Bekijk volle/desktop versie : Makkelijke Marokkaanse hapjes



01-07-2005, 10:14
Hallo dames, jullie kunnen me vast wel helpen met ideeën voor makkelijke Marokkaanse hapjes.
Wat ik erg lekker vind (en vooral erg makkelijk...) om te maken zijn van die bladerdeeghapjes met kip of gehakt.

Ik heb het dus echt over hapjes en niet over hele maaltijden,
alle ideeën zijn welkom!!

Alvast bedankt!!

01-07-2005, 10:21


- falafel hapjes

- tmar (dadels) gevuld met roomkaas, zoals monchou


- gevulde tomaatjes

- gevulde eieren

- vishapjes (zoals sardine gehakt)

01-07-2005, 10:25
Bladerdeeghapjes gevuld met kip en groenten

Je hebt nodig:

1 stuk kipfilet
1 ui
1 blikje mais en erwtjes (kan ook verse erwtjes gebruiken)
1 paprika
champions
zout
peper
Bladerdeeg 10 stuks


Je snijd de kipfilet in kleine stukjes, je doet het zelfde met de ui, paprika en champions.
Daarna bak je de kipfilet in een wok met een scheutje zonnebloemolie, daarna de uien erbij dan de paprika. Alles goed laten bakken dan doe je de mais en erwtjes erbij en als laatst de champions, zout en peper. Je laat alles in zijn geheel een paar minuten goed bakken . Daarna overgieten in een vergiet en goed laten uitdruipen.
Intussen heb je de bladerdeeg ontdooid en pak je een beetje van dat mengsel en doe je het erop en dan dichtvouwen net als een envelopje en dan doe je ze in de oven

Het is wel simpel maar ik vind ze echt heerlijk vooral mijn dochtertje is er helemaal gek op.

01-07-2005, 10:31
Het zelfde kan je doen met gehakt, maar dan alleen met uien, paprika en champions of gebruik je fantasie, je kunt er van alles bij doen