Bekijk volle/desktop versie : Highest levels of illiteracy in Morocco



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10

19-06-2005, 11:36
18-06-2005

Statistics published by the United Nations have revealed that illiteracy among women in Morocco who are not less than 15 years old is at 64 percent, in Algeria 43 percent and in Tunisia at 39 percent. As for illiteracy among men, it is as follows Morocco 38 percent Algeria 24 percent and Tunisia 19 percent.

All in all, in the Middle East and North Africa, there are 75 million illiterates, and the fast increase in their populations causes a corresponding increase in illiteracy, poverty, ignorance, and backwardness.

http://story.africaleader.com/p.x/ct/9/id/8078202adec9e30a/cid/82d02f9fd73afff4/

Wat zou hiervan toch de reden kunnen zijn?!!

19-06-2005, 11:40


...en wat nog zorgwekkender is: wat zouden de gevolgen hiervan kunnen zijn?

19-06-2005, 11:45
Wat Marokko nodig heeft is remigratie van Marokkanen (die kunnen lezen en schrijven), Ik hoop dat de marokkaanse overheid dit ook erkent en dat die met Verdonk een mooi dealtje kan maken voor een prettige remigratie regeling.

Iedereen blij. win-win-win-win situatie.

19-06-2005, 11:51

Citaat door atropos:
wat zouden de gevolgen hiervan kunnen zijn?
Chaos en ellende.

19-06-2005, 11:59



Citaat door Hannibal_Barca:
18-06-2005

Statistics published by the United Nations have revealed that illiteracy among women in Morocco who are not less than 15 years old is at 64 percent, in Algeria 43 percent and in Tunisia at 39 percent. As for illiteracy among men, it is as follows Morocco 38 percent Algeria 24 percent and Tunisia 19 percent.

All in all, in the Middle East and North Africa, there are 75 million illiterates, and the fast increase in their populations causes a corresponding increase in illiteracy, poverty, ignorance, and backwardness.

http://story.africaleader.com/p.x/ct/9/id/8078202adec9e30a/cid/82d02f9fd73afff4/

Wat zou hiervan toch de reden kunnen zijn?!!
Ik zal wel even zo aardig zijn om dit te vertalen, zucht ..... stelletje analfabeten/

Statestieken van de Verenigde Naties hebben aangetoont dat het analfabetisme van vrouwen boven de 15 jaar oud het volgende is: Marokko: 64%, Algerije 43%, Tunesie 19%
Voor de mannen geld: Marokko: 38%, Algerije 24%, Tunesie 19%

Totaal zijn er in het midden oosten en noord Afrika 75 miljoen ongeletterden, de snelle uitbreiding van de bevolking zorgt voor een overeenkomstige toename van analfabetisme, armoede, gebrek aan kennis en achtergesteldheid.

19-06-2005, 12:03

Citaat door MooiRood:
Je kan wel een minpunt geven met de opmerking
dat het Onzinhoekje verderop is... maar op MJA geldt
volgens mij dat Engelse berichten van een vertaling
moeten worden voorzien. Dus ga je gang en ik lees mee.

Saha!

M.R.
Statistics published by the United Nations have revealed that illiteracy among women in Morocco who are not less than 15 years old is at 64 percent, in Algeria 43 percent and in Tunisia at 39 percent. As for illiteracy among men, it is as follows Morocco 38 percent Algeria 24 percent and Tunisia 19 percent.

All in all, in the Middle East and North Africa, there are 75 million illiterates, and the fast increase in their populations causes a corresponding increase in illiteracy, poverty, ignorance, and backwardness.


Statistici verbonden aan de verenigde Naties hebben het percentage analfabeten onder Marokkaanse vrouwen jonger dan 15 jaar vastgesteld op 64 procent, in Algerije op 43 procent en in Tunesië op 39 procent. Wat de mannen betreft ligt dit percentage respectievelijk op 38 procent, in Algerije op 24 procent en in Tunesië op 19 procent.

