Bekijk volle/desktop versie : Verstandshuwelijk!



Pagina's : [1] 2 3

23-07-2005, 00:04
Salaaam aleikum ladies and gentlemen,

Zoals jullie weten mag je binnen de Islam geen haramrelaties voor het huwelijk hebben,daarom gaan veel moslimjongeren/ouderen een verstandshuwelijk aan.

Maar mijn vraag is,hoe ervaren jullie dit? Ik zou denk ik geen verstandshuwelijk aan kunnen gaan,omdat liefde,verliefdheid er voor mij voor het huwelijk moet zijn en stel dat liefde dat uit verstandshuwelijk is voortbestaan groeit ,hoelang duurt dat en hoe houden sommigen van jullie het vol?

Ik weet ook dat wanneer je trouwt op het huwelijksnacht met elkaar moet vrijen (geslachtsgemeenschap),maar hoe kun je met iemand vrijen waar je geen speciale gevoelens voor koestert. Is het dan niet net als verkrachting?

Ik heb aanzoeken gehad en heb weleens overwogen om te verloven,omdat mij is verteld dat Allah swt het huwelijk zal zegenen,maar wanneer ik mijn ja woord moest geven trok ik toch terug,want ik zat vaak met vragen zoals:''stel dat ik geen gevoelens voor hem zal koesteren zoals een vrouw van haar moet houden,stel dat hij anders is dan mijn ideale man moet zijn etc etc' Ik begon em te knijpen,en kreeg het benauwd etc etc

Ik weet dat mijn ouders,zussen en broers verstandshuwelijken zijn aangegaan en ook weet ik dat mijn ouders veel van elkaar houden,maar soms denk ik'zij zijn nooit verliefd geweest en hebben nooit zoveel van een ander gehouden'' Zij weten misschien niet wat verliefdheid is en daarom beschouwen zij zoiets als normaal.




Gaarne serieuze reacties.

Gegroet,

NoreJihan

23-07-2005, 00:31


Wat bedoel je eigenlijk met "verstandshuwelijk"??

23-07-2005, 08:47
Ik ben ook een 'verstandshuwelijk' aangegaan en heb er tot nu toe geen minute spijt van gehad.... Ik hou zielsveel van mn man en ben door en door verliefd geworden op hem, nog naar 5 jaar krijg ik soms de kriebels (vlienders).

Wij zijn het lefende bewijs dat liefde echt met de tijd kan groeien. En ook verliefdheid.
Maar daarvoor moet het echt wel klikken, je moet met elkaar op een lijn zitten.
Je moet elkaar leuk vinden.

Wie geeft jou de garantie dat een huwelijk slaagt als je in het begin verlieft bent geweest op je partner? Hoeveel Hollandse stellen vonden elkaar in het begin alleen maar leuk en daarna is er iets van voortgebloeit?
De grote verliefdheid met vlinders in je buik, niet kunnen eten en alleen maar aan de ander kunnen denken is maar tijdelijk. De lichaam maakt chemiche stoffen aan waardoor je helemaal in extase raakt van de ander...maar als deze verliefdheid over is en de stoffe uitgewerkt zijn vinden veel stellen alkaar helemaal niet meer zo leuk....

23-07-2005, 12:42
ik en souraida zijn getrouwt met iemand die we leuk vonden en van hielden en het gaat nog steeds prima en we zijn gelukkig alhamdoelilah.

mijn andere zus niet uit liefde getrouwt. gewoon met een persoon die mijn ouders kennen en ik moet zeggen ze is ook gelukkig en ze had tijd nodig maar ze houd ook erg van haar man en beide zijn ze wel gelukkig.


dus iedereen zijn eigen manier. alleen als je het vanuit onze situatie kijkt, moslims..... heeft mijn zus het beste gedaan

23-07-2005, 14:49



Citaat door OumIshaaq:
Hoe weet jij dat je ouders nooit verliefd zijn geweest op elkaar?? Hebben ze dat gezegd want het is niet dat zij niet uit liefde met elkaar getrouwd zijn dat er later geen verliefdheid samen hebben gekend.

