Bekijk volle/desktop versie : Igtilaat(omgaan tussen jongens en meisjes



Pagina's : [1] 2

03-07-2005, 17:57
Ooh mijn lieve zus!
Waarom nou die kus?
Waarom zoek je liefde bij een jongen?
Waar ben je toch aan begonnen?
Zomaar een jongen van de straat,
Die toch alleen maar vreemd gaat.
Hij kijkt alleen naar je borsten en billen;
Is dit wat we voor onze zusters willen?
Laat je niet inpalmen met zijn praatjes,
Want hij verteld aan iedereen al die verhaaltjes.
Je zegt tegen je moeder: “Ik ben bij een vriendin”
Je trekt je mooiste kleren aan en hebt er helemaal zin in.
Samen alleen in een kamer zegt hij:“no spang”,
ik vraag snel om jouw hand wees maar niet bang."
Je gaat uit de kamer en denkt wat heb ik gedaan?
Waar is het nou precies mis gegaan?
Een paar dagen daarna zie je hem weer,
hij zegt:" Ik ben klaar met jou; ik hoef je niet meer,
geef terug al mijn doekoe en die bling bling,
je wist toch allang dat ik bij jou wegging?"
Je loopt huilend op straat, helemaal alleen
Je denkt:als die jongen was er geeneen.
Een andere zuster loopt op jou af;
je ziet haar al vanuit de verte, met haar mooie glimlach
Er zijn geen woorden nodig ze ziet het in je ogen
ze zegt: "Ik heb die jongen toch al nooit gemogen!"
Doe oprecht tawbah bij jouw Heer;
Hij zal je iets beters geven en nog veel meer!
Allaah lacht nu naar jou; omdat jij je zo druk maakt
Hij weet dat er iets veel beters op jou te wachten staat!


Het staat zonder enige twijfel vast dat de sexuele begeerte een van de sterkste en diepste gevoelens van de mens is. Klips, muziek, romans, films draaien voor een groot gedeelte allemaal om liefde, sexualiteit en de relatie tussen de twee verschillende geslachten.In Islaam is slechts het huwelijk hiervoor bestemd; buiten het huwelijk om kan men geen relatie met elkaar hebben. Dat weten de meesten wel, maar velen leven hier helaas niet naar!
De vrije omgang van meisjes met jongens en andersom ("al igtilaat"genoemd) welke we tegenwoordig overal om ons heen zien is niet toegestaan in Islaam.
Islaam doet alle deuren dicht die tot onzedelijkheid leiden om te voorkomen dat er misbruik wordt gemaakt van vooral meisjes en om geboorte van onwettige kinderen te voorkomen.

Wanneer je op straat loopt kun je de player-activiteiten goed zien; jongens met dure Prada schoentjes die twee maanden studiefinanciering en een vernedering achter de kassa van MacDonald's hebben gekost;meiden met strakke heupbroeken,waar de string bovenuit steekt.Strakke truitjes waardoorheen de b.h. duidelijk te zien is.
Het doet denken aan de hadieth-Jibriel waarin de Profeet Muhammad heeft gezegd:
"Er zijn twee soorten van de bewoners van het Vuur die ik nog niet gezien heb; vrouwen die gekleed gaan maar toch naakt zijn; die afgedwaald zijn en anderen misleiden.Hun hoofden lijken op de bulten van kamelen; leunend naar een kant. Zij zullen het Paradijs niet binnen gaan, noch de geur ervan ruiken..."
Sahih Muslim.

Veel jongens van tegenwoordig worden helemaal gek als je naar hun zus kijkt,
laat staan wanneer je haar als onderwerp in een onderlinge conversatie naar voren haalt.Tegelijkertijd zal dezelfde jongen die rood zal zien om zijn zusje, met zoveel minachting naar andermans zusje kijken.Altijd de player willen zijn, niet voor iets dat minder is uitgemaakt willen worden en vooral;boven alles, de aandacht op hun eigen persoon vestigen, vooral als het op vrouwen aankomt, want het "regelen"van meisjes/vrouwen schijnt een topprestatie te zijn.Geen meisje?dan ben je en looser;
en hoe meer; hoe hoger de player-rang; des te hoger het aanzien.
Veel van deze jongens beseffen niet dat ze datgene wat zij thuis het meest beschermen,op straat weer totaal afbreken.Het gedrag dat veel jongens er thuis bij hun arme zussen in proberen te rammen, breken ze op straat weer af bij het zusje van een leeftijdsgenoot die thuis precies hetzelfde doet.Het is bekend dat meisjes op zichzelf af reageren en jongens op de ander; meestal op hun dus......
Meisjes worden heel gemakkelijk voor xxxx uitgemaakt, terwijl men niet eens erbij nadenkt wat deze benaming eigenlijk inhoudt.Allemaal roepen ze luidkeels dat je je moeder moet eren; je zussen moet beschermen en respecteren omdat de Islaam dat voorschrijft.Ook roepen ze dat de Islaam voorschrijft dat mannen en vrouwen gelijk aan elkaar zijn,maar eenmaal buiten de deur valt deze gedachtegang in duigen.
De echte player houdt er een meisje op na, waarmee hij naar eigen zeggen op een dag zal trouwen; die is alvast gereserveerd. Daarnaast heeft hij meestal nog een Nederlandse vriendin of eentje van een andere afkomst;"die is voor in bed tot ik getrouwd ben," krijg je vaak als excuus te horen.
Om maar niet te spreken van het aantal Marokkaanse meiden dat hij er daarnaast nog weer op na houdt om zijn "player-touch" niet kwijt te raken.Want een man zonder die touch is toch geen man meer?Tijdens Islaamitische feesten zie je ze dan vaak in jellaba's rondlopen om even te laten zien dat ze wel degelijk iets aan hun religie doen....Alleen door het dragen van een jelleba, ja echt! Met zijn vrienden durft hij dan van gedachtegang te wisselen over waarom meisjes tegenwoordig zo makkelijk te regelen zijn, niet beseffend dat hij en zijn soortgenoten er juist de oorzaak van zijn dat sommige meiden zich na verloop van tijd zo gaan gedragen! Waarom? Omdat ze allemaal de hoop hebben verloren op een echte MAN die hen kan geven waar zij recht op hebben.
Niet beseffend dat zijn "vrienden" zijn zus(je) op dezelfde manier benaderen en behandelen zoals hij met elk ander meisje doet.Er zijn meisjes die goed van zich af weten te bijten, maar er is ook een groep die gewoonweg gevoelig is voor bepaalde acties en woorden die een jongen kan produceren en die een beetje naief zijn.

03-07-2005, 17:59


Met naieviteit is niks mis, daar ben je mens voor, maar met het misbruik dat veel jongens hiervan maken wel.We zullen respect voor meisjes moeten gaan hebben,die in Islaam als "de akker van haar man" en het kostbaarste bezit van een man worden gezien.Sterker nog, dat respect zou voor iedere vrouw moeten opgaan, ongeacht afkomst of religie.Het gaat er niet alleen om om meisjes in hun waarde te laten, maar ook jezelf. Men verlaagt zich naar een ongekend dieptepunt door verkeerd om te gaan met de gevoelens van een meisje, terwijl zij net zoveel aandacht en waardering wenst als een jongen.En net zo behandeld wil worden als hoe een jongen zijn moeder, zus of dochter behandelt (of hoort te behandelen). Er wordt niet veel gevraagd maar er wordt nog minder geboden.Meisjes worden te snel gewantrouwd.
Jongens moeten beseffen dat ze er de oorzaak van zijn dat veel meisjes en vrouwen zijn hoe ze zijn; dat er een voorganger is geweest die "de akker" vertrapt heeft en diepe wonden heeft achtergelaten.Dan is het juist aan de man in kwestie om deze wonden te doen helen in plaats van nog dieper uit te graven!Een vrouw heeft een man nodig om een vrouw te kunnen zijn en andersom.

Imaam Ahmad heeft een hadith verzameld die overgeleverd is door de metgezel Umaamah,die zei:

"Een jonge man kwam naar de Boodschapper van Allaah en zei:
"O Rasuulullaah ! Schenk mij toestemming voor zina (sex in haraam)."
Dus keerden de mensen zich tot hem en berispten hem zeggende:
"Hou je mond!Wat is dit?"Toen zei de Boodschapper van Allaah tegen hem:
"Kom dichtbij me."Dus kwam hij en zat dicht bij Rasuulullaah die toen tegen hem zei:"Zou je willen dat iemand zina met je moeder zou doen?"
Hij antwoordde:"Nee!Wallaahi, moge Allaah mij voor u offeren!"
Toen zei Rasuulullaah :"Noch wensen de mensen dat voor hun moeders."
Toen zei de Boodschapper van Allaah tegen hem:
"Zou je willen dat iemand zina met je dochter zou doen?"
Hij antwoordde:"Nee!Wallaahi, moge Allaah mij voor u offeren."
Toen zei de Boodschapper van Allaah tegen hem:"Noch wensen de mensen dat voor hun dochters."Toen zei hij tegen hem:"Zou je willen dat iemand zina met je zus zou doen?"Hij antwoordde:"Nee! Wallaahi, moge Allaah mij voor u offeren."
Toen zei hij tegen hem:"Noch wensen de mensen dat voor hun zusters."
Toen zei hij:"Zou je willen dat iemand zina met je tante ("gaala&quot zou doen?"
Hij antwoordde:"Nee, Wallaahi, moge Allaah mij voor u offeren."
Hij (s.a.s.) antwoordde:"Noch wensen de mensen dat voor hun tantes."
Toen zei de Boodschapper van Allaah tegen hem:"Zou je willen dat iemand zina met je andere tante ("'ammaa&quot zou doen?"
"Nee, Wallaahi, moge Allaah mij voor u offeren."
"Noch wensen de mensen dat voor hun tantes,"zei hij.
Toen plaatste de Boodschapper van Allaah zijn hand op hem en zei:
"O Allaah! Vergeef hem zijn zonde, reinig zijn hart en bescherm zijn geslachtsdeel. (tegen zina )Naderhand heeft de jongen zich nooit slecht gedragen." Sahih verklaard door Sheikh Zain-ud-Deen Al-'Iraaqi.



