensten anst in te fluisteren:

1- Hij laat je bang worden van zijn handlangers, en van de kafirs (ongelovigen), hij laat de moslim zich minderwaardig voelen, shyataan fluisters: deze mensen bespotten jou geloof, een geloof dat handen afhakt, en die vrouwen bedekt laat lopen van top tot teen, een geloof die mensen laat verhongeren voor 1 maand ” daardoor gaat die persoon zich schamen voor zijn moslim identiteit en gaat hij zijn geloof zoveel mogelijk verbergen tegenover andere, zoals zich schamen voor de baard en voor de Hijjab bijvoorbeeld

Allah swt zegt hierover in de Quran (interpretatie van de betekenis) :

"Satan alleen maakt zijn vrienden bang: vreest dezen niet maar vreest Mij, als gij gelovigen zijt."
Surah Al Imran vers 175


2- Hij laat je bang worden voor armoede, Allah swt zegt (interpretatie van de betekenis):

“Satan dreigt u met armoede en gelast u hetgeen slecht is, terwijl Allah uit Zichzelf u vergiffenis en overvloed belooft; en Allah is Overvloedig-gevend, Alwetend.”
Surah Al Baqara vers 268

Shyataan fluistert: "Als je deze baan opgeeft waar zal je dan een andere baan je vinden, je zal in armoede leven" en dus zal de persoon angst krijgen voor armoede en gaat hij werk verrichtten dat haram is, zoals bijvoorbeeld alcohol verkopen.
Sommige mensen die zich bezig houden met rente zal je horen zeggen: Hoe moet ik leven ? De mensen om me heen zijn rijk en ik ben arm ! Het is duidelijk dat shyataan tot hem heeft gesproken.
En Shyataan probeert zo de moslims angstig te maken voor armoede waardoor zij vrezen voor hun onderhoud en waardoor zij hierdoor schikkingen en compromieen gaan sluiten met hun geloof.
Maar voor degen die geloven, die zal altijd denken aan deze woorden, en welke woorden zijn er mooier dan de woorden van onze Schepper .(interpretatie van de betekenis )

“En voor hem die Allah vreest, zal Hij een uitweg bereiden.En Hij zal hem onderhouden vanwaar gij het niet verwacht. En voor hem, die zijn vertrouwen in Allah stelt, is Allah toereikend. Voorwaar, Allah volbrengt Zijn voornemen, Hij heeft voor alles een maatstaf bepaald.”
Surah At Talaaq vers 2en3

Zo dus dit zijn een aantal van de vele manieren die Shyataan gebruikt om de mensheid, voor de gek te houden, te bedriegen en te misleiden. Met als doel om ze te leiden naar het Vuur, naar de Hel. Moge Allah swt ons hiervoor behoeden !!!!!!!!!

Tot slot de volgende vers die een beschrijving geeft van een scene die zich zal afspelen op de Dag des Oordeels nadat de mensen van het Vuur de Hel zijn binnengetreden.


[SIZE=3]“Wanneer de zaak is beslist zal Satan zeggen: "Allah deed u een ware belofte, ik echter beloofde u en faalde, maar ik had geen macht over u dan dat ik u riep en gij mij gehoorzaamdet. Verwijt mij daarom niet, maar beschuldigt uzelf. Ik kan u niet bijstaan noch kunt gij mij bijstaan. Ik verwerp dat gij mij voordien met Allah hebt vereenzelvigd. Er zal voor de onrechtvaardigen gewis een smartelijke straf zijn."
Surah Ibraheem vers 22


Subhaanaka Allahumma wa bi7amdika, ashadoe allaa illaaha illaa anta, astaghfiruka wa atoeboe ielayk


Akhi Fie Dien
Musa

24-03-2003, 09:13
Bismiellahie Arahmanie Rahiem

salaam aleikoem wr wb

Mash allah moge allah swt jou incha allah belonen voor jou daad ons te wijze op de taktieken van de shaytaan. ameen

wa salaam aleikoem wr wb

25-03-2003, 01:00
JazakAllahoe ghairan.

25-03-2003, 08:25


A3oedoe bilah imina shaytaan irajiem

Moge ALLAH swt ons de weg lijden naar het paradijs

25-03-2003, 13:40

Citaat:
Origineel gepost door RidouanSalih
JazakAllahoe ghairan.
wa iyak

25-03-2003, 18:31
Mashallah agie!!!

DJazaak Allah oe gairan...

27-03-2003, 14:37
En up voor onze broeder Musa al Atharie Moge Allah hem belonen met al Djennatoel Firdaus Firdaus.

Allahoma amien.

27-03-2003, 23:53

Citaat:
Origineel gepost door RidouanSalih
En up voor onze broeder Musa al Atharie Moge Allah hem belonen met al Djennatoel Firdaus Firdaus.

Allahoma amien.

28-03-2003, 22:21
UP

Jazak allah ou gheer


Broeders en zusters lees dit goed, onze grootste vijand en zijn tactieken.

31-03-2003, 11:27

Citaat:
Origineel gepost door Oemel_Nawawi
Moge ALLAH de Verhevene ons beschermen tegen de influisteringen van de duivel !

Amien!

Baraak ALLAH oe Fiek Broeder!..........Voor je inspanning!

Ghataar die duivel, A3oedoe BiLaH!

08-04-2003, 17:11

Citaat:
Origineel gepost door Oemel_Nawawi
End Up up up up, voor aghi etoadou !

Lees en huiver Bidni Allah!

En zoek toevlucht bij Allah de Verhevene!

A'udubi Allah!
kom jij dit topic ook bederven in de hoop dat zoveel mensen je helepen want jij bent de zogenaamde goede moslim.
dat is geen teken van islam, dat is fitna maken en dat zijn geen goede daden

naar mijn idee jij en je vriendin hind, zijn verkeerd bezig
jullie vallen mij aan en proberen te verdraaien dat ik faut heb gemaakt.

lees dat zelf huiver of niet, dat is jouw zaak

maar val mij vooral niet aan.

08-04-2003, 20:02



Citaat:
Origineel gepost door etoadou
kom jij dit topic ook bederven in de hoop dat zoveel mensen je helepen want jij bent de zogenaamde goede moslim.
dat is geen teken van islam, dat is fitna maken en dat zijn geen goede daden

naar mijn idee jij en je vriendin hind, zijn verkeerd bezig
jullie vallen mij aan en proberen te verdraaien dat ik faut heb gemaakt.

lees dat zelf huiver of niet, dat is jouw zaak

maar val mij vooral niet aan.
Je punt is gemaakt...Klaar nu....Dit is niet jouw topic. Dus laat het. Moge Allah je belonen.

08-04-2003, 20:07

Citaat:
Origineel gepost door RidouanSalih
Je punt is gemaakt...Klaar nu....Dit is niet jouw topic. Dus laat het. Moge Allah je belonen.
het is ook niet je topic dwz jij mag je handjes ook thuis laten

17-04-2003, 01:27

Citaat:
Origineel gepost door RidouanSalih
up

Pagina's : [1] 2