Bekijk volle/desktop versie : rechter oordeelt dat eerwraak een ziekte is



30-06-2005, 18:27
bron: http://teletekst.nos.nl/?120-01

Een man die vorig jaar zijn vrouw vermoordde uit eerwraak is in hoger beroep veroordeelt tot negen jaar + tbs.

De negen jaar zijn voor moord. De tbs is (zoals iedereen weet) om herhaling te voorkomen. Daarmee zegt de rechter dus direct dat eerwraak een ziekte is die behandeld dient te worden.

Goede beslissing!

30-06-2005, 18:46



Citaat door Madrileen:
Nou ja, bij ons noemt men zo iemand een moordenaar.
Wanneer komt die gek weer vrij.
Ach van vrouwlief is hij al verlost.
Goede beslissing, hoezo?
\

Ik wil het wel uitleggen Madrileen:

de man is tuurlijk een moordenaar. Daar krijgt hij negen jaar voor. Maar de rechter beslist dat daarna tbs gegeven moet worden. In de praktijk wil dat zeggen dat hij NOOIT meer vrijkomt als hij blijft volhouden dat eerwraak een gelegaliseerde methode van wraak is.

Pas als hij alle doktoren ervan overtuigd dat eerwraak iets fouts is en absoluut niet bij het geloof hoort, zal hij kans maken om ooit vrij te komen. Daarbij moeten de doktoren zelfs GELOVEN dat de man eerwraak niet meer als cultuur beschouwd. En dat kan inderdaad heel lang duren.

Zoiets werkt ook door. Nu de rechter verklaarde dat deze ziekte psychologisch onderzocht dient te worden heeft hij aangegeven dat iedereen die in eerwraak geloofd niet goed in zijn bol is.

30-06-2005, 19:33
Ik vind TBS gewoon raar hoor. Ik ben ervan overtuigd dat het gros van de mensen kan moorden, ook zijn eigen familie.

30-06-2005, 19:34

Citaat door Marrakick:
\

Ik wil het wel uitleggen Madrileen:

de man is tuurlijk een moordenaar. Daar krijgt hij negen jaar voor. Maar de rechter beslist dat daarna tbs gegeven moet worden. In de praktijk wil dat zeggen dat hij NOOIT meer vrijkomt als hij blijft volhouden dat eerwraak een gelegaliseerde methode van wraak is.

Pas als hij alle doktoren ervan overtuigd dat eerwraak iets fouts is en absoluut niet bij het geloof hoort, zal hij kans maken om ooit vrij te komen. Daarbij moeten de doktoren zelfs GELOVEN dat de man eerwraak niet meer als cultuur beschouwd. En dat kan inderdaad heel lang duren.

Zoiets werkt ook door. Nu de rechter verklaarde dat deze ziekte psychologisch onderzocht dient te worden heeft hij aangegeven dat iedereen die in eerwraak geloofd niet goed in zijn bol is.
GELUKKIG heb je het uitgelegd!

Kijk, een gevaarlijke gek is wel gek maar niet gek ...

FF doen wat de shrinks willen horen ... Klasse!

Mensen die er voor doorgeleerd hebben, worden voor de gek gehouden door de 1e de beste dombo.

Graag wil ik me laten overtuigen door CIJFERS. Laat maar eens zien dat TBS'ers genezen kunnen worden. ALLE moorden en verkrachtingen die NIET opgelost kunnen worden, schrijf ik toe aan "genezen verklaarde" TBS'ers.

Er is pas een "monument" onthuld waarin "Thuis" en "Uit" scores kunnen worden bekeken van vrijgelaten TBS'ers.

Daar zou ook eens een score bij moeten staan van TBS'ers die ONTERECHT zijn vrijgelaten.

DAAR hebben we wat aan. Kan er gelijk een spuitje met een gemene vloeistof aan gekoppeld worden.

Het zijn namelijk MIJN en UW kinderen die als proefkonijn worden gebruikt OF de TBS'er wel genezen is.

Nou, dat spuitje geneest beter ...

30-06-2005, 19:42


Zeker een ziekte in beplaalde zin. Je vermoord je eigen familieleden toch niet. Je hoort al sowieso niemand te vermoorden, maar een familielid is helemaal onbegrijpelijk

30-06-2005, 22:22
Ik begrijp echt geen donder van dit systeem.
Als een hond iemand aanvalt, wordt hij afgemaakt. Gaat een of andere knuppel zijn vrouw of dochter vermoorden uit 'eerwraak' krijgt hij 9 jaar + TBS???

Die rechter is ziek in zijn hoofd...wat nou, moeten wij die psycho nog eens 9 jaar gaan onderhouden met onze belastingcenten....afmaken die hap!

30-06-2005, 22:28
nah van mij mocht het wel 20 jaar worden..think twice before you act

01-07-2005, 02:35

Citaat door Camalia17:
Zeker een ziekte in beplaalde zin. Je vermoord je eigen familieleden toch niet. Je hoort al sowieso niemand te vermoorden, maar een familielid is helemaal onbegrijpelijk
Voor mensen zoals ons is dat hoogst onbegrijpelijk. Maar voor iemand wiens eer zodanig gekrenkt is dat er geen andere keuze valt te kiezen dan het probleem te elimineren. Met als gevolg dat een Familielid wordt vermoord.

01-07-2005, 15:58

Citaat door Beauty-MaruecOs:
Voor mensen zoals ons is dat hoogst onbegrijpelijk. Maar voor iemand wiens eer zodanig gekrenkt is dat er geen andere keuze valt te kiezen dan het probleem te elimineren. Met als gevolg dat een Familielid wordt vermoord.
En wie legt ze die keuze op? Ik denk niet dat ze het uit 'zichzelf' doen, maar juist door een omgeving met 'zieke' ideeen over ''eer'' en dergelijke zaken.

01-07-2005, 16:04
Eerwraak is nou eenmaal gewoon ziek

01-07-2005, 16:45

Citaat door TheChoker:
Het draait allemaal om het geroddel!!!!

"Het gaat er niet om dat men kuis is maar dat men kuis gevonden wordt"
Bullseye!!

01-07-2005, 17:17

Citaat door Camalia17:
En wie legt ze die keuze op? Ik denk niet dat ze het uit 'zichzelf' doen, maar juist door een omgeving met 'zieke' ideeen over ''eer'' en dergelijke zaken.
Zoals ik al eerder had vernoemd is eerwraak voor mensen als ons iets ziekelijks. Maar ik vindt het hoogst begrijpelijk dat wiens eer tot schande is gebracht dat diegene die eer probeert te herstellen door de persoon in kwestie te elimineren.

01-07-2005, 17:36


Mensen die eerwraak plegen moeten zelf ook dood. Voor hun is geen plaats in onze maatschappij.

Ik blijf het jammer vinden dat Nederland ooit de doodstraf in 1983 heeft afgeschaft.