ZINA IS NIET ALLEEN GESLACHTSGEMEENSCHAP.

Allaah heeft ons niet alleen maar opgedragen om te bidden of te vasten maar Hij heeft een systeem voor ons opgezet dat aanbidding, strafwetten, huwelijk, erfenissen, sociale relaties etc.omvat. Het biedt leiding aan de mensen voor de problemen van vandaag de dag en het helpt vooral problemen te voorkomen.
Zo komt zina ook aan de orde in de Qur'aan en de hadieths.
Zina betekent sexuele gemeenschap tussen een man en vrouw die niet getrouwd zijn.
Zina is niets anders dan iets slechts, en zina met een getrouwde vrouw is het ergst omdat hiermee haar man's eer wordt aangetast.Allaah zegt in soerah al-Isra':17:32:
EN KOM NIET DICHTBIJ ONWETTIGE SEX.WAARLIJK HET IS EEN
"FAAHISHAH" (EEN GROTE ZONDE: IETS DAT DE GRENZEN OVERSCHRIJDT) EN EEN SLECHTE WEG (DIE NAAR DE HEL LEIDT TENZIJ ALLAAH VERGEEFT)

Ieder persoon hierop aarde wil bemind worden, geliefd zijn en geliefkoosd worden. Wanneer meisjes de puberteid bereiken gaan hun harten vaak uit naar de liefde van jongens.Rassuulullaah heeft in een betrouwbare hadieth verzameld door Abu Dawoed en An-Nasaa'i gezegd:
"Alle kinderen van Aadam zijn geneigd om op de een of andere manier zina te plegen; de zina van de tong is onwettig spreken, de zina van de handen is het aanraken, de zina van de benen is het lopen naar zaken die Allaah verboden heeft; de ziel van de mens is van nature tot overspel geneigd; maar de geslachtsdelen zijn het gereedschap dat het wel of niet toepast."

Of het nu gaat om overspel waarbij de man of de vrouw getrouwd zijn of niet getrouwd zijn. De Islaam beschouwt zina als een grote zonde en waarschuwt ons om er VER VANDAAN TE BLIJVEN. Hoeveel meiden zijn niet bij jongens in bed beland via de blikken en "onschuldige aanrakingen"?

Ibn 'Abbaas heeft een soortgelijke hadieth overgeleverd waarin Rasuulullaah heeft gezegd:
"De zina van het oog is een blik, de zina van de tong is het spreken en de zina van de gedachte is het wensen en hopen; vervolgens zullen de geslachtsdelen er wel of niet naar handelen." Al-Boekhaarie (11/26) en Muslim (4/2046)

Al-Haafidh Ibn Hadjar heeft gezegd:
"Zina wordt niet altijd met de geslachtsdelen zelf in verband gebracht maar kan ook betrekking hebben op andere lichaamsdelen, zoals de ogen enzovoort."

Ibn Battaal heeft gezegd:
"Kijken en spreken worden zina genoemd omdat zij naar echte zina leiden.
Dit is waarom gezegd is dat de geslachtsdelen ernaar handelen of niet.".

Ibn Abbaas vertelde in een hadieth verzameld door imaam Ahmad (1/211):
"..en ik keek naar haar, waarna Rasuulullaah mij aan keek en mijn gezicht wegdraaide van haar gezicht. Ik keek weer naar haar en hij draaide mijn gezicht naar de andere kant, tot hij dat drie keer had gedaan en ik hield maar niet op...."

"....en Ibn Abbaas zijn vader zei:"O Rasuulullaah , waarom draaide je het hoofd van je neef weg?"Hij zei:"Ik zag een jonge man en een jonge vrouw en hoe kon ik hun veilig zien voor shaytaan?"

Misschien zeggen we:"Het is maar een blik, dat zegt niks, ik weet van mezelf dat het daarbij blijft..." maar wie kent de mens beter? Degene Die hem gemaakt heeft of degene die gemaakt is? Allaah kent de mens zijn natuur; zijn zwakheden; zijn neigingen, daarom heeft Hij regels voor ons gemaakt om ons te leiden.
In soerah an-Nur 24:30 zegt Allaah:
ZEG (O MUHAMMAD) TEGEN DE GELOVIGE MANNEN DAT ZIJ HUN OGEN NEERSLAAN EN HUN KUISHEID BEWAKEN;
DAT IS REINER VOOR HEN.
ALLAAH IS ALWETEND OVER WAT ZIJ BEDRIJVEN.

EN ZEG TEGEN DE GELOVIGE VROUWEN, DAT ZIJ HUN OGEN NEERSLAAN EN HUN KUISHEID BEWAKEN,
EN HUN SIERAAD NIET TONEN, BEHALVE WAT DAARVAN ZICHTBAAR IS.
EN ZIJ MOETEN HUN SLUIERS OVER HUN BOEZEMS DRAGEN
EN HUN SCHOONHEID NIET OPENLIJK TONEN......

Geleerden zeggen dat het hart soldaten heeft, zoals een koning dat heeft.
De soldaten van het hart zijn de ogen, oren, de mond en de andere lichaamsdelen..
Dus wanneer we onze ogen niet neerslaan, zijn dat geen goede soldaten en kunnen in het hart schade aanrichten.
Niemand kan ontkennen dat vreemd gaan altijd met de ogen begint.Wanneer iemand met een blik van verlangen naar iemand anders kijkt, gaat er een signaal naar het hart, het hart geeft een signaal aan de hersencellen, die op hun beurt weer een signaal via de wervelkolom aan het geslachtsdeel doorgeven!Op dat moment wordt de sexuele lust opgewekt, waardoor de kans op versieren en charmes blootgeven vergroot wordt.
Alles begint met de intentie en Allaah kijkt bij je handelingen niet naar je lichaam of uiterlijk maar naar je hart. Rasuulullaah heeft in een hadieth Sahih gezegd:
"Er is een gedeelte in je lichaam dat wanneer het goed is het hele lichaam goed laat zijn en wanneer het slecht is het hele lichaam slecht laat zijn; dat is het hart."

Ibn Al-Qayyim heeft gezegd:"De gedachte verdringen is eenvoudiger dan het verdringen van verlangens en lusten.Wanneer zij een onvoorwaardelijke lust geworden zijn, zal de persoon onbekwaam zijn om ze terug te dringen. Hij is er zelf de oorzaak van als hij de gedachte niet terugdringt op het moment dat ze nog zwak is."

De gedachte is als een vogel die we zien vliegen. Als we hem met rust laten en er geen acht op slaan, dan zal hij wegvliegen, maar als je erop jaagt en hem vangt, dan zal hij bij jou blijven...

Denk na over het verhaal van de Profeet Yuusuf ; die door Allaah met het mooiste uiterlijk werd geschapen van alle mensen;.....EN TOEN ZIJ HEM ZAGEN, WAREN ZIJ VAN HEM ONDER DE INDRUK EN VERWONDDEN ZIJ HUN HANDEN EN ZIJ ZEIDEN:"VERHEVEN IS ALLAH, DIT IS GEEN MENS, DIT IS NIETS DAN EEN NOBELE ENGEL."

03-07-2005, 18:00
En we weten dat engelen heel mooi zijn! Toen de vrouw van de Aziz hem probeerde te verleiden zocht hij toevlucht bij Allaah, waardoor zij ervoor zorgde dat hij in de gevangenis terecht kwam.
EN VOORZEKER, ZIJ BEGEERDE HEM. ALS HIJ GEEN TEKEN VAN ZIJN HEER HAD GEZIEN, ZOU HIJ HAAR HEBBEN BEGEERD....

ZIJ ZEI:"...IK HEB HEM GEPROBEERD TE VERLEIDEN TEGEN ZIJN WIL, WAAROP HIJ WEIGERDE. MAAR ALS HIJ NIET DOET WAT IK HEM BEVEEL, DAN ZAL HIJ ZEKER GEVANGEN GEZET WORDEN EN ZAL HIJ ZEKER TOT DE VERNEDERDEN BEHOREN."
HIJ ZEI:"MIJN HEER, DE GEVANGENSCHAP IS MIJ LIEVER DAN DAT WAAR ZIJ MIJ TOE UITNODIGT........"

Kun je je temidden van ons mensen voorstellen die liever in de gevangenis zitten dan zichzelf aan zina over te geven?
De zoon van 'Umar ibn Al-Khattaab heeft een hadieth overgeleverd waarin Rasuulullaah vertelt over drie mannen die op reis gingen en 's nachts in een grot gingen overnachten. De grot werd afgesloten door een rotsblok dat voor de ingang viel. De mannen zeiden tegen elkaar dat ze alleen uit de grot konden worden bevrijd wanneer ieder van hun Allaah zou aanroepen en daarbij zijn rechtschapen daden zou noemen. Een van de mannen zei:
"O Allaah, mijn oom had een dochter die mij meer geliefd was van alle andere mensen. ( in een andere overlevering staat:".....ik hield van haar zoals alleen een man van zijn vrouw kan houden.&quot
Ik zocht toenadering tot haar, maar ze hield zich afzijdig.
Later werd zij (door hongersnood) getroffen in een jaar van schaarste en kwam daarom naar mij toe.Ik gaf haar 120 dinaar op voorwaarde dat ze mijn wens (verlangen) niet zou weigeren. Ze accepteerde het. Toen ik tussen haar benen stond (om mijn verlangens te bevredigen) zei ze:"Taqqiellaah (vrees Allaah), verbreek mijn zegel niet behalve met recht. (binnen het huwelijk)." Op dat moment verliet ik haar, ondanks het feit dat zij nog steeds het meest geliefd van alle mensen voor mij was.Ik liet bovendien het goud dat ik haar had gegeven bij haar achter....
O Allaah, als ik dit slechts omwille van Uw Aangezicht heb gedaan, verlos ons dan uit deze situatie...."
Deel van een hadieth uit Riyaad us Saalihien; Sahih al-Bukhaarie.

