Bekijk volle/desktop versie : Mata Hari van AEL door mol verraden



Pagina's : [1] 2

12-07-2005, 10:24

Citaat door haaglander:
Telegraaf


Citaat:
AMSTERDAM - De vrouw die infiltreerde in de AEL en sommige Marokkanen in de top rap om haar vinger wist te winden, werd ontmaskerd door toedoen van AIVD-mol Outman Ben A. Ze had toen al wel veel gevoelige informatie doorgespeeld.

Volgens justitie informeerde Ben A. een sympathisant van de AEL over de activiteiten van de knappe tolk-vertaalster Arabisch, die zich kort na de oprichting bij de moslimorganisatie had aangesloten. Ook zou de mol hebben onthuld dat vergaderruimtes van de beweging werden afgeluisterd en geobserveerd. Ben A. staat eind deze week terecht op verdenking van het doorspelen van staatsgeheimen aan onder andere de Hofstadgroep.
Opgedoekt

De AIVD onderzocht of de AEL een bedreiging vormde voor de democratie. Door de inlichtingenoperatie liepen de spanningen bij de volgelingen van Jahjah zo hoog op, dat de Nederlandse tak na het vertrek van de bestuursleden nu op sterven na dood is. Het hoofdkwartier aan de Sint Jacobsstraat in Utrecht is opgedoekt. Op dat adres zetelde ook het internetbedrijf van de opgestapte voorzitter Marmouch. De vennootschap blijkt te zijn ontbonden.

De AEL kondigde vorig jaar aan met de Moslim Democratische Partij mee te doen aan de gemeenteraadsverkiezingen van 2006. Maar de Nederlandse tak raakte steeds vaker in opspraak. Zo wilde het bestuur vorig jaar mei de radicale moslimleider Qazi uit Pakistan naar Den Haag halen. De 'jihad-boodschapper' werd echter door de regering de toegang tot Nederland ontzegd.
Die tolk heulde met de vijand, dat wordt op zijn minst levenslang of de kogel als het oorlogsrecht van toepassing is. Zou best kunnen.

Veel NSB'ers zijn na mei 1945 ook terechtgesteld.
.

12-07-2005, 10:41


in amerika staat de doodstraf op..n andere west europese landen levenslang ...vraag me af wat nederland gaat doen

12-07-2005, 10:55
Ik snap dat niet. Dit zijn mensen die het Islamitische gedachtengoed wilden vertegenwoordigen en dus eigenlijk het goede voorbeeld dienen te geven. Een relatie is haram.

12-07-2005, 11:16
Lach me dood om die vromen, eerst die laptops en nu blijken ze ook nog eens best wel geil te zijn. Heer oh heer, kijk toch wat dit zondig land met uw trouwe dienaar doet

12-07-2005, 11:18



Citaat door Pace:
Ik snap dat niet. Dit zijn mensen die het Islamitische gedachtengoed wilden vertegenwoordigen en dus eigenlijk het goede voorbeeld dienen te geven. Een relatie is haram.
Relatie? Met de AIVD?

12-07-2005, 11:23

Citaat door DAMN!:
Relatie? Met de AIVD?
Nee met die tolkin. Ze heeft blijkbaar het hele bestuur gehad. Als je als partij de moslimbelangen wilt beschermen dan dien je je dus ook aan die regels te houden. Dat betekent dus geen relatie voor het huwelijk.

12-07-2005, 11:37

Citaat door Pace:
Nee met die tolkin. Ze heeft blijkbaar het hele bestuur gehad. Als je als partij de moslimbelangen wilt beschermen dan dien je je dus ook aan die regels te houden. Dat betekent dus geen relatie voor het huwelijk.
Is dat zo? Niks menselijks is hen kennelijk vreemd

Wat ik interessant vind is dat een emancipatoire beweging als de AEL geinfiltreerd moest worden.

12-07-2005, 11:50

Citaat door Pace:
Nee met die tolkin. Ze heeft blijkbaar het hele bestuur gehad. Als je als partij de moslimbelangen wilt beschermen dan dien je je dus ook aan die regels te houden. Dat betekent dus geen relatie voor het huwelijk.
Volgens mij was het bestuur niet van plan met haar te trouwen.
Er was dus helemaal geen huwelijk in het vooruitzicht.

Dat betekend feitelijk ook dat er geen relatie was voor het huwelijk, omdat het huwelijk toch nooit zou komen.


12-07-2005, 12:38

Citaat door Pace:
Ik snap dat niet. Dit zijn mensen die het Islamitische gedachtengoed wilden vertegenwoordigen en dus eigenlijk het goede voorbeeld dienen te geven. Een relatie is haram.
Het overgrote deel van de moslims leeft haram.

12-07-2005, 12:47
bij ons zit ook een mol

12-07-2005, 13:21

Citaat door haaglander:
Telegraaf



Die tolk heulde met de vijand, dat wordt op zijn minst levenslang of de kogel als het oorlogsrecht van toepassing is. Zou best kunnen.

Veel NSB'ers zijn na mei 1945 ook terechtgesteld.
Welnu de AEL is geen vijandig land maar een vereniging (rechtsgeldig). De AEL werd wel verdacht van extremistische aktiviteiten en daarom met aandacht bekeken door de AIVD. Een marokkaanse "dubbelspion" informeerde de AEL over die interesse èn de manier waarop informatie werd overgebracht. Dat gaat hem een beetje gevangenisstraf opleveren maar voor de rest niks denk ik - zelfs geen uitzetting.

Ik vind het persoonlijk wel amusant en geruststellend dat de AEL door zo'n akkefietje aan zijn einde is gekomen. Dat zegt wat over de intentie waarmee de doelen werden nagestreefd. En wanneer mevrouw met een ieder het bed gedeeld heeft zegt het ook wat over de moslims die het "recht in de leer zijn" propageren. Water prediken en wijn drinken. Menselijk zou ik zeggen.

12-07-2005, 13:56

Citaat door hapymary:
bij ons zit ook een mol
Ze verpesten de tuin.

12-07-2005, 14:29


Ze hebben de handdoek nu wel erg snel in de ring gegooid. Ergens nog wel jammer ook, die Marmouch vond ik in sommige discussies wel goed en gestructureerd.

Maar ja, ze waren als organisatie toch al ten dode opgeschreven, zoals elke islamitische politieke beweging, daar elk land de eigen culturele invulling aan islamitische "macht" geeft.

12-07-2005, 16:11
Zou Abou Neenee het nog een keer proberen in Nederland?

12-07-2005, 16:57

Citaat door an3sdej:
Zou Abou Neenee het nog een keer proberen in Nederland?
Nee joh, die in België ook al laten weten dat hij er de brui aan geeft. Hij dacht alleen nog een jaar of 5 nodig te hebben om een nieuwe opvolger te vinden. Als hij die gevonden heeft gaat hij terug naar Libanon om daar de zaak te verpesten.

Pagina's : [1] 2