Bekijk volle/desktop versie : Hindoes woest over islamitische column



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9

18-07-2005, 07:23
Hindoes, ook in Den Haag, reageren met afschuw op een column op de website http://www.xxxxxxxxxxx. In die column, getiteld ’Hindoestanen’, steekt de schrijver de draak met het hindoeïsme en hindoestanen. Bij de hindoes heerst de angst dat de tekst vijandigheden tussen moslims en hindoes aanwakkert.

In de desbetreffende column staat onder meer dat de hindoegodheid Krishna verandert in een ’dik oud wijf’ en dat de koe heilig is voor hindoes, omdat de godheid Shiva ooit de uitwerpselen van een koe at en dat hij dat ’best lekker en supergezond’ vond. Ook ruiken hindoestanen volgens de columnist ’Salahedinne’ altijd naar knoflook en eten hindoes wél rundvlees, ’want voor een Big Mac is er altijd wel plaats in een grote bruine hindoebuik’.

Voorzitter Dewindre Ramautarsing van de Hindu Swayamsevak Sangh (HSS), een Haagse organisatie met enkele honderden, vooral jeugdige, leden, noemt de column op de moslimsite ’ronduit belachelijk’. Het epistel op de website is ’godslasterlijk, racistisch, kwetsend en anti-hindoe’, zegt voorzitter Sradhanand Sital van de Haagse Stichting Werkgroep Agni. Deze stichting, met een Haagse achterban van ongeveer 1500 leden, heeft de afgelopen tijd ruim 350 e-mails met klachten ontvangen. Het bestuur onderzoekt momenteel de mogelijkheden om de website aan te pakken wegens godslastering.

De voorzitter van Agni vindt dat de column hindoes en moslims tegenover elkaar zet, zoals dat in India, Pakistan en omliggende landen ook voorkomt. Hij zegt dat uit het schrijfsel blijkt dat er ’totaal geen kennis’ is van het hindoeïsme en dat de column getuigt van ’diepe minachting’ voor de hindoestaan en het hindoeïsme.

Sital meent dat de auteur zijn frustraties afreageert op de hindoestaan en de hindoe, ’vermoedelijk om het feit dat zijn etnische en religieuze groep niet dezelfde maatschappelijke status heeft’. Volgens de voorzitter wordt zijn organisatie dagelijks geconfronteerd met de ’intolerantie, de arrogantie en het imperialisme van moslimfundamentalisten’.

De site http://www.xxxxxxxxxxx is alleen per mail bereikbaar. In een reactie op de ophef mailt een redacteur het volgende: ’De redactie pleegt geen censuur op columnisten. xxxxxxxxxxx is een neutraal platform, en de columnisten mogen schrijven waarover ze willen. Maar aangezien Hirsi Ali en Van Gogh ook van alles en nog wat mogen roepen over de islam, ben ik van mening dat een column over apengoden, toverende olifantenhoofden en poeder gooiende nichten weinig stof zal doen opwaaien’.

Bronvermelding: Haagsche Courant, 25-6-2005
via http://www.elqalem.com/elqalem/aspx/template.aspx?item_id=161&category_id=41&group_id= 13

18-07-2005, 07:34



Citaat door islamkritiek:
In een reactie op de ophef mailt een redacteur het volgende: ’De redactie pleegt geen censuur op columnisten.
Ik vraag me af of ze er ook zo over denken als je een anti islam colum schrijft. Het is allemaal wel erg pro islam op die site.

Zielig, heel erg zielig die site.

18-07-2005, 09:36
Ik vraag me af waar de Marokkaanse moslims in Nederland nu mee bezig zijn.
Juist samen met andere minderheidsgroepen kun je sterker staan.
Nu jaag je stuk voor stuk elke groep tegen je in het harnas en isoleer je jezelf alleen maar meer.

18-07-2005, 09:43
Hahahha.....Moslimkritiek....k lees veel van jou werk......en je lijkt mij gewoon iemand die aandacht wil hebben.....niks bedenk je zelf....het is knippen en plakken........Maar toch laat ik jou in je waarde...

over dit onderwerp he.........ben ik het volkome met je eens.....zo iets kan gewoon niet...........

