Bekijk volle/desktop versie : zolang mijn zus maar maagd blijft.......

Pagina's : [1] 2

20-03-2003, 14:59
Salamoe Alaikoem Oegti fi-dien,

Persoonlijk wist ik wel dat sex voor het huwelijk voor zowel een jongen als
een meisje haraam is in de Islam met andere woorden dat ze allebei maagd
moeten blijven, maar dat is niet wat we zien in deze tijd, want bij de
marokaanse cultuur (en dat zal ook bij andere culturen zo zijn maar omdat ik
zelf marokaans ben praat ik alleen over de mijne), is het een schande als
een meisje niet meer maagd is en als een jongen dat niet is, is het heel
normaal en gewoon want dan zeggen ze ` ja een jongen kan niet zwanger raken`
maar ze vergeten wel dat het bij hun zussen kan gebeuren of het is zo
van`zolang mijn zus maar maagd blijft` maakt het hem voor de andere meisjes
niks uit. Maar dat is niet wat Allah ons gezegd heeft (wat jij met bewijzen
naarvoren bracht).
Jazzak Allah gary. Moge Allah ons de rechte pad leiden, en beschermen tegen het kwade zo als jongens en meisjes

amien

LIEFS jullie zuster in de islam

20-03-2003, 21:34

amien ja rabie lhalamien

20-03-2003, 23:07
Heb je Helemaal gelijk in Oegtie IslamLove...Allah swt heeft dit Haram Gesteld Voor Zowel de Man als de Vrouw...Allah swt zal je Daarom ook Hier niet Beoordelen per Geslacht...

20-03-2003, 23:27
amien ya Rabi,
ja je ziet zeker dat dit als iets normaals wordt gezien!!
iedereen zal op de dag des Oordeels voor zijn/haar fouten worden gestraft ongeacht geslacht....
Moge Allah ons hierop behoeden en ons leiden in deze Dounya voor een mooie plek in aldjannah ...ameen

21-03-2003, 10:58

Citaat:
Origineel gepost door khadies17
amien ja rabie lhalamien
amien

21-03-2003, 11:00

Citaat:
Origineel gepost door Mariampjee
Heb je Helemaal gelijk in Oegtie IslamLove...Allah swt heeft dit Haram Gesteld Voor Zowel de Man als de Vrouw...Allah swt zal je Daarom ook Hier niet Beoordelen per Geslacht...
machallah mijn zuster moge allah SWT de mensen die aan hun rechten en plichten houden belonnen inch`allah al ons zusters en broeders

liefs je zuster in de ISLAM

21-03-2003, 11:01

Citaat:
Origineel gepost door tetouan_diva
amien ya Rabi,
ja je ziet zeker dat dit als iets normaals wordt gezien!!
iedereen zal op de dag des Oordeels voor zijn/haar fouten worden gestraft ongeacht geslacht....
Moge Allah ons hierop behoeden en ons leiden in deze Dounya voor een mooie plek in aldjannah ...ameen
ik ben het helemaal met je eens mijn zuster

21-03-2003, 13:49

Citaat:
Origineel gepost door amitaf84
Ik begrijp ook niet dat mensen gewoon sex hebben voor het huwelijk, dat zal dan alleen gebasseerd zijn op lusten en niet op liefde!! Als het liefde is dan kan je zeker wachten tot het huwelijk en dat is alleen mooier!!!
hewa zuster moge allah swt hun op de rechte pad volgen amien

25-03-2003, 13:20

Citaat:
Origineel gepost door EzMaZ
Salaam,

Weetje wat we vergeten dat er een god bestaat. En als de jongens toch nog sex hebben gehad voor hun huwelijk, allah swt zal hun na de dood berechten. Want deze leven duurt niet voor eeuwig en hun lot zal nog komen. Daar moeten de jongens stil bij staan, dat allah swt hun zal overal volgen en altijd zal toe kijken wat ze doen. ( dat geldt ook voor ons zusters) Daarom vind k zorg gewoon dat je leven goed leidt. en dat je niet in die positie komt dat je zwanger raakt voor je huwelijk. Maar als het gebeurt dan is het gebeurt en dat kan je niet terug draaien.

