Bekijk volle/desktop versie : Wat te doen als je in marokko wettelijk getrouwd en eigenlijk niet wil!!!



Pagina's : [1] 2

13-07-2005, 16:20
Hai dames en heren,

Ik ben een meisje van 25 en ben afgelopen zomer met mijn neef wettelijk getrouwd, maar nu ben ik er achter gekomen dat hij eigenlijk helemaal niet deugt....en hij mij alleen wil trouwen voor de papieren, dus nu wil ik van hem scheiden maar hoe pak ik dit aan want mijn ouders staan namelijk niet achter mijn keus, ze geloven mij niet!!!Dus ik moet het zelf helemaal alleen oplossen.

Kan iemand mij tips of advies geven hoe ik het kan aanpakken???
Of heeft iemand ook zoiets meegemaakt??

13-07-2005, 16:24


Maar wil hij na de papieren gelijk bij je weg gaan..?!

13-07-2005, 16:25

Citaat door Malika5680:
Hai dames en heren,

Ik ben een meisje van 25 en ben afgelopen zomer met mijn neef wettelijk getrouwd, maar nu ben ik er achter gekomen dat hij eigenlijk helemaal niet deugt....en hij mij alleen wil trouwen voor de papieren, dus nu wil ik van hem scheiden maar hoe pak ik dit aan want mijn ouders staan namelijk niet achter mijn keus, ze geloven mij niet!!!Dus ik moet het zelf helemaal alleen oplossen.

Kan iemand mij tips of advies geven hoe ik het kan aanpakken???
Of heeft iemand ook zoiets meegemaakt??
Gewoon voor jezelf kiezen als je het weet dan moet je het gewoon doen ongeacht wat je ouders denken jij bent er mee getrouwd en niet hun.

13-07-2005, 16:25
zwaar moeshkiela

je moet naar consulaat in rabat...

13-07-2005, 16:35


te laat had je eerder moeten bedenken nu kan je er haast niet omheen

13-07-2005, 16:36

Citaat door frenky:
te laat had je eerder moeten bedenken nu kan je er haast niet omheen
Ooh zeker wel gewoon scheidingspapieren aanvragen vrouwen hebben nou ook het recht in marokko om een scheiding aan te vragen

13-07-2005, 16:38

Citaat door Malika5680:
Hai dames en heren,

Ik ben een meisje van 25 en ben afgelopen zomer met mijn neef wettelijk getrouwd, maar nu ben ik er achter gekomen dat hij eigenlijk helemaal niet deugt....en hij mij alleen wil trouwen voor de papieren, dus nu wil ik van hem scheiden maar hoe pak ik dit aan want mijn ouders staan namelijk niet achter mijn keus, ze geloven mij niet!!!Dus ik moet het zelf helemaal alleen oplossen.

Kan iemand mij tips of advies geven hoe ik het kan aanpakken???
Of heeft iemand ook zoiets meegemaakt??
dit is dus waarom ik zo tegen importhuwelijken ben. alle rassen trouwens. ik heb daar echt een hekel aan, maar goed...

volgens mij kan je door een officiële NL'se scheiding gewoon bij het consulaat in NL terecht toch? was je ondanks dat je in Marokko bent getrouwd ook al voor de NL'se wet getrouwd? neem aan van wel, want de overheid moet toch weten, dat je iemand importeert voor de integratiecursus enzo toch? anyway, zo ja....dan had ik begrepen, dat het mogelijk is om de scheiding hier op te lossen. bel eerst het consulaat hier in NL. misschien hoef je helemaal niet naar Rabat.

veel suc6 verders!

13-07-2005, 16:39

Citaat door Modesty:
Ooh zeker wel gewoon scheidingspapieren aanvragen vrouwen hebben nou ook het recht in marokko om een scheiding aan te vragen
zeg niet dat ze geen recht heeft maar krijg dat maar is voor mekaar daarzo...
hoop ellende.
wens je in ieder geval veel sterkte ermee en hoopelijk ben je er snel vanaf
Ghir insha allah

13-07-2005, 16:39

Citaat door Modesty:
Ooh zeker wel gewoon scheidingspapieren aanvragen vrouwen hebben nou ook het recht in marokko om een scheiding aan te vragen
you got my vote honey!!

13-07-2005, 16:40

Citaat door Crazyfrog2005:
you got my vote honey!!

13-07-2005, 16:41

Citaat door samie17:
Maar wil hij na de papieren gelijk bij je weg gaan..?!
Ja ik denk het wel!!

En weet je het probleem is dat het familie is van mijn vader, dus ik durf ook niet meer naar marokko, ik heb angst dat die familie mij iets gaat aandoen ofzo!