Maar ik dacht dat dit het land was van het vrijewoord.......waar je je mening mag uiten......Of mogen we niks zeggen over koeien?!?! Maar sommige mensen mogen onze profeet wel een pedo noemen....en ons geiten neukers.......hebben we dan geen medelijden met die ene geit?!?!

Je moet niet met 2 mate meten......Als dit niet mag, dan mag het ook niet tegenover moslims....Dan heb je mijn stem......

Maar dat je moslims wel aanpakt....en als zij wat zeggen meteen kritiek uit.....dan denk ik dat jij geen spiegel thuis hebt.....om tezien wat jullie dan aan het doen zijn...

Je weet wat fout is....ale je het bij een ander ziet, dan zeg je er wat van.....maar als jij dat doet....dan is het geen probleem........ben je misschien een racist??!

En tegen onze Wolf Blitzer........welk klimaat? Dus wij moeten opletten waar we mee bezig zijn??? Weet je..dat ga k niet goed praten..........Maar ik hou wel een spiegel voor je neus...Wat jullie aan het doen zijn...een bevolkingsgroep in een hoek dumpen...is dat wel goed?!?!

VERTEL mij eens...waarom de Serviers en de moslims nog in vrede naast elkaar wonen...na alles wat er is gebeurt.....en dan heb ik het niet eens over de fouten van Nederland die het alleen maar erger heeft gemaakt.....NA ALLES wat er is gebeurt leven ze in vrede nog naast elkaar.....en jullie kaasjes......er is 1 varken dood gegaan...(Ik mis hem niet hoor) en heel Nederland op haar kop......Zegt dat meer over de Nederlanders of over andere mensen?!?!

Groetjes van Hamas_C!!

18-07-2005, 09:44



Citaat door absolut:
Ik vraag me af waar de Marokkaanse moslims in Nederland nu mee bezig zijn.
Juist samen met andere minderheidsgroepen kun je sterker staan.
Nu jaag je stuk voor stuk elke groep tegen je in het harnas en isoleer je jezelf alleen maar meer.
Vergeet niet dat er heel veel Nederlanders Moslim zijn en heel veel Marokkanen joden zijn of ongelovig.....waarom gooi je alles in groepjes......typisch Nederlands......

Ik zie liever ons allemaal als 1 groep....dan zijn heel veel problemen opgelost...

Groetjes van Hamas_C!!

18-07-2005, 09:46

Citaat door Hamas_C:

VERTEL mij eens...waarom de Serviers en de moslims nog in vrede naast elkaar wonen...na alles wat er is gebeurt.....en dan heb ik het niet eens over de fouten van Nederland die het alleen maar erger heeft gemaakt.....NA ALLES wat er is gebeurt
Groetjes van Hamas_C!!
Ze leven inderdaad NAAST en niet MET elkaar, in aparte staten en aparte etnisch gezuiverde gebieden.

18-07-2005, 09:51
Super grappig toch? Elqalem is gewoon een Islamitische Geenstijl. Het enige wat irritant is, dat ze in hun frontpage een bmp-file hebben staan, wat het laden van die site aanmerkelijk vertraagt.

18-07-2005, 09:53
Het was mij al lang bekend dat Moslims, met name Pakistanen, Hindoes vreselijk haten. Ze zijn daar wat voor de Marokkanen de Joden zijn. termen als Varkens zijn dus heel gewoon. De Moeders van al het Kwaad. Datzelfde geldt natuurlijk voor de Boedhisten als we het over de Moslims in Zuid Thailand hebben. En nergens worden de Chinezen meer gehaat dan door de Indonessche Moslims.

Kortom: Moslims haten al hun buren. Eens kijken wat dat ze gaat opleveren.

( De Serviers en Moslims wonen in vrede in aparte wijken (want vaak gezuiverd) in dezelfde steden omdat ze net oorlog hebben gehad en de VN oplet. Maar er is geen echte vrede helaas. Waar de Serviers even veel schuld aan hebben want die willen nog steeds niet erkennen wat ze hebben gedaan).