Al met al, zijn er 75 miljoen analfabeten in het Midden-Oosten en Noord Afrika, de gestage toename van de bevolkingsaantal in deze regio zorgt voor een evenredige toename in aantal analfabeten, armoede, onwetendheid en achterstand.

Deze regel is bij mij niet bekend maar ben toch zo behulpzaam voor je geweest door speciaal voor jou de tekst te vertalen.


Mvrgr,
H_B

19-06-2005, 12:05

Citaat door knorrepotje:
Ik zal wel even zo aardig zijn om dit te vertalen, zucht ..... stelletje analfabeten/

Statestieken van de Verenigde Naties hebben aangetoont dat het analfabetisme van vrouwen boven de 15 jaar oud het volgende is: Marokko: 64%, Algerije 43%, Tunesie 19%
Voor de mannen geld: Marokko: 38%, Algerije 24%, Tunesie 19%

Totaal zijn er in het midden oosten en noord Afrika 75 miljoen ongeletterden, de snelle uitbreiding van de bevolking zorgt voor een overeenkomstige toename van analfabetisme, armoede, gebrek aan kennis en achtergesteldheid.

19-06-2005, 12:07

Citaat door knorrepotje:
Ik zal wel even zo aardig zijn om dit te vertalen, zucht ..... stelletje analfabeten/

Statestieken van de Verenigde Naties hebben aangetoont dat het analfabetisme van vrouwen boven de 15 jaar oud het volgende is: Marokko: 64%, Algerije 43%, Tunesie 19%
Voor de mannen geld: Marokko: 38%, Algerije 24%, Tunesie 19%

Totaal zijn er in het midden oosten en noord Afrika 75 miljoen ongeletterden, de snelle uitbreiding van de bevolking zorgt voor een overeenkomstige toename van analfabetisme, armoede, gebrek aan kennis en achtergesteldheid.
moeilijk he...nederlands...



19-06-2005, 12:10

Citaat door hamidu:
Chaos en ellende.
precies! als mensen niet zelf kunnen lezen wat er in overeenkomsten, brieven, kranten enzovoorts staat, blijven ze altijd afhankelijk van anderen die die kunst wél machtig zijn.

ik zou zeggen: kom op, marokko...als de wiedeweerga alfabetiseringsklasjes opzetten...

...en kleinschalig en lokaal, want anders durven mensen niet te komen...

19-06-2005, 12:14

Citaat door atropos:
precies! als mensen niet zelf kunnen lezen wat er in overeenkomsten, brieven, kranten enzovoorts staat, blijven ze altijd afhankelijk van anderen die die kunst wél machtig zijn.

ik zou zeggen: kom op, marokko...als de wiedeweerga alfabetiseringsklasjes opzetten...

...en kleinschalig en lokaal, want anders durven mensen niet te komen...
Ze hebben daar iemand als Che Guevera of Fidel Castro....nodig

19-06-2005, 12:15

Citaat door atropos:
moeilijk he...nederlands...


Ik had het al gezien, maar had geen zin om te backspacen .... en het te veranderen,

19-06-2005, 12:17

Citaat door hamidu:
Ze hebben daar iemand als Che Guevera of Fidel Castro....nodig
Kleine, minderjarige wezentjes zijn op mijn topics niet gewenst!!!

19-06-2005, 12:22


Dat had je niet moeten doen beste M.R. want ik heb er nu wel een beetje spijt van dat ik je ze heb gegeven. Maar what the hell, ze moeten deze idiote puntjes maar eens afschaffen vind ik.

P.s.: back ontopic H_B! Allen nog een mooie en zonnige dag toegewenst.

19-06-2005, 12:22

Citaat door Hannibal_Barca:
Kleine, minderjarige wezentjes zijn op mijn topics niet gewenst!!!
Onwetende racisten mogen niet op mijn bericht reageren!!!!

19-06-2005, 13:10

Citaat door hamidu:
Onwetende racisten mogen niet op mijn bericht reageren!!!!
En dat zegt een domme racist?

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10