Bekijk volle/desktop versie : slapen



16-03-2003, 10:38
slapen....

Misschien een rare topic, maar gisteren had ik het met een paar vrienden over slapen. Ik weet dat de beste houding om te slapen is op je rechter zij. En dan met je benen gebogen en een arm onder je hoofd en je andere arm tegen je aan, omdat als je in die houding ligt, je lichaam dan het woord 'Mohammad' vormen in het Arabisch (Kijk hoe mooi de Islam is!!!).
Maar ik heb ook gelezen dat er bepaalde houdingen zijn waar je niet in mag gaan slapen omdat dan de sjaitan naar je toe kan komen.
Weet iemand toevallig of hier Hadiths over zijn of zelfs Qur'an teksten? Ik wil er graag wat meer over weten...

byebye beslema

16-03-2003, 10:54


ja dat heeft er ook wel wat mee te maken, want sommige mensen krijgen inderdaad nachtmerries als ze op hun rug slapen, maar er zijn ook mensen die een man hebben gezien in hun dromen en die probeert je dan te wurgen. Volgens mij is het zo dat als je op je rug ligt, dat je je dan als het ware openstelt voor slechte invloeden van de nacht (in de nacht in sjaitan het machtigst). Maar nogmaals, ik zou graag van iemand willen weten of er echt 'regels' voor zijn.

16-03-2003, 10:58
ik heb juist begrepen dat als je op je buik slaapt dat het niet goed is, maar allah oe a3lam, ik weet niet waar dat staat

16-03-2003, 11:00
Ja dat heb ik ook gehoord en ik heb ook gehoord dat je niet op je linkerkant mag slapen, daarom wil ik wel even duidelijkheid want ik weet straks helemaal niet meer hoe ik moet slapen...

16-03-2003, 12:08


ze zegen dat allah niet er van houd als je op je buik slaapt wand zo ligen de mensen van de hel, maar ik slaap hoe ik het lekker vind.

16-03-2003, 16:23
salaam o3laikom wr wb
soebhana allah iedere keer als ik op mijn rug slaap krijg ik nachtmerrie's
wa3laikom salaam wr wb xxx jullie zuster fi dien