HET PROBEREN TE VOORKOMEN VAN ZINA.

Allaah heeft ons bevolen om de vallen van shaytaan te vermijden; shaytaan en iemands ego (nafs) zullen iemand nadat hij 1 stap in de verkeerde richting heeft gezet blijven aansporen om slechte daden te doen.
Men moet nadenken over hoe serieus het is om een vrouw aan te raken; de Profeet heeft gezegd:"Wanneer iemand van jullie in het hoofd geslagen zou worden met een naald dan zou dat beter voor hem zijn dan een vrouw aan te raken die voor hem niet toegestaan is om aan te raken." At-Tabaraani.

Is er iemand die puurder in zijn hart is dan Rasuulullaah ? En toch zei hij:
"Ik schud geen handen met vrouwen."
Imaam Ahmad 6/357 en zie: Saheeh al-Jaami' 7054.

De hadieth verwijst naar de bestraffing van het aanraken, dus wat zou de straf zijn voor ergere daden zoals zoenen en omarmen?Een oprechte gelovige die werkelijk naar Allaah en al Jennah verlangt kijkt niet of de zonde groot of klein is en of de zonde wel of niet een hadd (bestraffing)draagt?
Ibn 'Abbaas heeft gezegd:
"Er is geen grote zonde als iemand om vergeving vraagt
en er is geen kleine zonde als een persoon volhoudt ermee door te gaan."

En Bilal ibn Sa'd zei:"Kijk niet naar hoe klein de zonde is,
maar denk aan de Grootheid van Degene Die je ongehoorzaambent geweest."

DE STRAF VOOR ONWETTIGE SEXUELE GEMEENSCHAP

Waarom eigenlijk volgt er in de Shari'ah zo'n zware straf hierop? Dat heeft vooral te maken met de rechten van het onwettige kind dat hieruit voort kan komen.
Denk maar na over een kind dat opgroeit en niet weet wie zijn vader is.
Volgens de Sharie'ah is het voor een Muslim niet toegestaan om te beweren tot een andere vader te behoren dan zijn eigen vader. Sa'd en Abu Bakr hebben overgeleverd dat Rasuulullaah heeft gezegd:
"Degene die bewust beweert aan iemand anders dan zijn vader toe te behoren, zal het paradijs niet mogen binnen treden."
Sahih al-Bukhaarie, zie Fath al-Baari 8/45.

Hoeveel baby's worden niet onwettig geboren? In 1979 werd dit aantal geschat op 600.000, waarvan de moeders minderjarige meisjes waren, dat was in 1979, hoeveel zullen het er nu zijn? Het aantal abortussen stijgt ook dramatisch.

Een getrouwde man die zina doet verdient volgens de Sharie'ah de ergste sraf, welke steniging is, zodat ieder deel van zijn lichaam lijdt zoals eerst ieder deel genoot....
En degene die niet getrouwd is verdient maximaal honderd zweepslagen, terwijl het schandaal van deze straf aanschouwt wordt en waarna hij uit de stad verbannen wordt voor tenminste een jaar.
Dit is wat betreft de Islaamitische wetgeving, ookal word deze in bijna geeneen land meer toegepast. In de Barzagh ( de wereld van de doden) is de straf voor degenen die zina deden dat zij naakt in een oven zullen zijn die een brede bodem heeft en een smalle bovenkant, met vuur onderin. Zij zullen schreeuwen en wanneer de hitte van het vuur toeneemt zullen zij nog meer schreeuwen en omhoog rijzen tot zij bijna uit
de bovenkant komen en wanneer het vuur vermindert zullen ze terug vallen.
Dit zal zich herhalen tot het Uur der opstanding plaatst zal vinden.

Samoerah ibn Djoendab heeft de hadith overgeleverd die verzameld is door imaam al-Bukhaarie waarin Rasuulullaah dit in een droom zag terwijl hij vergezeld werd door de engelen Jibriel en Miekaa'iel.Wat zelfs nog erger is, is wanneer een man met zina doorgaat, zelfs wanneer hij oud wordt en de dood nadert en Allaah geeft hem de kans om berouw te tonen.



Abu Hurayrah heeft overgeleverd dat Rasuulullaah zei:
"Er zijn drie mannen waar Allaah op de Dag der Opstanding niet tegen zal spreken, noch hen prijzen, nog ernaar kijken en hen zal een pijnlijke bestraffing treffen: een oude man die zina doet, een koning die liegt en een arme man die arrogant is." Sahih Muslim 1/102-103.

DE DEUREN DIE OPENEN NAAR DE WEG NAAR ZINA.

Tegenwoordig zijn alle deuren van immoraal gedrag open en het verrichten van zonden is heel gemakkelijk en gewoon voor de mensen geworden.
"At-Tabaruj" (het vertonen van vrouwen hun schoonheid en het spelen daarmee) is wijdverspreid en onbedekt naar buiten gaan, naar elkaar staren, vrije omgang, de invloed van t.v. en films etc. is ook overal aanwezig....evenals vele abortussen, maagdenvliesherstel en onwettig geboren kinderen.

In hadieth jibriel noemt Rasuulullaah als een van de tekenen van het Uur dat vrouwen gekleed maar toch naakt zullen lopen. Alsof we dat nu niet overal om ons heen zien!!!! En hoeveel van onze muslimzusters doen hieraan mee!
Hoeveel muslimmeiden en vrouwen hebben misschien wel een lapje stof om hun haar heen gebonden; als een zogenaamde hijaab, maar hun lichaamsdelen zijn onthuld en benadrukt en hun gedrag bestaat uit geflirt!

Rasuulullaah heeft gezegd:"Een vrouw die parfum opdoet en dan naar buiten gaat temidden van de mensen waardoor zij haar geur kunnen ruiken is een zaaniyah."
Imaam Ahmad 4/418 en Saheeh al-Jaami 105.

En hij zei ook:"Iedere vrouw die parfum draagt en dan naar de moskee gaat waardoor men haar geur ruikt, haar gebeden zullen niet worden geaccepteerd zolang zij geen ghusl verricht zoals zij dat doet wanneer zij janaabah (na sexuele omgang) is." Imaam Ahmad 2/444 en Sahih al-Jaami 2703.

Islaam leert ons dat een vrouw haar parfum kleur maar weinig geur moet hebben.
Zina is een van de belangrijkste verboden daden en een van de grootste zonden
"al kabaa'ir" genoemd na shirk! (iets of iemand naast Allaah aanbidden)
Allaah zegt in soerah Al-Foerqaan 25:68-70:
EN DEGENEN DIE NAAST ALLAAH EEN ANDERE GOD AANROEPEN
EN DIE NIEMAND DODEN, WAARVAN HET DODEN DOOR ALLAAH VERBODEN IS, BEHALVE VOLGENS HET RECHT.
EN DIE GEEN ZINA VERRICHTEN, WANT WIE DAT DOET ZAL EEN BESTRAFFING ONDERVINDEN. VOOR HEM ZAL DE BESTRAFFING VERMENIGVULDIGD WORDEN OP DE DAG DER OPSTANDING EN HIJ ZAL DAARIN VERNEDERD LEVEN....

BEHALVE DEGENE DIE BEROUW TOONT EN GELOOFT EN GOEDE DADEN VERRICHT. VOOR DIEGENEN WISSELT ALLAAH HUN ZONDEN IN VOOR GOEDE DADEN. EN ALLAAH IS VERGEVENSGEZIND, MEEST BARMHARTIG.

03-07-2005, 18:01
Er is na shirk geen grotere zonde in de Ogen van Allaah dan een druppel sperma die een man in de baarmoeder van een vrouw die niet wettig voor hem is brengt."
Al-Bukhaarie; kitaab ul-Hoedoed.

Abu ad-Darda heeft overgeleverd dat Rasuulullaah bij de deur van een tent een slavin tegenkwam die in een vergevorderde staat van zwangerschap verkeerde.
Hij zei:"Misschien woont de man met haar samen."Ze zeiden:"Ja."
Daarop zei Rasuulullaah :"Ik had besloten hem te vervloeken met zo'n vloek die samen met hem naar het graf kan gaan.Hoe kan hij het nog ongeboren kind bezitten en datgene dat niet wettig voor hem is...." Sahih Muslim.

'Abdullaah ibn Mas'oed heeft overgeleverd:"Ik vroeg Rasuulullaah :
"Welke zonde is het ergste bij Allaah?"Hij zei:"Aan Allaah een deelgenoot toekennen terwijl Hij jou geschapen heeft."Ik vroeg:"Welke daarna?"
Hij zei:"Je kind doden uit angst dat hij met jou eet." (d.w.z: armoede)
Ik vroeg:"Wat daarna?"Hij zei:"Zina begaan met de vrouw van je buurman."
Al-Bukhaarie (8/492) en Muslim (1/90)

Wanneer een vrouw zina doet terwijl haar man afwezig is voor aanbidding of het zoeken naar kennis of voor jihaad, dan is de zonde een combinatie van zondes.
Buraydah heeft overgeleverd dat Rasuulullaah heeft gezegd:
"De vrouwen van de mujaahidien zijn zo heilig en verboden voor degenen die achter blijven als hun eigen moeders.Er is geen man van degenen die achter blijven aan wie de moejaahidien zijn familie toevertrouwt maar hij bedriegt hem vervolgens (door het verrichten van zina) of hij zal op de Dag der Opstanding worden vastgehouden en degene die hij bedroog zal zoveel hij wil van zijn goede daden afnemen,dus wat denken jullie?" Sahih Muslim.

Als degene die zina doet getrouwd is, is de zonde nog erger dan wanneer hij niet getrouwd is, en als hij een oude man is is de zonde nog groter dan wanneer hij jong zou zijn en zijn bestraffing is zoals de Profeet genoemd heeft in de hadieth over de drie die Allaah nooit zal aankijken, noch prijzen op de Dag der Opstanding en die een pijnlijke bestraffing zullen ondergaan.Wanneer de zonde ook nog eens in een heilige maand of op een heilige plek gepleegd is of op een tijdstip dat bijzonder is bij Allaah, dan is de zonde een combinatie van zondes!
En in soerah Al-Israa 17:32:
EN NADERT GEEN ZINA; VOORWAAR ZINA IS EEN ZEDELOOSHEID EN EEN SLECHTE WEG.

