Bekijk volle/desktop versie : Iran: man veroordeeld tot uitsteken van ogen



Pagina's : [1] 2 3

02-07-2005, 11:33
Kom snel in actie!

Iran: man veroordeeld tot uitsteken van ogen

De 28-jarige Vahid is veroordeeld tot het chirurgisch laten verwijderen van zijn ogen vanwege een misdaad die hij beging toen hij 16 was. Hij werd veroordeeld omdat hij opzettelijk accuzuur over het gezicht van een jongen zou hebben gegooid. Deze werd hierdoor blind. Vahid beweert dat het slechts zijn bedoeling was geweest om de jongen te bedreigen, en dat de accu per ongeluk open ging. In eerste instantie bestond de straf van Vahid eruit dat zijn ogen als vergelding begoten zouden worden met accuzuur. Vahids advocaat ging hiertegen in beroep omdat dit zijn gehele gezicht zou beschadigen. Daarop werd de straf omgezet in het via chirurgische middelen uitsteken van Vahids ogen. Door het betalen van een bedrag van zo'n 300.00 dollar aan bloedgeld, zou Vahid wellicht nog onder de straf uit kunnen komen. Hij heeft echter absoluut niet de beschikking over een dergelijke som geld. De straf kan ieder moment ten uitvoer worden gebracht.

Geef je op voor de mensenrechten. Mail naar catinfo@amnesty.nl en je kunt via een druk op de knop je protest geven tegen mensenrechten schendingen over de gehele wereld.

02-07-2005, 11:45



Citaat door Nifleheim:
Walgelijk!!! Echt compleet gestoord in Iran! Die Vahid had noooooit zoiets mogen doen, nooit, maar om dan zo een straf te geven??? Geef hem dan 20 jaar of zoiets. Dit is beesachtig!!

sunsetdriver, ik snap de bedoelling niet helemaal van het email adres, wat moet ik erin zetten?
Geef je op voor het supersnelle emailnetwerk en ontvang eens in de twee weken een e-mailbericht. Daarin wordt kort uitgelegd voor wie in welk land actie gevoerd moet worden. Met één druk op de reply-knop verstuur je jouw protest. Simpel. Direct. Doeltreffend. Met de bliksemacties van Amnesty maak je een vuist die krachtiger is dan je denkt.

http://www.amnesty.nl/aanmelden_supersnel.shtml

02-07-2005, 12:38
Ik geloof het nog niet echt. Ik kan en wil het niet geloven.

Er zijn al heel wat internethoaxes geweest waarin de naam van amnesty gebruikt is.

Ik wil wel eerst wat betrouwbare bronnen zien.



Vooral het feit dat er gezegd wordt dat "de straf op ieder moment ten uitvoer kan worden gebracht" maakt het onvoorstelbaar. Meestal wordt bij dit soort afschikwekkende straffen precies aangegeven wanneer ze worden uitgevoerd.
Dit soort straffen hebben tot doel dat eventuele potentiele misdadigers afgeschrikt worden. Dus er is altijd duidelijke publiciteit omheen.

02-07-2005, 12:40
What the... Dat zijn een stel beesten!

02-07-2005, 12:51


Dit kan alleen in een moslimland

02-07-2005, 12:58
diegenen die het zicht wordt afgenomen, zijn te beklagen, maar zij, die, vrijwillig,NIET WILLEN zien, zijn vele malen erger te beklagen!

02-07-2005, 13:51
Middeleeuwse toestanden in een middeleeuws land.Geef die vent 30jaar cel..maar ogen uitsteken is wel erg barbaars

02-07-2005, 13:53

Citaat door boeddha:
En wat dan te denken van dat filmpje waaruit bleek dat een jongetje de ogen waren uitgeprikt. Israel-Palestina.
Dat filmpje heeft hier op dit forum ook gecirculeerd en is ook al weer verwijderd.
Dat kereltje was amper een jaar of 9 of 10, nog een heel leven voor zich, als je het uberhaupt nog "leven "mag noemen.

Deze topic zal ook wel weer snel gesloten worden,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Wie had de ogen uitgeprikt van dat jongetje?

02-07-2005, 14:20

Citaat door sunsetdriver:
Kom snel in actie!

