Bekijk volle/desktop versie : AEL-Nederland stuurloos na AIVD infiltratie



Pagina's : [1] 2 3 4

12-07-2005, 18:19
De Nederlandse tak van de Arabisch Europese Liga (AEL-NL) is op sterven na dood. Nadat de AEL er achter was gekomen dat een jonge, vrouwelijke gerechtstolk van [B]Marokkaanse afkomst uit Tilburg [/B] in opdracht van de inlichtingendienst AIVD geïnfiltreerd was binnen de beweging, is er weinig meer van de AEL-Nederland over. De jonge vrouw verleidde naar verluidt mannelijke bestuurders en gaf informatie door aan de AIVD. Volgens justitie tipte de - van het lekken van staatgeheimen verdachte - Marokkaanse AIVD-tolk Outman Ben A. de AEL over de vrouw. Ben A. moet eind deze week voor de rechter verschijnen op verdenking van het doorspelen van staatsgeheimen aan onder andere de Hofstadgroep.

De Nederlandse AEL-bestuurders en medeoprichters, onder wie voorzitter Nabil Marmouch, blijken in de nasleep van de pijnlijke spionageaffaire te zijn opgestapt. Van de Nederlandse afdeling is vrijwel niets meer over. Het hoofdkwartier aan de Sint Jacobsstraat in Utrecht is opgedoekt. Op dat adres zetelde ook het internetbedrijf van de opgestapte Marmouch. De vennootschap blijkt te zijn ontbonden. Ook de AEL-bestuursleden Naima el-Maslouhi en Jamil Jawad zijn opgestapt.

De AEL-NL, die met veel tam-tam twee jaar geleden werd opgericht, blijkt nu te zetelen in Antwerpen. Daar trekt formeel nog Dyab Abou Jahjah aan de touwtjes, maar van hem is sinds zijn vertrek vorig jaar naar Libanon weinig meer vernomen. In de twee jaar dat de AEL-NL bestond zorgde ze voor de nodige opschudding door onder meer aanslagen in Israël en Irak toe te juichen en bomaanslagen in Turkije goed te keuren. Abou Jahjah liet zelfs weten het doden van Nederlandse militairen in Irak als een overwinning te beschouwen. Het laatste grote wapenfeit van AEL-NL was de aankondiging om met de Moslim Democratische Partij mee te doen aan de gemeenteraadsverkiezingen van 2006.






zo zie je maar

12-07-2005, 18:26


Die vrouw in kwestie is held in mijn ogen. Dat je dat voor elkaar krijgt, dan ben je een slimme meid die op haar toekomst is voorbereid. Top.

12-07-2005, 20:16
ik denk dat ze nu de pineut is dat ze weten wie het is dus een toekomst who knows...only allah weet het...

12-07-2005, 21:02
ben wel heeeel nieuwsgierig hoe ze eruit zag eigenlijk

12-07-2005, 21:03


Deze MAROKKAANSE is een HELDIN in mijn ogen.

Nooit zullen we weten waar ze de Nederlandse maatschappij voor heeft behoed. Ik ga er van uit dat ze haar privé leven en haar fysieke leven (want ze moet voor haar leven vrezen) heeft opgeofferd voor het doel, dat de polarisatie tussen autochtonen en allochtonen (Moslims/Marokkanen) niet verder zal escaleren.

ALTIJD zal ik blijven geloven dat een harmonieuze samenleving tussen autochtonen en allochtonen mogelijk is, en ook tussen Moslims en niet-Moslims.

Maar ik ben wel voor de HARDE aanpak! Dus verwacht geen gezefer van mij. Rotte appels doorspoelen, en mensen (reken maar ook Moslims!) van goede wil mogen bij mij op de thee ...

En verhitte discussies ga ik niet uit de weg. Maar dat wil niet zeggen dat onze kinderen niet prachtig met elkaar kunnen spelen! Want zij zijn de toekomst.

12-07-2005, 21:05

Citaat door Farkoessa:
ben wel heeeel nieuwsgierig hoe ze eruit zag eigenlijk
Blond,Knap en Sexie denk ik

12-07-2005, 21:21
Big brother is watching you!

12-07-2005, 23:59
ze zal wel wat zakgeld hebben gehad van die AIVD....voor niets gaat de zon op

13-07-2005, 00:49

Citaat door rbatie:
ze zal wel wat zakgeld hebben gehad van die AIVD....voor niets gaat de zon op
Waarom zou ze het niet uit overtuiging hebben gedaan? Dat ze uit marokko komt wil natuurlijk niet gelijk zeggen dat ze ook moslim is.

13-07-2005, 01:02
Inlichtingendiensten die politieke partijen infiltreren..

13-07-2005, 01:08

Citaat door CitriC:
Inlichtingendiensten die politieke partijen infiltreren..
Tis toch veel beter zo. Het zou zo'n afgang zijn voor ze als ze met een paar zetels in de politiek komen en dat totaal niet serieus genomen worden net zoals de CP jaren geleden.

13-07-2005, 01:22

Citaat door Spike:
Tis toch veel beter zo. Het zou zo'n afgang zijn voor ze als ze met een paar zetels in de politiek komen en dat totaal niet serieus genomen worden net zoals de CP jaren geleden.
Dat het hier om de AEL gaat is een bijzaak.
Het echte nieuws is dat inlichtingendiensten infiltreren in een politieke partij.
Niet bepaald democratisch, doet me denken aan de nixon affaire, alhoewel dat wel iets verder ging.

13-07-2005, 01:24



Citaat door CitriC:
Dat het hier om de AEL gaat is een bijzaak.
Het echte nieuws is dat inlichtingendiensten infiltreren in een politieke partij.
Niet bepaald democratisch, doet me denken aan de nixon affaire, alhoewel dat wel iets verder ging.
Ik denk dat ze dat bij de LPF ook wel hebben gedaan. Ze zullen zowiezo alle partij leden onder de loep hebben gehouden.

13-07-2005, 01:24

Citaat door CitriC:
Dat het hier om de AEL gaat is een bijzaak.
Het echte nieuws is dat inlichtingendiensten infiltreren in een politieke partij.
Niet bepaald democratisch, doet me denken aan de nixon affaire, alhoewel dat wel iets verder ging.
Gebeurt wel vaker bij facistische/communistische partijen.

Vooral als de leider een crimineel is zoals in dit geval.

13-07-2005, 01:37

Citaat door Huey:
Gebeurt wel vaker bij facistische/communistische partijen.

Vooral als de leider een crimineel is zoals in dit geval.
Tsja.. misschien ook wel bij andere, "normale" partijen.

Kan me best voorstellen dat een geheime dienst bereid is een bepaalde partij een handje te helpen als dat in hun voordeel is. En daar hoeft die partij zich niet eens bewust van te zijn.

Eng allemaal..

Pagina's : [1] 2 3 4