Bekijk volle/desktop versie : ' Woorden Die We Gebruiken Als Woorden '



Pagina's : [1] 2

18-06-2005, 15:07
Waar komen woorden eigenlyk vandaan? Hoe zyn woorden ontstaan?

Hoe kunnen wy praten? Waarom leren wy die woorden?

Van waar komen woorden eigelyk? Wie is de uitvinder van woorden

& waarom woorden in verschillende talen? Of gebruikte iedereen vroeger dezelfde woorden?

Ik wil da echt weten.

18-06-2005, 15:15


wahahhaha MisssKoezina heeft ie uitgevonden

18-06-2005, 16:21
bedoel je de woorden waar we mee praten ofzo?

18-06-2005, 16:24
ALLAH s.w.t.....zegt dat genoeg?

18-06-2005, 16:36


Wat dacht je dan?


Citaat door ikkkuh:
bedoel je de woorden waar we mee praten ofzo?

18-06-2005, 16:44

Citaat door Ikrame1986:
ALLAH s.w.t.....zegt dat genoeg?

18-06-2005, 16:45
Was de arabische taal dan de 1ste op aarde?

& waarom zyn er zoveel verschillende talen??


Citaat door Ikrame1986:
ALLAH s.w.t.....zegt dat genoeg?

18-06-2005, 16:49
ik denk dat de arabische taal wel als allereerste was..

maar jah allahoe a3lam

ik vind het wel interressant om te weten, maar jah sommige vragen kan je geen antwoord op krijgen ...

18-06-2005, 17:26

Citaat door Funk Lady Flex:
Waar komen woorden eigenlyk vandaan? Hoe zyn woorden ontstaan?

Hoe kunnen wy praten? Waarom leren wy die woorden?

Van waar komen woorden eigelyk? Wie is de uitvinder van woorden

& waarom woorden in verschillende talen? Of gebruikte iedereen vroeger dezelfde woorden?

Ik wil da echt weten.
dat zijn nog al heel wat vragen in 1 keer

eigenlijk zou je eerst de vraag moeten stellen "wat is taal"

Taal is een uiterst ingewikkeld onderwerp van studie. Dat geldt in nog sterkere mate voor taal in het verleden en zeker het ontstaan ervan. In feite is het spreken van taal niets anders dan het teweegbrengen van luchttrillingen, in de vorm van geluidsgolven, die meteen nadat ze geuit zijn spoorloos verdwijnen: ontastbaar, onzichtbaar, ongrijpbaar.

Taal kan zowel ruim als beperkt gedefinieerd worden. In uitgebreide zin staat het voor elk stelsel dat de overdracht van boodschappen tussen levende wezens regelt. Communicatie is hier het sleutelwoord. Zo beschouwd beschikt de mens over vele taalvormen, met of zonder hulpmiddelen. Zijn lichaam alleen al stelt hem in staat zich te uiten, allereerst door spraak, maar ook door gebaar, gelaatsuitdrukking, houding en dergelijke, vaak in combinatie. Gebarentaal begeleidt het spreken en doet dienst als mensen elkaar niet verstaan. In de verfijnde vorm die doofstommen gebruiken staat ze geheel op zichzelf.
Vermeldenswaard zijn ook de fluittalen, die in de Pyreneen in zwang waren. Aanraking, of het nu een streling, een schouderklopje, een kus of een oorvijg betreft, leent zich vaak beter dan wat ook om gevoelens kenbaar te maken. Ook lichaamstaal van eenvoudige mimiek tot een kunstuiting als dans, staat de mens ter beschikking om boodschappen over te brengen. Handgeklap kan van waardering blijk geven, gefluit van afkeuring of bewondering.

Het is praktischer een beperkte definitie van taal te hanteren en vooral te kijken naar spraak, dat typisch menselijke vermogen tot spreken. Taal is dan het kenbaar maken van meningen en gevoelens aan anderen, door middel van een gestructureerd geheel van spraakklanken, dat tegelijkertijd correspondeert met een gedachtengang. Belangrijk is de nadruk op het samenhangend gebruik van stemklanken en de (terug)koppeling aan een gedachtenwereld.

(wordt vervolgd)

18-06-2005, 19:13
Bedankt DJ voor u prachtige tekst ik kyk uit naar u vervolg.

Echt boeiende tekst das echt raar woorden.

Nu stel ik me nog meer vragen..

Waarom kunnen woorden zoveel doen terwyl het eigenlyk geen object is?

Waarom worden mensen snel beinvloed door woorden?

Het zyn toch maar woorden??? Das toch geen DING.

19-06-2005, 18:17
net zo'n domme vraag als: hoe ben ik geboren?

19-06-2005, 20:05
Een vraag is nooit dom diegene die geen antwoord weet is de domme

& da kunde echt nie vergelyken met hoe da iemand geboren word

19-06-2005, 21:32



Citaat door Funk Lady Flex:
Bedankt DJ voor u prachtige tekst ik kyk uit naar u vervolg.

Echt boeiende tekst das echt raar woorden.

Nu stel ik me nog meer vragen..

Waarom kunnen woorden zoveel doen terwyl het eigenlyk geen object is?

Waarom worden mensen snel beinvloed door woorden?

Het zyn toch maar woorden??? Das toch geen DING.
Of iemand zich wat aantrekt van de woorden van een ander persoon ligt aan de persoon zichzelve......als het een koud(rustig nadenkend) persoon is...laat ie ze waaien en gaat over op de orde van de dag.

Is het een heetgebakerd(niet rustig kunnen nadenken) persoon zal hij/zij veel gauwer geneigd zijn in verweer te gaan(of te gaan schelden of zelfs te gaan vechten).

Maar ja dat wist jij natuurlijk allang

19-06-2005, 21:37
Wa bedoelde gy daarmee met da laatste deeltje éh.


Citaat door gaviel:
Of iemand zich wat aantrekt van de woorden van een ander persoon ligt aan de persoon zichzelve......als het een koud(rustig nadenkend) persoon is...laat ie ze waaien en gaat over op de orde van de dag.

Is het een heetgebakerd(niet rustig kunnen nadenken) persoon zal hij/zij veel gauwer geneigd zijn in verweer te gaan(of te gaan schelden of zelfs te gaan vechten).

Maar ja dat wist jij natuurlijk allang

19-06-2005, 21:48
tja dat bedoelde ik dus....hoe lang heb je er nu over nagedacht????


maak van je hart geen woordkuil


maar geef een beetje meer rek in je woorden


Pssst. een vraag is nooit dom...maar altijd goed om meer te weten te komen

Pagina's : [1] 2