Bekijk volle/desktop versie : vraagje?



11-07-2005, 00:39
ik ken 2 personen die een tijdje geleden begonnen zijn met bidden,ze doen dagelijks vijf maal per dag hun gebed zoveel mogelijk op de juiste tijdstip,nu hebben ze sinds een tijdje zo'n zwart vlekje op hun voorhoofd gekregen ,ik heb het ook bij hun gezien,het is wel zo dat het twee vrienden van me zijn maar ze kennen elkaar niet ,ze zeiden me wel allebei dat ze dit vlekje gekregen hebben omdat ze dagelijks bidden ,nu was m'n vraagje is dat werkelijk zo?hebben ze dat vlekje omdat ze bidden.

11-07-2005, 01:20



Citaat door dolfijn:
ik ken 2 personen die een tijdje geleden begonnen zijn met bidden,ze doen dagelijks vijf maal per dag hun gebed zoveel mogelijk op de juiste tijdstip,nu hebben ze sinds een tijdje zo'n zwart vlekje op hun voorhoofd gekregen ,ik heb het ook bij hun gezien,het is wel zo dat het twee vrienden van me zijn maar ze kennen elkaar niet ,ze zeiden me wel allebei dat ze dit vlekje gekregen hebben omdat ze dagelijks bidden ,nu was m'n vraagje is dat werkelijk zo?hebben ze dat vlekje omdat ze bidden.
Nou, beste zuster, wereldwijd, zijn er mensen, broeders en zusters die bidden, maar er zijn verder geen vlekken.

Tenminste, ik heb ze niet..

Dit is eerder toeval lijkt mij, Wa Lahoe A3lam, Ogty..

11-07-2005, 11:55
The Mark of Prostration (On the Forehead)

Question:

Is there any proof that the mark that develops on the forehead from prostration is a sign of righteousness?

Answer:

This is not a sign of righteousness; rather, light on one’s face, calmness in ones chest, good manners, and the like are. As for the mark that results from prostrating, it even shows up on the face on those people who only pray the obligatory prayers, from some kind of sensitivity in their skin. And it does not appear on the faces of some people who pray often and who prolong their prostrations.

Shaykh Muhammad bin Saalih al-`Uthaymeen
Fatawa Islamiyah vol.8, p.330 DARUSSALAM
___________

Dat kan dus van het bidden komen, maar verder zegt dat niets.

11-07-2005, 11:56
De fatwa komt van http://www.fatwaislam.com

11-07-2005, 13:54


mr je kan wel zien aan die mensen met een donkere plek op hun voorhoofd dat zij het gebed verrichten. In Egypte kwam ik heel veel mannen tegen met zo een plek....het komt wel door het bidden

12-07-2005, 10:16
dank je wel allemaal, voor jullie antwoorden .