Bekijk volle/desktop versie : Huis in marokko



05-07-2005, 16:54
Salaam

Kan iemand mij iets vertellen over hoe je het het beste kan aanpakken om een appartement of huis te kopen in Marokko of kent er iemand van jullie iemand die zijn of haar huis weg wilt doen of verhuren.

Alvast bedankt

05-07-2005, 22:43


geen reacties, ik vraag het anders dan:

heeft er iemand van jullie een huis in marokko gekocht en hoe is dat gegaan, wat voor stappenplan hebben jullie doorlopen

06-07-2005, 08:25
Ik denk dat je moet beginnen met eerst kijken voor een stuk grond. Als je dat gevonden hebt en gekocht kun je rustig aan doen met bouwen. (Zolang je een onderkomen hebt kun je er de tijd voor nemen). Ik heb zelf geen huis (gekocht), woon nog thuis . Maar ik denk dat het daar begint? Laat je wel goed informeren en pas op dat je niet in de maling wordt genomen daar door zogenaamde 'werkers/makelaars'. You never know. Maar ik wens succes.

06-07-2005, 11:03
dank je voor je reactie, grond kopen en dan bouwen is ons wat te duur en kost tijd dus die optie hebben we al laten vallen.

06-07-2005, 11:06


Oh, jullie willen een kant en klaar huis kopen? Wat ik wel weet is dat toen mijn ouders een huis wilden kopen dit tegen familie hadden gezegd die ons dan op de hoogte hielden als er een huis te koop stond. Zodoende konden mijn ouders er een kijkje nemen (tijdens de vakantie) en besluiten het al dan niet te kopen. Maar wel via familie/vrienden dus want zomaar alleen ergens in een stad waar je niemand kent een huis kopen lijkt me onbegonnen werk? Het huis kan nog zo mooi zijn maar is de fundering goed aangeleged etc is toch niet makkelijk te achterhalen. Nogmaals succes.

06-07-2005, 11:29

Citaat door Mudawwanah:
Oh, jullie willen een kant en klaar huis kopen? Wat ik wel weet is dat toen mijn ouders een huis wilden kopen dit tegen familie hadden gezegd die ons dan op de hoogte hielden als er een huis te koop stond. Zodoende konden mijn ouders er een kijkje nemen (tijdens de vakantie) en besluiten het al dan niet te kopen. Maar wel via familie/vrienden dus want zomaar alleen ergens in een stad waar je niemand kent een huis kopen lijkt me onbegonnen werk? Het huis kan nog zo mooi zijn maar is de fundering goed aangeleged etc is toch niet makkelijk te achterhalen. Nogmaals succes.
Zoals Mudawwanah zegt: Via familie/vrienden...........mijn zus en haar man hebben ook via familie geregeld, ze hebben dan wel een huis gebouwd maar toch, toen ze grond gingen kopen raadpleegden ze eerst familie