Bekijk volle/desktop versie : dames, ( ja alweer over de bruidsschat)



Pagina's : [1] 2

22-06-2005, 22:07
dames........

kan iemand me vertellen wat jullie gaan of hebben gedaan met jullie bruidsschat??
hebben jullie het toch besteed aan de bruidloft of toch aan goud???
kom maar op.....................

22-06-2005, 22:19


ja ik ben ook benieuwd iedereen zegt dat ik goud moet kopen maar ik hou helemaaaaal niet van goud mijn moeder zegt ja dat hoort gewoon zo maar is toch zonde

22-06-2005, 23:54

Citaat door Mirjamroosje:
ja ik ben ook benieuwd iedereen zegt dat ik goud moet kopen maar ik hou helemaaaaal niet van goud mijn moeder zegt ja dat hoort gewoon zo maar is toch zonde
jaaa dat heb k ook!!! Wil er liever iets anders mee doen, maar mama-lief keek me echt zo raar aan.. en ze zei, dat hoort bij ons en je doet t ook, beter koop je er goud mee, want dat is mooi etc.. wie gaat mijn goud zien! Alleen de kluis.. want ja ga t dan niet naar buiten dragen.. tenzij k anders gewoon simpele dingen mee koop, k weet t niet meer

23-06-2005, 08:53

Citaat door missie:
dames........

kan iemand me vertellen wat jullie gaan of hebben gedaan met jullie bruidsschat??
hebben jullie het toch besteed aan de bruidloft of toch aan goud???
kom maar op.....................
K heb het op onze gezamelijke spaarrekening gezet en we kopen er de spullen van die we nodig hebben, gaan ermee op vakantie enz. enz...

Ik heb helemaal geen goud gekocht, vind ik onzin....k houd sowieso niet van goud....Zilver vind ik mooier en als ik sieraden wil, koop ik het gewoon van het geld dat we verdienen....

Nog een reden waarom ik t niet aan goud besteed: omdat ik tegen die marokkaanse tradities ben!!!!!!!!!

23-06-2005, 11:28



Citaat door Moslimaatje01:
K heb het op onze gezamelijke spaarrekening gezet en we kopen er de spullen van die we nodig hebben, gaan ermee op vakantie enz. enz...

Ik heb helemaal geen goud gekocht, vind ik onzin....k houd sowieso niet van goud....Zilver vind ik mooier en als ik sieraden wil, koop ik het gewoon van het geld dat we verdienen....

Nog een reden waarom ik t niet aan goud besteed: omdat ik tegen die marokkaanse tradities ben!!!!!!!!!
Als je tegen de marokkaanse tradities bent, waarom heb je dan sadaak aangenomen?

23-06-2005, 11:31

Citaat door hbieba:
Als je tegen de marokkaanse tradities bent, waarom heb je dan sadaak aangenomen?
meid sadaak is geen marokkaanse traditie het is een islamitsche verplichting

23-06-2005, 11:40
ja dat weet ik ook wel dame!

maar het is niet verplicht dat je geld vraagd, je kan bv ook gewoon een koran ofzo vragen.....

23-06-2005, 11:43

Citaat door hbieba:
ja dat weet ik ook wel dame!

maar het is niet verplicht dat je geld vraagd, je kan bv ook gewoon een koran ofzo vragen.....
ja daar heb je helemaal gelijk in. Maar dat zei je niet tegen haar je generaliseerde en zei tegen haar waarom zij dus uberhaupt die sadaak aanneemt.

23-06-2005, 13:05
je kan ook witte goud mee kopen, niet dat rood/oranje/geel achtige goud gatsie

23-06-2005, 13:09
heb je trouwens witte goud in marokko???

23-06-2005, 16:20

Citaat door hbieba:
ja dat weet ik ook wel dame!

maar het is niet verplicht dat je geld vraagd, je kan bv ook gewoon een koran ofzo vragen.....
precies...je kan een vers uit de koran vragen.....als hij je maar iets geeft...als jij geld hebt gehad doe je dus zoiezo mee aan marokkaanse traditie

23-06-2005, 17:34
en zijn er ook mensen die er bijvoorbeeld hun bruidloft mee betaald hebben??
dus negaffa enzo??

23-06-2005, 17:35


en zijn er ook mensen die er bijvoorbeeld hun bruidloft mee betaald hebben??
dus neggafa enzo??

23-06-2005, 18:09
de meeste doen gewoon van dat geld goud koopen en de rest steeken ze in het feest

23-06-2005, 18:15

Citaat door hbieba:
Als je tegen de marokkaanse tradities bent, waarom heb je dan sadaak aangenomen?
Salaam Alaikoem,

Omdat de Sadak iets van de Islam is en niet van een Cultuur.

Pagina's : [1] 2