Imaam al-Qurtubi heeft gezegd:
"De geleerden hebben gezegd dat de zin "EN NADERT GEEN ZINA" krachtiger is dan te zeggen "en bega geen zina" omdat het betekent dat je zelfs niet dichtbij de zina moet komen."

Dit betekent dat men geen daden moet verrichten die in de buurt van zina komen of ertoe leiden, zoals het alleen zijn met iemand van het andere geslacht.


'Umar ibn al-Khattaab heeft overgeleverd dat de Profeet gezegd heeft:
"Telkens wanneer een man alleen met een vrouw is (waar hij mee kan trouwen) dan is shaytaan de derde." At-Tirmidzie (3118)

Het is dus voor een man niet toegestaan om met een vrouw waarmee hij zou kunnen trouwen alleen in een huis, kamer of auto te zijn,en hiertoe behoort ook de vrouw van zijn broer, want Rasuulullaah heeft gezegd dat de broer van je man als "al mawt" (de dood) is voor jou; m.a.w. hij bestaat niet voor je wat de omgang betreft.
Logisch ook want in heel veel culturen was -en soms is- het de gewoonte dat een vrouw na de dood van haar man met zijn broer trouwt, o.a. vanwege zijn kinderen...
Een vrouwelijke patient moet ook voorkomen met een mannelijke dokter alleen te zijn, enzovoort...

En in een andere hadith overgeleverd door Abdullah ibn Amr ibn al-Aas zegt Rasuulullaah :"....na deze dag moet geen man het huis van iemand anders binnen gaan terwijl de man er niet is, behalve wanneer hij samen met een of twee personen is." Al-Bukhaarie.

STOPPEN MET ZINA!!!!!!!

Iedereen weet hoeveel zina er verricht wordt etc. maar nu vraag je jezelf af: hoe stop ik hiermee?Je dien zal jou hierbij helpen!Wanneer je de prachtige kennis tot je neemt zul je vanzelf naar gehoorzaamheid aan Allaah, berouw, Hem dienen en tevreden stellen verlangen!

Herinner wat Allaah in soerah al-Foerqaan 25:70 zegt over degenen die zina hebben gedaan:
BEHALVE DEGENE DIE BEROUW TOONT EN GELOOFT EN GOEDE DADEN VERRICHT. VOOR DIEGENEN WISSELT ALLAAH HUN ZONDEN IN VOOR GOEDE DADEN.....

Ibn Mas'oed heeft overgeleverd:
"Een man kuste een vrouw en kwam daarna naar Rasuulullaah en vertelde hem hierover, aldus werd deze openbaring aan de Profeet geopenbaard:
EN VERRICHT JE GEBEDEN OP DE TWEE EINDEN VAN DE DAG EN IN SOMMIGE UREN VAN DE NACHTx
VOORWAAR, DE GOEDE DADEN WISSEN DE SLECHTE DADEN UIT.
DAT IS EEN HERINNERING(advies) VOOR DEGENEN DIE ZICH LATEN HERINNEREN. (soerah Hoed 11:114)
De man zei:"Geldt deze aanwijzing voor mij alleen?"Rasuulullaah zei:
"Het is voor al degenen van mijn volgelingen die in een zelfde situatie komen." Sahih al-Bukhaarie.

xd.w.z: de vijf verplichte gebeden.

In de Sahihain vinden we een hadith overgeleverd door Ibn 'Abbaas waarin sommige van de mushrikien (afgodendienaren) veel gedood hadden en veel zina hadden gepleegd en naar Rasuulullaah kwamen en zeiden:"Wat jij zegt en waar je ons naar op roept is goed, als je ons maar kon vertellen dat wat we gedaan hebben ongedaan zal worden gemaakt." Toen werden de woorden geopenbaard:
EN DEGENEN DIE NAAST ALLAAH EEN ANDERE GOD AANROEPEN
EN DIE NIEMAND DODEN, WAARVAN HET DODEN DOOR ALLAAH VERBODEN IS, BEHALVE VOLGENS HET RECHT.
EN DIE GEEN ZINA PLEGEN. (soerah al-Foerqaan:25:68)
En:
ZEG: O MIJN DIENAREN DIE BUITENSPORIG ZIJN TEGENOVER ZICHZELF, (DOOR ZONDEN EN SLECHTE DADEN TE VERRICHTEN), WANHOOPT NIET AAN DE GENADE VAN ALLAAH.


Bidden helpt als een schild tegen het slechte, door voor onze Heer te staan zullen we ons bewust zijn van onze daden. Rasuulullaah heeft gezegd dat onze imaan weg is wanneer we zonden begaan, zoals blijkt uit de hadieth die overgeleverd is door
Abu Hurayrah, waarin Rasuulullaah zei:
"Degene die zina doet is geen gelovige zolang als hij het doet
en geen dief die steelt is een gelovige, zolang als hij steelt
en geen dronkaard die wijn drinkt is een gelovige zolang als hij drinkt."
Sahih Muslim deel 1.

Rasuulullaah heeft in een andere hadieth sahih gezegd:
"Wanneer een man zina verricht, zal geloof uit hem gaan totdat het als een wolk boven hem is, en wanneer hij stopt komt zijn geloof bij hem terug."
Abu Dawood, at-Tirmidhi; Saheeh verklaard door al-Albaani in Saheeh Abu Dawood.

Degene die zina heeft gedaan moet dus snel tawbah (berouw) verrichten en zijn zonde niet aan anderen bekend maken, zoals Rasuulullaah (over zina)heeft gezegd:

"Voorkom dit vieze ding (zina) dat Allaah heeft verboden, en degene die een van dit soort zonden verricht, laat hij zichzelf bedekken met de bedekking die Allaah hem heeft gegeven."
Al-Bayhaqi.Saheeh verklaard door al-Albaani in al-Silsilah al-Saheehah. 663.

En Abu Hurayrah heeft overgeleverd dat Rasuulullaah zei:
"Allaah bedekt niet alleen in deze wereld, maar Allaah zal ook op de Dag der Opstanding bedekken." Sahih Muslim

Hiermee wordt het bedekken van de zonden bedoeld.

De ware gelovige is immers degene die zich er altijd van bewust is dat hij leeft in de aanwezigheid van de Alwetende en dat niets verborgen is voor Zijn Ogen Die alles zien.Dus wanneer iemand zina doet heeft hij op dat moment geen Godsbewustzijn,
Zelfs al is het maar voor even, want als hij zich bewust zou zijn van Allaah en de straf voor zijn zonde, zou hij Zijn grenzen niet overtreden!

03-07-2005, 18:04


FATAWA OVER TELEFOONGESPREKKEN VOEREN.

Aan Shaikh Ibn Jibrien werd gevraagd wat de regel is voor een jongen en een meisje die telefonisch gesprekken met elkaar voeren.

Hij antwoordde:"Het is niet toegestaan met een vrouw waarmee je zou kunnen trouwen een gesprek te voeren dat verlangens opwekt en geflirt.
Dit is zowel telefonisch als op een andere manier niet toegestaan. Allaah heeft in soerah al-Ahzab: 32 gezegd:
WEES NIET ZACHT IN SPRAAK OPDAT DEGENE IN WIENS HART EEN ZIEKTE IS BEWOGEN ZAL WORDEN TOT VERLANGEN.

Er zit geen kwaad in wanneer de gesprekken zakelijk en beperkt zijn."

Een van onze zusters schreef:"...ik heb een prachtige jongen leren kennen op mijn werk... op de een of andere manier begonnen we te bellen. We spraken over van alles en nog wat, ik wist niet wat ik ervan moest denken, maar ik ging er gewoon mee door. Van het een kwam het ander en hebben we over verliefdheid gesproken. We gingen elkaar steeds vaker bellen, soms wel 2 of 3 uren lang. Ik wist wel dat het de verkeerde kant op ging maar het voelde zo goed....zo heerlijk om zijn stem te horen en om met elkaar te lachen en zelfs te huilen... Hij leerde me zoveel over Islaam en spoorde me aan om naar lezingen te gaan.. Mijn jongere zusje zei:"Waar ben je mee bezig?
Je gaat naar de moskee en ondertussen doe je zo met die jongen?!" "Maar we zeggen toch niets tegen elkaar? Ik spreek toch niet met hem af?"zei ik. Vervolgens keek mijn jongere zusje mij teleurgesteld aan.Op dat moment voelde ik dat het niet goed was wat ik deed."

HOE DENKT ISLAAM OVER ONDERWERPEN ZOALS VERLIEFDHEID, IEMAND BELOVEN TE GAAN TROUWEN ETC.....

Shaykh ul Islaam Ibn Taymiya antwoordde hierop:
"Wie een giftige wond is opgelopen dient een medicijn te gebruiken dat het gif eruit kan halen en de wond dicht kan maken, door o.a. de volgende adviezen op te volgen:

-Door te trouwen. Rasuulullaah heeft gezegd:"Wie naar de schoonheid van een vrouw kijkt, dient zijn lusten op zijn vrouw uit te oefenen; want wat die vrouw heeft heeft zijn eigen vrouw ook." Muslim kitaab an-nikaah.

-Door de gebeden op tijd in de moskee te bidden en smeekgebeden te verrichten en Allaah om verlossing te vragen in het laatste gedeelte van de nacht. En men moet de
volgende du'aa meerdere keren herhalen:

"YAA MUQALLIBAL- QULUUB, THABBIT QALBIE 'ALAA DIENIK!
YAA MOESARRIFAL- QULUUBI, SARRIF QALBIE ILAA TAA'ATIKA WA TAA'ATI RASOELIK."

O DRAAIER VAN DE HARTEN,MAAK MIJN HART STANDVASTIG OP UW DIEN!
ODEGENE DIE DE HARTEN NAAR EEN BEPAALDE KANT WENDT, WEND MIJN HART NAAR GEHOORZAAMHEID AAN U EN UW BOODSCHAPPER.

