Bekijk volle/desktop versie : Djama'at at-Tabliegh en de Ichwaan (al-Moeslimien) zijn van de 72 sekten



05-07-2005, 12:06
Djama'at at-Tabliegh en de Ichwaan (al-Moeslimien) zijn van de 72 sekten


Vraag:

“Moge Allaah u het beste (van Zijn Gunsten) geven. In de Hadieth van de Profeet (salallaahoe ‘alayhie was sallem), betreffende het opsplitsen van de Oemmah, hij zegt:

“…en mijn Oemmah zal zich opsplitsen in 73 groeperingen behalve één…”

Dus, is de Djama'at at-Tabliegh, met al hetgeen dat zij hebben met betrekking op shirk en innovaties, en zo ook de Djama'at al-Ihwaan al-Moeslimien, met betrekking op hetgeen zij hebben aan partijgeest en het in opstand komen / rebelleren tegen de leiders en hun gebrek aan gehoorzaamheid, (zijn zij) van de 72 sekten?”

Antwoord:

“Zij zijn van de 72 (sekten). Iedereen die de ‘aqiedah van Ahloel-Soennah tegenstrijdig is treedt toe tot de 72 (sekten). De betekenis van de uitspraak van de Profeet (salallaahoe ‘alayhie was sallem): “Mijn Oemmah” is de Oemmah van al-Idjaabah, daarmee wordt bedoelt de Oemmah van Antwoord: i.e. geef gehoor aan zijn verkondiging en duidelijk maken dat zij zijn volgelingen zijn. En de betekenis van de 73 sekten: de zegevierende zuivere groep zijn diegene die hem opvolgden en rechtschapen in hun religie waren, en (wat betreft) de 72 sekten: hieronder bevinden zich koeffaar (ongelovigen), zondaren en verscheidene innoveerders.”

Daarop vroeg de vraagsteller:

“Zijn deze twee groepen (Djama'at at-Tabliegh en Djama'at Ihwaan al-Moeslimien) dus van de 72 sekten”?

Hij antwoordde:

“Ja, zij vallen onder de 72 sekten, samen met de Moerdjie’ah en anderen zoals hen; de Moedrjie’ah en de Chawaaridj, sommige van de mensen van kennis beschouwen de Chawaaridj als koefaar, buiten de Islaam maar (zij vallen) onder de algemeenheid van de 72 sekten.”

Shaych ‘Abdoel-‘Aziez Ibn Baaz
Bron: Genomen van een opname van de lessen van de Shaych over
Sharh al-Moentaqaa in at-Ta’ief, ongeveer 2 jaar of iets minder voor zijn overlijden.
Engelse bron: http://www.spubs.com en http://www.fatwa-online.com
Vertaald door: Amin Aboe Nouhad

05-07-2005, 12:09



Citaat door Bedekte_ogen:
“…en mijn Oemmah zal zich opsplitsen in 73 groeperingen behalve één…”

de wahabieten of ookwel selefies genoemd behoren tot een van de 73 sektes.

de shia's , ahmadiyya's, wahabies, deobandies, selefies, en nog meer sektes zin er tegenwoordig.

05-07-2005, 12:21

Citaat door quranic_reader:
de wahabieten of ookwel selefies genoemd behoren tot een van de 73 sektes.

de shia's , ahmadiyya's, wahabies, deobandies, selefies, en nog meer sektes zin er tegenwoordig.


Het Oordeel is aan Allah de Verhevene en niet aan jou betreft zij die zaken toevoegen aan het geloof of zaken plegen die nooit eerder zijn voorgekomen in de Boodschap en Openbaring die personen worden echter weerlegd met de waarheid.Zij die een geloofsleer aanhouden die echter shirk en/of ongeloof bevat behoort men ook te weerleggen of te waarschuwen tegen hetgeen zij plegen te doen.

Ps:'De selefiyin hun oproep is het terugkeren naar de Quran wa Sunnah volgens het begrip van de salif u salih(vrome voorgangers).Indien jij met je vele nicknames enkele zaken hebt aangetroffen bij hen toon dat maar aan elke beschuldiging moet bewijzen hebben nergens toon je je bewijzen.

En Allah weet het beste

Al het goede komt van Allah en al het slechte van de shaytaan en van mij.

Moge Allah jou en ons allen leiden

05-07-2005, 12:25
[QUOTE=Raahil]Het Oordeel is aan Allah de Verhevene en niet aan jou betreft zij die zaken toevoegen aan het geloof of zaken plegen die nooit eerder zijn voorgekomen in de Boodschap en Openbaring die personen worden echter weerlegd met de waarheid.[/QUOTE]

dus je mag ook niet hindoes tot kaafir verklaren want je zegt: Het Oordeel is aan Allah de Verhevene


en onthou goed : Allah is Verheven , Hij is de Verhevene, Allah is Verheven van het hebben van lichaamsdelen !!


en ik daag jou ook uit, lees mijn topic over de uitdaging tussen mij en albani en de andere 'geleerden' van jullie + jullie erbij.

05-07-2005, 12:29



Citaat door quranic_reader:
[QUOTE=Raahil]Het Oordeel is aan Allah de Verhevene en niet aan jou betreft zij die zaken toevoegen aan het geloof of zaken plegen die nooit eerder zijn voorgekomen in de Boodschap en Openbaring die personen worden echter weerlegd met de waarheid.[/QUOTE]

dus je mag ook niet hindoes tot kaafir verklaren want je zegt: Het Oordeel is aan Allah de Verhevene


en onthou goed : Allah is Verheven , Hij is de Verhevene, Allah is Verheven van het hebben van lichaamsdelen !!


en ik daag jou ook uit, lees mijn topic over de uitdaging tussen mij en albani en de andere 'geleerden' van jullie + jullie erbij.


Lees mijn tekst door vijftienjarige broertje.

05-07-2005, 12:33
ik val er van in slaap quranic reader neem 't advies van je nick lees de Quraan!!