Bekijk volle/desktop versie : Ik heb een vraag je



12-07-2005, 23:43
salaam

ik heb een vraag? Over epeliren je bent nog een meid niet getrouwd en je epelireed je wenkbrauwen is dat haram of niet ? Is dat allen haram als je nog niet getrouwd ben of is helemaal haram ?

ik hoop dat ik wat van jullie hoor

liefs zienariffia

12-07-2005, 23:55


het is haraam, allah sobhnahu wata3ala heeft de vrouwen die epileren vervloekt, hetzij getrouwd of niet

12-07-2005, 23:56
oke bedankt voor je reactie (lieverd)

13-07-2005, 00:04
salaam moslima4 life

ik heb nog en vraag je over borst verkleinen.

Nou ik ken een vrouw ze heeft heel veel last er van haar borsten ze kan heel moeilijk slapen en ze stik heel vaal omdat ze groot zij en heel slapjes dus ze is naar de dokter gegaan en de dokter ij je moet een operatie doen om ze te verkleinen. Die vrouw heeft naar de dokter geluisterd en ze heeft die opratie gedaan.

Mijn vraag is nu?is dat haram of niet

gr zienariffia

13-07-2005, 01:18


Assalaam 3aleykoum warahmoutAllah wabarakatuhu

zuster je vraagt een fatwa, deze zaken zijn voor elk anders, het is voor haar gezondheid dus ga je vanuit dat niet verboden is maar toch is het gevaarlijk om op zulke zaken te antwoorden zonder kennis men zou beter een geleerde hierover aanspreken want voor elk situatie en omstandigheden is er andere uitspraak (fatwa)

wa 3aleykoum salaam warahmoutAllah wabarakatuhu

13-07-2005, 14:15

Citaat door moslimastyling:
Assalaam 3aleykoum warahmoutAllah wabarakatuhu

zuster je vraagt een fatwa, deze zaken zijn voor elk anders, het is voor haar gezondheid dus ga je vanuit dat niet verboden is maar toch is het gevaarlijk om op zulke zaken te antwoorden zonder kennis men zou beter een geleerde hierover aanspreken want voor elk situatie en omstandigheden is er andere uitspraak (fatwa)

wa 3aleykoum salaam warahmoutAllah wabarakatuhu
salaam,

Bedankt voor je reactie.
Maar zou et ook mogelijk zijn om een topic te openen bij Islam en ik of bij koran en Hadthit als je zegt je moet een geleerde vragen. Maar daar hebt wel gelijk in je kan het beter naar een geleerde vragen.

groetjes
zienariffia

15-07-2005, 21:45
Maar ze heeft ze nu al verkleind dus

18-07-2005, 11:34

Citaat door zienariffia:
salaam moslima4 life

ik heb nog en vraag je over borst verkleinen.

Nou ik ken een vrouw ze heeft heel veel last er van haar borsten ze kan heel moeilijk slapen en ze stik heel vaal omdat ze groot zij en heel slapjes dus ze is naar de dokter gegaan en de dokter ij je moet een operatie doen om ze te verkleinen. Die vrouw heeft naar de dokter geluisterd en ze heeft die opratie gedaan.

Mijn vraag is nu?is dat haram of niet

gr zienariffia
Epileren blijft Haram..

Als je medisch gezien je borsten moet verkleinen dan is dat niet haram..


Wa Allahoe e3lem

18-07-2005, 12:55

Citaat door Safah83:
Epileren blijft Haram..

Als je medisch gezien je borsten moet verkleinen dan is dat niet haram..


Wa Allahoe e3lem
En als je het doet voor je man...Je mag je toch mooier voor hem maken...of mag het dan nog niet?

20-07-2005, 00:45

Citaat door Personality:
En als je het doet voor je man...Je mag je toch mooier voor hem maken...of mag het dan nog niet?
Je gaat je borsten toch niet vergroten/verkleinen voor je man, je man moet het er maar mee doen met wat Allah je heeft gegeven.. En gewoon Elhmdl zeggen met wat je hebt.

20-07-2005, 11:04

Citaat door Personality:
En als je het doet voor je man...Je mag je toch mooier voor hem maken...of mag het dan nog niet?
Dan mag het ook niet nee, je man behoort te weten dat het haram is en mag dit dus ook niet van je vragen....

Als je man wilt dat je geen hoofdoek draagt en kort draagt dan mag je hem ook niet gehoorzamen omdat dit in tegenstrijd is met de wetten van Allah... En Allah staat ver boven je man

20-07-2005, 12:20

Citaat door Zinagirl21:
Je gaat je borsten toch niet vergroten/verkleinen voor je man, je man moet het er maar mee doen met wat Allah je heeft gegeven.. En gewoon Elhmdl zeggen met wat je hebt.
haahhaha...ik bedoelde geen borsten, maar epileren

20-07-2005, 12:49



Citaat door Personality:
haahhaha...ik bedoelde geen borsten, maar epileren
dat wist ik dus .... dat werd mij ook wijsgemaakt enkele jaren geleden maar dat is dus niet juist, hij hoort je te nemen hoe Allah swt jou heeft geschapen en zoveel gaat het niet veranderen je wenkbrouwen tenzij je een bos boven je ogen hebt hangen ..... grapje he

20-07-2005, 12:57
Slm ou alaikoum!

Ik las effies mee.. euh epileren mag ok niet:

Over het epileren van wenkbrauwen zegt de profeet in een hadith die overgeleverd door Abdoullah (moge Allah's tevredenheid met hem zijn) :"Allah vervloekt vrouwen die zich laten tatoeëren, vrouwen die tatoeages bij anderen aanbrengen, vrouwen die wenkbrauwen epileren, vrouwen die wenkbrauwen bij anderen epileren en vrouwen die hun tanden vijlen om hun schoonheid te vergroten en daarmee Allah's schepping veranderen..." (Moesliem 3966).

We moeten blij zijn met al hetgeen God ons gegeven heeft..
Stel je eens voor te leven zonder ogen..zonder benen..

xXx