-Door afstand te nemen van de plek waar de desbetreffende persoon woont of komt."

(Uit: "A'kaam azzawaaj" van Shaykh al Islaam ibn Taymiya.)


WAT MOET JE DOEN ALS JE MERKT DAT JE AAN ZINA DENKT?

Antwoord:
-"Het kunnen slechts gedachten zijn die in je opkomen, zonder dat je ooit van plan was om er iets mee te doen. Iemand kan hiervoor niet verantwoordelijk worden gehouden, maar het is beter om van deze gedachten af te komen, zodat ze niet leiden tot iets anders.
-Het zou ook een vaststaande gedachte kunnen zijn die vergezeld gaat met een plan en een intentie. In dit geval moet diegene zich haasten om hiermee op verschillende manieren om te gaan;
- zoals serieus nadenken om te gaan trouwen want dit is de natuurlijke bescherming die de Shar'iah voor de man en de vrouw biedt.
-Vasten als je niet kan trouwen, en Muslims zouden moeten streven om hun imaan te versterken,
-zorg te hebben voor het kiezen van de juiste vrienden,
-wegblijven van alles wat mogelijk lusten zou kunnen opwekken; een van de meest vanzelfsprekende zaken is het kijken naar dingen die haraam zijn.
-Het gedenken van de straf voor zina en dat de kwade gevolgen veel erger zijn dan het korte plezier."

WAT TE DOEN NA HET PLEGEN VAN ZINA?

Vraag:"Ik ben een meisje en heb sex voor het huwelijk gehad, ik ben mijn maagdelijkheid dus verloren, tot mijn spijt. Ik ben altijd best gelovig geweest maar mijn liefde voor hem heeft alles veranderd; ik was bang om hem kwijt te raken, vandaar dat ik met hem naar bed ben geweest, nu heb ik niets meer met hem, nu ben ik alleen ontmaagd!!! Ik schaam me hier heel erg voor, ik hoop dat Allaah het mij kan vergeven...wat moet ik nu doen? Welke Islaamitische man wil nog met mij trouwen? Wat als mijn ouders er achter komen? Kunt u mij raad geven?
Sommige meisjes laten zich "dichtnaaien" voordat ze trouwen zodat ze zogenaamd als maagd het huwelijk in gaan, moet ik dit nu ook doen?"

Antwoord: "Alle lof zij Allaah die het beste voor Zijn dienaren wil, Hij de Verhevene heeft berouw opgesteld; degenen die zondes begaan kunnen door berouw te tonen de vergeving van Allaah ontvangen, mits zij aan de volgende punten voldoen:

-onmiddelijke stop zetting van de zonde,
-spijt van wat men begaan heeft,
-teruggave van de rechten van de slachtoffers of hun om vergeving vragen.

Ik raad je aan zuster, om berouw te tonen aan Allaah en Zijn weg te volgen
door de verplichtingen die Allaah je heeft opgelegd te praktiseren. Ik vraag Allaah de Verhevene jou vergeving te schenken, ons en alle Moslims boven en beneden de grond.

03-07-2005, 18:05
djazaka allahoe gheiran....
moge allah sobanahu wata3ala ons behoeden voor zina

03-07-2005, 18:05
Het herstellen van het maagdenvlies is niet toegestaan, omdat men zodoende de toekomstige echtgenoot bedriegt tevens mag niemand de 'aurah van een vrouw zien, behalve wanneer er een ziekte is die een onderzoek of penetratie vergt.
Een man die een oprechte vrouw zoekt zal niet kijken naar haar maagdelijkheid.
Als een vrouw volgens de Islaam is dan zal ze geaccepteerd worden door iedere oprechte man.
Toon berouw aan Allaah en leef zoals Allaah van je verwacht, dan zal Hij insha'Allaah je zondes vergeven. Wat betreft het wel of niet vertellen van wat je gedaan hebt aan je toekomstige; berouw veegt wat voorheen gebeurd is schoon, mits men zich aan de vier eerder genoemde regels houdt, die gebaseerd zijn op de Qur'aan en de soenah. Je hoeft de begane zondes niet aan je toekomstige man te vertellen. Iedere dienaar is een zondaar maar de succesvolle dienaar is degene die van zijn zondes en begane fouten leert en berouw toont aan Allaah."Goede daden wissen slechte daden uit, dat is het onderricht voor degenen die zich laten onderrichten."


IK HEB ZINA GEDAAN, HOE STA IK NU VOOR ALLAAH IN GEBED?

"Ik weet dat zina een immorale en slechte daad is en ik schaam me te erg om voor Allaah in gebed te staan na ghusl voor janaabah te verrichten na zina gedaan te hebben. Ik smeek Allaah om vergeving. Geloof me; ik voel me niet blij en tevreden binnenin mijzelf om wat ik doe maar ik probeer mijn bewustzijn te kalmeren.
Moet ik terug keren tot bidden terwijl ik zina doe?"

Antwoord:
"Zonder twijfel is zina een van de grootste zonden, een van de ergste crimes, een van de meest slechte, immorele daden. Allaah zegt:
WAARLIJK, HET IS EEN FAAHISHAH; EEN GROTE ZONDE DIE NAAR DE HEL LEIDT.


Zelfs de apen die zina doen in hun apen gemeenschap straffen elkaar hiervoor, zoals blijkt uit de overlevering van 'Amr ibn Maymoen in Saheeh Bukhaarie:
"In de tijd van Jaahiliyyah zag ik een aap die zina had gedaan, dus verzamelden de andere apen zich en gooiden stenen naar hem en ik stenigde met hen."
Al-Manaaqib 5360.

Hoe kan een volwassen Muslim die door Allaah vereerd is met de Islaam tevreden zijn met het zichzelf begeven op het niveau van dieren en beesten. Hoe serieus deze zonde is blijkt niet alleen uit de straf in deze wereld maar ook uit die in het hiernamaals, welke veel erger is! (dat blijkt uit de hadith over de droom met de twee engelen en de klei oven "tannoer"genoemd)

Als iemand sterft terwijl hij zina doet, wat zal zijn situatie dan zijn?Wat zal hij tegen zijn Heer zeggen wanneer hij voor Hem staat ter beoordeling?Is dit de manier om voor de ontelbare,oneindige zegeningen van Allaah te bedanken?
Is dit de manier om voor een gezonde gezondheid te bedanken?
Denk je dat Allaah het niet ziet wanneer je een grote zonde begaat?Allaah zegt:
WAARLIJK, NIETS IN HEMELEN OF DE AARDE IS VOOR ALLAAH VERBORGEN. Soerah ali-'Imraan:3:5.

Weet je niet dat deze lichamelijke vermogens waarmee jij je Heer ongehoorzaam bent, tegen jou zullen getuigen op de Dag der Opstanding? Heb je de woorden niet gehoord?: Soerah al-Foessilat 41:20:
TOTDAT, WANNEER ZIJ HAAR (DE HEL) BEREIKEN, HUN OREN, EN HUN OGEN EN HUN HUIDEN TEGEN HEN ZULLEN GETUIGEN, VANWEGE WAT ZIJ PLACHTEN TE DOEN.
EN ZIJ ZULLEN TEGEN HUN HUIDEN ZEGGEN:
"WAAROM GETUIGEN JULLIE TEGEN ONS?"ZIJ ZULLEN ZEGGEN:
"ALLAAH HEEFT ONS DOEN SPREKEN, DEGENE DIE ALLE DINGEN HEEFT DOEN SPREKEN...."

Ons antwoord aan jou is dat je je met haast tot berouw moet wenden, heel erg spijt moet hebben over wat je gedaan hebt, het direkt moet opgeven; ook alles wat ertoe leidt.D.w.z: Je lichaam niet ten toon stellen,niet alleen zonder mahram met een man zijn, niet gemengd zijn met degenen met wie je dat niet hoort te doen....
Shaytaan heeft je overwonnen door jou het idee te geven dat je je gebed moet opgeven op basis van valse gegevens.Want het gebed opgeven is kufr of ongeloof in Allaah. Jaabir bin 'Abdallaah heeft overgeleverd dat hij de Profeet hoorde zeggen:
"Tussen een man en kufr en shirk is het verlaten van het gebed."
Saheeh Sunan at-Tirmidhi van al-Albaanee.

Je moet veel om vergeving bidden en tawbah hebben en du'aa maken, en proberen nederig te zijn, want Allaah zegt in soerah al-'Ankaboot: 29:45:
EN ONDERHOUD DE SALAAT. VOORWAAR, DE SALAAT WEERHOUDT VAN DE GRUWELDAAD EN HET VERWERPELIJKE.

Je moet niet denken dat berouw te moeilijk is of dat Allaah je berouw nooit zal accepteren, want shaytaan weet hoe hij de zaadjes van wanhoop in je hart moet zaaien.Weet dat degene die berouw toont, zijn berouw zal door Allaah geaccepteerd worden en hij zal zijn slechte daden in goede daden veranderen."

IK HEB ZINA GEPLEEGD!....

Vraag: "Ik heb fouten in mijn leven gemaakt, de grootste fout is toch wel dat ik zina heb gepleegd. Nu is dat een geheim dat ik met me mee moet dragen en dat is moeilijk en zwaar. Mijn verloofde weet het nu wel, maar in de eerste instantie wilde ik het hem ook niet vertellen.Het was en is nog steeds een hele opgave om hem aan te kijken.
Ik wil het graag aan mijn ouders vertellen maar de gevolgen die daaraan verbonden zijn, zijn meer dan ik aan kan. Mijn eerste vraag is of mijn ouders door Allaah aangesproken zullen worden over mijn gedrag. Ze heben mij "goed"opgevoed en aan hun heeft het ook niet gelegen. Verder bid ik elke dag en voel ik ook imaan en taqwa in mij. Het punt is dat ik mijzelf zo snel door een situatie laat meeslepen en dan weet ik niet eens meer hoe ik in zo'n situatie ben beland. Ik probeer mezelf te verbeteren, maar het is een moeilijk proces vooral omdat ik weet dat ik al fouten heb gemaakt.
Je denkt dan al snel:"wat maakt het nu nog uit?" Ik voel me af en toe lager dan laag en smeriger dan smerig.. Ik ben bang dat Allaah mij vervloekt heeft en er helemaal geen hoop meer is voor mij. Zijn mijn gebeden nog wel geldig, terwijl ik een leugenachtige tong heb en zina gepleegd heb? Hoe kan ik mijn vicieuze cirkel doorbreken?"

