Bekijk volle/desktop versie : Full time huisvrouwen



Pagina's : [1] 2 3

21-06-2005, 09:25
Zijn er hier ook full time huisvrouwen? Zo ja, hoe lang al? Verveelt het niet op een gegeven moment? Zouden jullie niet iets willen doen zoals werken of een studie?

Ik vraag me dit af omdat ik sinds een paar maanden met zwangerschapsverlof ging(studie) en zou pas in september verder gaan. Nu is het zo dat ik me dodelijk verveel en me echt nutteloos voel. Ik ben nu dringend op zoek naar een baan want kan de zomer niet thuis door brengen. Voel me echt verrot. Ik heb altijd al gestudeerd en daarnaast gewerkt dus nooit echt thuis gezeten.

21-06-2005, 09:27


ik ben sinds 2 jaar fulltime huisvrouw.....en ik zeg je eerlijk IK VIND HET NIKS!!!!Ik wil heel graag mijn studie oppakken maar ja ik heb 2 kinderen en kinderdagverblijf gaat me zakken met geld kosten.

21-06-2005, 09:36
Ik werk drie dagen in de week, maar ik verveel me nu al...

21-06-2005, 09:42
Nou, ik snap de vrouwen met kids echt niet!!! Hoe kun je je met een kind thuis vervelen? Ik heb vroeger ook altijd gestudeerd of gewerkt, maar nu mijn zoon er is kan dat echt niet meer.
Kom alle handen tekort. Heb het een tijdje geprobeerd maar het lukt gewoon niet.
Nu doe ik lekker alles op mn gemakkie en geniet volop van Amine.

De kids groeien zo snel, geniet ervan!

21-06-2005, 09:46



Citaat door smurfi:
Nou, ik snap de vrouwen met kids echt niet!!! Hoe kun je je met een kind thuis vervelen? Ik heb vroeger ook altijd gestudeerd of gewerkt, maar nu mijn zoon er is kan dat echt niet meer.
Kom alle handen tekort. Heb het een tijdje geprobeerd maar het lukt gewoon niet.
Nu doe ik lekker alles op mn gemakkie en geniet volop van Amine.

De kids groeien zo snel, geniet ervan!
Dat is waar, ze groeien snel en ik geniet volop van Lina, maar ze slaapt ook weleens en dan heb ik alles al schoon en eten is al klaar en dan??? Dan zit ik te niksen op marokko.nl. Ik spreek zo nu en dan ook af met vriendinnen maar die werken dus we spreken alleen maar af als ze vrij zijn. Nu bijv. was ik om 6 uurr op. Lina sliep door en is nu pas wakker. Ik heb het hele huis schoongemaakt, gekookt, lina verschoont en gevoed. Weer niets te doen marokko.nl. Ik kan dit niet sorry. Ik moet werken of iets doen anders draai ik echt door.

21-06-2005, 09:59

Citaat door Souraida:
Dat is waar, ze groeien snel en ik geniet volop van Lina, maar ze slaapt ook weleens en dan heb ik alles al schoon en eten is al klaar en dan??? Dan zit ik te niksen op marokko.nl. Ik spreek zo nu en dan ook af met vriendinnen maar die werken dus we spreken alleen maar af als ze vrij zijn. Nu bijv. was ik om 6 uurr op. Lina sliep door en is nu pas wakker. Ik heb het hele huis schoongemaakt, gekookt, lina verschoont en gevoed. Weer niets te doen marokko.nl. Ik kan dit niet sorry. Ik moet werken of iets doen anders draai ik echt door.
Meiske, geloof mij maar je gaat het nog heeeeeeeeeeeeel erg druk krijgen!!!

Vanaf 5,6 maanden slapen ze veel minder en zijn dan ook veel aktiever...
Ik heb een tijdje terug ook gewerkt maar voor mij was het echt teveel: s'ochtens vroeg wakker worden om de kleine te voeden, snel naar het werk rijden, s'avonds heel erg moe van het werk naar huis om dan de kleine weer te verzorgen, tussendoor ook nog koken, eten...ik was echt helemaal verrot van vermoeinis. Daarbij misste ik ook een hoop van Amin's ontwikkeling. Daarbij heb ik maar 3 dagen/week gewerkt

Nu de kleine 8 maanden is, is het ook veel leuker....hij begint nu met zn eerste stapjes, zn eerste woordjes...

Ik vind het ook niet elke dag even leuk en verveel me soms....maar daarvoor heb je toch marokko.nl

21-06-2005, 10:10
Mij zou het echt nooit vervelen...

Je kan altijd online een paar curcussen volgen en een leuke bezigheid zoeken waar je je energie in kwijt kunt..buiten je gezin om....

