Bekijk volle/desktop versie : Drie Manieren Van Jihaad.

14-03-2003, 19:50
Van Abdallah ibn Mas'oed : Rasoel'lullah (sas) heeft gezegd:

- Iedere Profeet (sas) die Allah voor mij tot een gemeenschap (ummah) gezonden heeft, had in die gemeenschap discipelen (hawaariyyoen) en metgezellen (ashaab) die vasthielden aan zijn soenna en zijn bevel opvolgden. Vervolgens komen na hun dood (hun slechte) opvolgers, die zeggen wat zij niet doen en doen wat hun niet bevolen wordt. Wie hen bestrijdt met zijn hand is een gelovige (mu'min). Wie hen bestrijdt met zijn tong is een gelovige (mu'min).Wie hen bestrijdt met zijn hart is een gelovige (mu'min). Buiten dat is er geen geloof (iemaan), zelfs geen mosterdzaadje...

(Muslim, K. Iemaan (1), B.20/ eerste gedeelte van H.80)

26-02-2004, 14:04

HE ZUSTER GOED GEZEGT IK VIND HET GEK DAT NIEMAND EEN REACTIE GEEFT WANT HET IS ECHT TE GEK!!!!!!!!!!!!

GROEETJES: SARAH_Z

26-02-2004, 17:32
Mashallah djazzaki allahoe ghairen ya oeghti!!

10-09-2005, 11:01
Jihaad, de beschermer van alle andere daden.

15-09-2005, 11:34

Hemmmm, ik dacht dat Tauwheed dat was.

Spinazie.

weet je het zeker?

15-09-2005, 11:41

Citaat door Cina:
Van Abdallah ibn Mas'oed : Rasoel'lullah (sas) heeft gezegd:

- Iedere Profeet (sas) die Allah voor mij tot een gemeenschap (ummah) gezonden heeft, had in die gemeenschap discipelen (hawaariyyoen) en metgezellen (ashaab) die vasthielden aan zijn soenna en zijn bevel opvolgden. Vervolgens komen na hun dood (hun slechte) opvolgers, die zeggen wat zij niet doen en doen wat hun niet bevolen wordt. Wie hen bestrijdt met zijn hand is een gelovige (mu'min). Wie hen bestrijdt met zijn tong is een gelovige (mu'min).Wie hen bestrijdt met zijn hart is een gelovige (mu'min). Buiten dat is er geen geloof (iemaan), zelfs geen mosterdzaadje...

(Muslim, K. Iemaan (1), B.20/ eerste gedeelte van H.80)
Hier nog 1

The Prophet said, There will be Ameers (leaders) after me, saying what they do not do, and doing what they were not commanded to do. So whoever does Jihaad against them with his hand, then he is a believer. And whoever does Jihaad against them with his tongue, then he is a believer. And whoever does Jihaad against them with his heart, then he is a believer. There is no faith for anything less. [Saheeh al-Mawaarid #1298. Declared Saheeh by al-Albaanee]

15-09-2005, 13:38
Prachtige Hadith.

Dit klopt, indien bekwaam, Jihad met hand (lichamelijke Jihad) en als dit niet mogelijk is (vanwege bepaalde specifieke omstandigheden) dan met de tong, en als dit niet kan dan met het hart (het kwaad verachten, en dit is de laagste vorm van Imaan).

@ voor The_Reporter,

A hadith reported by Bukhari. Abdullah Ibn Amr Ibn al Aas said: " A man came to the Prophet asking his permission for Jihad. He (sallallahu'allaihi wasallam ) asked, "are your parents alive ?". He answered, "yes". He (sallallahu'allaihi wasallam ) said, "in them is your Jihad".

Ibn Haban narrated from Abdullah Ibn Amr : " A man came to the Prophet and asked him about the best deed. He (sallallahu'allaihi wasallam ) said, "the prayer". He asked, "and what ?". He (sallallahu'allaihi wasallam ) said, "Jihad". He said, "I have two parents". The Prophet said, "I order you good by them". The man said, "by the One who sent you with the truth I will fight Jihad and leave them". He (sallallahu'allaihi wasallam ) said, "you know best". Al Hafiz said: "It is understood that here Jihad was Fard 'Ayn in order to reconcile the two (hadith)."

Bron

15-09-2005, 13:43

Citaat door JosBink:
Hemmmm, ik dacht dat Tauwheed dat was.

Spinazie.

weet je het zeker?
Wrong mister Bink,

Tawheed is de bron waar alle daden uit ontspringen. Om de Islam te kunnen beschermen tegen de vijanden hebben wij Jihad nodig. Een Zwaard schrikt de vijanden immers af. Voorbeeld een vijand die de vogels onmiddellijk herkennen is een vogelverschrikker, opdat de oogst niet verloren gaat.

18-09-2005, 18:37
JosBink,

zeker weten jah

02-12-2007, 16:43
up

02-12-2007, 17:05
Asalaamou 3alaykoem wara7matAllahi wa barakatoeh,

Allahoemma dja'alna ma3a almujahideen....Ameen

wa salaamou 3alaykoem

02-12-2007, 17:48
ameen.

Wa alaikoum salaam

02-12-2007, 18:04

Amien,

wa salaam alikoum

08-11-2008, 19:07
Hallo broeders en zusters,

ik vraag mij al een tijd af. als er zware oorlog uitbreekt in het westen, mogen wij dan jihad plegen. en zoja, op welke manier dan? mogen wij kafers doodmaken die ons willen doodmaken? Of mogen wij kafers ook straffen in de naam van allah, ter betuigenis van zijn wet?

Ik vroeg het mij af en ik denk dat vele broeders dit zich afvragen in deze kritieke tijden.

ik hoor graag de reacties.