Bekijk volle/desktop versie : Hasselhoef

Pagina's : 1 [2] 3

26-04-2002, 17:07
ik weet wat beters we beginnen onze eigen partij.
en zal ik je vertellen waarom gasten zoals jij en mijn favoriet achmed aboutaleb niet bij programma's zoals barend & en van dorp uitgenodigd zullen worden, je komt voor je eigen volk op en weet alle argumenten te weerleggen en praat die twee clown's niet naar de mond.
jullie zijn de marokanen die het negatieve media beeld dat ze van ons hebben kunnen weerleggen en helaas voor ons is dat niet interresant voor deze 2 clown's.

26-04-2002, 17:43

Citaat:
Origineel gepost door Machido
Ola Beppie!!!

Ja dat klopt, maar hij duikt wel vaak op als het gaat om Marokkanen! En dit heeft meestal iets maken met iets negatiefs over ons, dus bij gebrek aan betere leiders....
Zal ik je wat grapig vertellen, weet je toevallig wie aan het hoofd staat van het Islamitisch forum in Nederland??... Een Turk!!.. deze knakker is al een paar keer op TV geweest zonder ooit iets zinnigs te zeggen.. hij kan me toch een partij slecht uit zijn woorden komen.... maar ja, bij gebrek aan iets beters moet je het hiermee doen! Aan de andere kant moet je het die gasten wel nageven dat ze zo hoog opgeklommen zijn , want sommige mensen (inclusief mezelf) kunnen alleen maar van de zijlijn kritiek geven en een grote muil trekken.. Ik wou dat het anders kon!!

weet je wat, ik ga bij een politieke partij... wat jij??

groetjes,
machido
Wat let je? Het wordt tijd!

03-05-2002, 12:56

Citaat:
Origineel gepost door beppie_truus
hallo machido jij slaat de spijker op z'n kop voor de islam is hij mischien wel goede vertegenwoordiger (wat ik betwijfel maar ja ieder zijn eigen mening) maar safira_75 deed het voorkomen alsof hij de marokanen representeert wat dus absoluut niet het geval is.
nou IK doe dat niet voorkomen. Dat doet de media! En de meerderheid van de Nederlandse bevolking gaat af op datgene zij voorgeschoteld krijgen van de media!

03-05-2002, 12:57

Citaat:
Origineel gepost door brahim1969
Dat is de mooieste truk wat de zionisten-media in Nl !!!!ze creeren zelf een j00d met een opvallend tulpband, die probeert moslim gemeenschap te vertegenwoordigen, en als hij het vertrouwen krijgt van ons........dan komt de indirekt j00ds beinvloeding om ons te manipuleren........kortom vertrouw hem niet en de zionisten moeten met iets anders mee komen, want een ding is zeker we hebben de beschaving naar europa gebracht en niet andersom.........
Goh dit gaat weer 's nergens over. Niet slecht- zoveel praten- en nog niks zeggen. Misschien zou je de politiek in moeten?

07-05-2002, 16:03

Citaat:
Origineel gepost door guest
Er was vorige week zatrerdag (4 mei) een interview met hem in het Parool. heeft iemand dat gelezen????????????????????????????
Nee, wat heeft hij dan gezegd?

07-05-2002, 18:04
Sallam Iedereen,

Hasselhoef wordt vaak door de media gezien als de vertegenwoordigers van de moslims in nederland. Maar wat de nederlanders niet begrijpen dat we alle moslims anders zijn en andere intrepatatie hebben over de islam en dat we individuen zijn. Als Hasselhoef een mening heeft over iets en waarmee ik niet mee eens ben dan noem ik hem niet vertegenwoordiger voor de Moslims.

21-12-2004, 14:48
Topic mag dicht. Dit is laster!

21-12-2004, 15:35

Citaat:
Salaam Aleikum,

Natuurlijk kan niet één persoon zondermeer een hele gemeenschap vertegenwoordigen uit zich zelf. Maar daar gaat het volgens mij ook helemaal niet om. Het gaat erom dat Hasselhoef heel wat stereo type beeldvorming en angstgevoelens over de Islam, die heersen bij de Nederlandse bevolking, weg kan nemen door er over te praten. En dat doet, naar mijn mening, Hasselhoef goed. Er zijn niet veel geloofsgeleerden, als hij dit werkelijk is, (volgens mij weet hij best veel) die dat in vloeiend Nederlands kan doen. Soms is daar wel duidelijk een behoefte aan.
Hasselhoef begrijpt, de Nederlandse cultuur goed en kan daarom de islam goed uitleggen aan de kaasjes.