23-07-2005, 14:56
ik denk dat de liefde die ik voor mijn man heb, echt niet zo sterk is als die van mijn ouders samen hoor.

ik heb mijn man van te voren gekend maar mijn ouders.... hun relatie is echt bijzonder.

ze zijn opa en oma van 3 kleinkinderen en eentje op komst. toch gaan ze nog elke avond in de zomer en lente een avondwandeling maken met zijn tweetjes, toen mijn ma in het ziekenhuis lag en mijn vader bij haar op bezoek ging en daarna naar huis kwam, wilde hij alsnog met haar bellen en niemand mocht erbij zijn hahahaha (liefde hihi), ze kunnen echt niet zonder elkaar.

s nachts als ik langs hun kamer liep tot de dag van vandaag hoor ik ze nog praten. mijn moeder zegt ook de gene die ik het beste kan vertrouwen en mijn hart bij luchten is je vader.

wallah als ik naar hun kijk hoop ik ooit zo gelukkig te worden, zo een sterke band te hebben. en als ik van mijn moeder zo hoor dan is dat al heel lang aan de gang.

en dit was ook een "verstandshuwelijk"

dus ik denk dat het gewoon alqadar is, je kan niet zeggen dat als je van elkaar houd dan komt alles goed.

23-07-2005, 19:43
klopt mijn ma had het de eerste paar jaar moeilijk ze woonden nog bij mijn ouders. ik hoop dat mijn ouders nog zo zijn als ze zo lang als jouw ouders getrouwt zijn!! Ze zijn nu 25 jaar getrouwt. mijn pa is 47 en mijn ma is 45.

23-07-2005, 20:06

Citaat door Rzinia:
klopt mijn ma had het de eerste paar jaar moeilijk ze woonden nog bij mijn ouders. ik hoop dat mijn ouders nog zo zijn als ze zo lang als jouw ouders getrouwt zijn!! Ze zijn nu 25 jaar getrouwt. mijn pa is 47 en mijn ma is 45.
inschallah meid en ik denk dat je bedoelt dat ze nog bij je grootouders woonde

23-07-2005, 20:07

Citaat door Miss_Magrebia:












23-07-2005, 20:11

Citaat door Miss_Magrebia:





























































23-07-2005, 21:47
assalaam ou alaikoum,

Ik ben ook een 'verstandshuwelijk'aangegaan en alhamdolilah heb ik daar ook geen minuut spijt van gehad, ik kende mijn man niet toen we trouwde, hij voldeed aan mijn eisen en ik aan die van hem en hamdolilah gaat het nog steeds ok

wasalaam ou alaikoum

Oum moussa

24-07-2005, 00:09
ik ook zo, elhamdolillah.. wat n woord trouwens.. verstandshuwelijk..pfff


Citaat door NoreJihan:
Maar mijn vraag is,hoe ervaren jullie dit? Ik zou denk ik geen verstandshuwelijk aan kunnen gaan,omdat liefde,verliefdheid er voor mij voor het huwelijk moet zijn en stel dat liefde dat uit verstandshuwelijk is voortbestaan groeit ,hoelang duurt dat en hoe houden sommigen van jullie het vol?
Echte liefde leer je pas kennen als je elkaar 24u per dag ziet.. je eet samen, slaapt samen,lacht samen.. vreugde en verdriet deel je samen.. echte liefde groeit en die komt pas nadat je getrouwd bent en samen onder een dak leeft..


Citaat door NoreJihan:
Ik weet ook dat wanneer je trouwt op het huwelijksnacht met elkaar moet vrijen (geslachtsgemeenschap),maar hoe kun je met iemand vrijen waar je geen speciale gevoelens voor koestert. Is het dan niet net als verkrachting?
Je móét helemaal niks.. je mag t ook de dag erna doen ofzo..
maar hij is geen vreemde voor jou meer.. het is je man en ik neem aan dat je met t trouwen bent ingestemd omdat je wel degelijk iets voelde bij jullie eerste kennismaking.. althans dat was wel zo bij ons. En je het bed met elkaar delen is ook niet t eerste contact wat je met elkaar zal hebben, tegenwoordig al helemaal niet. Wij waren en half jaar getrouwd(op papier,dus zawjieja..)en konden gaan en staan waar we wilden.. Toen we uiteindelijk t feest hadden gegeven was t echt geen vreemde meer voor..snap je?


