Bekijk volle/desktop versie : wat vinden jullie van getrouwde vrouwen die overdreven make up dragen?



Pagina's : [1] 2 3

29-06-2005, 00:59
salaam alikom.

wat vinden jullie van die hedendaagse vrouwen die getrouwd zijn die buitenshuis zware make up dragen en strakke aanlokkelijke kleding dragen?

ik zelf vind dat zeer ongepast !

wie is het hier mee eens ?

en wie er mee oneens is mag dit ook laten horen natuurlijk!!!!

alikom salaam

29-06-2005, 01:06


ben t met je eens, maar vindt dat dit niet alleen voor getrouwde vrouwen geld. Dus bij zowel getouwde als ongetrouwde vrouwen vind ik t gewoon niet kunnen.

29-06-2005, 01:09

Citaat door miss_omaima:
salaam alikom.

wat vinden jullie van die hedendaagse vrouwen die getrouwd zijn die buitenshuis zware make up dragen en strakke aanlokkelijke kleding dragen?

ik zelf vind dat zeer ongepast !

wie is het hier mee eens ?

en wie er mee oneens is mag dit ook laten horen natuurlijk!!!!

alikom salaam
Allah yahdihoenna, spreek ze aan met hikmah, misschien dat ze het uit ontwetendheid doen, en jah waar zijn hun mannen dan? Het beste is dat die er iets van zeggen ook natuurlijk met hikmah, gayr Allah elmoesta'aan.

Wat zegt de Islam over make-up?

Vraag: Ik heb een vraag over wat de islam zegt over mace-up. Het liefst hoe je eraan bent gekomen, dus met verwijzingen en zo............ En ik hoor dat sommige vrouwen zeggen dat als ze ongesteld zijn ze wel nagellak mogen dragen! Maar volgens mij mag dit zo wie zo al niet , dus ook niet als ze niet ongesteld zijn

Antwoord: In de naam van Allah de Erbarmer de Meest Barmhartige

Het gebruiken van make-up is opzich niet verboden maar de vraag nu is, waar het gebruikt wordt? En vooral in welke omstandigheden!

Allah de Verhevene verbiedt de vrouw om haar schoonheid tentoon te stellen aan anderen behalve haar echtgenoot.

Allah zegt in Soerat Annoure Aya 31: "En zeg tegen de gelovige vrouwen, dat zij ook haar ogen neerslaan en hun kuisheid bewaken, en hun schoonheid niet tonen, behalve wat daarvan zichtbaar is. En zij moeten hun sluiers over hun boezem dragen en hun schoonheid niet openlijk tonen behalve aan hun echtegenoten....." totdat Allah zegt in dezelfde vers: "En laten zij niet met hun voeten stampen om hun sieraden (in het Arabisch zienatiehiena = hun schoonheden) die zij verbergen te laten kennen."

In de bovenstaande Aya leest men duidelijk het verbod dat Allah gelegd heeft op vrouwen om zich te versieren voor andere dan hun mannen.

Wat betreft het nagellak, het is beter voor een moslima om het te vermijden, omdat het de huid bedekt, waardoor het water niet tot de huid komt tijdens het verrichten van Al wodo'. Hierdoor zal haar wodo' ongeldig zijn totdat zij het nagellak verwijderd.

En Allah weet het het beste.

Cyber-imam, Het team van al-Islaam.com

29-06-2005, 12:04
Ach laat ze zich zelf tog lekker vol smeren

29-06-2005, 12:39



Citaat door miss_omaima:
salaam alikom.

wat vinden jullie van die hedendaagse vrouwen die getrouwd zijn die buitenshuis zware make up dragen en strakke aanlokkelijke kleding dragen?

ik zelf vind dat zeer ongepast !

wie is het hier mee eens ?

en wie er mee oneens is mag dit ook laten horen natuurlijk!!!!

alikom salaam
Van wie is het mening van belang die van mij of die van Allah?

29-06-2005, 13:17
None of my BizniS

29-06-2005, 13:25
Allah swt zou ze inshaAllah er wel overoordelen en niet alleen getroud vrouwen maar alle vrouwen wie na buiten gaan met Makeup Taqqillah

29-06-2005, 14:57
dat geld niet alleen voor de getrouwde vrouwen maar ook voor de ongetrouwde vrouwen, maar hier bereik je niets mee hoor zuster..., het lef om wat tegen elkaar te zeggen hebben we ook niet, uiteraard op een aardige manier zouden we elkaar kunnen corrigeren (??? of niet) ik bedoel als we geeneens salaam alaikoem tegen elkaar kunnen zeggen, waar zijn we dan eigenlijk? maar we kunnen wel elkaar aankijken en zien dat de ander veel make-up draagt of dat zij er ongepast bij loopt! echt sneu....

29-06-2005, 15:55
hoe zit het met het dragen van kohl buitenshuis?

29-06-2005, 16:17
Het is Haram neem ik aan..make up buitenshuis. Jezlef maak je mooi voor jouw man.
Verder...een goede moslim is een moslim die zich met zijn eigen zaken bezig houdt en niet met anderen bemoeit

Salaam aleikoum

PS Mooiejurken...wat een mooi plaatje (die traan) ik ga van je pikken ja? hahaha IK BEMOEI ME MET JOU PLAATJE...maar vind je ni erg toch

29-06-2005, 16:17
oh wacht maar mijn mening ik vind het wel moi make up en draag het zelf ook!

29-06-2005, 19:26
sallam ou allaikoem wbr

Make-up dragen maakt je altijd mooier, indien je het goed opdoet, maar het punt is het is en blijft haram om make-up buitenshuis te dragen

zusters we hebben hier alleen maar het beste met je voor, en proberenjullie niet te treiteren

gair inschaallah

allaikoem sallam wbr

29-06-2005, 20:03



Citaat door Mooiejurken:
hoe zit het met het dragen van kohl buitenshuis?
Dit is ook niet toegestaan Allahoe ahlem ik vindt wel een beetje logica en kan me vaag herinderen het gelezen te hebben of in een les gehoord te hebben Allahoe ahlem

Vaak zie je ook zuster met niqaab maar wie hun ogen niet bedekken en dan overdreven veel kohl op hebben dit is natuurlijk ook verkeerd

29-06-2005, 20:15

Citaat door selima17__1986:
None of my BizniS
Inderdaad. Moet ieder voor zich weten.

29-06-2005, 20:48

Citaat door miss_omaima:
salaam alikom.

wat vinden jullie van die hedendaagse vrouwen die getrouwd zijn die buitenshuis zware make up dragen en strakke aanlokkelijke kleding dragen?
Ik vind het buitengewoon vies.

Pagina's : [1] 2 3