18-07-2005, 09:59

Citaat door eduardo:
Het was mij al lang bekend dat Moslims, met name Pakistanen, Hindoes vreselijk haten. Ze zijn daar wat voor de Marokkanen de Joden zijn. termen als Varkens zijn dus heel gewoon. De Moeders van al het Kwaad. Datzelfde geldt natuurlijk voor de Boedhisten als we het over de Moslims in Zuid Thailand hebben. En nergens worden de Chinezen meer gehaat dan door de Indonessche Moslims.

Kortom: Moslims haten al hun buren. Eens kijken wat dat ze gaat opleveren.

( De Serviers en Moslims wonen in vrede in aparte wijken (want vaak gezuiverd) in dezelfde steden omdat ze net oorlog hebben gehad en de VN oplet. Maar er is geen echte vrede helaas. Waar de Serviers even veel schuld aan hebben want die willen nog steeds niet erkennen wat ze hebben gedaan).
Hey buurman in Amsterdam...je moet geen fouten conclusies trekken...Joden en Marokkanen is al een slechte vergelijking....Joden en moslims wonen letterlijk naaste elkaar in Marokko....Nog steeds in vrede...dankzij een goed beleid in dat opzicht dan.......Pakistanen en hindoes....dat is een appart hoofdstuk....jij weet niet waarom Pakistaan een eigen staat heeft gevormd...dat was niet omdat de hindoes (in meerderheid in die streek) goed omgingen met hun mede mensen. En jij weet ook heel goed dat China niet de liefste van de klas is.....dat is ook zo met Rusland met de oneerlijke oorlogen die ze kunnen voeren en toch lukt het hun niet om de winst tebehalen...

Dus dat er heel veel Moslims zijn...denk ik dat het logisch is dat ze dan ook vaak ergens bij betrokken zijn....en dat moslims niet echt geliefd of gewild zijn.....en misschien niet goed behandeld worden.....En meestal aangevallen.....Zie Palestina, zie Irak zie Afganistan zie tsetsenie (of zo). Ze worden aangevallen....door Cristenen (Bush). Is het dan niet hun goed recht om zich zelf teverdedigen??

Denk daar maar over na....

Groetjes van Hamas_C!!

18-07-2005, 10:15
oh wat zijn die hindoes hypocrieten.
op hun forum: http://forum.sangam.nl/ maken ze een sport om moslims dagelijks te beledigen.
door hun toedoen is het hele sub-forum [geloof] door de moderators verwijderd.
iedereen mag tegenwoordig moslims beledigen, schelden...
dan wordt er gezegd: het recht van meningsuiting.
maar als een moslim een kristisch stukje over een ander schrijf dan is het direct discriminatie!

18-07-2005, 10:19

Citaat:
Is het dan niet hun goed recht om zich zelf te verdedigen??
Op zich zeker, als ze maar geen schoolklassen gaan uitmoorden, of theaterbezoekers, of metro passagiers want dat is zo laf. Zeker als je denkt dat je in de hemel komt, loop dan de vijand maar tegemoet en verdien je prijs. Bovendien kun je je afvragen waar de oorzaak ligt.

Maar daar is die haat vaak niet op gebaseerd. Echt niet. Die is gebaseerd op het feit dat die anderen een ander geloof hebben. Dat het 'die anderen' zijn. Iets wat de Islam blijkbaar nogal in zich heeft.

Overigsn is heel NL niet in rep en roer. Dat valt nou ook wel weer mee. maar de moord op Theo heeft wel veel mensen gechoqueerd omdat we dus blijkbaar niet meer kunnen zeggen wat we vinden.

18-07-2005, 10:20

Citaat:
Moslims die andere groepen niet gelovigen slecht behandelen zijn juist zuiver in de leer.
Ik ben daar nog zo zeker niet van. Volgens mij staat zelfs in de Koran dat je je moet aanpassen als moslim in een niet-moslim land.

