Bekijk volle/desktop versie : Het lot?



Pagina's : [1] 2 3

01-07-2005, 11:27
Beste mensen,

Misschien plaats ik dit om mijn hart te luchten, mijn verstand te klaren of om jullie meningen en adviezen terug te lezen.

Het is zo dat ongeveer zo’n twee jaar geleden een jonge en zeer beleefde man in mijn leven kwam. We belden elkaar en spraken regelmatig af. Deze jongeman verdween na enige tijd uit mijn leven, waarom is me nooit duidelijk geworden. Ik heb het heel erg jammer gevonden, want in mijn ogen was hij een goede man. Ik ben gewoon verder gegaan met mijn leven, werken, studeren en ga zo maar door. Altijd druk met allerlei sociale bezigheden. Diep van binnen ben ik deze jongeman nooit vergeten. Hij was altijd in mijn gedachten en hoopte stiekem dat het lot hem ooit weer bij mij terug zou brengen. Nu geloof ik heilig in het lot en dat heeft zich dan ook bewezen. Meermaals stuitte ik op tekenen die betrekking hadden op deze jongeman. Namelijk het volgende: tijdens een bijeenkomst voor geneeskundestudenten, raakte hij aan de praat met mijn nicht. Je moet je voorstellen dat er duizenden geneeskunde studenten in Nederland zijn en hij al lange tijd geen student meer is, hij is afgestudeerd en werkt. Mijn nicht heb ik over deze jongeman verteld, dus toen zij hem daar trof en wist wie hij was, heeft ze mij dit meteen verteld. Te bedenken, dat zij mij die dag had meegevraagd en ik nog had geweigerd. Het volgende voorval doet zich in de metro voor. Die dag nam ik een metrolijn die ik normaliter niet neem, ik moest elders zijn en stapte de verkeerde metro in. Ik zat enigszins voor me uit te staren alvorens ik door kreeg dat hij voor me stond. Hij had mij niet gezien en ik had de moed niet om hem gedag te zeggen. Vervolgens naderde zijn halte en is hij uitgestapt zonder te weten dat ik slechts ander halve meter van hem verwijderd was. Na deze twee incidenten wist ik mij zelf geen raad. Ik ben niet het soort meisje dat jongens uit het niets benaderd, bovendien lag het niet aan mij dat het contact tussen mij en hem verwaterde. Ik besloot om dit alles los te laten en gewoon verder te gaan. Inmiddels is er een lange tijd voorbijgegaan sinds die laatste keer in de metro, net iets minder dan een jaar, en heb ik intussen een nieuwe baan. Nu werk ik hier al een aantal maanden en hoewel het een groot bedrijf is met veel werknemers en veel klanten ben ik nooit een bekende van me tegen gekomen, noch als collega noch als klant. Tot voor kort, ik moest een dossier van een klant afhandelen en herkende onmiddellijk de naam, geboortedatum en telefoonnummer. Het was de jongen die ik nooit en te nimmer uit mijn hoofd had kunnen zetten. Ik heb werkelijk een half uur naar zijn dossier gestaard en me afgevraagd waarom ik steeds weer stuit op diegene met wie het contact al lang verbroken is. Beste mensen, het moge duidelijk zijn dat ik nog altijd veel waardering voor deze jongeman heb en maar niet kan bevatten waarom ik van alle mensen steeds maar weer op hem uitkom. Jullie kunnen mij wellicht niet van alle antwoorden voorzien maar toch stel ik deze vraag; is dit een nou een speling van het lot? Krijg ik nou elke keer de mogelijkheid geboden om hem te benaderen om het contact weer op te pakken? Zou ik verkeerd bezig zijn als ik zijn nummer uit het dossier, overigens is het nog altijd hetzelfde nummer als waarmee hij mij voorheen belde, overneem en hem bijvoorbeeld een smsje stuur? Hoe vaker ik er aan denk hoe weemoediger ik word. Deze jongeman heeft werkelijk zo’n goede indruk op mij achtergelaten dat ik nog altijd hoop dat hij mijn el mektab is. Wat kan ik het beste doen in deze situatie?



Groet,



Noor

01-07-2005, 11:44


weet je nou eigelijk waarom die uit je leven was verdwenen????

01-07-2005, 11:48

Citaat door oembibi:
Nee, ik zou zelf geen toenadering zoeken,maar afwachten. Ala Allah swt wil dat jullie bij elkaar komen,dan zal dat ook gebeuren.
Ik hoop het beste voor je meid!
Dus een opeenstapeling van toevalligheden (toeval is niet aan de orde in de islam) aan de kant schuiven en dan maar zien of hij op een dag zonder enige aanleiding voor mijn deur verschijnt?

Uiterraard, ik dien vertrouwen te op Allah swt.

Bedankt voor je advies.

Groet,

NooR

01-07-2005, 11:50

Citaat door Guess:
weet je nou eigelijk waarom die uit je leven was verdwenen????
Klinkt duf, een miscommunicatie.

