Bekijk volle/desktop versie : Je WERK en het VERPICHTE gebed

15-03-2003, 14:41
Salaam oe Alaikoum wa Rahmatoellahi wa Barakatoehoe

Ik wou het vandaag hebben over wij moslims die werken en daardoor meestal niet 5x per dag kan bidden Hoe moeten we dit oplossen lezen jullie hier onder:

Bismillah ar Rahmanir ar Rahiem,
We beginnen met het maken van een aantal algemene opmerkingen en hopen dat het jou en andere lezers tot voordeel zal zijn.

Ten eerste, onthoudt dat God (de Almachtige, de Verhevene) de beste voorziener is. Dat betekend, dat we moeten vertrouwen in God dat Hij, op wat voor manier dan ook, ons zal voorzien in onze dagelijks onderhoudt, onze bescherming, onze kleding en andere behoeften. Maar natuurlijk moeten we in eerste instantie ons wel zelf inspannen om deze behoeften te vervullen. Waarom wijzen we hierop? Omdat een baan letterlijk onze inspanning is, ten eerste om onze kennis in een specifiek veld toe te passen, maar ten tweede is een baan een middel tot het verwerven van een inkomen voor ons zelf en om voor onze familie te kunnen zorgen. Dus lijkt het vreemd dat we onze baan toestaan om de gedenking en aanbidding van God te verstoren.

24:37 "Mensen die noch door handel noch door zaken achteloos worden om God te gedenken, het gebed te houden en de Zakaat te betalen, zij vrezen de Dag waarop harten en ogen zich zullen afwenden".

Het maakt niet uit wat voor soort baan dan je hebt, elke werkgever zal jou pauzes toestaan. Ons advies is om je werk zo in te delen dat je de pauzes kunt houden rondom de gebedstijden. Als je baan niet zo flexibel is, dan kun je bidden binnen de aangegeven periodes van het begin en het einde van de gebedstijden voor elk gebed.
Maar, het belang dat je hecht aan het verrichten van het gebed, moet voortkomen uit jezelf.
Neem een gebedstijden schema mee naar het werk en bewaar het daar. Deel je pauzes in volgens dit schema.

Luiheid in het aanbidden van God (De Almachtige de Verhevene) is een teken van ons gevoel van onafhankelijkheid en zelfstandigheid. Soms kunnen we zelfs gaan geloven dat het voldoen aan onze plichten, een keuzemogelijkheid is, omdat we de hele dag al zo hard werken.

Het maakt niet uit hoe moe we zijn, we moeten ons tot God richten en Hem danken voor dat waarmee Hij ons heeft gezegend. Het overwinnen van onze luiheid om God te aanbidden, is in werkelijkheid het overwinnen van de macht van de influistering die de duivel over ons heeft.

29:45 "â¦â¦..Voorwaar, het gebed weerhoudt van ondeugd en kwaad. En God gedachtig te zijn is inderdaad het hoogste. God weet wat je doet".

Wij zullen God (de Almachtige, de Verhevene) vragen om jou te leiden en te beschermen. Amien.

Bron: overgave.nl

15-03-2003, 15:41

Djazaak Allah oe gairan...

15-03-2003, 15:42
Waijaaki oeghtie

15-03-2003, 16:29
Daarom heb ik voor de vrouwen een goede oplossing: blijf lekker thuis, vergaar kennis en bidt op tijd

16-03-2003, 00:37

Daar hebben ze inderdaad meer aan

04-04-2003, 18:58
Ariba

04-04-2003, 19:58
Barak Allahou fik broeder

Mijn leidinggevende heeft zelf een gebedsruimte aangeboden alhamdoulilah dus zekers dat ik daarvan profiteer (alhoewel sommige collega's niet denderend erachter staan)maar ja dat boeit mij 0,0000000000 %
Moge Allah swt onze gebeden verhoren en accepteren Incha Allah

Wa Salaam

04-04-2003, 21:20
As Salaam Aleikoem

Waar geen gebedsruimte is creeer ik er wel één tenzij woedoe een probleem is, dan bid ik thuis wel AL HAMDOELILLAH

Wa Aleikoem as Salaam

26-06-2014, 10:56
goed bezig!

26-06-2014, 11:02
Kijk ff naar de datum.

01-07-2014, 13:01
maar stel dat je geen woedoe op werk kan doen mag je dan taimoum doen? met een steen