Bekijk volle/desktop versie : Slijmuit vagina,ontbreekt dat de woedoe? HELP AUB



18-06-2005, 20:49
Salaam

Weet iemand of je dan nog woedoe hebt. Want ik krijg het zelf tijdens het bidden.Kan iemand mij aub helpen

18-06-2005, 21:03


Een vraag over afscheiding
Vraag & Antwoord

Vraag:
Zouden jullie mij kunnen helpen aan een antwoord op de volgende drie vragen:

Vaak gebeurt het dat ik bijvoorbeeld salaat ud-Dhohr verricht en vervolgens de tijd voor het cAssr-gebed aanbreekt. Ik heb dan nog steeds de woedoe' maar heb dan last van afscheiding. Is het in deze situatie toegestaan om te bidden of moet ik opnieuw de woedoe' verrichten?
Is het toegestaan om met make-up te bidden, terwijl je al woedoe' hebt?
Hoeveel vrijwillige gebeden mag je maximaal verrichten en wanneer dien je deze te verrichten. Is het overigens ook aangeraden om deze direct na de verplichte gebeden te verrichten?
Vraag ontvangen op 1 maart 2004

Antwoord:

Alle lof zij Allah en vrede en zegeningen zij met Zijn Boodschapper.

Wat betreft je eerste vraag; als het hier gaat om afscheiding uit de urinebuis, dan verbreekt dit de woedoe'. Indien deze afscheiding madhiy is: dit is voorvocht dat vrijkomt bij het opwekken van de lustgevoelens, dan verbreekt ook dit de woedoe'. Is er echter sprake van vaginale vocht dat vrijkomt, dit wordt als rein beschouwd. Hierover is meningsverschil onder de geleerden of dit de woedoe' wel of niet verbreekt. De meest correcte mening is dat dit niet de woedoe' verbreekt.

Wat betreft je tweede vraag; het gebed verrichten met make-up op is toegestaan, zolang er maar geen niet-mahaarim mannen in de buurt zijn die naar jou kijken.

Wat betreft je laatste vraag; er zijn aanbevolen gebeden die de Profeet (vrede zij met hem) heeft vastgesteld en die gepaard gaan met de verplichte gebeden. Dit zijn de volgende aanbevolen gebeden:

Gebed
Voor het gebed
Na het gebed

Al-Fadjr
2 rakacaat
-

Ad-Dhohr
2 rakacaat
2 of 4 rakacaat

Al-cAssr
-
-

Al-Maghrib
-
2 rakacaat

Al-cIshaa'
-
2 rakacaat


Deze aanbevolen gebeden verricht men na de oproep tot het gebed en voor het verplichte gebed. Wat betreft de aanbevolen gebeden na het verplichte gebed; deze kunnen het best verricht worden na de lofuitingen die aan het einde van het gebed plaatsvinden. Alhoewel de tijd hiervoor duurt tot aan het aanbreken van het volgende gebed. Verder bestaat er het aanbevolen Witr-gebed. Het aantal hiervan loopt uiteen van één tot en met elf rakacaat en de tijd hiervoor duurt van na salaat ul-cIshaa' tot aan het aanbreken van de dageraad.

Daarnaast bestaan er nog overige aanbevolen gebeden zoals het Doehaa-gebed, Soennat ul-Woedoe' (2 rakacaat na het verrichten van de woedoe') en Tahieyyat ul-Masdjied (2 rakacaat bij het binnentreden van de moskee). Tevens bestaan er vrijwillige gebeden die men altijd kan verrichten, zonder enige reden, zolang dit maar niet op de verboden tijden gebeurt. De verboden tijden waarop men geen aanbevolen gebed mag verrichten zijn de volgende:

- Na salaat ul-Fadjr tot zonsopgang

- Wanneer de zon haar hoogste stand heeft bereikt

- Na het cAssr-gebed tot zonsondergang.

En Allah weet het beter.

18-06-2005, 21:19

Citaat door Esma_1:
Een vraag over afscheiding
Vraag & Antwoord

Vraag:
Zouden jullie mij kunnen helpen aan een antwoord op de volgende drie vragen:

Vaak gebeurt het dat ik bijvoorbeeld salaat ud-Dhohr verricht en vervolgens de tijd voor het cAssr-gebed aanbreekt. Ik heb dan nog steeds de woedoe' maar heb dan last van afscheiding. Is het in deze situatie toegestaan om te bidden of moet ik opnieuw de woedoe' verrichten?
Is het toegestaan om met make-up te bidden, terwijl je al woedoe' hebt?
Hoeveel vrijwillige gebeden mag je maximaal verrichten en wanneer dien je deze te verrichten. Is het overigens ook aangeraden om deze direct na de verplichte gebeden te verrichten?
Vraag ontvangen op 1 maart 2004

Antwoord:

Alle lof zij Allah en vrede en zegeningen zij met Zijn Boodschapper.

Wat betreft je eerste vraag; als het hier gaat om afscheiding uit de urinebuis, dan verbreekt dit de woedoe'. Indien deze afscheiding madhiy is: dit is voorvocht dat vrijkomt bij het opwekken van de lustgevoelens, dan verbreekt ook dit de woedoe'. Is er echter sprake van vaginale vocht dat vrijkomt, dit wordt als rein beschouwd. Hierover is meningsverschil onder de geleerden of dit de woedoe' wel of niet verbreekt. De meest correcte mening is dat dit niet de woedoe' verbreekt.



En Allah weet het beter.
ooowik had ook weleens maar dat noemje toch gewoon vagina-vocht dat heeft elke vrouw...

