Bekijk volle/desktop versie : Vers Gescheiden Vrouw Zkt Steun



20-06-2005, 19:53
Mijn man en ik zijn net uitelkaar gegaan.
Zoals je kent gaat dat gepaard met veel emotie en pijn. mijn moeder vindt het verschrikkelijk voor mij en onze reputatie en lijdt er flink onder.
Haar pijn is hartverscheurend wat mij weer een gigantisch schuldgevoel opleverd.
Maar mijn besluit staat vast; ik ga niet meer terug naar de vader van mijn 2 kinderen.

Zijn er gescheiden moslima's in de zaal(site) die ervaringen willen delen hier,
Is het echt zo moeilijk(alleenstaande moeder zijn) of is er licht aan het eind van deze verschrikkelijke donkere tunnel.

20-06-2005, 20:19


ik ben gelukkig niet gescheiden, maar ik wou zeggen dat ik altijd voor je klaar sta als je een vriendin nodig hebt.Ik heb zelf ook 2 kinderen en kan me voorstellen hoe moeilijk dat is om je eentje op te voeden

20-06-2005, 21:08
Liever alleen met je kinderen gelukkig, dan samen met je man en ongelukkig.

Jammer dat het zo heeft moeten lopen, wens je veel sterkte en wees sterk voor je kinderen en voor jezelf natuurlijk.

Wat betreft reputatie wat een onzin, daar zou ik me al helemaal niet druk om maken, mensen hebben toch altijd achter je rug om wat te praten.

Als jij 100% achter je besluit staat, moet je laks hebben aan anderen.

Allah iezjieb lifiha elgair insha Allah.

20-06-2005, 22:33
meid, veel sterkte met de kinderen, ik zelf heb nog geen kinderen, kan me heel voorstellen dat het zo zwaar is.
Heb sbar, en bid tot Allah, inscha'allah zal Allah je helpen en het makkelijk voor je maken.

ghair inscha'allah

20-06-2005, 23:41


Hoi meid,

Ik leef echt met je mee. Maar als jij weet dat het een goede beslissing is dan moet je dat doen. Het is beter ongelukkig verder gaan met hem. Er zijn veel vrouwen die de fout maken en naar de kinderen kijken. Maar dat is helemaal niet goed, want de kinderen worden echt alleen maar de dupe omdat jullie zo ongelukkig zijn met elkaar.

En je moet niet naar andere mensen kijken. IK begrijp wel dat het voor je moeder lastig is. Moeders maken zich sneller zorgen en denken aan reputatie van anderen. Wij marokkanen allah hfadhh denken alleen aan de reputatie van anderen. En marokkanen van ons die roddelen toch of je nu gescheiden bent of gelukkig getrouwd bent. Ze zoeken altijd iets om je zwart te maken. Dus je moet goed voor jezelf en kids zorgen en schijt aan anderen hebben. EN op allah vertrouwen hij zal je helpen..

Veel liefs islamwoman

20-06-2005, 23:48
het is misschien heel cliche, en misschien heb je er op dit moment echtniks, aan, maar.......

de tijd heelt alle wonden, het heeft tijd nodig, maar je hebt die beslissing niet zomaar genomen, dus vertrouw op jezelf en op allah dat die beslissing juist is.



allah me3a sabirien

22-06-2005, 10:11
Lieve zusters,
bedankt voor jullie steun. Ik kan elke steun hard gebruiken in deze moeilijke periode.

Zijn er ook alleenstaande moslim moeders die de scheiding bovenop zijn gekomen?
Hoe was de reactie van hun familie en omgeving en heeft dat invloed gehad op hun beslissingen? IK zie hun reacties graag tegenmoet