Antwoord: "Allaah de Verhevene zegt in de Qur'aan:
O MIJ DIENAREN DIE BUITENSPORIG ZIJN TEGEOVER ZICHZELF, WANHOOPT NIET AAN DE GENADE VAN ALLAAH. VOORWAAR, ALLAAH VERGEEFT ALLE ZONDES.... (soerah Az-Zoemar: 53)

Berouw tonen wordt aanvaard wanneer men aan de volgende voorwaarden voldoet:
-intentie zuiveren; de intentie hebben om afstand van de desbetreffende zonde te nemen;alleen omwille van Allaah en omdat Allaah het verafschuwt.
-Spijt van de begane zonde hebben.
-onmiddelijk van de zonde afstand nemen.
-vastbeslotenheid om het niet weer te doen.
-Dat het berouw tonen op tijd gebeurd:
ER IS GEEN AANVAARDING VAN BEROUW VOOR DEGENE DIE DICHTBIJ DE DOOD IS EN HIJ ZEGT DAN PAS:"VOORWAAR, NU HEB IK BEROUW. (soerah an- Nisa:18)

Beste zuster, moge Allaah jou vergeven, de woorden van Allaah (over degenen die zina doen) zijn duidelijk en alles omvattend:
VOOR HEM ZAL DE BESTRAFFING VERMENIGVULDIGD WORDEN OP DE DAG DER OPSTANDING EN HIJ ZAL DAARIN EEUWIG VERNEDERD LEVEN. BEHALVE DEGENE DIE BEROUW TOONT EN GELOOFT EN GOEDE DADEN VERRICHT; VOOR DIEGENE WISSELT ALLAAH HUN ZONDEN IN VOOR GOEDE DADEN.... (soerah al-Foerqaan:68)

HET IS TOCH NIET ERG ALS IK STIEKUM EEN VRIENDIN HEB?...

Vraag:
"Ik weet dat het hebben van een vriendin de familiebanden kapot maakt, maar hoe zit het als wij gewoon stiekem vrienden zijn, terwijl niemand het weet? Op deze manier kunnen wij gewoon samen zijn totdat we gaan trouwen en we garanderen dat we geen zina zullen doen."

03-07-2005, 18:06
ahhh dzjakalahoe gayran.........

03-07-2005, 18:06
Antwoord:
"Een vriendin nemen maakt niet alleen de familiebanden kapot, het vernietigt ook de samenleving en diegenen die dit doen worden met Allaahs woede en straf bedreigd.
Het feit dat de vrager zegt:"terwijl niemand het weet" is vreemd; hoe kan hij zijn Heer vergeten,Die alles weet wat verborgen en geheim is en wat niet voor ogen zichtbaar is en wat in harten verscholen is? Ons advies aan jou is jezelf te disciplineren om Allaah te gehoorzamen en altijd eraan te denken dat Hij naar je kijkt; heb vrees voor Allaah wat betreft de mensen hun eer; streef naar de Dag waarop je je Heer met je daden zult ontmoeten...Herinner dat je zussen hebt en een vrouw en dochters zal hebben; wil je dat er met hun gebeurt wat jij nu doet met de dochters van de Muslims?
Herinner dat je het resultaat van je zonden in sommige familieleden terug zal zien als een straf van je Heer.Je moet goede, Godvrezende vrienden zoeken en jezelf bezig gaan houden met daden waar Allaah van houdt en waar Hij tevreden mee is.
Geef aandacht aan het goede en laat alles wat slecht is los en zorg ervoor dat de meeste tijd van jouw jeugd wordt doorgebracht in het gehoorzamen van Allaah, het vergaren van kennis, naar lessen gaan, tot het goede aansporen etc....Realiseer je dat er jongens en meisjes zijn die jonger dan jou zijn en de hele Qur'aan kennen, begrijpen en naleven......"

IEMAND VERSTOTEN NA HET PLEGEN VAN ZINA.

Vraag: "Mijn zusje heeft overspel gepleegd en hierdoor is ze ook zwanger geraakt.
Ze is door de familie verstoten en heeft alleen nog haar vriend over.
Omdat ik aan het kind denk spreken we soms ergens af waar ik haar geld geef zodat zij goed voor zichzelf kan zorgen. Mag ik haar eigenlijk wel helpen ookal heeft ze gezondigd of moet ik haar straffen en haar verstoten? Mag je eigenlijk wel je eigen vlees en bloed verstoten?"

Antwoord: "We raden u aan om uw zusje niet af te stoten, maar haar juist bij te staan. Laat haar Allaah gedenken zodat zij berouw toont en terug keert naar Zijn Barmhartigheid en Genade.Geef advies aan je zusje en help je zusje met het aanbidden van Allaah, want hoeveel mensen zijn terug gekeerd naar Allaah na het begaan van een zonde. Dit heeft hun geleid naar een beter begrip van hun schepping."
-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Er werd mij in een Godsdienstles die ik aan meisjes van 13 jaar op een Islaamitische basisschool gaf gevraagd:"Juf, waarom moet een meisje dat verkracht of misbruikt is uitgestoten of uit huis geplaatst worden?"
13 jaar!!!! Tranen sprongen in mijn ogen en ik antwoordde dat Islaam dat ook niet zegt.... Hierover gaan devolgende twee gedichten;

MEISJE ZONDER NAAM...

Pas zag ik in een donker hoekje een droevig meisje staan,
Maar toen ik vroeg naar haar namm,
Haalde ze moedeloos haar schouders op
En fluisterde: dat is waarom ik me verstop.

Ik vroeg haar natuurlijk warom?
Is die dan vreselijk stom?
Nee zei ze zacht, ik wil hem niet uitspreken,
Want dat zou het laatste stukje van mijn hart breken.

Ik vroeg:wat is daarvan de reden?
Een man begon mij uit te kleden,
Fluisterde haar prachtige stemmetje zacht,
De man die heeft mij verkracht...

Onthoud me maar als een meisje zonder naam,
Dat je droevig in het donker hebt zien staan,
Omdat ze haar mooie naam verafschuwt,
Omdat er een man was die haar in het duister heeft geduwd....
------------------------------------------------------------------------

...... al zal niemand jullie namen weten...
het is genoeg dat jullie "mijn zusjes"heten....
kon ik jullie maar gaan helen
en de herinneringen uit jullie gedachten stelen.
Ik smeek Allaah om jullie te leiden,
Goede mensen te brengen die jullie verblijden...
Ik kijk naar jullie in de moskee
En neem jullie daarna met mij mee
In mijn gedachten mee naar huis
En geef jullie in mijn hart een thuis...

LIEVE MEISJES MET GEBROKEN HARTEN.....

Islaam zal jullie wonden helen;
Het zal je niet meer kunnen schelen
Als je je Dien boven alles kiest,
Weet dan dat je wint en niet langer verliest.
Alles zal vergaan
Alleen Allaah blijft bestaan...
We zullen verliezen en lijden,
En altijd blijven strijden
Tussen verlangens en onze Dien
Blijf dat voor ogen zien.
Zorg dat je veilig bent
En je Allaahs grenzen kent!

EEN PERSOONLIJK VERHAAL...

...Steeds opnieuw vragen we ons af waarom we liefde en aandacht bij het andere geslacht zoeken....Misschien omdat we thuis iets gemist hebben of omdat er veel jaloezie en wantrouwen heerst onder meisjes.....Of omdat er niet echt gepraat wordt....hoe dan ook zoeken we "het" bij jongens. Alle verhalen die we van andere meisjes horen die door jongens misleid zijn en gebruikt zijn horen we met een oor aan; dat zal ons nooit overkomen, want hij meent het met mij; hij houdt van mij zoals niemand anders; hij zal nooit met mijn gevoelens spelen... Ja, het is haraam, dat weten we heus wel allemaal, maar tussen ons tweeen is het serieus! Ik twijfel er niet aan dat het tussen ons zal uit gaan. Hij heeft het me beloofd, gezworen! Nee uitgaan zal het nooit; maar wat een schande als dat zou gebeuren! Ik heb immers alles aan hem gegeven; mijn eer, mijn liefde, mijn bezit, mijn geloof... Ik heb hem boven Allaah verkozen. Onze liefde is echt....maar is dat wel zo?.... Allaah gaf mij schaamte, eer, geloof, gedragsregels en geloofscodes om na te leven. En toch heb ik alles opgegeven voor een mens.Ik weet wel dat als je niemand om je heen hebt die je liefde en aandacht geeft je het bij een jongen gaat zoeken... Want hij is de enige persoon die je dit geeft, dus dat is de reden dat je het bij hem zoekt...je vader zie je immers nooit, je moeder is niet als een vriendin om mee te praten, je broer wil de baas over je zijn, misschien slaat hij je ook net als de anderen... Je vriendinnen zijn je vriendinnen wanneer het goed met je gaat, wanneer je problemen hebt kun je hun niet in vertrouwen nemen.Maar hij is er voor je op elk moment...Je kan met hem lachen, hij luistert naar je en troost je, zelfs huilt hij soms om je..hij geeft je lichamelijke geborgenheid,...veiligheid temidden van deze harde wereld....maar veel jongens willen meer van je dan je denkt...het gebeurt heel geleidelijk, je hebt het bijna niet door. Ze maken er gebruik van dat je problemen hebt en dat je niemand hebt om mee te praten!Ik ken genoeg verhalen van meisjes die ongewenst zwanger zijn geraakt en abortus hebben gedaan.Zeg niet dat het jou nooit zal overkomen, liefde maakt blind

03-07-2005, 18:09
zeggen ze, en dat is ook zo want je vergeet alles en iedereen om je heen en offert alles voor hem op en bedriegt omwille van hem.Je vergeet je ouders, je studie je vriendin...en het belangrijkste van alles; je vergeet je Heer!


