Bekijk volle/desktop versie : Trouwen! (voorhuwelijkse processen)



Pagina's : [1] 2 3

21-03-2003, 22:12
Heeft iemand of weet iemand welke stappen er ondernomen moeten worden voor dat men kan trouwen.

Dus alle processen die vooraf moeten gebeuren (welke wel mogen en niet mogen).

Verhaal begint zo:

Ik loop op straat en ik zie de muslima van mijn dromen!!!!!!

What happens next?

Hoe maak ik duidelijk dat ik haar wil leren kennen?

Mag ik met haar afspreken?

Enz.........Enz..........

21-03-2003, 22:28


Nee... Volgens de Citaten van El Koran/Woorden van Allah is het Niet Toegestaan om op die Manier een Vrouw te Benaderen...Of Andersom..

21-03-2003, 22:29

Citaat:
Origineel gepost door Mariampjee
Nee... Volgens de Citaten van El Koran/Woorden van Allah is het Niet Toegestaan om op die Manier een Vrouw te Benaderen...Of Andersom..
Hoe moet het dan wel..................heeft iemand een idee?

21-03-2003, 22:33
Ik Heb hier geen Ervaring mee...Dus zal het Antwoord Hiervoor ook Niet hebben...

21-03-2003, 22:59


1. Navragen wie zij is, waar ze woont
2. Als je vastbesloten bent 'Huwelijksaanzoek'
3. De (pleeg)ouder moet zijn toestemming aan het huwelijk geven.
4. De bruidegom moet bevoegd zijn om te trouwen.
5. Ook de bruid moet bevoegd zijn om te trouwen en mag noch in haar ‘iddah zijn, noch in staat van ihram.
5. Er moet sprake zijn van sighah, dit is ijab (het huwelijksaanzoek) en qabul (het aanvaarden van het huwelijksaanzoek).
6. Het leren kennen geschiet strikt alleen met het bijzijn van een mahram
7. De bruidschat moet zijn overeengekomen.

Wat betreft je laatste vraag kan ik het volgende voorbeeld aanhalen van een bekende moderne dichter:

"Een blik;
een glimlach;
een knik met het hoofd;
Dan een praatje;
een belofte;
De warmte van een bed."