Dus dat verbreekt de woedoe niet Esma??

18-06-2005, 21:25

Citaat door nadiaschatje:
ooowik had ook weleens maar dat noemje toch gewoon vagina-vocht dat heeft elke vrouw...

Dus dat verbreekt de woedoe niet Esma??
Volgens deze fatwa niet nee. Maar als jullie andere fatwa's over dit onderwerp kunnen vinden. Plaats ze insallah.

Wa alaikoem asalaam.

18-06-2005, 21:58



Citaat door Esma_1:
Volgens deze fatwa niet nee. Maar als jullie andere fatwa's over dit onderwerp kunnen vinden. Plaats ze insallah.

Wa alaikoem asalaam.
Asalaamoe 3alaikoem,

Ik heb andere fatawaa kunnen vinden over dit onderwerp. Volgens deze fatawaa is je Woedoe wel verbroken. Bekijk het dikgedrukte en het blauwe gedeelte. Als je iets niet begrijpt, laat het me dan weten en ik zal mijn best doen om het insha Allah uit te leggen:

Question :

A girl noticed some thin discharge on her underwear but she had not felt it come out. Is it permissible for her to pray with her underwear on which this discharge has gotten? If it is not permissible, then does she have to repeat her wudoo’ and change her underwear?.

Answer :

Praise be to Allaah.

The discussion on such discharges focuses on two issues:

1 – Is it taahir (pure) or naajis (impure)?

The view of Abu Haneefah and Ahmad, and one of the two views narrated from al-Shaafa’i – which al-Nawawi classed as correct – is that it is pure. This view was also favoured by Shaykh Ibn ‘Uthaymeen, who said in al-Sharh al-Mumti’ (1/392):

If these discharges come as the result of intimacy then they are pure, because they are not the waste products of eating and drinking, thus they are not urine. The basic principle is that there is no impurity unless there is evidence that something is impure. Because a man is not obliged to wash his penis if he has intercourse with his wife nor to wash his garment if anything gets onto it; if it were impure then the maniy (sememn – which is pure) would become impure (through contamination with these discharges).

See al-Majmoo’, 1/406; al-Mughni, 2/88

Based on this, she does not have to wash her underwear or change them if these discharges get on them.

2 – Is wudoo’ invalidated as a result of these discharges or not?

The view of most of the scholars is that this does invalidate wudoo’.

This is the view favoured by Shaykh Ibn ‘Uthaymeen, who said:

Anyone who attributes to me the view that this does not invalidate wudoo’ is not correct. It seems that he understood from my words that it is pure and does not invalidate wudoo’.

Majmoo’ Fataawa al-Shaykh Ibn ‘Uthaymeen, 11/287

And he also said (11/285):

With regard to the belief of some women, that (these discharges) do not invalidate wudoo’, I do not know of any basis for that except the view of Ibn Hazm.

But, if a woman experiences this wetness constantly, then she should do wudoo’ for every prayer after the time for the prayer begins, and it will not matter if this wetness if discharged after that, even if that happens whilst she is praying.

Shaykh Ibn Baaz (may Allaah have mercy on him) said:

If the wetness described happens continually, most of the time, then every woman who experiences that must do wudoo’ for every prayer when the time begins. This is similar to the case of a woman who suffers from istihaadah (ongoing non-menstrual vaginal bleeding) or one who suffers from urinary incontinence.

But if this wetness only happens sometimes, and is not ongoing, then it comes under the same rulings as urine – when it happens it invalidates purity, even during the prayer.

Majmoo’ Fataawa Ibn Baaz, 10/130

See also question no. 37752

And Allaah knows best.

Islam Q&A (http://www.islam-qa.com)

18-06-2005, 22:04
Question :

Please tell me if a transparent fluid like water is excreted which becomes white coloured after drying is our fast and prayer valid? is ghusl farz on us or not.please please tell me because i pass this thing alot and find it on my underwear and i do ghusl 2 or 3 times a day to make my fast and prayer valid.plz tell me whatis this and what should i do.

Answer :

Praise be to Allaah.

This kind of discharge is passed a great deal by women. It is taahir (pure) and not naajis (impure), and there is no need to do ghusl because of it. All it does is invalidate wudoo’.

Shaykh Ibn ‘Uthaymeen (may Allaah have mercy on him) was asked about it and he replied:

After researching the matter, it seems to me that the discharge that is passed by women, if it does not come from the bladder but rather from the womb, then it is taahir…

This is the ruling on this discharge with regard to tahaarah (purity) – it is taahir and does not make the clothes or the body naajis.

With regard to wudoo’, the ruling is that it invalidates wudoo’, unless it is continual, in which case it does not invalidate wudoo’, but the woman should not do wudoo’ for each prayer until after the time for the prayer has begun, and she has to use a pad.

But if it starts and stops, and it usually stops at the time of prayer, then she should delay the prayer until the time when it stops, so long as there is no fear that the time for prayer will end. If she fears that she will miss the prayer, then she should do wudoo, use a pad and pray. It makes no difference if there is a little or a lot, because it is all coming from the front passage so a little or a lot invalidates wudoo’.

Majmoo’ Fataawa Ibn ‘Uthaymeen, 11/284

Using a pad means placing a piece of rag or cotton etc in the vagina so that less of this discharge will come out, and to prevent it getting on to the clothes or body.

Based on this, there is no need to do ghusl because of this discharge, and it does not affect the fast. With regard to prayer, wudoo’ must be done for each prayer after the time for the prayer has begun, if the flow is continual.

And Allaah knows best.

Islam Q&A (http://www.islam-qa.com)