Bekijk volle/desktop versie : tips voor concentratie tijdens het gebed!



28-06-2005, 09:22

Citaat door asia_elfatih:
Salaam mo3alaikom,

bidden is een belangrijke iets, dat wij moslims 5 keer per dag behoren te doen.
soms gaat dat niet even maklijk. zo kan je je bijvoorbeeld heel moeilijk concentreren en denk je tijdens het bidden aan anderen dingen...

bijvoorbeeld: wat je die dag gedaan hebt...
Wat je nog moet doen....
etc etc etc

ik was zelf ook zo´n afdwaalertje...maar ik heb hamdoelilah wat tips voor julllie, die je erg zullen helpen bij het gebed!

tip 1......leer de sura die je gebruikt bij het bidden heel erg goed...daarmee bedoel ik met betekenis-inhoud. zo kan je tijdens het bidden niet afdwalen. in plaats daarvan ben je aan het nadenken over de betekenis van de sura. je begrijpt wat je zegt...

tip 2....... neem de tijd als je bid..en niet snel snel bidden, omdat je lievelingsserie begint. bij elke houding in het gebed, neem je je tijd.

tip 3......Deze werkt heel goed bij mij: voor je gaat bidden moet je beseffen wat je gaat doen. je gaat bidden voor allah...zo´n belangrijke persoon in je leven...verdient hij dan niet je uiterste concentratie en eerbied!

tip 4.....nadat je hebt gebeden...ga je voor jezelf kijken, of je je gebed goed vond. kijk wat je de volgende keer beter kan doen, zo corrigeer je jezelf..

als je dit allemaal doet, zal je gebed zeker beter worden, inshallah

ps...en vergeet niet na elk gebed, allah te gedenken met heel je hart..


salaam mo3alaikom,

Asia
.

28-06-2005, 11:20




Wa 'Aleykoum Selaam,

Djzaaki Allahu Ghairan voor je bruikbare tips!

Selaam 'Aleikoum wa RahmatoeAllah