Bekijk volle/desktop versie : Niemand Is Gelukkig.



Pagina's : [1] 2

19-07-2005, 00:32
Of heel weinig mensen die van geluk spreken dat ze gelukkig leven.
Heel veel huwelijken lopen mis de laatste tijd. Scheidingen lijken normaal te zijn en niemand die een stukje geduld toont.

De hoop wordt snel opgegeven na al een kleine meningsverschil tussen beide partners. Waarom trouwt men dan zo snel? Waarom geef je de hoop zo gauw op? Waarom is niemand meer gelukkig?

Niemand is gelukkig.
Klopt deze stelling?

Natuurlijk zijn er aantal mensen die wel gelukkig zijn, maar wat ik de laatste tijd zie en hoor, dat velen het niet hebben getroffen en dat ze het zo gauw opgeven zonder geduld te kennen.

Wie durft dit aan om mee te discussiëren.

Wa alleikoum salaam

19-07-2005, 00:35


je hebt wel gelijk.. je moet eerst je verstand volgen in plaats van je hart als je met hem gaat trouwen!

en het is al helemaal dom als je in zon huwelijk aan kinderen gaat denken in goede tijden.. NEE!! die worden de dupe van dit!!

19-07-2005, 00:52
trouwen is sunna, het si verplicht
alleen mensen trouwen te snel das waar
ze geven hun hart te snel uit...niet wetend wat de gevolgen zijn
naar minmening
ben je pas klaar om te trouwen met iemadn
als je precies weet hoe die persoon in elkaar zit
alleen aangezien je geen relatie voor t huwelijk mag..gaat dat nie
dus
jah
dan maar t risico nemen
alhoewel er tal mensen zijn die een persoon 5 jaar of langer kennen en uiteindelijk als ze DE stap nemen,,,gaat alles mis
het ligt gewoon aan ons..klaar

19-07-2005, 08:38
mensen geven tegenwoordig snel op.......... ze zijn ook gauw ontevreden, willen steeds meer. willen overal het beste van.
maar gelukkig zijn er ook heel veel mensen die niet gaan scheiden!

19-07-2005, 08:53


mensen weten niet wat 'geven en nemen' inhoudt

19-07-2005, 08:56
Word te veel naar andere gekeken waardoor alles geen waarde meer heeft...
moet een keer afgelopen zijn hehe

19-07-2005, 09:01
zit wat in... gras is altijd groener aan de overzijde

19-07-2005, 09:20

Citaat door Miss_Vanitas:
zit wat in... gras is altijd groener aan de overzijde
Het LIJKT groener....en dit komt idd heel vaak voor.....

Ik denk dat het gewoon te maken heeft met hele hoge verwachtingen, niet te vreden zijn met wat ze hebben en niet accepteren wat swt Allah hen op hun pad geeft...

19-07-2005, 09:25

Citaat door Personality:
Het LIJKT groener....en dit komt idd heel vaak voor.....

Ik denk dat het gewoon te maken heeft met hele hoge verwachtingen, niet te vreden zijn met wat ze hebben en niet accepteren wat swt Allah hen op hun pad geeft...
idd, te hoge verwachtingen... terwijl een huwelijk lots of work vereist...

vooral die kids die trouwens tegenwoordig snappen die verantwoordelijkheden ni

(maar t is wel echt zo )

19-07-2005, 10:14
Mensen leven vaak in een surreele wereld voordat ze trouwen, ze houden zich niet bezig met verantwoordelijkheid, luisteren overleggen, communiceren. En ja, als je dan gaat trouwen en je weet niet hoe je gerespecteerd met je vrouw moet omgaan, omdat je alleen scharrels hebt gehad die niets voor je hebben betekend, dat weet je dat het misgaat. Weinigen krijgen het ook van hun ouders mee, hoe ze zich moeten gedragen in een huwelijk, ghar zied oe safi

19-07-2005, 10:30
Ik ben van mening dat een huwlijk alleen slaagt als je van elkaar houdt.
Ook dan kunnen er natuurlijk problemen ontstaan, maar als je van elkaar houdt kan je veel meer van elkaar hebben.

19-07-2005, 10:38

Citaat door Miss_Vanitas:
mensen weten niet wat 'geven en nemen' inhoudt
pcies.. velen willen alleen maar nemen en willen niets geven aan de ander.. in zulke situaties kan het ook simpelweg niet gaan, aangezien niemand zn hele leven alleen maar kan geven en zonder ontvangen kan..

19-07-2005, 10:50


als je gaat trouwen moet je er klaar voor zijn en het ook aankunnen vind ik.
je moet je ook volwassen kunnen gedragen anders heb je om de kleinste dingen hevige
ruzie het het kan dan nog erger worden...

je moet er ook geen hoge verwachtingen van hebben want elk huwelijk heeft ups en downs het is niet altijd rozengeur en manenschijn

verder is geduld ook een belangrijke zaak, ik vind niet dat als je een paar keer ruzie hebt thuis dat je al meteen aan een scheiding moet denken


19-07-2005, 11:57
Geluk in je leven moet je niet zoeken in een huwelijk. Je moet jezelf als compleet zien en gelukkig zijn in je dagelijks leven met wat jij bereikt hebt. Met je familie en je vrienden. Pas als jij compleet bent, als het ware, kun je je leven met een ander delen en er optimaal van genieten. Tip: laat je geluk nooit van anderen afhangen...zij kunnen je dit namelijk ook weer afnemen...

19-07-2005, 14:49
Ik vind dat vóór dat je gaat trouwen dat jij en je partner het over eens moeten zijn dat Islam op de eerste plaats komt. In de Koran staat heel duidelijk wat wel en niet mag enz. en je kan ook naar de overlevingen van de Profeet (sws) kijken.

Als je beide ook dagelijks de 5 gebeden verricht (zo denk je dan automatisch aan Allah en bij dou'as vraag je ook om hulp enz.) dan is er minder kans dat Shaytaan langs komt tussen jullie twee.

Pagina's : [1] 2