Bekijk volle/desktop versie : rondvliegende projectielen in je auto



19-07-2005, 16:54
bron = http://www.nu.nl

Minister Peijs (Verkeer en Waterstaat) heeft een nieuwe maatregel laten vastleggen waarin staat dat losse spullen niet meer in een rijdend voertuig mogen liggen. De nieuwe maatregel zal vanaf 1 januari 2006 ingaan. Dit meldt de Telegraaf dinsdag.

Paraplu's, stratenboeken en andere voorwerpen moeten na 1 januari 2006 goed worden opgeborgen in de auto. De minister wijst op de gevaren van rondslingerende voorwerpen bij een botsing of noodstop. "Vaak vliegen deze spullen dan met een enorme kracht door de auto met alle gevolgen van dien."


Zucht.
Wat is het volgende?

- Verbod op vriendje/vriendinnetje naast je? Leidt te veel af.
- Verbod op neuspeuteren? 2 handen aan het stuur!!
- Verbod op dropjes eten? Tenzij iemand anders ze (maar dan niet je vriendje/vriendinnetje) ze geroutineerd in je mond stopt?
Of zullen we autorijden maar gelijk verbieden?

Jezus, elk gedrag brengt risico's met zich mee.
Het lijkt wel alsof dat tegenwoordig verboden is.

19-07-2005, 17:10


Dus je krijgt straks 50 euro boete als een politieagent een los blikje of stratenboek in je auto ziet liggen ?!

Echt onvoorstelbaar.

Ik dacht dat één deel van het motto van het kabinet 'minder regels' was.

19-07-2005, 17:12

Citaat door absolut:
Dus je krijgt straks 50 euro boete als een politieagent een los blikje of stratenboek in je auto ziet liggen ?!

Echt onvoorstelbaar.

Ik dacht dat één deel van het motto van het kabinet 'minder regels' was.
Dat kabinet heeft wel meer dingen beloofd die ze niet is nagekomen

19-07-2005, 18:52
Het is een KLOTEREGERING schoolgeld moet je nu zelf betalen en wordt niet meer betaald door Groningen. Echt, bezuinigen op onderwijs

19-07-2005, 19:13


je zal maar een paraplu in je nek krijgen dan lul je wel anders.

19-07-2005, 19:28
Ik heb spullen los liggen in de auto, maar die liggen voornamelijk onder mijn zitting en ook nog een stratenboek op de hoedenplank.

Maar omdat dit verbieden, vindt ik onzin.

19-07-2005, 19:49
'Geld moet rollen' hoorde ik een tijd geleden een hoogleraar economie zeggen.
Goed voor de nederlandse economie...tja...als de consument dit niet doet dan zal Den Haag natuurlijk een smoesje verzinnen om het alsnog voor elkaar te krijgen.

Aangezien de auto De melkkoe is van Den Haag verbaasd me niets meer.

Trouwens...vrouwen op Verkeer en Waterstaat....ach ja...jullie kennen al die leuke plannetjes/ideetjes van de vorige ministeressen. Miljarden heeft het gekost en dat moeten we nu terughoesten.

19-07-2005, 19:54

Citaat door FAITHLESS128:
'Geld moet rollen' hoorde ik een tijd geleden een hoogleraar economie zeggen.
Goed voor de nederlandse economie...tja...als de consument dit niet doet dan zal Den Haag natuurlijk een smoesje verzinnen om het alsnog voor elkaar te krijgen.

Aangezien de auto De melkkoe is van Den Haag verbaasd me niets meer.

Trouwens...vrouwen op Verkeer en Waterstaat....ach ja...jullie kennen al die leuke plannetjes/ideetjes van de vorige ministeressen. Miljarden heeft het gekost en dat moeten we nu terughoesten.
Tja, en dat heeft allemaal te maken met het feit dat ze vrouw zijn

19-07-2005, 22:49
Oei joei, ik ben een echte rommelkont...mijn hele auto ligt onder de snoeppapiertjes, lege flesjes, papiertjes... En dat alles eigenlijk alleen omdat ik geen rommel uit mijn raam op straat gooi!

20-07-2005, 06:18

Citaat door Dooske:
Tja, en dat heeft allemaal te maken met het feit dat ze vrouw zijn
Ja.

20-07-2005, 06:26

Citaat door x-jena-x::
Absoluut, vrouwen van Verkeer en Waterstaat hebben een hoop verpest.. het rekening rijden wat veel heeft gekost en wat is er van het idee over??

Het beste zou zijn als in andere landen: belasting in de benzineprijs.. Zo verbruik je werkelijk wat je rijdt..

Het is toch bij het gekke af dat een gezin dat alleen in het weekend gebruik maakt van de auto de volle pond moeten betalen?? Ofwel, hetzelfde als die zakenman die meer dan een ton per jaar op de teller weg rijdt.. En zeker omdat een gezin niet even makkelijk met de trein gaat.. kijk wat je daar aan betaald..

En dan hebben we het nog niet eens over de Betuwelijn..
Vrouwen op V en W hebben en hadden altijd de neiging om een stempel op hun carriére te drukken door met nieuwe ideeen te komen. Op zich niets mis mee, maar sluit dan niet je ogen deskundigen die overduidelijk kunnen aantonen dat betreffend idee waardeloos is en alleen meer gaat kosten.


Trouwens, de gedachten achter het idee van Peis vind ik wel goed, maar koppel dat niet meteen aan CJB in Leeuwarden. Maak er een postbus 51 item van en steek daar een paar miljoen.

20-07-2005, 13:55

Citaat door rja:
Ik heb spullen los liggen in de auto, maar die liggen voornamelijk onder mijn zitting en ook nog een stratenboek op de hoedenplank.

Maar omdat dit verbieden, vindt ik onzin.
Salaam...

Juist kortom vind het ook een en al onzin...

Hoe willen ze dit gaan controleren..?

Denk je dat ze zoveel agenten hebben of wa..?

Of zie je de ministers zelf al controleren..?

Pfff onze buren hebben 8 kinderen en die zitten altijd al los in de auto...

Ze moeten daar eerst op gaan letten voor ze op kleine dingentjes gaan letten...

Kortom voor mij ONZIN pure ONZIN...

ma3a salama...xxx

20-07-2005, 14:55


zou ze toevallig een paar tomtom aandelen gekocht hebben dat ze opeens de stratenboeken wil verbieden?

ik sta tegenwoordig nergens meer gek van te kijken van met wat voor ideeen deze regering op de proppen komt ...

zakkenvullen en zakkenvullen ...

20-07-2005, 14:58

Citaat door x-jena-x::
Absoluut, vrouwen van Verkeer en Waterstaat hebben een hoop verpest.. het rekening rijden wat veel heeft gekost en wat is er van het idee over??

...
En dan hebben we het nog niet eens over de Betuwelijn..
was dat niet Neelie Smit Kroes ...