Bekijk volle/desktop versie : Hadieth over trouwen gezocht



21-03-2003, 21:14
Salaamoalaikoem wa rahmatou Allah allemaal,

Ik ben op zoek naar ahadieth over het trouwen, of die te maken hebben met de liefde. Ik heb ze nodig om ze inshaAllah als bedankje te gebruiken voor een trouwfeest.

Alvast gazakoumo Allah gairan.

Wa alaikoemo salaam wa rahmatou Allah.
L.

21-03-2003, 22:15


Je kan het boek " Het Bruidsgeschenk" Huwelijks, Familie en Liefdesleven in de islam kopen, van uitgeverij Noer. Daar staan veel hadith in, die te maken hebben met het huwelijk en liefde

21-03-2003, 22:19

Citaat:
Origineel gepost door 3aroesa
Salaamoalaikoem wa rahmatou Allah allemaal,

Ik ben op zoek naar ahadieth over het trouwen, of die te maken hebben met de liefde. Ik heb ze nodig om ze inshaAllah als bedankje te gebruiken voor een trouwfeest.

Alvast gazakoumo Allah gairan.

Wa alaikoemo salaam wa rahmatou Allah.
L.
Is het een typische marokkaans trouwfeest met veel muziek, gemengde menigte enz. zoja dan raad ik je aan om gewoon af te zien van jouw goedbedoelde plan want je begaat een zonde.

21-03-2003, 22:26
Salaamoalaikoem,

Het is mijn trouwfeest, en die gaat volgens de Koran en Sounna. Dan spreekt het voor zich, dat er geen gemengde menigte, en muziek etc. zal plaatsvinden. Ik wil een gezegend begin hebben van mijn nieuwe leven. En ik vond het gewoon een leuk idee om een bedankje te maken met een hadieth erbij.

Wa alaikoemo salaam.

21-03-2003, 22:29


bedankt voor uw nadere toelichting.

Een gezegende huwelijk toegewenst

21-03-2003, 22:31
Graag gedaan.

21-03-2003, 23:09
Moge Allah je huwelijk zegenen inshAllah. ameen

21-03-2003, 23:13
Salaam aleikom.....

''En onder zijn tekenen is het volgende: dat Hij voor jullie echtgenotes heeft geschapen uit jullie zelf en dat jullie rust bij hen zullen vinden en Hij heeft tussen jullie genegenheid en genade geplaatst. Waarlijk, in dat zijn zeker tekenen voor mensen die nadenken'' (Quraan 30.21)

AbdoeAllah Ibn Masoed ra overleverde dat de Profeet saws gezegd heeft:

''O jullie jonge mensen! Iedereen die zich het huwelijk kan veroorloven moet trouwen, want dat helpt hen de blikken neer te slaan en zijn kuisheid te behoeden. iedereen die niet in staat is om te trouwen wordt aanbevolen om te vasten, want het vasten laat seksuele kracht verdwijnen'' (Boechari en Mouslim)

Een doe'a Kan ook mooi zijn als bedankje.....

"Moge Allah jou zegenen, en jullie verbintenis gelukkig maken''

''O Allah! Moge U hen vergeven, genade met hen hebben en datgene wat U hen geeft zegenen'' (Muslim)

Deze komen trouwens ook uit het boek ''Het Bruidsgeschenk'' Is wel een tip voor degene onder ons die Nog Moeten trouwen, Trouwens ook voor de getrouwden onder ons.....

22-03-2003, 08:44
Gazaki Allah gairan zuster. Maar ik kan moeilijk kiezen, en ik heb zelf ook een dou3a gevonden.....
Die gaat als volgt:
-Lof zij Allah, Die door Zijn zegeningen alle goede dingen perfectioneert.
-Alhamdoulillah alladie bini3matihi tatimmo assaali7hati.

Wat vind je ervan?
Kijk de eerste die jij stuurde, is uit de Qoraan, en ik weet niet hoe de mensen het daarna gaan behandelen, misschien gooien ze het weg na het eten van de chocolaatjes, begijp je. En uiteindelijk is dat toch mijn verantwoordelijkheid.
Salaam.
L.