Citaat door NoreJihan:
Ik heb aanzoeken gehad en heb weleens overwogen om te verloven,omdat mij is verteld dat Allah swt het huwelijk zal zegenen,maar wanneer ik mijn ja woord moest geven trok ik toch terug,want ik zat vaak met vragen zoals:''stel dat ik geen gevoelens voor hem zal koesteren zoals een vrouw van haar moet houden,stel dat hij anders is dan mijn ideale man moet zijn etc etc' Ik begon em te knijpen,en kreeg het benauwd etc etc
HIJ heeft je gewoon nog niet gevonden.. als t zover is en mektab is Inshallah dan zeg je toch echt wel ja


Citaat door NoreJihan:
Ik weet dat mijn ouders,zussen en broers verstandshuwelijken zijn aangegaan en ook weet ik dat mijn ouders veel van elkaar houden,maar soms denk ik'zij zijn nooit verliefd geweest en hebben nooit zoveel van een ander gehouden'' Zij weten misschien niet wat verliefdheid is en daarom beschouwen zij zoiets als normaal.
En verder.. je hoeft echt geen 20x verliefd te zijn geweest en 10 vriendjes hebben gehad voor je weet of je nou wel of niet van iemand houdt enof verliefd op hem bent.
Tuurlijk is t meer dan normaal.. het is met niets te vergelijken Elahmdolillah!!

wasalaam aleikoum,
f_m

28-07-2005, 02:40



Citaat door smurfi:
Ik ben ook een 'verstandshuwelijk' aangegaan en heb er tot nu toe geen minute spijt van gehad.... Ik hou zielsveel van mn man en ben door en door verliefd geworden op hem, nog naar 5 jaar krijg ik soms de kriebels (vlienders).

Wij zijn het lefende bewijs dat liefde echt met de tijd kan groeien. En ook verliefdheid.
Maar daarvoor moet het echt wel klikken, je moet met elkaar op een lijn zitten.
Je moet elkaar leuk vinden.

Wie geeft jou de garantie dat een huwelijk slaagt als je in het begin verlieft bent geweest op je partner? Hoeveel Hollandse stellen vonden elkaar in het begin alleen maar leuk en daarna is er iets van voortgebloeit?
De grote verliefdheid met vlinders in je buik, niet kunnen eten en alleen maar aan de ander kunnen denken is maar tijdelijk. De lichaam maakt chemiche stoffen aan waardoor je helemaal in extase raakt van de ander...maar als deze verliefdheid over is en de stoffe uitgewerkt zijn vinden veel stellen alkaar helemaal niet meer zo leuk....
Die garantie heb ik niet,maar je hebt gelijk wat betreft relaties voor het huwelijk!

28-07-2005, 02:43

Citaat door OumIshaaq:
Hoe weet jij dat je ouders nooit verliefd zijn geweest op elkaar?? Hebben ze dat gezegd want het is niet dat zij niet uit liefde met elkaar getrouwd zijn dat er later geen verliefdheid samen hebben gekend.
Ik weet wel zeker dat mijn ouders niet verliefd op elkaar waren,voordat ze gingen trouwen.

Tussen mijn ouders is er een enorme leeftijdsverschil en mijn moeder zag hem niet als haar toekomstige man,maar ik moet je er wel bij vertellen dat ze stapelgek op elkaar zijn en veel van elkaar houden.

28-07-2005, 02:46

Citaat door Rzinia:
ik denk dat de liefde die ik voor mijn man heb, echt niet zo sterk is als die van mijn ouders samen hoor.

ik heb mijn man van te voren gekend maar mijn ouders.... hun relatie is echt bijzonder.

ze zijn opa en oma van 3 kleinkinderen en eentje op komst. toch gaan ze nog elke avond in de zomer en lente een avondwandeling maken met zijn tweetjes, toen mijn ma in het ziekenhuis lag en mijn vader bij haar op bezoek ging en daarna naar huis kwam, wilde hij alsnog met haar bellen en niemand mocht erbij zijn hahahaha (liefde hihi), ze kunnen echt niet zonder elkaar.

s nachts als ik langs hun kamer liep tot de dag van vandaag hoor ik ze nog praten. mijn moeder zegt ook de gene die ik het beste kan vertrouwen en mijn hart bij luchten is je vader.

wallah als ik naar hun kijk hoop ik ooit zo gelukkig te worden, zo een sterke band te hebben. en als ik van mijn moeder zo hoor dan is dat al heel lang aan de gang.

en dit was ook een "verstandshuwelijk"

dus ik denk dat het gewoon alqadar is, je kan niet zeggen dat als je van elkaar houd dan komt alles goed.
Precies mijn ouders! Liefde groeit en met de hulp van Allah swt bloeit het des te meer,maar waar vindt je meisjes en jongens die zoveel geduld hebben als onze ouders?

Pagina's : [1] 2 3