Bekijk volle/desktop versie : Trouwen! (voorhuwelijkse processen)



Pagina's : [1] 2 3

21-03-2003, 22:12
Heeft iemand of weet iemand welke stappen er ondernomen moeten worden voor dat men kan trouwen.

Dus alle processen die vooraf moeten gebeuren (welke wel mogen en niet mogen).

Verhaal begint zo:

Ik loop op straat en ik zie de muslima van mijn dromen!!!!!!

What happens next?

Hoe maak ik duidelijk dat ik haar wil leren kennen?

Mag ik met haar afspreken?

Enz.........Enz..........

21-03-2003, 22:28


Nee... Volgens de Citaten van El Koran/Woorden van Allah is het Niet Toegestaan om op die Manier een Vrouw te Benaderen...Of Andersom..

21-03-2003, 22:29

Citaat:
Origineel gepost door Mariampjee
Nee... Volgens de Citaten van El Koran/Woorden van Allah is het Niet Toegestaan om op die Manier een Vrouw te Benaderen...Of Andersom..
Hoe moet het dan wel..................heeft iemand een idee?

21-03-2003, 22:33
Ik Heb hier geen Ervaring mee...Dus zal het Antwoord Hiervoor ook Niet hebben...

21-03-2003, 22:59


1. Navragen wie zij is, waar ze woont
2. Als je vastbesloten bent 'Huwelijksaanzoek'
3. De (pleeg)ouder moet zijn toestemming aan het huwelijk geven.
4. De bruidegom moet bevoegd zijn om te trouwen.
5. Ook de bruid moet bevoegd zijn om te trouwen en mag noch in haar ‘iddah zijn, noch in staat van ihram.
5. Er moet sprake zijn van sighah, dit is ijab (het huwelijksaanzoek) en qabul (het aanvaarden van het huwelijksaanzoek).
6. Het leren kennen geschiet strikt alleen met het bijzijn van een mahram
7. De bruidschat moet zijn overeengekomen.

Wat betreft je laatste vraag kan ik het volgende voorbeeld aanhalen van een bekende moderne dichter:

"Een blik;
een glimlach;
een knik met het hoofd;
Dan een praatje;
een belofte;
De warmte van een bed."

De profeet (Allah's zegen en vrede zij met hem) heeft gezegd: "Iedereen die in Allah en de Laatste Dag gelooft mag nooit alleen met een vrouw zijn zonder haar mahram te zijn, want anders zal satan de derde persoon (blijken te) zijn." Overgeleverd door Ahmed.

wa salamoe 3alikom

21-03-2003, 23:13
Sukran Azziz

Djazak Allahu khair!

Maar het volgende,

Bijvoorbeeld in grote steden als utrecht, amsterdam, parijs, brussel en ji komt deze persoon tegen?

want dan? hoe zou je dat moeten oplossen?

22-03-2003, 00:13
men wazieb a gouya.

Hoe bedoel je in de grote steden? wakila shi zarda insha allah hahaha, ben toch wel uitgenodigd hé? , aa zoek het lekker dichtbij op ash dak el shi Parijs haha, nee ff serieus koulshi bel maktab toch?.

Ik denk dat die regels overal en voor altijd gelden wa allah ou 3lam

22-03-2003, 00:22

Citaat:
Origineel gepost door _Azizje_
men wazieb a gouya.

Hoe bedoel je in de grote steden? wakila shi zarda insha allah hahaha, ben toch wel uitgenodigd hé? , aa zoek het lekker dichtbij op ash dak el shi Parijs haha, nee ff serieus koulshi bel maktab toch?.

Ik denk dat die regels overal en voor altijd gelden wa allah ou 3lam
Allahu a'liem

22-03-2003, 10:43
Als je vastberaden bent... Moet je er dus OOK achter proberen te komen waar ze woont agie... Op dat moment al...
hahahah shie achtervolging oela hahahahahah

Ghair inshallah!
Allah koen fel Houwn inshallah

22-03-2003, 14:25
Salamou 3alikom,

Ja toch!! bnet mouzoudien fe hollanda el hamdulilah, sok 3amr hahaha als jemal een meisje op het oog heeft dan stel ik me bijdeze als walie aan hahaha....

srartoe ja le bnet joei joei joei hahaha

beslemma 3likom fhad a sa3a.

22-03-2003, 14:27
Sjow Sjow, Jemal, je hebt al een walie agie!
Succes zal ik zeggen....

22-03-2003, 14:31
haha Hind , kan ook 2 dingen tegelijk doen hoor, walie + 3ries, wil jij mijn bruid zijn? haha geintje hoor met dihash mieni men kalat swab.

22-03-2003, 14:33


hhahahahaha agie.... 2 dingen tegelijk nog wel... ewa mashallah agie!

En uuhh je weet maar nooit wat el mektab is...
Ghair inshallah...

ahahahahah grapjas

22-03-2003, 14:36
Safi daar houd ik je aan hoor, niet tegenstribbelen als ik ineens aanbel en ineens naast je vader en moeder zit met een berad djel athee volop aan het onderhandelen hahaha

22-03-2003, 15:00
Met een Bered el ethee heb je ze zo om!
HAhhahahaha omkoperij... waga 3lik agie... mezjen... hahahhaha

Tegenstribbelen? hahahah ik zou niet durven, anders krijg ik die bered nog naar me hoofd gesmeten van me vader!

Pagina's : [1] 2 3