Bekijk volle/desktop versie : Wat Vinden Jullie Van Een Getrouwde Vrouw Die Werkt!



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9

25-06-2005, 02:44
salaam alikom broeders en zusters

ik zou heel graag van de broeders willen weten wat zij vinden van een getrouwde vrouw die werkt?
en van de zusters of zij willen blijven werken nadat zij getrouwd zijn?

laat je mening horen!!!!!!!!!!

alikom salaam

25-06-2005, 03:47


ikzelf vind dat een vrouw alleen moet werken waar vrouwen of kinderen zijn!!!!

25-06-2005, 10:19
Ik zie mezelf niet om geld vragen. Meestal moet je erom zeuren voordat je dan 10 euro krijgt neee ik ga werken insha allah, eigen geld verdienen.

25-06-2005, 13:52
Mits het Islamitisch aanvaardbaar is, dus geen mannen!!

Helaas dat vele vrouwen dit expres negeren, om hun eigen innerlijke voldoening te vinden ook al betekend dat, Allah sub7an wa ta3ala en de profeet sallahoe 3leyhi wa Salem ongehoorzaam te zijn.

Indien jullie geen werk kunnen vinden die aan de Islamitische criteria voldoen,

Pech! ..

25-06-2005, 16:26


Er zijn regels verbonden aan het toestaan van een vrouw om te werken.
Als zij & en de omgeving waarin ze werkt aan die regels voldoet en zij ook nog eens de toestemming heeft van haar man, waarom niet dan?
De oemma heeft ook vrouwelijke artsen, leerkrachten etc nodig!

25-06-2005, 16:43

Citaat door Trangadizirdia:
Wa aleiki as salaam,

Ja ik zal zeker blijven werken.

Voor de rest moet iedereen 't voor zichzelf weten.
salam

niks is zeker! (zeg insha allah)


en als ik jou was, ga ik zeggen, insha allah kinderen opvoeden, en me kennis vergaren, en uit de fitna blijven en samen met me man naar jjannah gaan.

25-06-2005, 16:57

Citaat door miss_omaima:
salaam alikom broeders en zusters

ik zou heel graag van de broeders willen weten wat zij vinden van een getrouwde vrouw die werkt?
en van de zusters of zij willen blijven werken nadat zij getrouwd zijn?

laat je mening horen!!!!!!!!!!

alikom salaam
in deze maatschappij vind ik dat zowel mannen als vrouwen kunnen werken
met 2e kun je meer verdien waardoor het makkelijker is om rond te komen
verder als je de vrouw thuis laat en ze heeft gestudeerd dan vind ik dat zonde
en ook voor de ontwikkeling is het goed om in de sameleving te zijn

dat vind ik.

25-06-2005, 17:27
Ik zal alleen werken als er geen fitnah is en zodra ik een kind heb...dan stort ik me er volledig op..
Lang leve de mannen

25-06-2005, 18:24


Selaam 'Aleykoum wa RahmatoeAllah,

Ik zelf weet het ook niet echt zeker, ik zou graag Insa'Allah Ta'ala Maatschappelijke werkster worden. Maar ook zou ik graag gewoon thuisblijven, kennis vergaren en mijn kinderen opvoeden. Zoals velen hier deel ik mijn mening dat een vrouw kan werken mits zij in een goede en veilige omgeving werkt.

Het is niet echt zeker allemaal, dus ik zie wel wat Allah Ta'ala mij brengt. Ik wil wel in ieder geval mijn MBO-diploma halen Insa'Allah Ta'ala.

Wa Selaam 'Aleykoum wa RahmatoeAllah

25-06-2005, 19:05

Citaat door miss_omaima:
salaam alikom broeders en zusters

ik zou heel graag van de broeders willen weten wat zij vinden van een getrouwde vrouw die werkt?
en van de zusters of zij willen blijven werken nadat zij getrouwd zijn?

laat je mening horen!!!!!!!!!!

alikom salaam
wa alaikoum salaam,

ik heb nu zelf een heel leuk baantje als leidster in de kinderopvang, maar jammer genoeg ook daar heb je met mannen te maken, veel mensen beweren dat dit niet zo is, maar denk eens aan de vaders van de kinderen die hun kinderen ook wel eens komen brengen, die dan vragen gaan stellen over het kind, wat ie heeft gedaan, hoe het ging etcetc, vaders die zich willen voorstellen als ze je niet kennen (ik probeer ze altijd uit te leggen dat ik ze geen hand kan geven, de 1 neemt het beter op dan de ander, maar gair Incha Allah) soms is het zelf zo dat er nu ook mannen soliciteren naar een baan in de kinderopvang en dan kan er voor zorgen dat je moet samen werken met een mannelijke collega. Hamdoellilah heb ik dat niet, maar ja alles is mogelijk. Nu ik nog niet getrouwd ben, vind ik het wel belangrijk dat ik een baan heb, zodat ik mn eigen spullen kan kopen en niet afhankelijk te moeten zijn van mn ouders want die hebbben het ook niet egt breedt, maar als ik getrouwd ben hoop ik Incha Allah dat ik niet hoef te werken, en dat ik een man krijg die niet moeilijk doet om geld en in staat is zijn gezin te onderhouden...kan ik me lekker 100% op mn kinderen storten als ik die krijg Incha Allah.

25-06-2005, 19:07

Citaat door achmad:
wat mij betreft is het prima wanneer ze werkt als dat financieel noodzakelijk is. liefst niet te lang en te veel

het zou ideaal zijn wanneer ze op vrijdag zou werken, dan kan ik vrij hebben
haha en jij denkt dat een vrouw niet op vrijdag vrij zou willen..?

25-06-2005, 19:53

Citaat door MetalsaLadY:


Selaam 'Aleykoum wa RahmatoeAllah,

Ik zelf weet het ook niet echt zeker, ik zou graag Insa'Allah Ta'ala Maatschappelijke werkster worden. Maar ook zou ik graag gewoon thuisblijven, kennis vergaren en mijn kinderen opvoeden. Zoals velen hier deel ik mijn mening dat een vrouw kan werken mits zij in een goede en veilige omgeving werkt.

Het is niet echt zeker allemaal, dus ik zie wel wat Allah Ta'ala mij brengt. Ik wil wel in ieder geval mijn MBO-diploma halen Insa'Allah Ta'ala.

Wa Selaam 'Aleykoum wa RahmatoeAllah
eerst een school vinden

25-06-2005, 21:27


waarom zou een getrouwde vrouw niet werken? zij is ook iemand die haar beroep wilt uitoefenen en van nut wilt zijn in de samenleving......van babybrabbel word je niet veel wijzer.....

neeh als mijn aanstaande het niet zou accepteren dan zou ik niet eens met diegene trouwen.....hallo het is mijn leven en alsik me wil ontwikkelen en wil werken dan doe ik dat..als ik wil gaan sporten dan doe ik dta, wil ik afspreken met vriendinnen dan doe ik dat....en kinderen neem ik ook nog eens...


ghaire inshallah
gelukkig lopen er genoeg open minded rond

26-06-2005, 12:50

Citaat door achmad:
nee, mijn vrouw zou mijn moskee toch voor moeten laten gaan op haar vrijdagje vrij toch?
hmmm, nou nee. Anders werken jullie allebei hele dagen van maandag tot en met donderdag en nemen jullie beiden de vrijdag vrij. Gezellig samen naar moskee

26-06-2005, 13:46
Mijn man vindt dat niet erg. Ik moet zelfs van hem werken. Het gaat goed samen, maar als er kinderen zijn dan ga ik wel minder werken, inscha'allah.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9