Bekijk volle/desktop versie : vraag over de taal test in marokko



16-06-2005, 22:45
Sinds kort moet iedereen die van marokko komt een taal test ondergaan, in het kader van inburgeren !!!
Ik zelf ga deze zomer inshallah trouwen, uit marokko.

Wie heeft ervaring met deze toets?

is de toets zwaar/moeilijk, voor iemand met diploma (Baccaloriaat)?

hoelang duurt het voordat iemand de test haalt?

wat moet je weten? hoe ziet de test eruit?

zijn er nog meer dingen die ik mischien vergeten ben?

het zijn een hoop vragen, maar ik hoop dat iemand antwoord weet, vooral op de vraag van hoelang het allemaal gaat duren voor dat iemand de test haalt, het is wel afhankelijk van de persoon zelf, maar zou iemand die al baccaloriaat heeft moeite mee hebben.

Alvast zeer bedankt voor de moeite.

16-06-2005, 23:37


Salaam aleikoem Halima. Alvast van harte gefeliciteerd met je huwelijk. Ik hoop dat het een mooie dag zal worden incha Allah.
Ik heb zelf niets te maken met al jouw vragen. Maar voor zover ik de media over dit onderwerp heb kunnen volgen, is de taaltoets nog niet ingegaan. De toets is sowieso uitgesteld tot in ieder geval oktober. Dit las ik een paar dagen terug op teletekst toen Verdonk in Marokko op bezoek was.
Je kan natuurlijk misschien ook gewoon de IND (Immigratie -en Naturalisatiedienst) of de gemeente waar je woont vragen hoe het nou precies zit.
Incha zal het wel gaan lukken!

16-06-2005, 23:37
he meid het is nog niet zeker...deze wet is nog niet ingegaan...
dus ik zou zeggen trouw snel en neem hem mee...
alvast gefeliciteert met je huwelijk

16-06-2005, 23:42
Mabroukkkkkkkkkkkk

16-06-2005, 23:46


Ja als je met een domme ilie bent getrouwd uit de morgen zal het moeilijk worden de test zelf is heel pittig.

De test bestaat uit 3 onderdelen waarvan een de nederlandse taal is .

17-06-2005, 00:07

Citaat door Lebda_boy:
Ja als je met een domme ilie bent getrouwd uit de morgen zal het moeilijk worden de test zelf is heel pittig.

De test bestaat uit 3 onderdelen waarvan een de nederlandse taal is .



Meeste illie's zijn slim!!

17-06-2005, 10:26
Mabrouk meisje!!

ik heb et al gezegd en ik blijf het zeggen

elhamdolilah da k ni in hollanda woon ..

Veel succes en steun 'm meer dan ooit hé hij kan het dan wel gebruiken

17-06-2005, 10:43
Deze wet gaat inderdaad pas in oktober in dus als je alle papieren al heb geregeld dan heb je geluk.

17-06-2005, 11:30
ja mijn schoonzusje is 4 weeken geleden gekomen en die hoefde ook nog niet zon test tedoen

hij moet wel heel zwaar zij heb ik gehoort als ik jou was en je bent terug uit marokko meteen jullie inschrijven bij de gemeenten daar moet je dan op w8 3 maanden als die papieren hebt kun je naar de ind afspraak maaken het is echt verot geregelt nu
maar komt goed als je aan alle eisen voldoet en neem een woorde boek arabies nederlans voor je man mee kan hij al vast ene beetje nederlanse woorden leeren
hoop dat je een mooie feest zult hebben en een gelukkig leven
ma3a salama

als je nog vraagen hebt dan hoor ik het wel want kan het aan mijn zwager vraagen
groetjes boy en girl

17-06-2005, 14:25
als je deze zomer trouwt, dan neem ik aan dat je al een MVV voor hem hebt aangevraagd? ....dan hoef jij je dus nergens druk om te maken en bovendien zou die test per juli 2005 ingaan, maar dat gaat ook niet door, dus dames en heren die uit maroc gaan trouwen....vraag nu al een mvv aan, het duurt zowieso 3maanden voordat het beslist is ...en mocht ie afgewezen zijn dan kan je maybe voordat ie wet ingaat een nieuwe aanvragen voor dat t je duiten met geld gaat kosten ( dat veranderd namelijk ook , MVV is nu gratis...word 830 euro! )
Ps: MVV is machtiging tot voorlopig verblijf....

groetjes

17-06-2005, 14:33
hij is nu al 510 euro
zij mijn zwager word duurder ja dat klopt
maar is het niet zo dat je eerst papieren van de gemeenten moet hebben waar in staat dat die 2 getrouwt zijn en die moet inleveren bij de ind dan pas kun je een mvv aan vragen
of heb ik het nu fout
groetjes

17-06-2005, 15:57
ligt aan waarvoor je een MVV aanvraagt als het dus om huwelijk gaat dan moet je bij t GBA ingeschreven staan als gehuwd die geeft het door aan t koppelingsbureau en die weer door aant IND en je moet ook aan de inkomenseis voldoen....1319 exclusief vakantiegeld en 1382 inclusief....en beide ouder als 21!
en hij komt hier naar nl dan moet ie 430euro leges betalen voor zn eerste aanvraag en mensen die t gaan verlengen betalen 285euro....dus ik weet niet waar je aan die 510euro komt??

groetjes