Bekijk volle/desktop versie : Gezondheidsverklaring



Pagina's : [1] 2

12-07-2005, 19:32
Wie kan mij vertellen wat er in een gezondheidsverklaring moet staan die je nodig hebt voor het Marokkaans consulaat als je hier in Nederland voor de Marokkaanse wet trouwt. En moet je daar onderzoeken voor laten doen?

12-07-2005, 19:36



Citaat door Keukenmeid:
Wie kan mij vertellen wat er in een gezondheidsverklaring moet staan die je nodig hebt voor het Marokkaans consulaat als je hier in Nederland voor de Marokkaanse wet trouwt. En moet je daar onderzoeken voor laten doen?
Je hoeft er geen onderzoeken voor te doen. Het is gewoon papiertje van je huisarts dat je gezond bent.
Ik dacht altijd dat er ook op moest staan dat je maagd bent maar volgens mij is dat helemaal niet nodig.
Kortom gewoon je huisarts bellen en vragen naar zo een papiertje. Als het goed is zal hij er wel al ervaring mee hebben dus geen zorgen

12-07-2005, 19:38
Ik heb de huisarts al gebeld.... en ja uitgerekend deze heeft er geen ervaring mee (hier wonen vrij weinig marokkanen). Hij zei van vraag eerst eens na wat er allemaal in moet....

12-07-2005, 19:41
Salaam,

er moet gewoon op staan dat je gezond bent.
Geloof me is echt genoeg.

ik hoop je zo geholpen te hebben.

Wa salaam

12-07-2005, 19:46


Gezondheidsverklaring kan je bij de GGD ophalen, kost je 12.40 euro.
Je vult het formulier zelf in en daarna heb je een persoonlijk gesprek met n arts. Let op: Er is GEEN lichamelijke onderzoek voor nodig, want de verklaring leg jij af maar de arts ondertekent het.
Als je in utrecht woont of omgeving. dan kan je bellen naar 030-2863388
afspraken alleen op de woensdag van 11.00-12.00. zeg er bij dat je het voor de marokkaanse consultaat nodig hebt.
succces

13-07-2005, 17:17
Ik ben gisteren getrouwd en ik had GEEN gezondheidsverklaring nodig.
Maarre, het verschilt een beetje.
Vraag het eerst ff na bij je consulaat

13-07-2005, 17:19

Citaat door Bijna-bruidje:
Ik ben gisteren getrouwd en ik had GEEN gezondheidsverklaring nodig.
Maarre, het verschilt een beetje.
Vraag het eerst ff na bij je consulaat
mag ik je vragen bij welke consulaat je bent geweest???

13-07-2005, 17:28

Citaat door OumHafs:
Je hoeft er geen onderzoeken voor te doen. Het is gewoon papiertje van je huisarts dat je gezond bent.
Ik dacht altijd dat er ook op moest staan dat je maagd bent maar volgens mij is dat helemaal niet nodig.
Kortom gewoon je huisarts bellen en vragen naar zo een papiertje. Als het goed is zal hij er wel al ervaring mee hebben dus geen zorgen
ja hoor wat raar wat heeft dat te maken met trouwen... zo ouderwets zeg

13-07-2005, 17:34

Citaat door farida22:
ja hoor wat raar wat heeft dat te maken met trouwen... zo ouderwets zeg
nou volgens mij is het juist iets nieuws want toen mijn eerste zus ging trouwen (nu al wel een tijd geleden) bestond dat nog niet en ging het heel makkelijk toen mijn tweede zus ging trouwen een paar jaar later moest ze dat wel overleggen ze gaan op het consulaat van kwaad tot erger

13-07-2005, 18:43

Citaat door Keukenmeid:
Ik heb de huisarts al gebeld.... en ja uitgerekend deze heeft er geen ervaring mee (hier wonen vrij weinig marokkanen). Hij zei van vraag eerst eens na wat er allemaal in moet....
die van mij wist ook niey wat dat was

hij zo tegen mij je hebt hooikoorts en schiltsklierhormoon moet ik dat er ook bij zetten.ik zo nee straks denken de marokkanen dat het een erge ziekte is en laten ze me niet trouwen

14-07-2005, 01:56
Even helpen hier.

Huisartsen: je huisarts kan een gezondheidsverklaring geven aan je. Hierin staat dat je geen nare ziektes hebt of zo en daarme gezond bent. Dus als je rugklachten hebt of zo dan kun je t alsnog krijgen als jullie snappen wat ik bedoel.
Niet elke huisarts kent dit, de mijne ook niet namelijk en ik woon in 1 van de drukste steden. Ik kreeg zelfs te horen dat t via de officele weg moet gebeuren, de consulaat een brief moest schrijven en ik toestemming mocht verlenen voor de verklaring.. dit vanwege privacy!
Leg gewoon uit wat erin moet en dat t gewoon gaat om een simpel briefje.. als de consulaat maar een stempel ziet en t woordje GEZOND!

GGD: bij de GGD kun je ook een gezondheidsverklaring krijgen. Hier zijn kosten aan verbonden, prijzen vanaf 7 euro.
Als je daar aan komt moet je gaan voor de tuberculose test. Hier maken ze een foto van je naakte bovenlijf en bekijken ze je longen. That's ALL!

Gezondheidsverklaring is GEEN maagdelijkheidsverklaring!!

Consulaten:
Het hangt af van waar je woont.. bij welke consulaat je dan langs moet. Kom jij uit Den Haag dan dien je naar consulaat van Rdam te gaan. Kom je uit Amsterdam dan naar die van Amsterdam.. dit omdat je daar staat ingeschreven.
Kom jij van Den haag en je partner bv van Amsterdam dan kunnen jullie een locatie kiezen..let op: ga jij naar Den Haag, dan dient je man alsnog naar Amsterdam te gaan om een papiertje op te halen. Pas als alles binnen is.. krijg je je zoezjia binnen 10 a 14 dagen..

Rdam: hier heb je geen gezondheidsverklaring nodig.. degene die daar zoejzia doet is mijn buurman, ben zelf ook daar getrouwd en heb geen gezondheidverkllaring nodig gehad. Overigens heb je ook geen pasfoto's nodig, neem ze wel mee voor de zekerheid.
Van Amsterdam durf ik het niet te zeggen: vraag het na!

Hoop zo voldoende te hebben geinformeerd!

14-07-2005, 01:56

Citaat door slimblondje:
die van mij wist ook niey wat dat was

hij zo tegen mij je hebt hooikoorts en schiltsklierhormoon moet ik dat er ook bij zetten.ik zo nee straks denken de marokkanen dat het een erge ziekte is en laten ze me niet trouwen
Hahaha!!!

14-07-2005, 09:57


Yasia bedankt voor de uitleg. Gair Incha Allah.

14-07-2005, 19:01

Citaat door Ciham:
Yasia bedankt voor de uitleg. Gair Incha Allah.
Graag gedaan!

15-07-2005, 19:56

Citaat door Miss_Magrebia:
Ouderwets?

Ik vind dat juist heel goed.... wanneer mijn man iets voor mij heeft verborgen ( ernstige ziekte etc etc ) zou dat ik dat graag geweten willen hebben ........
heb je een gezondheidsverklaring nodig om daar achter te komen
no thanx...als ik ga trouwen dan is dat met 100% vertrouwen in elkaar en als hij daar anders over denkt zou ik zeggen hit the highway

Pagina's : [1] 2