Bekijk volle/desktop versie : Hadieth over voeten



01-07-2005, 13:05
Tot nu toe dacht ik dat een vrouw haar voeten wel mocht laten zien. Maar laatst heb ik gehoord dat dat niet mag. Mijn vraag is of iemand hierover een daliel heeft. Mag een vrouw haar voeten nou wel of niet laten zien????? Hadiethen graaag!!!

Selamoen Aleykoem

01-07-2005, 14:28


Is het dus haram om met slippers naar buiten te gaan???

xxx Bouchra

01-07-2005, 23:35
AUB ik wil bewijzen zieeen.......Heb zoveeeel gehoord, maar ik kom er niet meer uit? Is het toegestaan om je voeten te laten zien???

01-07-2005, 23:37
Nope alleen je gezicht en handen
Ik neem aan dat daar geen meningsverschil over is

01-07-2005, 23:38


Oke mag ik bewijzen zien AUB, hadiethen graaaaag!!!

02-07-2005, 00:39
Euh pardon ik weet niet wat jij zeurt, maar als je iets nuttigs te melden hebt, is het welkom anders mag je WEG!!!!!! La hawla wela quwwet...

02-07-2005, 13:22
Salaam 3alaikoem wara7matoelah

Een van de bewijzen zijn:

Overgeleverd door Aicha (moge Allah tevreden over haar zijn):

Toen Esma de dochter van Abou Bakr (r.a.), in doorzichtige kleding bij de boodschapper van Allah binnenkwam.
Wende de boodschapper van Allah zijn edele gezicht van haar af en zei;
''Wanneer een vrouw geslachtsrijp is geworden mag men haar slechts hier en daar zien''.
Daarbij wijzend op zijn gezicht en handen.
{aboe Dawoud}

Allahoea3lem

Hier komt duidelijk naar voor dat dus ALLEEN het gezicht en handen zichtbaar mogen zijn, en dus geen voeten.
Dit kun je dus zeer zeker als bewijs nemen inshaAllah.


Mocht ik fouten hebben gemaakt....corrigeer me en Moge Allah het mij vergeven.

Assalaam wa3alaykoem wara7matoelah

Oegtkoem Issy

02-07-2005, 20:03
Soebhana Allah dat je zo over 1 van de beste vrouwen kan praten, jij bent zeker een Ali aanbidder, stelletje duivels zijn jullie.

Shia zijn niet te vertrouwen, en vele van de deze groupering zijn kuffar verklaart door de geleerden van Ahlu sunnah wal djamaat.

Zij haten namelijk aisha RADIALAHOE'ANHA.

Audhoe bilah




Overgeleverd door Aicha (moge Allah tevreden over haar zijn):

Toen Esma de dochter van Abou Bakr (r.a.), in doorzichtige kleding bij de boodschapper van Allah binnenkwam.
Wende de boodschapper van Allah zijn edele gezicht van haar af en zei;
''Wanneer een vrouw geslachtsrijp is geworden mag men haar slechts hier en daar zien''.
Daarbij wijzend op zijn gezicht en handen.
{aboe Dawoud}

Deze hadith hierboven is niet sahih en mag niet als bewijs worden aangenomen er zitten onbetrouwbare mensen in de keten van overleveraars.

Het is verplicht volgens de ahlu sunnah dat een vrouw haar voeten bedenkt, en er is een grote meningsverschil over niqaab, de meeste geleerden neigen naar een verplichting van het hele lichaam.

Wa allahoe alem, ik kan jullie niet zo snel bewijzen geven maar wellicht zijn hier broeders of zusters die dat willen op zoeken.

Maar pas op voor de shia idioten

02-07-2005, 21:02
Ik kan me voorstellen dat de voeten bedekt moeten worden al ben ik helemaal niet zo streng in mijn opvattingen, ik schrik me soms kapot als ik een vrouw zie die haar gezicht zelfs bedekt. Waarom kan ik me het voorstellen? Omdat voeten aantrekkelijk kunnen zijn, ik zelf vind voeten ook erg mooi(ik zal niet zeggen dat ik een voeten fetish heb) en er zijn een heleboel mannen die voeten aantrekkelijk vinden. Ik zei ook al altijd tegen mn moeder dat ze sokken aan moest doen al voor dat ik deze hadith kende.

02-07-2005, 23:51
Heel erg bedankt voor iedereen, maar heb nog steeds niet veeel.....helaas
Btw Hameed AUB geef geen reactie op mijn topic, ga alsjeblieft weg.......moge Allah je leiden insAllah.

03-07-2005, 12:52
Ik heb wat gevonden insja Allah.

Wat is de regelgeving betreffende het Bidden met Handschoenen aan?


Vraag:

“Wat is de regelgeving betreffende het bidden met handschoenen aan?”


Antwoord:

”Het kan geen kwaad voor een vrouw om te bidden terwijl zij handschoenen aan heeft., aangezien zij bevolen wordt zichzelf te bedekken tijdens het gebed, met uitzondering van haar gezicht wanneer er geen niet-verwante mannen in haar bijzijn zijn. Het dragen van handschoenen bedekt de handen. Als zij echter haar handen bedekt met haar bovenkleding dan is dit voldoende.
Als er niet-verwante mannen in haar bijzijn zijn dan moet zij haar gezicht, evenals de rest van haar lichaam bedekken.


Wat mannen betreft, voor hen is het niet toegestaan om hun handen tijdens het gebed te bedekken, noch met handschoenen, noch met iets anders. Het is in feite Soennah voor hen om de plaats van het gebed direct met de huid van hun handen en gezicht aan te raken, in navolging van de Boodschapper van Allaah (salallaahoe ‘alayhie was sallem) en zijn Metgezellen.”

Shaych Abdoel-‘Aziez Ibn Baaz

Vertaald door: Umm Abdurrahmaan

03-07-2005, 14:47
Ook nog het gezicht? koop dan meteen een kooitje dr bij en timmer planken voor de ramen. Die burka's en niqaabs zijn echt angstaanjagend ik heb altijd het gevoel dat ik een spook zie, is gewoon het andere uiterste van naakt(net zo erg dus). En die ibn baaz is volgens mij niet zo'n betrouwbaar mannetje dus waarom zou ik dat aannemen.