Groet,

NooR

01-07-2005, 11:56


laat een mannelijk lid van je familie contact met hem ophouden en ga met hem trouwen

01-07-2005, 11:58

Citaat door Noor Noor:
Klinkt duf, een miscommunicatie.

Groet,

NooR
en allebei te koppig geweest om hem recht te zetten


Ik zou hem bellen, gewoon vertellen dat je zijn dossier voor je neus hebt liggen, en ineens weer moest denken aan die tijd die je met hem had. Wie weet waar het gesprek op uit loopt...

01-07-2005, 11:58

Citaat door batata112:
laat een mannelijk lid van je familie contact met hem ophouden en ga met hem trouwen
eigenlijk heb je wel gelijk maar ze had al met hem afgesproken, maakt het dan nog uit?

01-07-2005, 12:01

Citaat door oembibi:
Een dilemma.
Ik weet niet hoe ik zou handelen als ik in jouw situatie zat........Erg moeilijk....
Hem sms'en of afwachten......neen, ik zou hem toch niet sms'en. Groot kans dat je dan spijt krijgt achteraf. Nou ben ik in de war
Het is inderdaad een dilemma. Misschien moet ik hem niet sms-en, om zo teleurstelling te voorkomen. Maar ja, aan de andere kant. Misschien moet ik het wel doen voor mijn gemoedrust. Een paar jaar later jezelf de vraag stellen "wat als ik nou dat had gedaan ?" lijkt me zeer vervelend.

Groet,

NooR

01-07-2005, 12:15

Citaat door Rimaa:
en allebei te koppig geweest om hem recht te zetten


Ik zou hem bellen, gewoon vertellen dat je zijn dossier voor je neus hebt liggen, en ineens weer moest denken aan die tijd die je met hem had. Wie weet waar het gesprek op uit loopt...
Dat vind ik nou ook. Gewoon bellen.

01-07-2005, 12:18
Als je nou belt en hij weigert jou te spreken, dan weet je tenminste waar je aan toe bent, en kan je hem uit je hoofd zetten.

Veel succes meid.

01-07-2005, 12:21

Citaat door snoopie:
Als je nou belt en hij weigert jou te spreken, dan weet je tenminste waar je aan toe bent, en kan je hem uit je hoofd zetten.

Veel succes meid.
Één telefoontje! xzuchtx Het zit 'm allemaal in één telefoontje...

Groet,

Noor

01-07-2005, 12:22

Citaat door Noor Noor:
Één telefoontje! xzuchtx Het zit 'm allemaal in één telefoontje...

Groet,

Noor
Jij weet het beste, wij geven je alleen maar advies. Je hebt niets te verliezen als je ff belt om te zeggen dat je zijn dossier voor je hebt staan, en dat je het erg toevallig vond. Maar jij moet uiteindelijk zelf beslissen of je belt of niet.

01-07-2005, 12:28



Citaat door snoopie:
Jij weet het beste, wij geven je alleen maar advies. Je hebt niets te verliezen als je ff belt om te zeggen dat je zijn dossier voor je hebt staan, en dat je het erg toevallig vond. Maar jij moet uiteindelijk zelf beslissen of je belt of niet.
Dat was min of meer mijn eerste ingeving maar toen kneep ik 'm. Ik kom wat moed tekort, geloof ik.


Groet,

Noor

01-07-2005, 12:28
Kennis van mij heeft een soortgelijk dilemma gehad.
Ze verbrak het contact met een man om bepaalde redenen.
Achteraf kwam ik hem toevallig tegen en hij wist dat ik een vriendin van haar was.
Hij gaf me zijn nummer, om het aan haar te geven, maar intussen was ze verloofd.
Na enige tijd verbrak ze de verloving omdat ze er later achterkwam dat ze spijt had dat ze die eerste jongeman had laten gaan.......Tot op de dag van vandaag heeft ze er spijt van en vraagt ze zich af waarom ze hem heeft laten gaan......

MIjn advies: bel/sms hem en je ziet wel hoe het loopt.
Je kan in elk geval geen spijt krijgen dat je het niet hebt geprobeerd....

Sterkte ermee...

01-07-2005, 12:36

Citaat door Moslimaatje01:
Kennis van mij heeft een soortgelijk dilemma gehad.
Ze verbrak het contact met een man om bepaalde redenen.
Achteraf kwam ik hem toevallig tegen en hij wist dat ik een vriendin van haar was.
Hij gaf me zijn nummer, om het aan haar te geven, maar intussen was ze verloofd.
Na enige tijd verbrak ze de verloving omdat ze er later achterkwam dat ze spijt had dat ze die eerste jongeman had laten gaan.......Tot op de dag van vandaag heeft ze er spijt van en vraagt ze zich af waarom ze hem heeft laten gaan......

MIjn advies: bel/sms hem en je ziet wel hoe het loopt.
Je kan in elk geval geen spijt krijgen dat je het niet hebt geprobeerd....

Sterkte ermee...
Bedankt voor je advies. Allicht zal ik hem vandaag een sms sturen...

Groet,

Noor

Pagina's : [1] 2 3