Bekijk volle/desktop versie : Voor de jongeren onder ons die het hardste schreeuwen!

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24

14-03-2003, 21:39
Onderstaande is door Abou Sayfoudin geschreven omdat er tegenwoordig te snel over
de Jihaad wordt geroepen en gescandeerd, dit vooral onder de jongeren onder
ons.

We zien op forums, chatboxen, mailtjes en mailgroups maar al te
snel dat de Jihaad erbij wordt gehaald, naar mijn denken en inziens zonder
dat de desbetreffdende personen daadwerkelijk weten waar ze over spreken!!

Want deze personen preken op agressieve wijze over de Jihaad in luxe achter
hun PC, maar wat als morgen hier de oorlog uit zou breken?

Morgen oorlog en dan wat? wat als de oorlog morgen uitbreekt!
keuze
1. a weglopen en sterven
b weglopen en later veiligwederkeren (later door ouderdom sterven)

oorzaak : bang, geen middelen ter beschikking om aan de oorlog deel te nemen, geen training gehad.

2. a blijven, vechten met niets en (later) sterven, dus (stervend) toekijken en wachten op de afloop.

oorzaak: geen middelen ter beschikking om aan de oorlog deel te nemen, bang, geen training gehad, geen andere keus.

3. a blijven, vechten en een bijdrage leveren ten voordele van de Moslims en eventueel sterven.
door : honger gedood worden
aan verwonding of ziekte overlijden
dit kan alleen als de persoon middelen ter beschikking heeft om aan de
oorlog deel te nemen en een passende traingen heeft ondergaan.

oftewel, wat meerde malen naar voren is gekomen :
- men dient middelen te hebben om aan de oorlog deel te nemen
- men dient een passende training te hebben ondergaan om een bijdrage te kunnen leveren ten voordele van de moslims

Dit dient een persoon te hebben, noodzakelijk na de juiste intentie.
Met de juiste intentie en zonder dit wordt het slechts toekijken en
opgejaagd worden als een haas als het daadwerkelijk zover is.

Zonder de juiste intentie wel beschikkend over het bovengenoemde dan is het
maar afvragen waar het schip zal stranden!

Als wij echt willen dat de hoogste daad aanvaard zal worden dienen wij:
A. De juiste intentie te hebben
B. Er hard voor te werken

Een juiste intentie kan men alleen krijgen door een goed en sterk Imaan op te bouwen en Taqwa (godvrees) te hebben. Oftewel je geloof zo goed mogelijk proberen te belijden en opzoek te gaan naar de waarheid.
Zowel de waarheid van buiten het wereldse om als van het wereldse, wees actueel en goed op de hoogte, want de Media is in de handen van de oppositie.

Hoe kunnen we buiten ons geloof zo goed mogelijk proberen te belijden(want dat is al een hele moeilijke en zware klus) nog meer doen.
We kunnen hard werken door op een dag klaar te staan met de nadruk op klaar staan, om met je ziel te getuigen waar je daadwerkelijk in gelooft.

En dat klaar staan wat daar aan vooraf dient te gaan zowel geestelijk als lichamelijk dat zien de meeste over het hoofd.

We schreeuwen van alles van de daken, maar als 1 nacht de electriciteit
uitvalt dan vervloeken we alles wat voor ons is, en deze zelfde nacht gebben we ook geen gas, en bij het openen van de kraan komt er ook geen water uit.

Oh het duurt een week, hoe moet je jezelf deze week wassen, hoe moet je deze
week eten, hoe is het als je geen enkele electrische apparaat kan gebruiken
in huis. Geen stofzuiger, geen vaatwasser, geen koelkast, geen wasmachine.

Dan gaan we toch bij een goede bekende logeren en eten we toch buitenshuis, weet dat dit niet kan als je in de oorlog zit.

Daarom voordat je van alles van de daken gaat schreeuwen, vraag jezelf af ben ik er wel klaar voor als morgen hier de oorlog uitbreekt.

Als je er goed over nadenkt dat zal je misschien een beetje begrijpen en inzien waarom de beloning voor deze daad de allerhoogste is die je kan behalen.

