Bekijk volle/desktop versie : Mag ik....

14-03-2003, 19:30
als moslimvrouw een man weigeren als hij om mijn hand komt vragen? Die man is wel een moslim, mag ik dan nog steeds weigeren omdat zijnkarakter me niet aanstaat?

14-03-2003, 19:56

Citaat:
Origineel gepost door Liloesh
als moslimvrouw een man weigeren als hij om mijn hand komt vragen? Die man is wel een moslim, mag ik dan nog steeds weigeren omdat zijnkarakter me niet aanstaat?
ja natuurlijk mag je dat, er is geen dwang in trouwen, je mag trouwen met wie je maar wil(wel moslim he)

14-03-2003, 19:59

Citaat:
Origineel gepost door lala_amira2
ja natuurlijk mag je dat, er is geen dwang in trouwen, je mag trouwen met wie je maar wil(wel moslim he)
je bent de eerste die zegt dat het mag....van de meerderheid hoor ik dat je niet mag weigeren omdat hij moslim is.

14-03-2003, 20:04

Citaat:
je bent de eerste die zegt dat het mag....van de meerderheid hoor ik dat je niet mag weigeren omdat hij moslim is.
Salaam o3laikom wr wb zuster
Je mag zeker weigeren!!
Insha'allah kom je de juiste tegen...
wa3laikom salaam wr wb

14-03-2003, 20:04

De profeet stond zelfs n vrouw van haar man te scheiden omdat ze afkeer had van zn uiterlijk.

14-03-2003, 20:11
Het is niet dat ik moet kiezen, ik vroeg me het gewoon af....maar dus weigeren mag dan wel...

14-03-2003, 20:19

Citaat:
Het is niet dat ik moet kiezen, ik vroeg me het gewoon af....maar dus weigeren mag dan wel...
Tuurlijk lieve oegtie.

Kijk, n huwelijk moet gebasseerd zijn op wederzijdse aantrekking en kunnen opschieten met elkaar, natuurlijk ook de Islam, maar niet als enige factor.

In je hart moet het goed voelen.

Anders bouw j n afkeer op en, ga je elkaar in een huwelijk haten.

De Islam wil n solide huwelijk en geen met van het begin al n slechte start.

14-03-2003, 20:28

Citaat:
Origineel gepost door MüeZli
Tuurlijk lieve oegtie.

Kijk, n huwelijk moet gebasseerd zijn op wederzijdse aantrekking en kunnen opschieten met elkaar, natuurlijk ook de Islam, maar niet als enige factor.

In je hart moet het goed voelen.

Anders bouw j n afkeer op en, ga je elkaar in een huwelijk haten.

De Islam wil n solide huwelijk en geen met van het begin al n slechte start.
Ik heb me te weten informeren dat je een man niet mag wijzigen....hij is moslim dus neem maar aan....

14-03-2003, 20:33

Citaat:
Ik heb me te weten informeren dat je een man niet mag wijzigen....hij is moslim dus neem maar aan....
Ik kan je nu geen overleveringen geven.

Maar, als er vrouwen in de tijd vd profeet sahaba afwezen ( en dat waren goede moslims), waarom zou jij het niet mogen ?

Als de islam jou het recht geeft om n keus te maken, waarom zou hij jou keus beperken dat je de eerste de beste praktiserende moslim moet trouwen ?

Kijk, je beste wapen is de Islam. De mensen die beweren dat je dat zou moeten doen, moet je vragen om bewijs uit de Islam. Ondertussen probeer jij weer bewijs te zoeken dat je wel degelijk het recht heb om af te wijzen.

14-03-2003, 20:35
Ik zit zelf niet met het probleem ofsjo maar vroeg me het gewoon af....maar choekran....

14-07-2003, 17:46

Citaat:
jaah maar dan moet ie wel ene goeie moslim zijn!!
als hij slechte karakter eigenschappen heeft wil zeggen dat hij geen goedde moslim is

you snapp??

14-07-2003, 17:59

Citaat:
Origineel gepost door Yahya
Het is wel zo dat de ouders van de vrouw niet mogen zeggen dat ze niet met een man mag trouwen terwijl hij Moslim is.
Maar niemand dwingt de vrouw om te trouwen, ze kan weigeren, alhoewel de meeste vrouwen dat niet doen omdat ze zich daarvoor schamen. Maar die schaamte hoort er niet te zijn, want de vrouw zal er zelf last van krijgen tenzij de man een zeer goede man blijkt te zijn.
Salaam aleykoum broeder

In hoevere mogen de ouders niet weigeren als hij moslim is
Kan je me hadiths overleveren inschaAllah want ik zit nu met zulk een zaak hij is moslim oprechte moslim maar men ouders weigeren omdat hij naar hun vermogen te jong is en niet van marokaanse afkomst dus inschaAllah als je me kan helpen.

Want ik wil men ouders enkel via coran en ahadith overtuigen inschAllah want we hebben Coran als leidraad gekregen

Djazaak