Bekijk volle/desktop versie : Nederlandse moslima's DEEL 3



19-07-2005, 11:09
Ja, er is alweer een deel 3.
We hebben een tijdje bij Islam en ik gestaan, maar we merkten dat we veel minder reacties kregen dan in deze rubriek, dus hier zijn we weer!

Nederlandse moslima's,

Stel jezelf voor..wie je bent, wat voor afkomst je hebt en de rest wat je kwijt wil.
De zusterliefde in deze topic is erg groot, so join us

19-07-2005, 11:48


Ik merk dat het vakantie is..

19-07-2005, 12:47
Salaam zuster..

Ik ben een nederlandse moslima en ben hamdulah vanaf oktober 2004 Moslima.. En het is een pracht geloof..

Ik ben zelf 17
Ik ben half italiaans en half nederlands

19-07-2005, 13:00
Mijn dag is weer goed

Ik zal mezelf ook even voorstellen.
Ik ben al ruim twee jaar bezig met de islam en eind juli leg ik de shahada af en mag ik mijzelf eindelijk moslima noemen. Ik heb mijn levenstijl al aangepast aan de islam, maar er is nog altijd veel dat ik moet leren.

Grappig dat je half Italiaans bent trouwens, ik ben half Spaans. En er is nog een zuster : Noranoor (goede vriendin inmiddels) die is ook half Italiaans net als jij.

19-07-2005, 13:01



Citaat door Ladybug:
Mijn dag is weer goed

Ik zal mezelf ook even voorstellen.
Ik ben al ruim twee jaar bezig met de islam en eind juli leg ik de shahada af en mag ik mijzelf eindelijk moslima noemen. Ik heb mijn levenstijl al aangepast aan de islam, maar er is nog altijd veel dat ik moet leren.

Grappig dat je half Italiaans bent trouwens, ik ben half Spaans. En er is nog een zuster : Noranoor (goede vriendin inmiddels) die is ook half Italiaans net als jij.
Nou dan zeg ik je vast welkom zuster .. En isncha''allah zal je een mooie tijd tegemoed gaan amin!

19-07-2005, 13:05

Citaat door JuSzt_mY:
Salaam zuster..

Ik ben een nederlandse moslima en ben hamdulah vanaf oktober 2004 Moslima.. En het is een pracht geloof..

Ik ben zelf 17
Ik ben half italiaans en half nederlands
Alhamdoulillah ben je moslima geworden. Moge Allah jou belonen!!

Ik ben ook vanaf oktober 2004 moslima

19-07-2005, 13:06

Citaat door zainab1:
Alhamdoulillah ben je moslima geworden. Moge Allah jou belonen!!

Ik ben ook vanaf oktober 2004 moslima
Inscha''allah..

En voor jou het zelfde Inscha''allah !

19-07-2005, 13:08
Draag jij een hoofddoek?
Ik draag hem wel eens door hem bij gelegenheid te dragen, maar ik heb er nog moeite mee. Ik werk namelijk bij een beursbedrijf en daar werken geen allochtonen of Nederlandse moslims. Ik weet dat zij het niet zullen goedkeuren als ik een hoofddoek op het werk wil dragen. Als het een gewoon baantje was zou ik ontslag nemen en een baan zoeken waar ik hem wel mag dragen, maar het is een zeer goede baan die ik nodig heb voor mijn studie die ik ernaast volg.

19-07-2005, 13:15
[I]
Citaat door Ladybug:
Draag jij een hoofddoek?
Ik draag hem wel eens door hem bij gelegenheid te dragen, maar ik heb er nog moeite mee. Ik werk namelijk bij een beursbedrijf en daar werken geen allochtonen of Nederlandse moslims. Ik weet dat zij het niet zullen goedkeuren als ik een hoofddoek op het werk wil dragen. Als het een gewoon baantje was zou ik ontslag nemen en een baan zoeken waar ik hem wel mag dragen, maar het is een zeer goede baan die ik nodig heb voor mijn studie die ik ernaast volg.
Ik draag alhamduleh mijn hijaab..

Ik heb geen last van gewoontes of wat dan ook en anders moeten ze het maar acceppeteren ik ben ook maar een mens .. Ik doe toch ook niet moeilijk als hun een gestippelende broek aan hebben [/I]

19-07-2005, 13:26
Ik vind het echt goed hoe je je hart openstelt voor de islam.

Ik zou er geen probleem mee hebben mijn hoofddoek op straat of op school te dragen, ik voel me ook lekker als ik hem draag. Helaas mag ik hem op mijn werk niet dragen. doe ik dat dan wordt ik zeker ontslagen.

