Bekijk volle/desktop versie : Vraagje aan de dames (met hoofddoek)



Pagina's : [1] 2

17-07-2005, 14:21

Citaat door Moslima84:
Salam oe 3aleikoum

Ik draag nu bijna een maand hijaab, elhamdoelilah. Ik ben er ontzettend blij mee en heb er absoluut geen spijt van. Ik kan me niet meer voorstellen om zonder hijaab naar buiten te gaan. Wat mijn vraag aan jullie is, welke problemen jullie tegenkwamen toen jullie hijaab gingen dragen, denk daarbij aan school, werk, stage enz.

salamoe 3aleikoum
.

17-07-2005, 19:49


alhamdoelilah... geen slechte ervaringen .. mashalah zuster ik ben trots op je

18-07-2005, 01:21
Hamdoelilah goed, behalve natuurlijk enkele opmerkingen en raar aanstaren. (maar dat zijn we wel gewend)

Wa alaikoem asalaam.

18-07-2005, 02:18
As-Salaam oe alaikom warahmatullahi wabarakatuh zuster in het geloof...

Allah zegt in de koraan wat als volgt vertaald kan worden:

1. Alif Laam Miem.

2. Denken de mensen dat zij (met rust) zullen worden gelaten, alleen omdat zij zeggen: "Wij geloven" zonder dat zij zullen worden beproefd?

3. Wij beproefden degenen die vóór hen waren. Daarom zal Allah ook hen die waarachtig zijn, onderscheiden en de leugenaars kenbaar maken.

De islam praktiseren op de goede manier met de koran en sunnah, zoals die geinterpreteerd werden door de sahabah (metgezellen van de profeet) zal altijd wel problemen opleveren...omdat Allah, De Verhevene ons test...

Het doet mij heel veel goed als ik zulke berichten lees dat mensen toch wel beter hun geloof willen praktiseren...

Moge Allah je bijstaan in goede en slechte tijden...

Wa Alaikom salaam warahmatullahi wabarakatuh

18-07-2005, 02:29



Citaat door Najib_Spook:
As-Salaam oe alaikom warahmatullahi wabarakatuh zuster in het geloof...

Allah zegt in de koraan wat als volgt vertaald kan worden:

1. Alif Laam Miem.

2. Denken de mensen dat zij (met rust) zullen worden gelaten, alleen omdat zij zeggen: "Wij geloven" zonder dat zij zullen worden beproefd?

3. Wij beproefden degenen die vóór hen waren. Daarom zal Allah ook hen die waarachtig zijn, onderscheiden en de leugenaars kenbaar maken.

De islam praktiseren op de goede manier met de koran en sunnah, zoals die geinterpreteerd werden door de sahabah (metgezellen van de profeet) zal altijd wel problemen opleveren...omdat Allah, De Verhevene ons test...

Het doet mij heel veel goed als ik zulke berichten lees dat mensen toch wel beter hun geloof willen praktiseren...

Moge Allah je bijstaan in goede en slechte tijden...

Wa Alaikom salaam warahmatullahi wabarakatuh
As-Salaam oe alaikom warahmatullahi wabarakatuh zuster in het geloof...
MaschaAllah broeder mooi gezegd van jou inderdaad door dit soort dingen word ik ook alleen maar blijer.

PS:mag ik vragen welek soerat dat is

18-07-2005, 21:17

Citaat door hameed:
Over Moslimas die zo goed opgevoed zijn dat men ze met alle respect behandeld ondanks het feit dat ze geen hoofddoek dragen, zal Allah zeker tevreden zijn. Dat was hij ook over Khadija, de vrouw van de Profeet, vrede zij met hem.
wat bedoel je daarmee, ondanks dat ze geen hoofddoek dragen? het dragen van de hijaab is fard en er is overgeleverd dat een vrouw zonder hoofddoek de geur van de djanna niet eens zal ruiken.. corrigeer me als ik het fout heb.. almohimm.. gair inchalah

18-07-2005, 22:58

Citaat door hameed:
Overlevering is geen openbaring. Het valt niet na te gaan hoe zuiver een overlevering is. Als men eeuwenlang iets weet van horen zeggen dan neemt men tenslotte aan dat het wel waar moet zijn.

De geur van de Djanna. De Djanna is een staat van Bewustzijn die ons voorstellingsvermogen verre te boven gaat. Onze zintuigen schieten daar tekort, ook het ruiken. Djanna is namelijk een gelukzalige staat waarin men zich niet langer verwijderd voelt van de aanwezigheid van Allah... almohimm.. gair inchalah

Hameed
ontken je hiermee de betrouwbaarheid van alle overleveringen? ahadith zijnook overgeleverd..

18-07-2005, 23:52
het is soerat al ankaboet

19-07-2005, 08:32

Citaat door Moslima84:
Salam oe 3aleikoum

Ik draag nu bijna een maand hijaab, elhamdoelilah. Ik ben er ontzettend blij mee en heb er absoluut geen spijt van. Ik kan me niet meer voorstellen om zonder hijaab naar buiten te gaan. Wat mijn vraag aan jullie is, welke problemen jullie tegenkwamen toen jullie hijaab gingen dragen, denk daarbij aan school, werk, stage enz.

salamoe 3aleikoum
Salaam Aleykum

Ik ben een bekeerde muslima. Ondanks dat ik buitenlands ben, kijken zusters die al hun hele leven muslima zijn mij raar aan.

Soms heb ik het gevoel dat deze zusters ons niet als muslima's zien, omdat we 'anders' zijn.

Hebben andere bekeerde zusters hier ook ervaring mee?

