Bekijk volle/desktop versie : Islam Mijn zuster fi Irak,fi Palestina, Mijn zuster fi Islam



21-06-2005, 14:48
[/FONT" -->

22-06-2005, 16:27


Sallamoe Alaykoem,

hen bijstaan met Du'a (smeekgebeden) is niet genoeg. Met persoon EN bezit is ook als zijnde van de Jihad omwille Allah.

Vraag:

“Is het verplicht (Wajib) voor een moslim om Jihad met zijn geld en ziel te verrichten ? En wat is de regel aangaande voor degenen die onbekwaam zijn in het verrichten van één van de genoemde ?’’

Antwoord:

“Degenen die onbekwaam zijn in het verrichten van Jihad met hun zielen zijn alsnog verplicht Jihad te verrichten met hun geld (door de Mujahideen te financieren en te steunen) – volgens de correcte twee meningen van de geleerden en één van de twee overleveringen van Imam Ahmad. En Allah, heeft ons bevolen om Jihad met onze zielen en geld te verrichten, dit komt vele malen voor in de Qur’an. En Hij, de Verhevene, heeft gezegd:

‘’Weest godvruchtig naar vermogen, luistert, gehoorzaamt en geeft weg, dat is beter voor u. En degenen die voor eigen vrekkigheid zijn behoed zullen slagen.’’

Bron.[/url]


22-06-2005, 18:15
In de Koran zegt Allah Soub7ana Wata3ala :

En wanneer Mijn dienaren u over Mij vragen Voorwaar: Ik ben nabij. Ik verhoor de smeekbede wanneer hij tot Mij smeekt. (Surah 2 : Ayah 186)

22-06-2005, 19:32

Citaat door Saida85:
In de Koran zegt Allah Soub7ana Wata3ala :

En wanneer Mijn dienaren u over Mij vragen Voorwaar: Ik ben nabij. Ik verhoor de smeekbede wanneer hij tot Mij smeekt. (Surah 2 : Ayah 186)
In de naam van Allah, De Meest Barmhartige, De Meest Genadevolle

Doe'a verrichten betekent niet verder toekijken en niets tegen de Munkar ondernemen. Uiteraard is smeekbeden verrichten verplicht/prijzenswaardig, en zo ook het opkomen voor hun situatie met je eigen ik en bezit zoals Soldaat terecht aangaf. Het schenken van bezit en Jihad verrichten met hen is een verplichting voor éénieder moslim.

''En waarom strijdt gij niet voor de zaak van Allah, en voor de zwakken - mannen, vrouwen en kinderen - die zeggen: "Onze Heer, neem ons uit deze stad waarvan de bewoners onderdrukkers zijn en schenk ons een vriend en een helper uwerzijds.''

22-06-2005, 21:31



Citaat door Vrienden:
In de naam van Allah, De Meest Barmhartige, De Meest Genadevolle

Doe'a verrichten betekent niet verder toekijken en niets tegen de Munkar ondernemen. Uiteraard is smeekbeden verrichten verplicht/prijzenswaardig, en zo ook het opkomen voor hun situatie met je eigen ik en bezit zoals Soldaat terecht aangaf. Het schenken van bezit en Jihad verrichten met hen is een verplichting voor éénieder moslim.

''En waarom strijdt gij niet voor de zaak van Allah, en voor de zwakken - mannen, vrouwen en kinderen - die zeggen: "Onze Heer, neem ons uit deze stad waarvan de bewoners onderdrukkers zijn en schenk ons een vriend en een helper uwerzijds.''
Asalaamaleicom

Beste Oegtie, ik ontken het ook niet. Dit was slechts een gedicht waar ik mijn gevoelens uit.... was niet bedoeld op een discussie op gang te brengen, begrijp mij niet verkeerd,

Waleicom Salaam

22-06-2005, 23:10

Citaat door Saida85:
Asalaamaleicom

Beste Oegtie, ik ontken het ook niet. Dit was slechts een gedicht waar ik mijn gevoelens uit.... was niet bedoeld op een discussie op gang te brengen, begrijp mij niet verkeerd,

Waleicom Salaam
Masha ALLAH zuster.

De geplaatste reactie is ter aanvulling opdat het onze ogen opent.

Shukran!

23-06-2005, 14:07

Citaat door Vrienden:
Masha ALLAH zuster.

De geplaatste reactie is ter aanvulling opdat het onze ogen opent.

Shukran!
Shukrilah lieve Oegtie

23-06-2005, 14:13

Citaat door soeboelsalaam:
waar zijn DE mannen?
Mannen? De gelovigen bedoel je.

Vrouwen zijn niet vrijgesteld namelijk. Zij kunnen ook een bijdrage leveren insha ALLAH.

23-06-2005, 14:57
Masha Allah echt een prachtigg gedichtt..


23-06-2005, 23:20

Citaat door !^KhadJe^!:
Masha Allah echt een prachtigg gedichtt..

shoukran Khadje

24-06-2005, 10:04

Citaat door Saida85:
[/FONT" -->
Amien voor je dua en masha Allah prachtig emotioneel gedicht!

Moge wij moslims de rijen sluiten en onze onderukte broeders en zusters steunen met het hart, het woord en de daad. amien

wa salaam oelaikoem

25-06-2005, 17:31

Citaat door Palestina2010:
Amien voor je dua en masha Allah prachtig emotioneel gedicht!

Moge wij moslims de rijen sluiten en onze onderukte broeders en zusters steunen met het hart, het woord en de daad. amien

wa salaam oelaikoem
amien ya Rabi Ala3amien