Bekijk volle/desktop versie : auto + verzekering op iemand anders naam zetten.



29-06-2005, 18:36
ik ga binnekort op vakantie en nu zit ik met een paar vragen ivm een auto die ik op iemand anders naam wil zetten, ook de verzekering. mijn vraag is of ik hiermee niet in problemen kom onderweg naar marokko. de persoon op wiens naam de auto staat gaat ook mee maar dan in zn eigen auto. hoe zit t met de verzekering?

29-06-2005, 22:08


Je kan ook een machtiging bij de consulaat halen dan mag jij ermee rijden..

Mijn auto staat zelf op mn vaders naam + verzekering.. En nu heb ik een machtiging gehaald.. Daarop staat mn vaders naam en mijn naam dat ik ermee mag rijden in het buitenland..

Ik zou je ook aanraden om dat te doen ipv die risico te nemen

29-06-2005, 22:10

Citaat door Sweety20:
Je kan ook een machtiging bij de consulaat halen dan mag jij ermee rijden..

Mijn auto staat zelf op mn vaders naam + verzekering.. En nu heb ik een machtiging gehaald.. Daarop staat mn vaders naam en mijn naam dat ik ermee mag rijden in het buitenland..

Ik zou je ook aanraden om dat te doen ipv die risico te nemen
Onzin wat voor risico loop je dan????

30-06-2005, 07:36
klopt, je kan beter een machtiging halen, de duane heeft het nodig,stel je voor dat de auto is gestolen en dat iemand met je auto rijdt,dan zou die zo de grens over kunnen gaan.

30-06-2005, 10:18


Hoi,

Neem maar van mij aan dat je een wakala nodig hebt! Zonder machtiging kom je het land niet in! Ik heb het van dichtbij meegemaakt en de procedure is als volgt:

Je moet een machtiging hebben van degene op wiens naam die auto staat met een kopie van zijn/haar rijbewijs erbij. Di emachtiging moet je legaliseren bij de Kvk (kamer van koophandel in je woonplaats) dat kost je 5 eurie en dan met die machtiging naar het marokkaanse consulaat en daar ook wer laten legaliseren en dat kost je ook 5 eurie.

Als je dit allemaal doet, heb je geen enkel probleem in marokko! wanneer ze je aanhouden laat je de autopapieren en machtiging zien.

En nogmaals wel doen en niet denken dat het wel losloopt in Marokko!

Succes en veel plezier!

30-06-2005, 12:29

Citaat door dj_maroc19:
Onzin wat voor risico loop je dan????
Als je niks weet spreek me dan niet tegen ok?

03-07-2005, 17:57

Citaat door Sweety20:
Je kan ook een machtiging bij de consulaat halen dan mag jij ermee rijden..

Mijn auto staat zelf op mn vaders naam + verzekering.. En nu heb ik een machtiging gehaald.. Daarop staat mn vaders naam en mijn naam dat ik ermee mag rijden in het buitenland..

Ik zou je ook aanraden om dat te doen ipv die risico te nemen
Dat hebben wij ook... zo hoef je niks te wijzigen van verzekering+eigenaar.. het is niet eens duur +-15euro of zo.

03-07-2005, 17:59

Citaat door Souffie:
Hoi,

Neem maar van mij aan dat je een wakala nodig hebt! Zonder machtiging kom je het land niet in! Ik heb het van dichtbij meegemaakt en de procedure is als volgt:

Je moet een machtiging hebben van degene op wiens naam die auto staat met een kopie van zijn/haar rijbewijs erbij. Di emachtiging moet je legaliseren bij de Kvk (kamer van koophandel in je woonplaats) dat kost je 5 eurie en dan met die machtiging naar het marokkaanse consulaat en daar ook wer laten legaliseren en dat kost je ook 5 eurie.

Als je dit allemaal doet, heb je geen enkel probleem in marokko! wanneer ze je aanhouden laat je de autopapieren en machtiging zien.

En nogmaals wel doen en niet denken dat het wel losloopt in Marokko!

Succes en veel plezier!
kvk??? Wij doen het jaarlijks zonder langs de KvK te gaan. Direct naar consulaat in Nl en wakala halen.