Salaam Khadija

19-07-2005, 21:51

Citaat door hameed:
Over Moslimas die zo goed opgevoed zijn dat men ze met alle respect behandeld ondanks het feit dat ze geen hoofddoek dragen, zal Allah zeker tevreden zijn. Dat was hij ook over Khadija, de vrouw van de Profeet, vrede zij met hem.
Allah (Soebhanahoe wa Ta'ale) heeft het dragen van de Hidjaab aan de vrouwen verplicht gesteld. Hij zegt hierover:

“En zeg tegen de gelovige vrouwen, dat zij hun ogen neerslaan en kuisheid bewaken, en hun sieraad niet tonen, behalve wat daarvan zichtbaar is.
En zij moeten hun sluiers over hun boezems dragen en hun schoonheid niet openlijk tonen, behalve aan hun echtgenoten, of hun vaders, of de vaders van hun echtgenoten, of hun zonen, of de zonen van hun echtgenoten, of hun broeders, of de zonen van broeders, of de zonen van hun zusters, of hun vrouwen, of slavinnen waarover zij beschikken, of mannelijke helpers die geen begeerte meer hebben, of de kinderen die nog niet '' Auratx" van vrouwen letten.
En laten zij niet met hun voeten stampen om hun sieraden die zij verbergen te laten kennen.
En keert jullie allen berouwvol tot Allah, O gelovigen. Hopelijk zullen jullie slagen."

(Surah An-Noer, 31)

19-07-2005, 23:02

Citaat door hameed:
Neen hoor. Alles wat maakt dat ik meer vanuit het Hart ga leven is halal en betrouwbaar. Dat vind jij toch ook?
natuurlijk agie, zolang de overleverng betrouwbaar is (sahih muslim, boecharie) geloof ik erin...
gair inchalah

20-07-2005, 15:30

Citaat door taznaktia:
'


Salaamoe3laikoem oegti

masaalah wat goed van je dat je de stap hebt genomen om een hoofdoek te dragen ...masaallah ben echt blij voor je ....effe terug naar je vraag of ik problemen tegen kwam toen ik een hoofdoek droeg..ik moet je zeggen ik draag al jaren een hoofdoek maar droeg hem niet op de manier hoe een moslima haar hoofddoek moet dragen ..ik droeg hem op een manier zoals heel veel meiden hem nu dragen...ik droeg dan een hoofdoek met een jurk over me broek heeen(ze3ma bedekt) maar je zag dan wel me figuur begrijp je?.....hmdl ik draag me hoofdoek nu zoals het hoort ik draag nu een jilbaab met een lange hoofdoek...en ik moet je zeggen dat ik op het begin heel veel reacties kreeg van uhhh ga je dat nu altijd zo dragen en ga je altijd zwart dragen...je mag ook toch ook verschilende kleuren dragen ? bla bla bla echt van die rare opmerkingen....MAAR ELHAMDOELILAH IK BEN ER BLIJ MEE...VOEL ME DR GOED IN ..................En voor de zusters die het moeilijk hebben met het dragen van een hoofdoek of die het dragen maar er problemen mee hebben heb sabr sabr sabr en nog eens sabr ......insaallah


wa salaam

moge allah swt onz meer sabr geven insallah.......
MaschaAllah zuster moge Allah jou hier voor belonen en alle andere moslims inschaAllah maar echt goed van jou en je hebt de zuster denk ik wel geholpen met jou bericht vind echt goed van hamdoellillaah

20-07-2005, 15:32



Citaat door Khadija_86:
Salaam Aleykum

Ik ben een bekeerde muslima. Ondanks dat ik buitenlands ben, kijken zusters die al hun hele leven muslima zijn mij raar aan.

Soms heb ik het gevoel dat deze zusters ons niet als muslima's zien, omdat we 'anders' zijn.

Hebben andere bekeerde zusters hier ook ervaring mee?

Salaam Khadija
3lekomselaam wr wb,

hamdoellilaaah zuster echt MaschAllah goed van je moge Allah jou hier voor belonen echt doet me goed om dit te horen alleen dat ze je raar aan kijken moge Allah jou daar geduld bij geven en hen leiden amien.

PS:mag ik vragen in welke land je zit meschien weet ik dan wat je mee maakt door wat voor soort mensen ze zijn

20-07-2005, 15:35

Citaat door hameed:
Over Moslimas die zo goed opgevoed zijn dat men ze met alle respect behandeld ondanks het feit dat ze geen hoofddoek dragen, zal Allah zeker tevreden zijn. Dat was hij ook over Khadija, de vrouw van de Profeet, vrede zij met hem.
heb je enig bewijs dat de vrouw van de profeet,vrede zij met hem geen hoofdoek droeg kan ik me niet bij voorstellen dat toen de hoofdoek verplicht werd dat zij hem niet droeg dus als jij bewijs hebt graag?????????????????

20-07-2005, 16:46

Citaat door Khadija_86:
Salaam Aleykum

Ik ben een bekeerde muslima. Ondanks dat ik buitenlands ben, kijken zusters die al hun hele leven muslima zijn mij raar aan.

Soms heb ik het gevoel dat deze zusters ons niet als muslima's zien, omdat we 'anders' zijn.

Hebben andere bekeerde zusters hier ook ervaring mee?

Salaam Khadija
Salaamoe3laikoem lieve oegti

Lieve oegti ben heel blij om te horen dat je bekeerd bent tot een moslima...elhamdoelilah.....


ik wil even reageren op dat stukje dat je hebt geschreven....van dat er moslima's zijn die jouw raar aankijken...en dat jij dan het gevoel hebt dat ze jouw niet zien als een moslima...omdat je 'anders' bent.....mag ik vragen wat je daar meebedoelt?

wa salaam

Pagina's : [1] 2