Dus om naar marokko te gaan en scheiding aan te vragen is geen optie voor mij daarom wil ik vragen aan iemand die ook maar zoiets heeft meegemaakt wat die persoon heeft gedaan, want ik moet alles vanuit nederland oplossen.

Marokko is op dit moment te riskant voor mij!!!

13-07-2005, 16:41

Citaat door frenky:
zeg niet dat ze geen recht heeft maar krijg dat maar is voor mekaar daarzo...
hoop ellende.
wens je in ieder geval veel sterkte ermee en hoopelijk ben je er snel vanaf
Ghir insha allah
Vroeger was het moeilijk maar sinds aantal jaar terug hebben vrouwen nu heel veel rechten en kan het ook bespoedigd worden dus het valt reuze mee tja haar ouders zouden het erg vinden tis toch famillie en voor hun een schande bloedeigen neef die ze niet wil ik zou dus echt dikke maling hebben en gewoon gaan scheiden maar eerlijk is eerlijk ik zou niet eens met me neef trouwen of weet ik ut uit maghreb

13-07-2005, 16:46



Citaat door Crazyfrog2005:
dit is dus waarom ik zo tegen importhuwelijken ben. alle rassen trouwens. ik heb daar echt een hekel aan, maar goed...

volgens mij kan je door een officiële NL'se scheiding gewoon bij het consulaat in NL terecht toch? was je ondanks dat je in Marokko bent getrouwd ook al voor de NL'se wet getrouwd? neem aan van wel, want de overheid moet toch weten, dat je iemand importeert voor de integratiecursus enzo toch? anyway, zo ja....dan had ik begrepen, dat het mogelijk is om de scheiding hier op te lossen. bel eerst het consulaat hier in NL. misschien hoef je helemaal niet naar Rabat.

veel suc6 verders!
Ik heb het hier in nederland nog niet doorgegeven omdat ik ziezo een raar gevoel had over de hele gebeurtenis!!! En bij nader inzien ben ik blij dat ik het hier niet heb doorgegeven.

Maar nu weet ik me gewoon geen raad...........!! Trouwens mijn zussen en broers staan allen achter mij en ze hadden mij tevens gewaarschuwd maarja koppigheid!!!

13-07-2005, 16:47

Citaat door Modesty:
Vroeger was het moeilijk maar sinds aantal jaar terug hebben vrouwen nu heel veel rechten en kan het ook bespoedigd worden dus het valt reuze mee tja haar ouders zouden het erg vinden tis toch famillie en voor hun een schande bloedeigen neef die ze niet wil ik zou dus echt dikke maling hebben en gewoon gaan scheiden maar eerlijk is eerlijk ik zou niet eens met me neef trouwen of weet ik ut uit maghreb
ja, ik zou dat dus ook niet kunnen. lekker dan, getrouwd zijn met een soort broer van je. kokhalsneigingen krijg ik ervan. niets voor mij!

maar topicstarter, wat Modesty zegt je hebt zelf ook rechten en misschien kan je het allemaal van hier uit aanvragen. bel ze gewoon rechtstreeks op. de familie van mn ma deed ook moeilijk toen ze een NL'se paspoort wilde maken, want ze moesten dan daar voor haar allerlei papieren laten stempelen. toen hebben we alles rechtstreeks opgestuurd naar de NL'se ambassade. half jaar later kwam alles netjes terug. geld was overgemaakt en mn ma heeft nu een NL'se paspoort. dus zo kan het ook, maar ja ik weet niet in hoeverre je te maken hebt met de NL'se ambassade daar. bel ze op en vraag wat de mogelijkheden zijn. gewoon bellen. en nu in actie komen jij . en mocht je iemand binnen jouw familie vertrouwen die het voor je zou kunnen doen, dan zou ik zeggen doe dat. maar bellen bellen en nog eens bellen.

13-07-2005, 16:47

Citaat door Modesty:
Vroeger was het moeilijk maar sinds aantal jaar terug hebben vrouwen nu heel veel rechten en kan het ook bespoedigd worden dus het valt reuze mee tja haar ouders zouden het erg vinden tis toch famillie en voor hun een schande bloedeigen neef die ze niet wil ik zou dus echt dikke maling hebben en gewoon gaan scheiden maar eerlijk is eerlijk ik zou niet eens met me neef trouwen of weet ik ut uit maghreb
jij bent erg het is indd een schande voor de familie mensen hebben dan weer iets om over te praten... kent dat wel. zou ook never daar met iemand trouwen mij teveel zorgen, maar malika heb een nicht die daar ook ooit van plan was te gaan trouwen maar hield het ineens voor gezien, ze wou niets meer met hem dus heeft ze afstand genomen. maar ze was nog niet getrouwd dus heb geen idee hoe. suc6 ermee

Pagina's : [1] 2