Bekijk volle/desktop versie : Mode & Uiterlijk heeft er iemand zijn maag laten verkleinen of ervaringen mee?



20-06-2005, 21:03
Ik heb gehoord dat dat kan je maag verkleinen zodat je flink afvalt en weinig gaat eten. wie heeft daar ervaring mee en hoe duur kost zo een operatie?

20-06-2005, 22:22


kijk als je ramadan doen en je eet hele dag niks wordt je maag ook kleiner dus je moet minder eten en veel water drinken dan krijg je een kleine maag heb ik ook gedaan ben 5 kilo kwijt in 5 dagen

20-06-2005, 22:22
meis is het zo erg ga gewoon traingen echt want zo een maag bandje ga je niet kunnen eten en je mag veel dingen niet eten en drinken zolas prik me collgega hft het gedaan alsthans ze is er van 18 kilo afgevallen en ze is nog steeds erg vol en zo een bandje blijf wel altijd en ja risico loop je wel en het is wel duur en als je het zou doen doe het in Belgie daar heeft zij het gedaan. Succes

20-06-2005, 23:11

Citaat door Saffanaa:
meis is het zo erg ga gewoon traingen echt want zo een maag bandje ga je niet kunnen eten en je mag veel dingen niet eten en drinken zolas prik me collgega hft het gedaan alsthans ze is er van 18 kilo afgevallen en ze is nog steeds erg vol en zo een bandje blijf wel altijd en ja risico loop je wel en het is wel duur en als je het zou doen doe het in Belgie daar heeft zij het gedaan. Succes
Zo erg!

25-06-2005, 16:40


ik ken in mijn omgeving 3 mensen die het gedaan hebben, zo een maagring plaatsen.

Ik zou het onmiddellijk doen als ik 20kilo overgewicht zou hebben, zoals deze 3 mensen.
Je moet er wel karakter voor hebben en veel veel geduld. Je kan in principe alles eten, maar je moet alles goed kauwen, beetje per beetje eten, en je kan echt nie veel eten.

Deze mensen zijn tussen 20 en 35 kilo kwijt

Soms is het lastig want als je iets teveel hebt gegeten, moet je het onmiddellijk weer uitkosten

Risico zijn er wel , mijn collega haar maagring was na een paar maand gebarsten, dus ze moest terug geopereerd worden en een andere plaatsen.

Wanneer je je streefgewicht hebt gehaald, kan je die maagring wat open doen, dat gebeurd door een spuitje in het onderhuidse reservoir

Maar bij elke operatie bestaan er risico's .
Ik zou er in ieder geval veel over praten met de dokter , veel vragen stellen en dan beslissen

25-06-2005, 17:20
Ik ken ook mensen die het gedaan hebben maar een ding je moet psychologish er klaar voor zijn want als de moreel op 0 sta ga het niks helpe en zeker je moet ook iemand hebbe die je aanmoedigt en zoals men eerder zei bij ramadan verkleint ons maag ook dus

25-06-2005, 17:24
kweet niet of jullie het wete maar dat is haram.......

25-06-2005, 17:34

Citaat door amazighboy_89:
kweet niet of jullie het wete maar dat is haram.......
Hoe kan het haram zijn als het de gezondheid bevordert? Het is algemeen bekend dat overgewicht (obesitas) kan leiden tot ernstige ziektes, zoals; diabetes, hoge bloeddruk, hoog cholestrol, hart en vaatziekten en allerlei gewrichtsaandoeningen omdat je lichaam te zwaar is voor je botten.

En als mensen, wegens hun gezondheid, snel en veel gewicht dienen te verliezen dan kun je mij niet wijsmaken dat het plaatsen van een maagband haram is. Het is geen cosmetische chirurgie!

Groet,

NooR

25-06-2005, 22:02

Citaat door _NooR_:
Hoe kan het haram zijn als het de gezondheid bevordert? Het is algemeen bekend dat overgewicht (obesitas) kan leiden tot ernstige ziektes, zoals; diabetes, hoge bloeddruk, hoog cholestrol, hart en vaatziekten en allerlei gewrichtsaandoeningen omdat je lichaam te zwaar is voor je botten.

En als mensen, wegens hun gezondheid, snel en veel gewicht dienen te verliezen dan kun je mij niet wijsmaken dat het plaatsen van een maagband haram is. Het is geen cosmetische chirurgie!

Groet,

NooR
je hebt helemaal gelijk meid

25-06-2005, 23:07
band zit om je maag dus het slijt je maag in feite voor mij is een band alleen voor luie mensen bedoel je weet toch wat je eet

26-06-2005, 02:27
het brengt ook veel risicos met zich meid. ze doen die operatie niet zomaar als je vraagt. dan moe je wel suppppeer dik zijn of het heeft nare gevolgen voor je gezondheid je verkeerd in gevaar zeg maar.

26-06-2005, 19:54

Citaat door chika23:
het brengt ook veel risicos met zich meid. ze doen die operatie niet zomaar als je vraagt. dan moe je wel suppppeer dik zijn of het heeft nare gevolgen voor je gezondheid je verkeerd in gevaar zeg maar.
je moet een overgewicht hebben van meer dan 20 kilo's


en het is niet haram, veel marokkaanse dames hebben het eerst gevraagd aan de imam voor ze het hebben laten doen. Het gaat hier niet om een plastische chirurgie

26-06-2005, 20:24


nee ik zeg niet dat het haram is. ik heb het alleen een keer bij oprah gezienhihih