18-07-2005, 10:21



Citaat door SalmanKhan:
oh wat zijn die hindoes hypocrieten.
op hun forum: http://forum.sangam.nl/ maken ze een sport om moslims dagelijks te beledigen.
door hun toedoen is het hele sub-forum [geloof] door de moderators verwijderd.
iedereen mag tegenwoordig moslims beledigen, schelden...
dan wordt er gezegd: het recht van meningsuiting.
maar als een moslim een kristisch stukje over een ander schrijf dan is het direct discriminatie!
http://forum.sangam.nl/index.php?showtopic=108385&st=0&#entry2028847

In Angelsaskische landen ontstaan de meeste rassenrellen niet tussen de minderheid en blanken, maar tussen minderheden onderling. Zal hier ook wel gaan gebeuren.

18-07-2005, 10:21

Citaat door Wolf Blitzer:
Deze bevolkingsgroep heeft zichzelf in een hoek gezet. Je moet wel een koe zijn om dat nu nog steeds niet in te zien. Hoe kan het anders dat andere migrantengroepen niet of nauwelijks in eenzelfde hoek staan of ooit hebben gestaan?

Hoe komt het dat Chinezen die net zo goed niet snel mixen over het algemeen zo'n gewaardeerde groep is? Omdat ze hard werken, zelfvoorzienend zijn, hun jongeren teisteren niet de openbare ruimte en hebben in alle verkeerde statistieken (uitkeringen, criminaliteit) vrijwel of gelijke goede prestaties als de autochtone bevolking of indische bevolking.Verder is het boeddhisme een niet discriminerende religie die niet andere bevolkingsgroepen stelselmatig discrimineert en uit is op werelddominantie.

Dat zou toch een contradictio in terminis zijn, niet?.....Dat Nederlanders alleen maar 'racistisch' en 'discriminatoir' zijn jegens Marokkanen........

Zou er toch iets anders aan de hand zijn (rethorisch)?

Ik adviseer introspectie....en leer hoe andere immigrantengroepen succesvol zijn geworden. Aan de Nederlanders heeft het nooit gelegen.
Misschien ligt het aan ons!? MAAR aan jullie zal het nooit liggen.....dat noem ik pas een hoge dunk hebben.

Zal ik je een geheimpje vertellen....wij zijn (onze ouders zijn) in vrede gekomen....maar ik (mijn generatie) is hier geboren. Dus wij zijn eigelijk ook Nederlanders.....Maar hoe goed wij ons best doen.....komt steede en Nederlander die het voor ons wilt verpesten... zie Pim, zie theo, zie wilders.....en hoe dan ook.....krijgen ze heel veel nederlanders achter hun......door leugens oa......Maar elke keer als wij (ook Nederlanders) iets willen bereiken...komen we tegen een muur testaan...

....En sommige zijn sterk, en kunnen doorgaan...maar wij zijn ook mensen....sommige hebben het niet meer en dwalen af.....de criminaliteit in.....k bedoel maar....hoe zou ik mijn ziekenfonds en kleding en huur en eten moeten betalen als k geen werk heb?!?!

Het is inderdaad niet goed tepraten....maar waarom willen jullie nederlanders dat ik bv het moet uitleggen namens Mo B bv....Hij is toch verantwoordelijk voor zijn dingen....en ik voor de mijne....als ik op vakantie ga...en daar wat doms doe....dan komen ze jou toch ook niet voor uitleg vragen....

Maar dat willen jullie niet inzien....jullie zien je zelf als suprieur....en daar kan niemand tussen komen....en daarmee kunnen wij niet praten....

Helaas niet praten..

Ik ben gelukkig goed opgeleid....heb geknokt voor mijn baan.....en heb het gelukkig goed.......ken de politie alleen als ik ze tegen kom op straat....
Maar toch.....word ik slecht aangekeken door mijn medenederlanders....

En dan is mijn vraag: Wat heb IK hun aangedaan?!?!


Groetjes van Hamas_C!!

18-07-2005, 10:24

Citaat door Hoogervorst:
Super grappig toch? Elqalem is gewoon een Islamitische Geenstijl. Het enige wat irritant is, dat ze in hun frontpage een bmp-file hebben staan, wat het laden van die site aanmerkelijk vertraagt.
ik dacht het niet: Elqalem is islmitisch en dus halal. geenstijl is kafir endus haram. dit is groot verschil hoor vergis je niet

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9