Bekijk volle/desktop versie : marokaans getrouwd maar niet nederlands ???



21-07-2005, 15:00
Saalamohaleekom lieve mensen,

Ik had een vraagje, ik had het al aan mijn vader gevraagd maar hij weet het ook niet precies, mischien weten jullie dat of hebben jullie dit meegemaakt.
Ik ben vorig jaar in de zomer in marokko islamitisch op papier getrouwd.
Maaaaaaar ik ben niet nederlands getrouwd, is dat een probleem, ik wil dat wel gaan doen natuurlijk zeker als we kinderen krijgen. Nou hoor ik allemaal verschillende dingen van dat het wel moet bla bla.

Vertel vertel vertel vertel !!!!!
Ik moet het echt weten.....

ALvast bedankt

21-07-2005, 15:16


dat is wat je maar zelf wil, voor de nederlandse wet ben je niet getrouwd maar woon je gewoon samen. het belangrijkste is dat je op zn islamitisch bent getrouwd en nederlandse kan wel wachten heeft geen haast.

21-07-2005, 15:18

Citaat door nadira_2:
dat is wat je maar zelf wil, voor de nederlandse wet ben je niet getrouwd maar woon je gewoon samen. het belangrijkste is dat je op zn islamitisch bent getrouwd en nederlandse kan wel wachten heeft geen haast.
klopt

21-07-2005, 15:32
Je gaat gewoon naar de gemeente en trouwt voor de nederlandse wet.. Naar de consulaat hoef je niet meer.. Want je bent toch al voor de marokkaanse wet getrouwd..


21-07-2005, 16:11


Je kunt gewoon naar de gemeente en dan het huwelijk laten inschrijven.

21-07-2005, 16:36
Hoeft niet..

Je moet dan wel via een Notaris een Samenlevingscontract laten opstellen (kosten ongeveer 300 euro)

ik heb wel eens gehoord dat het handiger is om niet voor de Nederlandse wet te trouwen.. schijnt dat je er belasting mee kan besparen. maar ik zou niet weten in welke zin ha ha..

voor kinderen zou ik het indd wel doen...

hou het makkelijk voor jezelf en ga lekker voor de Nederlandse wet trouwen.. pik zo'n dag uit dat het gratis is.. dat moet je dan even navragen bij je eigen gemeenten.

21-07-2005, 18:36
okeeeeeeee mensen bedankt voor jullie reacties, maar het is dus niet zo dat ik later problemen kan krijgen omdat ik getrouwd ben in marokko en dat niet heb doorgegeven aan nederland ofzo...

kusjessssssssssssssss

22-07-2005, 09:24

Citaat door chebbajosra:
okeeeeeeee mensen bedankt voor jullie reacties, maar het is dus niet zo dat ik later problemen kan krijgen omdat ik getrouwd ben in marokko en dat niet heb doorgegeven aan nederland ofzo...

kusjessssssssssssssss
nee dat absoluut niet.. Die twee staan los van elkaar.. Gaat hen niets aan!!


Beter om het wel te doen .. scheelt je een hoop gerompslomp als je kinderen gaat krijgen en bij het kopen van een huis enz.

22-07-2005, 12:49

Citaat door Kwebbel_24:
nee dat absoluut niet.. Die twee staan los van elkaar.. Gaat hen niets aan!!


Beter om het wel te doen .. scheelt je een hoop gerompslomp als je kinderen gaat krijgen en bij het kopen van een huis enz.
Muahhhh bedankt voor je reactie,
Ik ga zeker nederlands trouwen zoo snel mogelijk.
Inschaellah na de zomervakantie.

22-07-2005, 13:45

Citaat door chebbajosra:
Muahhhh bedankt voor je reactie,
Ik ga zeker nederlands trouwen zoo snel mogelijk.
Inschaellah na de zomervakantie.
hahah geen dank meid..

su6