EEN TWEEDE PERSOONLIJK VERHAAL....

Via een vriendin had ik een jongen leren kennen, mijn eerste indruk van hem was dat hij lief was en niet zo'n type die "meer" van een meisje wil....
We gingen zo'n twee maanden met elkaar om toen plotseling die eerste zoen kwam...zo uit het niets... Ik had nooit op die manier aan hem gedacht..
"En nu?"zei hij...."ik weet het niet". zei ik.
In de tijd daarna groeiden we steeds meer naar elkaar toe; we waren steeds vaker samen en ik werd verliefd op hem.We deden veel leuke dingen maar hadden geen plek om samen te zijn omdat we allebei nog bij onze ouders woonden.
Op een dag zei hij dat hij een hotelkamer wou huren om eindelijk met z'n tweeen te kunnen zijn, ik was verliefd, wilde ook met hem zijn en ging dus mee. We waren daar, lagen samen op bed, muziek op, praten, lachen en kussen...Maar hij ging verder en voordat ik het wist had ik niets meer aan behalve mijn slipje. Ik zei:"Je weet wel dat ik niet verder kan gaan..." Maar hij antwoordde:"Maak je geen zorgen, ik hou toch van je..."Hij kuste me verder en mijn slipje ging ook uit. Toen hij nog verder wou gaan riep ik dat ik het niet wou en begon te huilen omdat hij niet naar me luisterde.
Hij zei:"Niet huilen, het zal geen pijn doen; ik zal het rustig aan doen."Ik duwde hem weg en zei:"nee!" Ik lag daar, hij keerde zijn rug boos naar mij toe, ik lag daar zonder kleding, zonder mijn maagdelijkheid en zonder mijn geliefde vriend...
Ik wilde armen om mij heen en voelde me zo alleen, ik wou getroost worden, maar hij had alleen een ding gewild.Is dit nu "ik hou van je"of "ik wil je even gebruiken"?

LET GOED OP OF HIJ ECHT VAN JE HOUDT,
WANT DAN WACHT HIJ TOT HIJ MET JE TROUWT!

EEN DERDE PERSOONLIJK VERHAAL.

..Soms vraag ik mezelf af hoe het zover heeft kunnen komen....mijn hart snakte naar iets, maar ik weet niet precies wat... Ik kwam een jongen tegen; een lieve, aardige jongen die mij heel goed begreep. Hij wist wat ik voelde en hoeveel pijn ik had.
Van hem kreeg ik tenminste aandacht; bij hem voelde ik me bijzonder. Ik maakte deze jongen duidelijk dat ik geen relatie voor het huwelijk wou en ondanks dat ging het door tussen ons. Mijn ouders waren trots op mij, ze hadden er geen idee van... wat voor geheim hun dochter met zich mee droeg... Het ergste was toen mijn menstruatie weg bleef...ik belde hem op en vertelde het hem ik was bang voor mijn ouders...bang voor Allaah... Waarom had ik het tot zover laten komen? Met tranen kocht ik een zwangerschapstest...met een sidderend hart wachtte ik op de uitslag...gelukkig niet zwanger! Ik belde hem om hem het nieuws te vertellen en zei dat ik hem wou zien; nu, meteen... Ik zei dat ik ermee wou stoppen, dat ik het pad naar Allaah wou volgen, en ik vroeg hem om mee te doen. Hij keek me aan en zei dat hij daar nog te zwak voor was en dat nog niet kon. Ik zei dat hij wel met me door kon gaan maar dan in halaal. Ik hield zielsveel van deze jongen en ik wist dat de kand groot was dat ik hem kwijt zou raken. Hij zei dat hij erover na moest denken. Later belde hij me op en zei:
"Sorry, wat we deden was verkeerd, maar ik ben er nog niet klaar voor..."
Mijn hart was kapot, tranen stroomden over mijn gezicht...hij liet me in de steek... hij had me misbruikt, pijn gedaan.Hoeveel jongens zijn niet zo? Ze pakken je en misbruiken je en gooien je dan in een heel diep donker gat.Lieve zusters, volg de weg van Allaah liever; de goede mannen zijn voor de goede vrouwen......"


EEN VIERDE PERSOONLIJK VERHAAL...

Ik ben een meisje dat nooit vaderliefde heeft gekend...waardoor ik heel gevoelig ben en altijd heel snel verliefd werd. Ik vond het heerlijk wanneer ik aandacht van jongens kreeg; ik zocht bij hen de liefde die ik nooit van mijn vader had gehad.
De eerste jongen waar ik iets mee krijg kwam op mijn pad toen ik heel zwak was;
ik had veel ruzies met mijn vader en zocht daarom troost bij deze jongen. Ik was wel geinteresseerd in Islaam; dat was echt belangrijk voor mij... Iedere keer wanneer ik met deze jongen was samen geweest ging ik thuis op mijn kamer huilen en in mijn gebed nog meer huilen, ik was namelijk wel intiem met hem.... Gelukig ben ik niet zover gegaan dat ik geen maagd meer ben.Deze jongen wou steeds meer, maar ik wou graag volgens Islaam trouwen met hem... Ik begon een hoofddoek te dragen en het ging steeds aan en uit tussen ons; ik viel steeds weer voor hem. Ik wou zo graag dat hij zich meer in de Islaam ging verdiepen.. al mijn energie en kracht stopte ik in hem en ik bereikte er niets mee. Op een gegeven moment drong het tot me door dat het hem er alleen om ging dat hij intiem met me wou zijn.Zoveel mensen hadden mij gewaarschuwd, maar ik luisterde niet omdat ik van hem hield.....Toch..ookal was ik zwak, mijn geloof blijf nummer een, ik hoop dat Allaah mij zal vergeven...

EEN VIJFDE PERSOONLIJK VERHAAL...

.....zina....iedereen denkt dan aan meisjes met strakke heupbroeken en make-up en open shirtjes en jongens die "players" zijn..... maar het kan ook iemand overkomen die gesluierd gaat en veel van Islaam houdt, maar dezelfde psychische klap heeft gehad als een meisje dat zich niet bezig hield met Islaam.Dat gebeurde er met mij.... ik trouwde volgens Islaam met een moslim man die in het wit liep.Ik zag eerst zijn uiterlijk en niet genoeg zijn innerlijk....Ik betrapte hem op vreemd gaan...in mijn huis...in mijn bed...ik vergaf hem een keer, twee keer... en het werd de reden waarom ik besloot bij hem weg te gaan.En toen ging ik doen wat hij met mij had gedaan; ik ging met verschillende mannen naar bed; vanuit woede, frustratie, pijn,...ik weet niet.Ik wou een man die met mij leefde volgens de Qur'aan; een man die vrees had voor Allaah.Eerst kon ik niet verwerken wat er met me gebeurd was, omdat ik van hem had gehouden en hij mijn eerste man was. Ik kon niet over hem heen komen...Uiteindelijk hertrouwde ik en genas mijn huwelijk de wond die ik in mijn hart met me mee droeg.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dus..................


Weet dat een man
ook anders zijn kan
dan jij had gedacht

03-07-2005, 18:12
of ooit had verwacht..
Wees voorbereid,
gebruik eerst je tijd
om islaam te leren,
voordat je je gaat keren
tot de prins op het paard!
Je bent teveel waard.
Hij zal je op handen dragen
als hij eerst om je hand komt vragen
Dan is hij pas echt een man
die jouw liefde krijgen kan.
En anderen hoeven jou niet te voelen,
weet wat ze bedoelen:
"O liefje, stil maar, huil niet meer,
leg jouw hoofd nu hier maar neer,
op mijn schouder of mijn arm,
dan maak ik je straks lekker warm!
Heb je het koud?
Vind je het erg als ik je vast houd?
Ik begrijp je; voel je aan,
ik zal altijd voor je klaar gaan staan.
O je haren zijn zo zacht!
en je billen zijn zo'n pracht!"
Dus meisjes;blijf niet dromen;
Laat ze niet meer aan je komen!
Heb jullie trots en jullie eer,
anders doet het straks zo zeer.
wat je hebt laten gebeuren;
je zult het altijd betreuren!
Kies voor de weg van Islaam;
dat zal jou beschermen gaan
Allaah gaf jou gouden wetten
Gebruik ze dan ook om op te letten!
-----------------------------------------------------------------------------------------

DE MAN DIE ONSCHENDBAAR VOOR VUUR WAS.

