Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : Salaam

Nafissa76
16-06-2005, 11:26

Salaam dames, Ik hoop dat jullie het goed maken. Mijn felicitaties aan de dames die bevallen zijn. Ik lees hier en daar dat die bevallen is en die moet nog bevallen... Ik kom hier wel eens rondkijken en soms tref ik wel eens interessante onderwerpen..... Ik zit met een ding en zou graag van jullie willen weten wat jullie zouden doen...? De vakantieperiode nadert....ouders gaan op vakantie...(by the way woon weer bij mijn ouders, ben gescheiden) en willen dat ik ook graag meega....maar ik kijk er zo tegenop dat ik weer op vakantie ga naar marokko.....dit is de eerste keer na mijn scheiding dat ik met mijn ouders op vakantie ga.... Ik vind het dus helemaal niets om die mensen daar te zien....dan komt die je weer ten huwelijk vragen en dan weer die....ze denken allemaal van, we maken misschien een kans..haha....(zo gaat dat toch daar) Ik was dus eerst van plan om een auto te gaan huren in marokko en dan met mijn broers en zus wel eens weg te gaan....(m.a.w. vakantie houdem i.p.v. drie weken naar de bergen lopen kijken, ja we wonen nog in een dorp) maar in eerste instantie vonden mijn ouders dat goed maar laatst zei mijn moeder van nou, denk maar niet dat je elke keer weg gaat met de auto, je vader wil dat niet hebben....je hoort gewoon thuis te blijven. Dus denk ik eraan om niet meer te gaan, want heb eigenlijk geen zin om drie weken me eigen te gaan vervelen... En wat me ook nog dwars zit is het feit dat mijn vader dus laatst een gespek met mij had over het feit dus dat ik weer moet hertrouwen, dat dat beter is...etc.. Ik zei toen wel van, ja pa..je hebt gelijk,....maar ik wil ook weer niet dat ik straks een fout maakt waar ik straks spijt van ga krijgen...dat ik dus te snel opnieuw ga trouwen. Eigenlijk wil ik ook weer inschaállah mijn leven weer gauw oppakken en verder gaan. Maar toch heb ik angst omdat je je vertrouwen in de mannen een beetje kwijt bent. De eerste man waarmee ik dus getrouwd was kwam ook gewoon hier uit Nederland....tijdens mijn scheiding dacht ik ook van...ik trouw nooit meer met iemand van hier (NL)....ze doen zich zo anders als dat ze in werkelijkheid zijn, en zodra ze je hebben dan laten ze zich pas echt zien....maar nu ik al weer een tijdje verder ben ...denk je weer van, ja....iemand van hier is natuurlijk wel makkelijker om mee te trouwen als iemand uit maroc.....en je denkt natuurlijk niet iedereen is hetzelfde. (gelukkig maar) Maar goed, dus nou, weet ik niet wat het beste zou zijn...gewoon op vakantie gaan met mijn ouders en sbar doen....hoe het ook zal gaan....en misschien toch die stap zetten om met een neef te trouwen ofzo of gewoon even voor mezelf de tijd nemen en rustig aan doen. Wat zouden jullie doen??? Liefs Nafissa

Nysha
16-06-2005, 11:49
ik ben het met miss france eens ( dat verdient een rep puntje)

Nafissa76
16-06-2005, 11:53
Ik ben zeven maanden geleden gescheiden....

Nysha
16-06-2005, 11:57
Nafissa....ik weet absoluut niet wat jij meemaakt, maar je moet gewoon goed naar je eigen gevoel luisteren...kijk wat jij wilt en wanneer jij wilt. Heb je het hoofdstuk van je huwelijk afgesloten en ben je er eerlijk aan toe een nieuw hoofdstuk in je leven te beginnen? sta dan open voor aanzoeken...of hij nu uit marokko komt of niet...als je maar gelukkig bent. maar neem nooit genoegen met minder en denk niet dat je iets niet verdiend. Ben je er nog niet aan toe? maak dat dan duidelijk aan je ouders en praat erover, maak duidelijke regels over jullie verblijf in marokko zodat er geen teleurtsellingen zullen ontstaan. groetjes succes

Nafissa76
16-06-2005, 14:17

Weet je wat het is Nysha....dat hoofdstuk van mijn huwelijk heb ik ook afgesloten, maar het is gewoon hoe vertrouw je weer iemand....en ik weet ook dat alles elmaktab is en dat je vertrouwen in Allah (swt) moet hebben. Maar ik heb gewoon een bepaalde angst, ik denk gewoon angst om nog een keer de fout in te gaan...of zo....ik weet niet precies wat het is... Maar zijn hier geen dames die dit ook mee hebben gemaakt.....dan bedoel ik dus bindingsangst en gescheiden waren en het ook moeilijk hadden om weer voor de eerste keer met ouders naar maroc te gaan.......

