Bekijk volle/desktop versie : wie kan me helpen aan deze receptjes



19-07-2005, 00:27
ik ben op zoek naar deze receptjes

-marmita met vlees
-bissara
-harira
-kefta balletjes in tomatensaus
-kip in de oven (stukken ,geen hele)
-harcha
-sardienen met chermoula

ben zelf niet marokaans, dus geen familie die het me kan leren
wie kan me helpen inshallah

ow ja, en na hoeveel keerlukt bv marmita?

bedankt alvast
















-

20-07-2005, 17:01


niemand?

20-07-2005, 18:59
lieve meid ga naar google.nl en zoek daar naar marokaanse gerechten en krijg je alles wat je wilt.

veel succes er mee

20-07-2005, 19:33
maar klopt het dat arabieren en berbers hun eten anders bereiden?ik bedoel andere kruiden enzo, als ik recepten zoek op internet staat er vaak kaneel enzo bij echt raar en lijkt me niet lekker, dus ik wil de gewone dagelijke berberse gerechten (als dat bestaat) inshallah kunnen jullie me verder helpen

20-07-2005, 20:32


sgatje kijk by ar topic vele recepten

23-07-2005, 14:04
ik heb gisteren nog bissara gedaan voor je het gaat koken moet je het wassen. en dan in de pan met ruim water en een halve ui. en laat het koken. tot je ziet dat het bijna puree aan het worden is. doe het in de keukenmachine en maal het goed. in een koekenpan doe je wat olie zout safraan en marokkaanse kruiden die jij wil. en ff bakken blijf roeren even maar niet te lang en dan doe je het in de bissara die je heb gepureerd en dan nog een keer aan de kook en blijven roeren toe tot je ziet dat het goed is hij mag niet te hard zijn. ik hoop dat je er wat aan heb het is een beetje moeilijk uit te leggen veel sterkte meid

meid marmita lukt altijd.
ik doe eerst in een pan olie en dan doe ik het vlees effe laten bakken en dan doe ik uien er bij en dan kosber en dan tomaat en dan de groente die je wil dan zout zafraan marokkaanse kruiden die jij lkkr vind dan doe je water erbij. en laat het eerst op hard vuur en dan als het saus is gekookt wat zachter zetten en dan pas als laatst doe je aardappels er bij ( als de vlees goed gebakken is ) en als de aardappels gekookt zijn dan is het klaar je moet wel kijken dat je genoeg saus heb om aardappels bij te doen.

ik wens je heel veel suc6 met koken