Bekijk volle/desktop versie : huishouden



Pagina's : [1] 2

16-07-2005, 21:17
iewa het is hier zo saai en ik heb niks te verzinnen dus dacht ik even een andere topic openen.

Hoelang doe je over het huishouden?Gewone dagelijks dingen en de grote schoonmaak.

ik zit soms van 9 uur tot 16:00 achter elkaar op te ruimen , en soms van 9 tot maar 11 uur ofzo.


vertel, wat is je dagelijke ritueel

16-07-2005, 21:23


Dagelijkse ritueel: Mn bed opmaken 1 minuut.

16-07-2005, 21:23
ik doe de grote schoonmaak op vrijdag van 19 uur tot 1 uur of later in de nacht en door de week doe ik gewoon het eten en de afwas en eens 1 keer in de week dweilen.




ik verveel me ook, ik zit nu bij mijn schoonouders en ik versta geen woord wat ze zeggen, , ach ja dus dacht ik eens vlug te komen kijken op m.nl
hahahaha

16-07-2005, 21:24
dagelijks ritueel: eten maken en afwassen en het bed opmaken

16-07-2005, 21:50



Citaat door achermijnpc:
ik doe de grote schoonmaak op vrijdag van 19 uur tot 1 uur of later in de nacht en door de week doe ik gewoon het eten en de afwas en eens 1 keer in de week dweilen.




ik verveel me ook, ik zit nu bij mijn schoonouders en ik versta geen woord wat ze zeggen, , ach ja dus dacht ik eens vlug te komen kijken op m.nl
hahahaha
zal ik je cursus arabisch geven

16-07-2005, 21:52
ja waarom niet, ik heb het echt nodig

16-07-2005, 21:52
mijn dagelijks rutueel is : Afwassen,bedden opmaken,om de dag dweilen (soms elke dag),vuilnis buiten zetten,1 wasje draaien+ophangen+vouwen,stof vegen op alle meubels en accesoires,wc en douche met een doekje schoonmaken,kinderen douchen en eten maken

1 keer per week doe ik overdreven de keuken,woonkamer en slaapkamer en douche en 1 keer per week kleren strijken

16-07-2005, 21:58
[QUOTE=tangia21]mijn dagelijks rutueel is : Afwassen,bedden opmaken,om de dag dweilen (soms elke dag),vuilnis buiten zetten,1 wasje draaien+ophangen+vouwen,stof vegen op alle meubels en accesoires,wc en douche met een doekje schoonmaken,kinderen douchen en eten maken

1 keer per week doe ik overdreven de keuken,woonkamer en slaapkamer en douche en 1 keer per week kleren strijken[/QUOTE

waarmee strijk je dan, met zo.n stoomding.. ik ben er nog steeds niet uit wat ik moet gaan kopen hahahah



16-07-2005, 22:03

Citaat door islamwoman:
[QUOTE=tangia21]mijn dagelijks rutueel is : Afwassen,bedden opmaken,om de dag dweilen (soms elke dag),vuilnis buiten zetten,1 wasje draaien+ophangen+vouwen,stof vegen op alle meubels en accesoires,wc en douche met een doekje schoonmaken,kinderen douchen en eten maken

1 keer per week doe ik overdreven de keuken,woonkamer en slaapkamer en douche en 1 keer per week kleren strijken[/QUOTE

waarmee strijk je dan, met zo.n stoomding.. ik ben er nog steeds niet uit wat ik moet gaan kopen hahahah


ik heb zo'n stoom ding allang in huis(voor 99euro gekocht ) maar nooit gebruikt (stom he)

ik strijk gewoon met een strijkijzer,terwijl die stoombullet veel en veel makkelijker is

16-07-2005, 22:05

Citaat door tangia21:
[QUOTE=islamwoman]

ik heb zo'n stoom ding allang in huis(voor 99euro gekocht ) maar nooit gebruikt (stom he)

ik strijk gewoon met een strijkijzer,terwijl die stoombullet veel en veel makkelijker is
Ja, kijk. Daar ben ik nou bang voor om te kopen. Dat ik die toch niet gaat gebruiken omdat je er op moet wachten enzo.. Is wel duur zo,n ding... ik denk dat ik een gewonen strijkijzer ga kopen, maar dan wel een goede met alles er op

16-07-2005, 22:08

Citaat door islamwoman:
[QUOTE=tangia21]

Ja, kijk. Daar ben ik nou bang voor om te kopen. Dat ik die toch niet gaat gebruiken omdat je er op moet wachten enzo.. Is wel duur zo,n ding... ik denk dat ik een gewonen strijkijzer ga kopen, maar dan wel een goede met alles er op
weet je, ik ben nu weer eens bezig met schoonmaken en met stoombullet (niets te doen, en ik kom af en toe hier kijken als dat ding aan het warmen is )

ps: ik doe een grote schoonmaak (nergens voor nodig) in mijn hal en gang

16-07-2005, 22:08
Mijn dagelijkse ritueel:
-afwassen
-keuken met doekje(chloor) schoonmaken
-douche + wc met chloor schoonmaken
-was doen, ophangen en opvouwen
-bed opmaken
-stof afnemen
-spiegels en glas schoonmaken

Vuilnis hoef ik gelukkig nooit buiten te zetten, dat doet me man en strijken doe ik pas als ik wat wil aantrekken. Ik strijk nooit alles.

16-07-2005, 22:19



Citaat door tangia21:
[QUOTE=islamwoman]

weet je, ik ben nu weer eens bezig met schoonmaken en met stoombullet (niets te doen, en ik kom af en toe hier kijken als dat ding aan het warmen is )

ps: ik doe een grote schoonmaak (nergens voor nodig) in mijn hal en gang
hahahha, ik vind het veel te warm om schoon te maken. Is zo,n stoombullet goed... ik ga bidden en ben zo terug

16-07-2005, 22:29

Citaat door islamwoman:
[QUOTE=tangia21]

hahahha, ik vind het veel te warm om schoon te maken. Is zo,n stoombullet goed... ik ga bidden en ben zo terug
hij is zeker wel goed (komt in sommige hoeken waar je zelf niet kan komen met een doek of spons.

bijvoorbeel gasfornuis.Spuit ik een dag van te voren met Dasty.Als ik hem dan wil schoonmaken doe ik de gasfornuis (kheb eigenlijk een electrische) aan op 200 geraden voor 10 minuutjes, en dan met stoombullet eroverheen en hoppa , alleen met een doekje en je bent klaar

16-07-2005, 22:43

Citaat door Dreamlover:
Dagelijkse ritueel: Mn bed opmaken 1 minuut.
walla hiela

Pagina's : [1] 2