Maar wat als eeste wat de jongens die zichzelf voor doen als heilig doen, is hun zuster bestraffen of vervloeken dat ze al ontmaagd is. dan vind k dan moet je broeder zelf niet belachlijk maken en eerst naar zich zelf kijken voor dat hij naar een ander kijkt. En ook als ze komen zeggen van je hebt de eer en recpect voor ons familie geschaadt. Dan is je broeder de eerste die het wel zal hebben gedaan. ALs we over recpect hebben.

machallah mijn zuster moge allah swt je belonnen en ik ben het helemaal met je eens mijn zuster

liefs je zuster in de islam
Beslama

26-03-2003, 10:59

Citaat:
Origineel gepost door amitaf84
Ik begrijp ook niet dat mensen gewoon sex hebben voor het huwelijk, dat zal dan alleen gebasseerd zijn op lusten en niet op liefde!! Als het liefde is dan kan je zeker wachten tot het huwelijk en dat is alleen mooier!!!
hewa zuster je kunnen het volhouden maar ja er is een persoon die het weet machallah

26-03-2003, 16:22
je hebt 100% gelijk schat !

27-03-2003, 08:50

Citaat:
Origineel gepost door marocgirl18
je hebt 100% gelijk schat !
sokran lieverd moge allah swt hun op de rechte pad volgen

amien

27-03-2003, 08:56

Citaat:
Origineel gepost door Abdello
[GLOW=blue]salaam zusters

Ik als enige broeder wil ik jullie zeggen dat ik ook sex voor het huwelijk heb gedaan moge Allah swt me vergeven dat ik na mijn oprechte toeba geen meid meer heb aangeraakt en als mijn verloofde nu ook geen maagd meer was zou ik haar alsnog trouwen maar dat is mijn mening en inschallah komt iedereen zijn ware tegen en vermijden we de lusten en de schaitan.

Wassalaamoe aleikum wr wb

PS:Alhamdoelilah heb ik mijn ogen geopend en de islam heb omarmt[/GLOW]
sallam erlikom mijn broeder,

je gaat mijn niet vertelen dat jij je vrouw als een ontmaagde wil hebben en ik weet hoe jongens zijn ze denken dat ze alles zijn maar ik zeg niet alleen maar jongens maar ook meisjes maar moge allah swt je belonnen als je de waarheid vertelt en als je lieft dan hou je je zelf alleen maar voor de gek

wassallam arlekom wr wb

liefs je zuster in de islam

27-03-2003, 12:21
Ik vind het heel erg dat meisjes er ook totaal niet moeilijk over doen als hun aanstaande man, lekker de bloemetjes heeft buitengezet. Ik bedoel, meiden we hoeven zulke dingen echt niet te accepteren! Ook denken heel veel meisjes dat maagde mannen niet bestaan. Dat terwijl er genoeg maagde mannen en jongens zijn die graag willen trouwen voordat ze iets doen.
Dus dames, iets verder kijken dan alleen die ene jongen. Er zinner genoeg die meer te bieden hebben!

Ook zie ik trouwens steeds meer jongens die ook een niet-maagd meisje accepteren. Als ze zelf geen maagd zijn, vind ik dat ook wel zo eerlijk.

27-03-2003, 12:43

Citaat:
Origineel gepost door CyberMujahida
Ik vind het heel erg dat meisjes er ook totaal niet moeilijk over doen als hun aanstaande man, lekker de bloemetjes heeft buitengezet. Ik bedoel, meiden we hoeven zulke dingen echt niet te accepteren! Ook denken heel veel meisjes dat maagde mannen niet bestaan. Dat terwijl er genoeg maagde mannen en jongens zijn die graag willen trouwen voordat ze iets doen.
Dus dames, iets verder kijken dan alleen die ene jongen. Er zinner genoeg die meer te bieden hebben!

Ook zie ik trouwens steeds meer jongens die ook een niet-maagd meisje accepteren. Als ze zelf geen maagd zijn, vind ik dat ook wel zo eerlijk.
machallah mijn zuster in ben het 100% met ej eens en vind het heel toff van je

Pagina's : [1] 2