Want wij allen houden allemaal teveel van de wereldse luxe, want wie is er instaat om in een loopgraaf met -10C te gaan zitten, de sneeuw voor je neus
te gebruiken om je gezicht te wassen en als voeding te gebruiken en de gehele tijd dezelfde kleding aan te hebben.
Je kleding is nat en het is -10C, weinig zuurstof je zit in een
berggebied(dus de vermoeidheid treed snel op) daar zal je alles moeten doen.
slapen, eten(sneeuw), zelfs een bezoekje aan het toilet is niet mogelijk.

Wie ruilt dit in voor :
Afstandsbediening in de hand, chips en koekjes voor je neus, moeder roept dat het eten klaar is, na het eten gaan we achter de pc op internet. De broeders gaan eventueel nog naar de moskee in een bepaald vervoersmiddel ( auto bijv.) .

Beseffen we wel hoe verwend we eigelijk zijn.
Beseffen we dat eigelijk wel.
Alles is zo normaal voor ons geworden, de wereld is een deel van ons
geworden en wij zijn een deel van de wereldse zaken geworden.
Dat is niet zo gek wat we leven nu eenmaal hier op aarde!

maar we dienen te kiezen:
Kiezen we voor het wereldse of voor het hiernamaals
we zeggen we kiezen voor het hiernamaals maar onze daden behoren allen aan de wereldse zaken!

de ongelovigen strijden en geven alles op de weg waar ze voor hebben
gekozen, namelijk, de wereld en het wereldse!

Wij zeggen wij geven ons voor het tegenovergestelde!
Hoe komt het dan dat 1,3 Miljard Moslims niet eens een Islamitisch staatje bezitten?
En hoe komt het dat dat klein groepje Joden op deze wereld een eigen staat voor zichzelf hebben gecreerd notabene over de lijken van onze broeders en zusters.

waarom doen deze 1,3 Miljard Moslims niets aan.

Antwoord : Allah zegt immers in de Edele Quraan in sourat Al-A'la(87) ayat 16. Jullie prevereren het werelde leven
ayat 17. En het hiernamaals is beter en blijvend

Dus probeer eerst je voorkeur te geven aan het hiernamaals niet alleen met woord maar ook met daad.

Dus probeer je geloof zo goed mogelijk te belijden.
Ten eerste, kom je (islamitische)verplichtingen na
Ten tweede, probeer de sounnah van onze profeet(vzmh) te evenaren
Ten derde, Houd dit standvastig vol hopelijk zal je slagen en doorgroeien tot een hoger niveau inscha-Allah het nivo dat je met je ziel zal kunnen getuigen wat je met je geest daadwerkelijk in gelooft!

Dus weet dat het zeggen van Jihaad makkelijk is en iets wat iedereen kan
Maar het werkelijk doen en over gaan tot actie, dat is iets waar we even
bij stil staan!

14-03-2003, 21:45

Mash Allah uitgelegt wallahi!!!!!!!!!!!
Ik hoop dat mensen nu zien dat het niet 1 2 3 zomaar iets is men moet over de middelen en training beschikken!

Trouwens waar kan ik zon mooie zonnebril kopen dan in het blauw voor me zusje

Salaam oe Alaikoum wa Rahmatoellahi wa Barakatoehoe

14-03-2003, 22:16

Citaat:
Origineel gepost door Meditel22
Mash Allah uitgelegt wallahi!!!!!!!!!!!
Ik hoop dat mensen nu zien dat het niet 1 2 3 zomaar iets is men moet over de middelen en training beschikken!

Trouwens waar kan ik zon mooie zonnebril kopen dan in het blauw voor me zusje

Salaam oe Alaikoum wa Rahmatoellahi wa Barakatoehoe
Moet je even bij de Dior brillen kijken, die hebben van die overdreven modellen

29-08-2005, 13:52
Vroeger noemde ze zulke mensen salon revolutionairen, nu coffeeshop terroristen.
En geloof me er zitten er veel op deze site.

29-08-2005, 13:55

Zuster Dulce Lamia, is dit artikel nou bedoelt om Jihad aan te moedigen of begrijp ik nu even iets niet.
Want dan zou ditzelfde artikel op de persoon zelf ook toepasbaar worden, want waarom is hij dan nog hier en schrijft hij nog zulke artikelen?