21-12-2004, 15:38

Citaat:
Salaam Aleikum,

Natuurlijk kan niet één persoon zondermeer een hele gemeenschap vertegenwoordigen uit zich zelf. Maar daar gaat het volgens mij ook helemaal niet om. Het gaat erom dat Hasselhoef heel wat stereo type beeldvorming en angstgevoelens over de Islam, die heersen bij de Nederlandse bevolking, weg kan nemen door er over te praten. En dat doet, naar mijn mening, Hasselhoef goed. Er zijn niet veel geloofsgeleerden, als hij dit werkelijk is, (volgens mij weet hij best veel) die dat in vloeiend Nederlands kan doen. Soms is daar wel duidelijk een behoefte aan.
Hasselhoef begrijpt de Nederlandse cultuur goed en kan daarom de islam goed uitleggen aan de kaasjes. Hij is een man van de dialoog, die tegenstellingen kan overbruggen en dat doet het hier altijd goed (polderen).

21-12-2004, 16:08
Hij was degene waar de nederlander op zat te wachten . een gematigde fundamentalist.
echter hij werd afgeschreven toen hij zijn mening over homosexuelen moest geven.
Hij koos toen voor de islaam. Dat spreekt wel voor hem.

uit zijn autobiografie kan ik alles behalve opmaken dat hij een marokkaan is.
.

Mischien iemand die weet hoe de vork in de steel zit.

21-12-2004, 16:10

Citaat door fatman:
nope !

het is een bekent figuur en daaar mag je vanalles over schrijven

kan wel vervelend zijn voor dat persoon , maar zo werkt het wel

21-12-2004, 23:36

Citaat door Pinokkio:
Sallam Iedereen,

Hasselhoef wordt vaak door de media gezien als de vertegenwoordigers van de moslims in nederland. Maar wat de nederlanders niet begrijpen dat we alle moslims anders zijn en andere intrepatatie hebben over de islam en dat we individuen zijn. Als Hasselhoef een mening heeft over iets en waarmee ik niet mee eens ben dan noem ik hem niet vertegenwoordiger voor de Moslims.
Salaam,

Het is van belang of een persoon van zichzelf zegt dat hij een vertegenwoordiger is van ..... of dat de media dit voor hem doet. Zo doen sommige media voorkomen dat Mohammed B. spreekt names de Marokkanen of dat Ali B. zou spreken namens de Marokkanen.

Ik denk dat een gemeenschap wat zo hecht is als de Marokkaanse gemeenschap en tegelijkertijd ook zo etnisch verdeelt (Arabisch, Berbers, Susies, donkere vs. lichter van huiskleur Marokkanen, Stedelingen, dorpelingen enz. enz.) iemand wel erg dom zou zijn, om te spreken namens hen allen.

Zo heb ik - en laat dit eens voor altijd uit de wereld geholpen worden- nooit mijzelf opgeworpen als -de- vertegenwoordiger van. Ik spreek namens mijzelf en de wijze waarop ik als indiviidueel persoon mijn Islam belijd.

Als sommige moslims zich hiermee kunnen identificeren of niet-moslims kunnen begrijpen waarom sommige moslims voelen of denken, is dat dan niet mooi meegenomen?

Ps: Ik ben geen Marokkaan, maar..... mijn Surinaamse opa (vader van mijn moeder) is op zeer late leeftijd nog hertrouwd met een Marokkaanse. Nu ik heb dankzij dit huwelijk, een Marokkaanse oom van acht jaar oud en natuurlijk een Marokkaanse oma.

21-12-2004, 23:45

Citaat door aSunnyFriend:
Eigenlijk praat hij ook vaak namens de Nederlandse Moslimgemeenschap. Soms ben ik erg tevreden met wat hij zegt maar ik heb ook vaak twijfels. Maar ja een betere woordvoerderfiguur ken ik eigenlijk niet.

Salahdin
Waarmee dus bevestigd wordt dat Beppie het bij het rechte eind heeft..Marokkanen komen over als dommerikken, hoe komt dat nou, ja, gewoon omdat ze inderdaad geen degelijke Marokkaanse woordvoerder hebben.
Zijn Marokkanen dan toch dom?
En persoonlijk denk ik dat Mr Haselhoef een perfect woordvoerder is, beschaafd, kalm en vriendelijk en een voorbeeld voor vele moslims van bvb Marokkaanse afkomst..

21-12-2004, 23:57
Ik zie hem juist steeds minder jammer genoeg.

22-12-2004, 00:36

Citaat door fatman:
Laster? Hoezo?

Pagina's : 1 [2] 3