Ik heb mijn opleiding over drie jaar af en dan ben ik inchallah volwaardig lerares Engels. In het onderwijs mag je vaak wel een hoofddoek dragen dus ik wacht met smart tot de dag dat ik hem ongestoord mag dragen

19-07-2005, 13:29

Citaat door Ladybug:
Ik vind het echt goed hoe je je hart openstelt voor de islam.

Ik zou er geen probleem mee hebben mijn hoofddoek op straat of op school te dragen, ik voel me ook lekker als ik hem draag. Helaas mag ik hem op mijn werk niet dragen. doe ik dat dan wordt ik zeker ontslagen.

Ik heb mijn opleiding over drie jaar af en dan ben ik inchallah volwaardig lerares Engels. In het onderwijs mag je vaak wel een hoofddoek dragen dus ik wacht met smart tot de dag dat ik hem ongestoord mag dragen
Komt goed Inscha'allah! als je maar met je hart en verstand denkt !en je aan de regels houd! een berouw toont komt het goed isncha''allah!

19-07-2005, 14:03

Citaat door Ladybug:
Ik vind het echt goed hoe je je hart openstelt voor de islam.

Ik zou er geen probleem mee hebben mijn hoofddoek op straat of op school te dragen, ik voel me ook lekker als ik hem draag. Helaas mag ik hem op mijn werk niet dragen. doe ik dat dan wordt ik zeker ontslagen.

Ik heb mijn opleiding over drie jaar af en dan ben ik inchallah volwaardig lerares Engels. In het onderwijs mag je vaak wel een hoofddoek dragen dus ik wacht met smart tot de dag dat ik hem ongestoord mag dragen
Je vind geld belangrijker dan je geloof...

19-07-2005, 14:25



Citaat door berberia16:
Je vind geld belangrijker dan je geloof...
Zei ze dat?

Als deze zuster ontslag neemt heeft ze ook geen inkomen meer. Je moet jezelf toch ook onderhouden? Als je een studie stopt krijg je een gigantische studieschuld.

Als je schulden maakt word dat vaak ook weer met riba terug betaald.

Er is geen enkele reden om Allah niet te gehoorzamen. Daarom is het ook zeer van belang dat je het bevel van de Schepper opvolgt zo ook het dragen van de hijaab. Maar als je gaat rennen in de islaam zal je ongetwijfeld stappen missen.

Als zuster in de islaam zijn er meerdere dingen belangrijk, salaat leren, kennis opdoen, gedrag veranderen, ouders gehoorzamen, niet liegen, jaloers zijn etc.

Als zuster zijn deze stappen niet in een keer te vervolmaken. Alles dient in stapje voor stapje te doen en met regelmaat. De profeet sas hield van regelmaat.

Als nieuwe zuster is het belangrijker om je innerlijke hijaab te vervullen en dan pas de uiterlijke hijaab.

Geef een nieuwe zuster eerder een advies met een daliel erbij dan een uitspraak waar ze werkelijk niets aan heeft.

Salaam Aleikum wa Rahmatullaahi wa Barakatuh.

19-07-2005, 14:48

Citaat door zainab1:
Zei ze dat?

Als deze zuster ontslag neemt heeft ze ook geen inkomen meer. Je moet jezelf toch ook onderhouden? Als je een studie stopt krijg je een gigantische studieschuld.

Als je schulden maakt word dat vaak ook weer met riba terug betaald.

Er is geen enkele reden om Allah niet te gehoorzamen. Daarom is het ook zeer van belang dat je het bevel van de Schepper opvolgt zo ook het dragen van de hijaab. Maar als je gaat rennen in de islaam zal je ongetwijfeld stappen missen.

Als zuster in de islaam zijn er meerdere dingen belangrijk, salaat leren, kennis opdoen, gedrag veranderen, ouders gehoorzamen, niet liegen, jaloers zijn etc.

Als zuster zijn deze stappen niet in een keer te vervolmaken. Alles dient in stapje voor stapje te doen en met regelmaat. De profeet sas hield van regelmaat.

Als nieuwe zuster is het belangrijker om je innerlijke hijaab te vervullen en dan pas de uiterlijke hijaab.

Geef een nieuwe zuster eerder een advies met een daliel erbij dan een uitspraak waar ze werkelijk niets aan heeft.

Salaam Aleikum wa Rahmatullaahi wa Barakatuh.
bijstand, uitkering

19-07-2005, 18:17

Citaat door eva2:
asalaam aleikoum .
ik heb deze topic al eerder zien staan mashallah!
ik ben zelf nederlandse en al ruim 10 jaar moslima
loop dus al een tijdje mee alhamdoellilah !
leuk dat er zoveel mensen zich bekeren tot de islaam alhamdoellilah rabbi alamien.
draag zelf ook al 10 jaar hidjab!
asalaam aleikoum wa rahmatoellilahi wa barakatoe
Tebark Allah Aleik.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92