29-08-2005, 13:56
Lijkt een beetje op vertalingen van selefiepublikaties over verplichte emigratie naar Hijaaz, 'walk the talk' weetje.

29-08-2005, 14:26
eeh het is gewoon een artikel bedoelt dat we over jihaad denken voor we onze mond open trekken. De auteur roept niet op voor jihad, noch keurt hij het af. Daar gaat het hier niet over.

En niet beginnen met pro-salafie, contra salafie gedoe aub.

wasalaam.

29-08-2005, 14:30

Citaat:
En niet beginnen met pro-salafie, contra salafie gedoe aub.

wasalaam.
Okey, is goed.

29-08-2005, 14:30
Allen Coffeeshop Revolutionairen, geen reactie?

29-08-2005, 15:27
ik heb wel een reactie:

het klopt inderdaad de jihaad is geen pick nick.

het klopt inderdaad men blaft maar bijt niet.

het klopt inderdaad men schreeuwt jihaad maar houd zich niet eens aan basis princippes.

het klopt allemaal.

maar (een hele dikke maar) dit is de ultieme manier waarop allah de huichelaars scheidt met de waarachtigen. en niemand kan van tevoren zeggen of deze er voor zal slagen, want stel je hebt kinderen en een vrouw, zou men deze achter kunnen laten om te strijden voor een oprechte zaak?

ik heb zelf geen kinderen noch vrouw, maar zou ik mijn familie kunnen achterlaten om te strijden voor een oprechte zaak? de meest oprechte zaak?

tevens is het ook een factor (diezelfde familie en gezin) dat ons hiernaartoe kan drijven. want als je deze verliest in de strijd zul je des te meer gemotiveerd worden om te strijden.

en als men deze gedachte in zijn achterhoofd houd (dat je naaste koelbloedig vermoord zullen worden als je er niet tegen strijd) dan denk ik dat al het andere dat aangekaart is door abou sayfoedien niet zal mee wegen. men zal de vuil, kou, honger, etc. niet eens opmerken, als hij realiseert waarvoor deze het doet.

maar goed nu begeef ik me ook aan makkelijke praatjes, dus ik houd het erbij.

29-08-2005, 15:43
Yazaak Allahu Gair voor je reactie dromer, ik herken mijzelf hierin.
Maar ik zeg je er zijn hier broeders en zusters op dit forum die poochen al meer dan 3 jaar met Jihad alsof zij er mee bezig zijn en wij niet, maar zijn Nederland niet uitgeweest.

29-08-2005, 15:44
(Dit is geen aanmoediging voor militante acties mensen)

29-08-2005, 16:06

ik begrijp die geode nie met die jihaad,mag het nou wel of nie?het moest tog met een islamitische staat ofsjow,of heb k het verkeerd begrepen....uitleg please

29-08-2005, 16:43

Citaat door dromer:

het klopt inderdaad men schreeuwt jihaad maar houd zich niet eens aan basis princippes.
Perfectie is niet haalbaar, het is irrelevant om je af te vragen wanneer men klaar is voor een jihaad....men kan op elke willekeurig moment in zijn leven deelnemen aan de jihaad.

lees de machtige boek van de Islamitische strijder Ibn Nuhaas (rahimahullaah). Hij legt alles puntsgewijs uit.

Een Advies voor degenen die zich onthouden van de strijd op de Weg van Allah

http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=640838

29-08-2005, 16:47

Citaat door Hamza_T:
Yazaak Allahu Gair voor je reactie dromer, ik herken mijzelf hierin.
Maar ik zeg je er zijn hier broeders en zusters op dit forum die poochen al meer dan 3 jaar met Jihad alsof zij er mee bezig zijn en wij niet, maar zijn Nederland niet uitgeweest.
Allah zal je toch ter verantwoording roepen voor je eigen daden en niet die van je broeders en zusters die jaren jihaad prediken?

en hoe weet je dat ze niet verder komen dan Nl?

heb je kennis over het ongeziene ?

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24