Een van onze vrome broeders vertelde:"Op een dag zag ik hoe een ijzersmid kokend heet ijzer met zijn handen aan het bewerken was en dat dit hem helemaal geen pijn deed. Ik zei tegen mezelf:,"Dit moet wel een rechtgeleide dienaar zijn, aangezien het vuur hem niet kan schaden." Ik kwam dichterbij en groette hem. Hij groette mij terug. Waarop ik hem vroeg:"Bij Degene Die jou begunstigd heeft met deze gave, verricht een smeekbede voor mij."
De man begon toen te huilen en zei tegen mij:"Bij Allaah, mijn broeder, ik ben niet zo goed als jij van mij denkt."
Ik zei toen tegen hem: "O broeder, niemand behalve rechtgeleide mensen kunnen dit doen."Hij zei:"Er gaat een merkwaardig verhaal hieraan vooraf."
Ik zei: "Als je het me wilt vertellen, graag." Hij zei:"Goed. Op een dag was ik hier in deze smederij van mij aanwezig toen plotseling een vrouw de zaak binnenliep.
Zij was zeer aantrekkelijk. Nog nooit heb ik een vrouw met zo'n mooi gezicht gez

03-07-2005, 18:14
Zij vroeg mij: "O broeder, heb je iets te geven in de Naam van Allaah?"
Toen ik naar haar keek was ik helemaal weg van haar en zei:"Als jij met mij naar huis gaat dan zal ik je alles geven wat je wilt."
Lang bleef zij naar mij staren om vervolgens te vertrekken.
Zij bleef dagen weg, maar kwam terug en zei:"Onder dwang van omstandigheden zie ik mij genoodzaakt om op jouw voorstel in te gaan."Hierop sloot ik de zaak en liep met haar naar huis.
Eenmaal thuis aangekomen zei zij: "Ik heb mijn kinderen in een benarde positie achtergelaten. Zou het mogelijk zijn dat jij mij tenminste nu iets geeft zodat ik dit naar hen toe kan brengen. Dan beloof ik later terug te komen."
Hierop gaf ik haar wat geld en ik deed haar plechtig beloven terug te zullen komen. Dit deed zij ook. Een uur later was zij terug. Ik liet haar binnen en deed de deur achter ons dicht. Waarop zij vroeg: "Waarom heb je de deur dicht gedaan?"
Ik antwoordde: "Uit vrees voor de mensen."
Hierop vroeg zei: "Waarom vrees je dan niet de Heer van de mensen?"
Ik zei tegen haar: "Hij is de Meest Vergevingsgezinde, de Genadevolle."
En ik stormde op haar af en merkte vervolgens dat zij beefde en dat tranen over haar wangen rolden. Ik vroeg haar toen:"Waarom beef je en huil je zo?"
Zij antwoordde:"Uit vrees voor Allaah, de Almachtige," en zei vervolgens tegen mij: "Als je mij laat gaan omwille van Allaah dan verzeker ik jou dat Allaah jou in het wereldse leven en in het Hiernamaals niet zal straffen met het Vuur."
Ik stond vervolgens op, gaf haar alles wat ik bij mij had en zei:"Ik laat je gaan, uit vrees voor Allaah." Toen zij vertrok werd ik overmand door slaap. In mijn slaap zag ik een mooie vrouw die op haar hoofd een kroon van rode robijnen droeg.
Zij zei tegen mij: "Moge Allaah jou namens ons belonen met het goede."
Ik vroeg haar toen: "Wie ben jij?"
Zij antwoordde:"Ik ben de moeder van het meisje dat jij hebt laten gaan omwille van Allaah, de Verhevene. Moge Allaah jou in dit wereldse leven en in het Hiernamaals behoeden voor het Vuur."Daarna werd ik wakker en sindsdien schaadt vuur mij niet en ik hoop dat het mij in het Hiernamaals ook niet zal schaden



EEN JONGEDAME IN DE WOESTIJN.

Een groep van studenten ging samen met een aantal docenten op excursie. Het was een reis waar veel te bezichtigen viel en de studenten moesten verslag maken van alles wat zij zagen tijdens dit uitstapje. In het begin trokken de studenten onder begeleiding van een docente erop uit in groepjes maar na een tijdje ging ieder zijn eigen kant op.

Onder de studente was er een jongedame die erg opging in het vastleggen van de bezienswaardigheden dat zij hierdoor ver afdwaalde van de groep. Na uren besloten de docenten te vertrekken met de bus terwijl zij de jongedame achterlieten zonder dat zij dit doorhadden. Toen de jongedame na verloop van tijd terugkeerde naar de verzamelplaats kwam zij erachter dat iedereen al vertrokken was. Tevergeefs riep zij nog om haar heen maar niemand was er meer die haar kon horen. Zij besloot dan maar ook om te gaan lopen in de hoop dat zij een dorp zou tegenkomen. Na een lange tijd te hebben gelopen en gehuild zag zij een kleine verlaten hut en besloot aan te kloppen. Een jongeman van eind twintig deed de deur open en vroeg haar verbaasd: “Wie ben jij?” Zij antwoordde: “Ik ben een studente die hier op excursie met school is gekomen. Maar zij hebben mij achtergelaten en ik weet de weg niet terug.” Hij zei toen: “Je bent in een afgelegen gebied terechtgekomen. Waar jij naar toe moet is helemaal de andere kant op.” Hij bood haar daarop aan om binnen te komen en de nacht in zijn hut door te brengen waarna hij haar in de ochtend zou helpen om thuis te komen. Zij mocht van hem op het bed slapen terwijl hij aan de andere kant van de kamer op de grond zou gaan slapen. De man maakte met behulp van een laken een scheidingswand tussen hem en de jongedame.

De jongedame was vervolgens op bed gaan liggen en bedekte uit angst zichzelf volledig, behalve haar ogen om in de gaten te houden wat de man deed.
De man zat aan de andere kant een boek te lezen en opeens gooide hij het boek dicht… Zijn blik richtte zich op de kaars die voor hem lag en na een tijdje plaatste hij zijn vinger voor een periode van vijf minuten boven de kaars. Het kon niet anders dan dat hij zijn vinger had verbrand. Dit ritueel verrichtte hij met al zijn vingers terwijl het meisje huilend en vol angst toekeek. Zij dacht bij zichzelf: “Dit moet een djinn zijn die rituele handelingen verricht.”

Geen van beiden wist die nacht te kunnen slapen. De volgende dag bracht de man de jongedame naar huis en eenmaal thuis aangekomen vertelde zij in een shocktoestand het verhaal van de man aan haar vader. Als gevolg van de angst die zij die nacht heeft moeten doorstaan werd zij de dagen daarop ziek en verliet haar kamer niet. De vader van de jongedame besloot daarom op zoek te gaan naar de jongeman.

Eenmaal de jongeman te hebben gevonden, vroeg hij hem de weg te wijzen zonder te vertellen wie hij was. Toen de vader met hem aan het praten was merkte hij op dat beide handen van de jongeman in verband omwikkeld waren. Hij vroeg hem naar de reden hiervan. De jongeman antwoordde: “Twee nachten terug kwam er een mooie jongedame aan mijn deur en moest noodgedwongen de nacht bij mij doorbrengen. De shaytaan probeerde mij te verleiden tot het plegen van een zonde. Uit vrees iets te doen waar ik spijt van zou krijgen besloot ik mijn vingers te verbranden, de ene na de andere om daarmee mijn seksuele verlangens weg te branden. Ik wilde er alles aan doen om mijzelf niet aan de jongedame te vergrijpen. Dat zou mij namelijk meer pijn doen dan wanneer ik mijn vingers zou verbranden.”

De vader was zeer onder de indruk van de jongeman en nodigde hem uit om met hem mee te komen naar zijn huis. Hij besloot om de jongeman met zijn dochter te laten trouwen, zonder dat de jongeman doorhad dat de dochter van deze man dezelfde mooie jongedame was die bij hem de nacht had doorgebracht. Op deze wijze beloonde Allaah de jongeman voor het feit dat hij niet toegaf aan de shaytaan door zich te vergrijpen aan deze mooie jongedame met een huwelijksleven met dezelfde mooie vrouw.

Als het algemene doel voor de mens is Allaah te aanbidden, dan moet het leven in het geheel van zijn aspecten beschouwd worden als een gevolg van die aanbidding.
Het huwelijk is een daad van aanbidding van Allaah; de sexuele daad uitvoeren met je echtgenote is een daad van aanbidding, net zoals het baren van kinderen.
"......en in de lichamelijke gemeenschap van een van jullie met zijn echtgenote is een sadaqah.." (overgeleverd door Abu Dhar en verzameld door Muslim.)


Dus we moeten onszelf onder controle houden of voor de wegen van halaal kiezen door te trouwen.Het gezin is biedt volgens Islaam de beste structuur om geluk, veiligheid, trouw en afhankelijkheid aan de man, vrouw en de kinderen te bieden, daarom is het belangrijk dat het beschermd wordt tegen allerlei vormen van bedreigingen en een daarvan is zina! Iemand kwam bij een geleerde en zei dat hij zichzelf niet onder controle kon houden.De geleerde gaf hem een vijf stappen plan om hem te helpen veranderen, hopelijk zal dit jullie ook helpen.

"Als je de volgende keer van plan bent om Allaah weer niet te gehoorzamen, eet dan niet van wat Hij jou schenkt."

"Maar wat moet ik dan eten? Alles op deze aarde is toch door de Schepper ervan aan ons beschikbaar gesteld?"

"Dus jij vindt het goed om te eten van wat Allaah jou schenkt, terwijl jij Hem ondertussen niet gehoorzaamt?"

"En als je de volgende keer Hem weer ongehoorzaam bent, verlaat dan Zijn aarde."

"Maar dat is nog moeilijker, waar moet ik dan heen?"

"Dus je denkt dat het goed is om op Zijn aarde te leven, maar Hem tegelijkertijd niet te gehoorzamen?"

"En als je de volgende keer van plan bent om Allaah niet te gehoorzamen, ondanks Zijn geschenken aan jou, zoek dan een plek waar Hij jou niet kan zien en bega je zonden dan maar."

"Wat bedoel je? Hij hoort en ziet alles; niets is voor Hem verborgen."

"Dus het is goed om Hem niet te gehoorzamen, terwijl je weet dat Hij je ziet?"

"Wanneer de engel des doods voor jou komt, zeg dan tegen hem dat hij jou meer tijd moet geven om berouw te tonen en goede daden te verrichten."

"Maar hij zal niet naar mij luisteren!"

"Dus als je de dood niet kunt ontlopen en hij zal je geen extra tijd geven, en je weet niet wanneer de dood komt, waarom hoop je er dan op om gered te worden?"

"Genoeg!Genoeg! Ik vraag Allaah Subhaanahu wa Ta'ala om mijn zonden te vergeven!"

03-07-2005, 18:39



Citaat door moslima4 life:
djazaka allahoe gheiran....
moge allah sobanahu wata3ala ons behoeden voor zina
Allahoma Amien ogtie

03-07-2005, 18:43

Citaat door berberia16:
ahhh dzjakalahoe gayran.........
salamo Allahi alaikoum warahmatoho wabarakatoho ogtie fi Allah jazzaka Allaho ghayrane (dorp genoot)

03-07-2005, 18:46

Citaat door jallal1:
salamo Allahi alaikoum warahmatoho wabarakatoho ogtie fi Allah jazzaka Allaho ghayrane (dorp genoot)

Pagina's : [1] 2