Bekijk volle/desktop versie : explosie in netanya ( israel )!!!



12-07-2005, 18:06
NETANYA (ANP/AFP) - In winkelcentrum Hasharon in de Israëlische
badplaats Netanya heeft zich dinsdagmiddag een explosie voorgedaan.
Zeker een persoon zou zijn gedood en ongeveer dertig mensen raakten
gewond, zo meldden veiligheidsbronnen. Volgens de legerradio gaat
het om een zelfmoordaanslag.

12-07-2005, 18:09


Niet "in" - "bij" (winkelcentrum) - op de oversteekplaats.
Zelfmoordenaars komen hier winkelcentra niet in.
Wij hebben te veel en te goede security.

12-07-2005, 18:15

Citaat door el moechoe:
NETANYA (ANP/AFP) - In winkelcentrum Hasharon in de Israëlische
badplaats Netanya heeft zich dinsdagmiddag een explosie voorgedaan.
Zeker een persoon zou zijn gedood en ongeveer dertig mensen raakten
gewond, zo meldden veiligheidsbronnen. Volgens de legerradio gaat
het om een zelfmoordaanslag.
Ok ik moet het toch een keer vragen want ik snap er geen snars van. Waarom legt zo'n figuur niet de bom ergens neer en maakt hij dat hij weg komt? Dat is toch veel beter, kan hij het een paar keer doen. Het is toch stom dat je zoiets doet. Je wint er niets extra's mee.

12-07-2005, 18:18

Citaat door Spike:
Ok ik moet het toch een keer vragen want ik snap er geen snars van. Waarom legt zo'n figuur niet de bom ergens neer en maakt hij dat hij weg komt? Dat is toch veel beter, kan hij het een paar keer doen. Het is toch stom dat je zoiets doet. Je wint er niets extra's mee.
Zeer domme stelling, deze lui zijn dusdanig geprogrameerd dat alleen zelfdoding erbij hoort, en dat dan pas zijn leven zin heeft gehad voor zijn allah

12-07-2005, 18:24


hmmm...ik denk dat Israel ook moeite gaat krijgen met de radicale zionisten in Israel zelf die niet willen dat de kolonies worden ontmanteld.

Overigens wat kwant, die gedode persoon is de zelfmoordenaar? Of telt een zelfmoordenaar niet als mens?
Mwa, niet erg succesvolle aanslag als je het mij vraagt. Een leven opofferen voor een leven te vernietigen, dat schakelt elkaar uit. DIe gewonden komen er wel bovenop, en de Israelisch liggen inmiddels niet echt meer wakker van die aanslagen, dat hard de psyche alleen maar.

12-07-2005, 18:26

Citaat door el moechoe:
NETANYA (ANP/AFP) - In winkelcentrum Hasharon in de Israëlische
badplaats Netanya heeft zich dinsdagmiddag een explosie voorgedaan.
Zeker een persoon zou zijn gedood en ongeveer dertig mensen raakten
gewond, zo meldden veiligheidsbronnen. Volgens de legerradio gaat
het om een zelfmoordaanslag.
democratie is dit ik vind het best wel gepast om zoiets te doen en ik kan me er wel iets bij voorstellen voor de duizenden doden die de lubovitchers hebben gemaakt

12-07-2005, 18:27

Citaat door Blade20:
hmmm...ik denk dat Israel ook moeite gaat krijgen met de radicale zionisten in Israel zelf die niet willen dat de kolonies worden ontmanteld.

Overigens wat kwant, die gedode persoon is de zelfmoordenaar? Of telt een zelfmoordenaar niet als mens?
Mwa, niet erg succesvolle aanslag als je het mij vraagt. Een leven opofferen voor een leven te vernietigen, dat schakelt elkaar uit. DIe gewonden komen er wel bovenop, en de Israelisch liggen inmiddels niet echt meer wakker van die aanslagen, dat hard de psyche alleen maar.
mwa ik denk niet dat dat egt de doel was het was meer gericht aan de mossad iets van ''Smerige joden van de mossad jullie zijn gewaarschuwd''

12-07-2005, 18:29
Dei ene dode is dus de Palestijn. Vaak zo.

12-07-2005, 18:38

Citaat door eduardo:
Dei ene dode is dus de Palestijn. Vaak zo.
het record is 6 miljoen joden

12-07-2005, 18:53

Citaat door Blade20:
hmmm...ik denk dat Israel ook moeite gaat krijgen met de radicale zionisten in Israel zelf die niet willen dat de kolonies worden ontmanteld.

Overigens wat kwant, die gedode persoon is de zelfmoordenaar? Of telt een zelfmoordenaar niet als mens?
Mwa, niet erg succesvolle aanslag als je het mij vraagt. Een leven opofferen voor een leven te vernietigen, dat schakelt elkaar uit. DIe gewonden komen er wel bovenop, en de Israelisch liggen inmiddels niet echt meer wakker van die aanslagen, dat hard de psyche alleen maar.
Wat ik me altijd afvraag: Palestijnse Moslim extremisten en Joodse extremisten ontlopen elkaar niet veel in waanzin. Waarom is er nooit, maar dan ook NOOIT ÉÉN Joodse extremist geweest die zichzelf heeft opgeblazen in de WestBank of Gaza?

Nu, ik weet wel waarom. Palestijnen worden getolereerd in Israël, en Israëliers worden DIRECT vermoord in de Palestijnse gebieden.

Lijkt me geen eerlijke deal.

12-07-2005, 19:07
De zelfmoordaanslager is dus een jongen van 18, scholier - had net eind-examen gedaan. De Hamas heeft verklaard geen aanslagen te zullen uitvoeren omdat er een ta'ad'ya is op het moment maar omdat splintergroepen bang zijn macht te verliezen heeft de Islamic Jihad zich daar niets van aangetrokken en deze jongen zijn dood in gestuurd. Onderling hebben ze er ook mot over omdat de een de strategie van de ander in de war stuurd.
Het was trouwens de tweede aanslag van vandaag. Een half uur was er een carbomb explosion waarbij alleen de zelfmoordterrorist omkwam.

Action.

13-07-2005, 07:41
En dit is het resultaat van autoriteit overdragen aan palestijnen.

In tulkarem in de westbank hebben troepen twee palestijnse politieagenten doodgeschoten.
De politieagenten openden het vuur op israelische troepen die jihad strijders aan het opjagen waren.

Ik ben beniewd was mijnheer habas hier op te zeggen heeft.
veel heb je niet aan zijn autoriteit.

Bron

13-07-2005, 07:50


De reactie liet niet snel op zich wachten.
enkele uren nadat de zelfmoord aktie gebeurde
werd de westbank afgesealt.

mahmoud abbas wist niet hoe snel hij zijn handen in ontschuld moest wassen door te zeggen en ik quote

these are traitors "working against the Palestinian interest".