Bekijk volle/desktop versie : overtijd... maar niet zwanger?



Pagina's : [1] 2

05-07-2005, 09:54
hallo meiden!

ik ben nu 5 dagen overtijd. Ik ben nooit zolang overtijd.... Ben meestal 4 wkn later weer ong.
Heb gisteren een test gedaan... negatief...
kan het zo zijn dat het nog te vroeg is die test te doen.. en kan ik dan zwanger zijn ook al is die test neg.?
Of ben ik gewoon niet zwanger en komt die ong... nog wel?

snap er eigenlijk niet veel meer van..
heb altijd gedacht: of het komt op tijd.. of het komt niet en dan ben je zwanger.... (komt bij mij altijd op tijd).
Zelfs bij mijn eerste kind: was een paar dagen overtijd en toen wist ik: ik ben zwanger..
Na een tijdje heb ik die test gedaan (weet niet meer na hoeveel dagen).. toen zag ik een heeeeel licht streepje... en dacht: zal wel niet. Later nog eens een test gedaan en daar zag je duidelijk 2 blauwe strepen

wat denken jullie?

05-07-2005, 09:56


nou misschien heb je gewoon te weinig HCG in je lichaam zitten

wanneer ben je gestopt met de pil?

05-07-2005, 09:58
Als je twijfelt doe nog een test.

05-07-2005, 10:02
gebruik de pil al jaaaaren niet, wel een ander soort voorbehoedsmiddel (de heeeeele ouderwetse zeg maar
dusss ik denk dat op die manier er wel een kansje is als hij eens per ongeluk te laat is.

maar omdat die test gisteren negatief was?
en nog een test een dag later, die test van gisteren kostte me wel 8 euro, dure grap.

05-07-2005, 10:04


ik zou nog n paar daagjes wachten als je dan nog niet ongesteld bent doe dan nog n test succes meid en houd ons op de hoogte

05-07-2005, 10:14
ja precies, errug zonde

ja, ik denk dat ik "nog even geduld" moet hebben.

Dat wachten....... !!!! IK wou dat er ook een andere manier was om er achter te komen!

05-07-2005, 10:38
als het aan mij lag dan zou ik nog even willen wachten met een tweede kind.
Mijn dochter is nu 2 en ze is echt een " dondersteentje"!

ik weet dat alles bel mekteb is..
daarom zal ik ook niet treuren als blijkt dat ik wel zwanger ben.

Het jammere is alleen dat mijn man er dan niet zo blij mee is (als bij de eerste).
Dat doet mij dan toch het meeste pijn.
Ook hij wil liever wachten.
Hij heeft alleen niet dezelfde instelling van " als blijkt dat ik zwanger ben, heb ik er ook "vrede" mee".

Maar ja.... illa ktebbet ktebbet.

we zullen zien.

05-07-2005, 10:41

Citaat door Sennah:
als het aan mij lag dan zou ik nog even willen wachten met een tweede kind.
Mijn dochter is nu 2 en ze is echt een " dondersteentje"!

ik weet dat alles bel mekteb is..
daarom zal ik ook niet treuren als blijkt dat ik wel zwanger ben.

Het jammere is alleen dat mijn man er dan niet zo blij mee is (als bij de eerste).
Dat doet mij dan toch het meeste pijn.
Ook hij wil liever wachten.
Hij heeft alleen niet dezelfde instelling van " als blijkt dat ik zwanger ben, heb ik er ook "vrede" mee".

Maar ja.... illa ktebbet ktebbet.

we zullen zien.
Wel jammer dat hij zo'n instelling heeft........
Ghair insh'Allah....

05-07-2005, 10:42
ow meid dat is inderdaad minder maar inshAllah komt alles goed

05-07-2005, 10:48
Ja, dat is zeker jammer. Het is niet zozeer dat hij geen 2e wil. Maar de zorg en opvoeding die erbij komt kijken.
Mijn man heeft zelf ook een aantal maanden opgepast omdat hij geen werk had. Ik werk zelf 32 uur per week.
Ik vind dat ik dan minder zou moeten werken als ik een tweede heb. Maar ja, als je man moeilijk aan een baan komt, is dat ook weer lastig.

Dat soort dingen.
En ik ben het ook wel met hem eens hoor.

Maar ja, je kan niet alles in je eigen handen hebben.
En de geboorte van een kind is er 1 van.
Je kan nog zo lang proberen zwanger te worden, illa mektebets dan komt het niet.
En je kan nog zo hard proberen niet zwanger te raken, illa ktebet dan komt het sowieso.
Dat weten we allemaal.
MAar goed,
inderdaad, may koun ghir elgair insa-allah!

05-07-2005, 10:51
maar goed laten we niet op de feiten vooruit lopen wacht t ff af misschien ben je wel niet zwanger...als nog succes meid

05-07-2005, 10:54
over voorbehoedsmiddelen.

Ik ben een paar maanden voordat ik trouwde (5 jaar geleden) begonnen met de pil.
Deze maakte me ziek.
Ben daar na ongeveer een jaar mee opgehouden.

2 jaar lang hebben we dat "ouderwetse" voorbehoedsmiddel gebruikt, ging goed.
Toen wilde we graag kinderen.
Was meteen in 1x raak.
Verder gegaan met de ouderwetse manier, nu inmiddels 2 jaar lang..
Maar ja, ik weet het niet...
heb zo'n gevoel dat het best een keertje fout kan gaan als hij eens te laat is.
(ik weet niet of je zwanger kan raken van dat "voor" water- weet niet hoe je het precies moet noemen.. en schaam me ook erg om het er over te hebben... ).

dus tsjah.. condoom vindt hij niet fijn (ik ook niet) en scheurt zo nu en dan...
daarom hebben we voor die ouderwetse manier gekozen....

maar ja.. je kan nog de pil slikken waarbij de kans klein is dat je zwanger raakt, als het el mekteb is raak je toch zwanger.

may koun ghir elgair insa-allah.

05-07-2005, 10:57


thanx mam...

maar toch.. ook al blijk ik niet zwanger te zijn.. ben best geschrokken van zijn reactie.

Hij moet er maar zelf goed over nadenken wat hij nou precies wil.
Wat mij betreft zou ik het geen ramp vinden als ik zwanger zou zijn. Had het liever anders gewild maar je kan niet alles naar jouw zin hebben...
Ik ben dan tevreden en zeg hemdoulilah.
Er zijn er zat die naar kinderen zoeken en weet ik veel wat geprobeerd hebben en ze niet kunnen krijgen.

dit is dan toch een teken voor mij dat wij eens goed moeten praten.
Als blijkt dat ik wel zwanger ben, heeft dat geen zin meer... dus ook dat gesprek moet ff uitgesteld worden...

05-07-2005, 11:03
hahahaa.
ja dat bedoel ik!


insa-allah!

05-07-2005, 11:05
zina sabrina..

mabrouk met je zwangerschap!
ben je zwanger van je eerste kindje?

Pagina's : [1] 2