Iran: man veroordeeld tot uitsteken van ogen

De 28-jarige Vahid is veroordeeld tot het chirurgisch laten verwijderen van zijn ogen vanwege een misdaad die hij beging toen hij 16 was. Hij werd veroordeeld omdat hij opzettelijk accuzuur over het gezicht van een jongen zou hebben gegooid. Deze werd hierdoor blind. Vahid beweert dat het slechts zijn bedoeling was geweest om de jongen te bedreigen, en dat de accu per ongeluk open ging. In eerste instantie bestond de straf van Vahid eruit dat zijn ogen als vergelding begoten zouden worden met accuzuur. Vahids advocaat ging hiertegen in beroep omdat dit zijn gehele gezicht zou beschadigen. Daarop werd de straf omgezet in het via chirurgische middelen uitsteken van Vahids ogen. Door het betalen van een bedrag van zo'n 300.00 dollar aan bloedgeld, zou Vahid wellicht nog onder de straf uit kunnen komen. Hij heeft echter absoluut niet de beschikking over een dergelijke som geld. De straf kan ieder moment ten uitvoer worden gebracht.

Geef je op voor de mensenrechten. Mail naar catinfo@amnesty.nl en je kunt via een druk op de knop je protest geven tegen mensenrechten schendingen over de gehele wereld.
Dit is dus letterlijk "oog om oog".

Hoewel ik mij redelijk goed kan vinden in de uitspraak van Ghandi dat "een oog voor een oog, de wereld blind maakt,"voel ik soms ook wel wat sympathie voor het "oog om oog principe". Je kan zeggen wat je wil, maar het wel de ultieme gerechtigheid.

Die man is niet bepalad onschuldig, hij heeft iemands gezichtsvermogen voor eeuwig afgenomen en waarschijnlijk ook zijn gezicht mismaakt (want zuur en menselijk huid gaan niet zo goed samen).

DAt is nogal wat sunsetdriver.

02-07-2005, 14:22

Citaat door Deniro:
Dit is dus letterlijk "oog om oog".

Hoewel ik mij redelijk goed kan vinden in de uitspraak van Ghandi dat "een oog voor een oog, de wereld blind maakt,"voel ik soms ook wel wat sympathie voor het "oog om oog principe". Je kan zeggen wat je wil, maar het wel de ultieme gerechtigheid.

Die man is niet bepalad onschuldig, hij heeft iemands gezichtsvermogen voor eeuwig afgenomen en waarschijnlijk ook zijn gezicht mismaakt (want zuur en menselijk huid gaan niet zo goed samen).

DAt is nogal wat sunsetdriver.
dat is ZEKER nogal wat en hij mag zwaar gestraft worden!

'oog om oog' is geen straf, maar wraak...

02-07-2005, 14:33
Zwaar staffen ja,maar iemand verminken is barbaars

02-07-2005, 14:34

Citaat door KILL SWITCH:
Zwaar staffen ja,maar iemand verminken is barbaars
Helemaal gelijk

02-07-2005, 15:00


he mensen wat zeiken jullie zich suf...

koop een retour tickets Teheran en ga daar demostreren.

of collecteren jullie die benodigde 300.000 dollars.jullie hebben 1 eeuro van me tegoed

ps niet vergeten burqa mee te nemen naar Iran

02-07-2005, 15:15

Citaat door TIGRIS:
he mensen wat zeiken jullie zich suf...

koop een retour tickets Teheran en ga daar demostreren.

of collecteren jullie die benodigde 300.000 dollars.jullie hebben 1 eeuro van me tegoed

ps niet vergeten burqa mee te nemen naar Iran
Internet en email is een goed middel om je stem te laten horen en dat is precies wat ik doe. Ga je volgende week ook mee naar Iran of blijf je hier, niks doen en alle initiatieven voor gelijke mensenrechten af zitten zeiken?

02-07-2005, 15:20

Citaat door Deniro:
Dit is dus letterlijk "oog om oog".

Hoewel ik mij redelijk goed kan vinden in de uitspraak van Ghandi dat "een oog voor een oog, de wereld blind maakt,"voel ik soms ook wel wat sympathie voor het "oog om oog principe". Je kan zeggen wat je wil, maar het wel de ultieme gerechtigheid.

Die man is niet bepalad onschuldig, hij heeft iemands gezichtsvermogen voor eeuwig afgenomen en waarschijnlijk ook zijn gezicht mismaakt (want zuur en menselijk huid gaan niet zo goed samen).

DAt is nogal wat sunsetdriver.
Vraag jij je ook af of die jongen een eerlijk proces heeft gehad. Of hij zichzelf eerlijk heeft kunnen verdedigen? Is er naar hem geluisterd toen hij zei dat het een ongeluk was? In wat voor een maatschappij leef je eigenlijk als je barbaarse straffen als deze uitvoert? Daar is gewoonweg niets menselijks aan.

Pagina's : [1] 2 3