ZA3TAR
16-06-2005, 14:29
ik ben het met miss france eens ( dat verdient een rep puntje) dankje wel :hihi: :hihi: jou reactie verdient ook een reppuntje :kus:

ZA3TAR
16-06-2005, 14:31
Ik ben zeven maanden geleden gescheiden.... lieverd naar mijn mening is 7 maanden nog te vroeg om weer in het huwelijksbootje te stappen!!! maar ik zou zeggen volg je hart met verstand!!! :kus:

waterlelie
16-06-2005, 14:53
Weet je wat het is Nysha....dat hoofdstuk van mijn huwelijk heb ik ook afgesloten, maar het is gewoon hoe vertrouw je weer iemand....en ik weet ook dat alles elmaktab is en dat je vertrouwen in Allah (swt) moet hebben. Maar ik heb gewoon een bepaalde angst, ik denk gewoon angst om nog een keer de fout in te gaan...of zo....ik weet niet precies wat het is... Maar zijn hier geen dames die dit ook mee hebben gemaakt.....dan bedoel ik dus bindingsangst en gescheiden waren en het ook moeilijk hadden om weer voor de eerste keer met ouders naar maroc te gaan....... Nafissa, wat jij voelt is heel normaal na een scheiding. Je bent nog maar 7 maanden geleden gescheiden. Dat is nog vers vooral als je lang getrouwd bent geweest is het goed om de tijd te nemen. Neem de tijd om alles te verwerken en om weer vertrouwen te krijgen in jezelf want geloof me een scheiding maakt een flinke deuk in jezelfvertrouwen. Er is geen tijdslimiet voor verwerken. Laat je niet opjagen en onder druk zetten want dan ga je juist de fout maken waar je nu bang voor bent. Ga desnoods een opleiding of een cursus volgen. Dan heb je afleiding en heb je een reden om nog niet te hoeven trouwen. Trouwen is niet alles in het leven. Je moet er wel voor 100% achter staan en niet alleen om je ouders blij te maken. Die zullen veel blijer zijn als ze zien dat je ook echt gelukkig bent. Probeer dat uit te leggen aan je ouders. Als je er niet aan toe bent om met je ouders mee te gaan en je wil liever de rust dan ga je niet mee. Denk aan jezelf en luister naar je gevoel want als jij dat niet doet dan doet niemand dat voor je . Een huwelijk is altijd een gok, maar er komt een dag dat je vertrouwen je angst overwint.

Classy_Saloua
16-06-2005, 15:04
Salamoe alaykoem, Je moet pas trouwen als je gevoel zegt dat het goed is en niet trouwen omdat iemand vindt dat je moet hertrouwen. Het is jouw leven en jij moet je eigen beslissingen maken. Als ik mij in jouw situatie bevond. Dan zou ik er gewoon lekker tussenuit gaan. Lekker genieten van het zonnetje en als je niet elke keer weg mag genieten van de bergen. En als je een verzoek krijgt om te trouwen dan moet je er zonder vooroordelen tegenover staan zoals bijv: 'alle mannen uit nl zijn slecht dus die van hier zullen wel goed zijn'. Want dan kan je nog voor een grote teleurstelling komen te staan. Vertrouw op Allah en alles komt goed inchAllah . Doe salaat el istighirah als je twijfelt en maak veel doe'a.. Moge Allah het voor je vergemakkelijken Ameen Wa salaam

Nafissa76
16-06-2005, 16:17
Amien zuster Classy Saloua Dus Classy Saloua...dan maar de bergen bestuderen yek..hahaha....die heb je binnen een dag ook wel goed gezien...maar goed, er zit natuurlijk wel wat in... Het is ook waar wat jullie zeggen, het is tenslotte mijn leven...maar jullie weten toch ook wel hoe ouders kunnen zijn....die blijven doordrammen. Ik begrijp ze ook wel dat ze liever hun dochter weer getrouwd zien....maar als je niet de man tegengekomen bent waar je een goed gevoel bij gekregen hebt...dan kan je moeilijk die stap maken.. ..ik moet inderdaad eerst vertrouwen weer terug zien te krijgen...Ik hoop ook inschaállah dat ik die op een dag weer terug krijg. En wat betref dat je een flinke deuk in je zelfvertrouwen krijgt dat is zeker waar...een scheiding is ook niet niks... Ik bid dagelijks en doe ook veel doe'a ....dat is iets wat me ook ontzettend geholpen heeft bij de dagen dat ik het moeilijk had en heb...je merkt dat je ongelooflijk veel rust en sbar krijgt.