21-06-2005, 10:14
Dat is het nou juist. Ik wil niet thuis op me luie reet achter de pc hangen. Te ongezond man.
Ik wil bewegen ook al zal het vermoeiend zijn maar als ik dan tenminste vrij ben dan kan ik echt genieten van me welverdiende rust. Nu ben ik dagelijks vrij en daardoor voel ik me nutteloos. Het lijkt me heerlijk om sochtends vroeg op te staan en kind naar me moeder brengen, daarna naar het werk, weer kind ophalen, naar huis en dan kind in bad en in bed en lekker gaan slapen. In het weekend samen genieten met ons gezinnetje. Is toch veel leuker dan de hele dag alleen thuis achter de pc en steeds dikker worden. Ik moet nu echt erg goed letten op wat ik eet want ik kom van het minste aan van het niets doen.

21-06-2005, 10:26

Citaat door Souraida:
Dat is het nou juist. Ik wil niet thuis op me luie reet achter de pc hangen. Te ongezond man.
Ik wil bewegen ook al zal het vermoeiend zijn maar als ik dan tenminste vrij ben dan kan ik echt genieten van me welverdiende rust. Nu ben ik dagelijks vrij en daardoor voel ik me nutteloos. Het lijkt me heerlijk om sochtends vroeg op te staan en kind naar me moeder brengen, daarna naar het werk, weer kind ophalen, naar huis en dan kind in bad en in bed en lekker gaan slapen. In het weekend samen genieten met ons gezinnetje. Is toch veel leuker dan de hele dag alleen thuis achter de pc en steeds dikker worden. Ik moet nu echt erg goed letten op wat ik eet want ik kom van het minste aan van het niets doen.
Ik werk op dit moment ook fulltime straks na mijn zwangerschap ga ik 34uur/week werken.
ik ben ook zo'n iemand die niet thuis kan zitten.
ik was gisteren ziek en heb me dus ziek gemeld, ik werd vroeg wakker en heb een rondje gemaakt door het huis ( ik wou toch iets doen anders word ik alleen maar zieker) en alles was opgeruimd en zag er netjes uit!
dus zat te denken: wat kan ik nou doen????
ik kan me voorstellen dat je opgegeven moment niets te doen hebt en je dan gaat vervelen.
Daarom wil ik ensallah blijven werken.
Sahab

21-06-2005, 10:28
Souriada,
waarom ga je je niet inschrijven bij een sportschool of zo!
en misschien ook lezingen bijwonen in een moskee.
kijk maar wat je allemaal kan doen, om je tijd te met nuttige dingen te vervullen.
Sahab

21-06-2005, 10:33
ik ben ook huisvrouwtje al van de zwangerschap van mijn eerste zoontje 2001
nou ik vindt het heerlijk thuis heb daar voor 6 jaar gewerkt en deed het met plezier maar nu die kids zien op groeien hun eerste woordje mee temaaken zou ik voor geen baan willen missen
ik wil ze snel achter elkaar zo 2 jaar tussen zo dat ze alle maal snel achter elkaar naar school kunnen dan kan ik iets voor me zelf gaan doen maar ja dat duurt nog wel even

ik ben savons blij als die 2 op bed liggen om half 8 is het hier heerlijk rustig
nee ik zou er niet aan moeten denken om nu tegaan werken waar haal ikl de tijd vandaan

groetjes boy en girl

21-06-2005, 12:20
Assalaam oe alaikoum,

Ik ben ook fulltime huisvrouw, en ik vind het heerlijk..ideaal voor de islamitische vrouw...tuurlijk studeren/werk is ook OK maar niks voor mij en moeilijk om halal werk/studie plek te vinden hier in nl.

Maarjah iedereen moet lekker doen wat ie zelf wil...wil geen discussies opwekken

wasalaam liefs OumMoussa

21-06-2005, 12:41


ik ben ook al bijna 4jaar huisvrouw!!!

maar in september ga ik naar school voor franse lessen te leren en dan als ik het kan werk zoeken insallah

21-06-2005, 12:51

Citaat door miss_rif21:
ik ben ook al bijna 4jaar huisvrouw!!!

maar in september ga ik naar school voor franse lessen te leren en dan als ik het kan werk zoeken insallah
idem dito

21-06-2005, 12:58
ben het met oum moussa eens

ik moet wel zeggen ik verveel me heel erg thuis maar k heb natuurlijk ook mijn kleintje nog niet ik dus hoop mijn handen vol te hebben aan hem of haar als dit niet het geval is wil ik wel iets erbij gaan doen want inderdaad het gevoel dat ik helemaal niks doe vind ik vreselijk ik wil of mijn school af maken (maar dit mag echt maar 1jaar duren want wil zeker niet mijn kind ergens onderbrengen!!) of ik ga dan arababische lessen volgen 1 of 2 keer per week...maar helemaal niks doen zoals ik nu doe wachten op de baby nee dat wil ik niet meer...(nu kan ik even niet anders)

Pagina's : [1] 2 3