Bekijk volle/desktop versie : Hizbiejah



06-07-2005, 08:20
Shaych Rabee` Ibn Haadie over de islamitische regelgeving betreffende de tauwbah van degene die in Hizbiejah (partijgenootschap) is gevallen


Vraag: Hoe maakt een persoon die in innovatie of Hizbiejah (partijgenootschap) is gevallen Tauwbah?

Antwoord: Hij erkent de daad (of daden) waarin hij is gevallen of de innovatie waarin hij is gevallen. Verder moet hij ook de valsheid van zijn handeling duidelijk maken zoals Allaah de Gezegende en Verhevene zegt:

“Behalve diegenen die berouw tonen, zich beteren en (de waarheid) duidelijk maken” (Soerah el-Baqarah 2:160)

Dus hij moet de innovatie waar hij in is gevallen vermelden, de valsheid ervan verduidelijken en ophelderen, zijn spijt dat hij hier in is gevallen bekend maken, zijn verbanning van de handeling samen met de vastberaden intentie om er nooit meer naar terug te keren verkondigen (vert: i.e.: verkondigen aan de mensen)

Dit zijn de voorwaarden van (zijn) berouw: een waar gevoel van berouw/wroeging, de innovatie verbannend en een vastberaden besluit om niet meer terug te keren naar zijn innovatie.

En als hij de mensen kwaad heeft gedaan, mogen Allaah jou zegenen, en zijn innovatie is onder hen verspreid dan moet hij openlijk de valsheid ervan verduidelijken en de bewijzen verspreiden die de futiliteit hiervan bewijzen.

Verder zijn er mensen die zeggen dat ze berouw hebben gemaakt en dan wordt het duidelijk aan de hand van hun handelingen en posities dat zij niet daadwerkelijk waarheidsgetrouw in dat waren. Er is geen teken van schaamte of berouw.

Ik heb mensen gezien zeggende “Ik heb berouw gemaakt” en dan gaan ze door met dat zelfde ding waarvan ze beweren berouw van hebben te gemaakt! Dit is net zoals de ongelovige die de Islaam accepteert en vervolgens door blijft gaan met het gebruiken van zijn zwaard tegen de moslims.

Hij zegt: “Ik heb berouw gemaakt (van ongeloof) maar mijn zwaard is tot aan vandaag uit zijn schede….” Dit is duidelijk een bewijs dat hij niet waarheidsgetrouw was en dat hij niet werkelijk berouw heeft gemaakt.

Shaych Rabie` ibn Haadie al-Madchalie


BRON: http://www.salafitalk.net, dit was exclusief vertaald voor http://www.bakkah.net van een cassette opname met de kennis
en toestemming van de shaych, file nr. AARM009, gedateerd 3-9-1423

06-07-2005, 13:34



Citaat door Quranic_reader2:
kijk mensen, deze dombo plaats zoveel artikelen, maar gisteren toen ik hun allemaal had uitgedaagd om maar 1 vraagje te beantwoorden van mij. ik had hun 5 uren de tijd gegeven. het was hun allen + albani, fawzaan, qardawi, uthaimin tegen Ik.

zelfs toen konden ze het niet beantwoorden.

als zij door een 15 jarige student worden ontkracht, hoe dom zullen ze dan zijn ??

dus neem niets van ze aan zou ik zeggen, indien je over de islam wilt leren, ga dan leren bij de imam van de moskee.
Welke vraag stelde jij?

hoogmoedigheid tegen geleerden moge allah je uit de diep put halen anders zul je in t dieoste van de hel gegooid worden

06-07-2005, 13:52
is het salafisme niet vergelijkbaar met een hizb?